Посібник "Формування національної солідарності учнів НУШ в умовах дистанційного та змішаного навчання

Про матеріал
Формування національної солідарності учнів є важливим завданням Нової української школи, особливо в умовах дистанційного та змішаного навчання, коли зменшується контакт учнів між собою та з вчителями. Для досягнення цієї мети необхідно систематично створювати сприятливі умови для співпраці та спілкування між учнями. Організовувати групові проєкти, де учні мають можливість спілкуватися та співпрацювати один з одним. Проводити онлайн-конференції та дискусії, де учні можуть обговорювати різноманітні теми, що сприяють формуванню національної свідомості та патріотизму. Важливо підтримувати національну ідентичність учнів шляхом підкреслення ролі української мови та культури. Учні повинні розуміти важливість володіння українською мовою та вивчення культури своєї країни. Для цього потрібно використовувати різноманітні ресурси, які більше цікавлять сучасних учнів НУШ.
Перегляд файлу

 

ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СОЛІДАРНОСТІ УЧНІВ НУШ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО ТА ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ.

АНОТАЦІЯ

Формування національної солідарності учнів є важливим завданням Нової української школи, особливо в умовах дистанційного та змішаного навчання, коли зменшується контакт учнів між собою та з вчителями. Для досягнення цієї мети необхідно систематично створювати сприятливі умови для співпраці та спілкування між учнями. Організовувати  групові проєкти, де учні мають можливість спілкуватися та співпрацювати один з одним. Проводити онлайн-конференції та дискусії, де учні можуть обговорювати різноманітні теми, що сприяють формуванню національної свідомості та патріотизму. Важливо підтримувати національну ідентичність учнів шляхом підкреслення ролі української мови та культури. Учні повинні розуміти важливість володіння українською мовою та вивчення культури своєї країни. Для цього  потрібно використовувати різноманітні ресурси, які більше  цікавлять сучасних учнів НУШ.

Виховання національної солідарності в учнівської молоді є вагомою основою національного самоствердження та запоруки консолідації української нації. У кризовий період сьогодення  змінюється система національних цінностей та загострюється потреба у формуванні позитивної національної ідентичності й національному згуртуванні задля подальшого самоствердження кожної особистості громадянина та Української держави.

У даній роботі схарактеризовано основні принципи організації процесу виховання національної солідарності  учнів  в умовах дистанційного та змішаного навчання. Визначено основні характеристики і завдання, особливості й умови ефективної взаємодії педагогів  та учнів. Представлено традиційні та інтерактивні форми і методи виховної роботи зі школярами, які забезпечують цілісний системний підхід до організації процесу виховання учнівської молоді та допоможуть виховати їх більш свідомими громадянами своєї країни.

 

Ключові слова: патріотизм, національна солідарність, волонтерство, національна гордість.

 

 

 

 

 

 


 

ВСТУП

5

РОЗДІЛ 1. ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СОЛІДАРНОСТІ – ОДИН З ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМКІВ РОБОТИ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ НУШ

6

1.1. Ефективність соціальних мереж для  розвитку творчості та інноваційності у НУШ

6

1.2. Флешмоб – дієва форма реалізації національно-патріотичного виховання під час дистанційного та змішаного навчання

10

РОЗДІЛ 2. РОЗВИТОК НАЦІОНАЛЬНОЇ СОЛІДАРНОСТІ  СУЧАСНИХ УЧНІВ ЧЕРЕЗ ВОЛОНТЕРСТВО

14

ВИСНОВОК

17

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

18

 

 

 

 

 


ВСТУП

 

Концепція реформування Нової української школи закладає докорінно нові підходи до освітнього процесу, пропонує переорієнтувати освіту на формування компетентностей учнів, відійшовши від традиційних методик простого передавання знань.

Проєкт нового Державного стандарту освіти складається з 8 ключових компетентностей, одна з наскрізних - «громадянська компетентність». Розвиток її готує учнів до «ефективної та конструктивної участі у громадському житті», до успішної взаємодії з іншими, солідарності та рівності на основі поваги до прав людини, мирного співіснування та цінування  національно-культурного розмаїття.

Діти НУШ не бояться помилитися, знають, що вчитель не каратиме й не принижуватиме. Вони – вільні, спілкуються з учителем як із партнером. Групова робота дає їм можливість розкритися, вони допомагають один одному. НУШ – це відповідь на те, що діти змінюються і потребують нових форм і підходів у навчанні.

XXI століття — доба накопичення інформації, технічного і наукового прогресу. Зараз майже кожен має смартфон і користується соцмережами. Вміння маневрувати в сучасних комунікаціях – це одна з навичок, потрібна дітям сьогодні, щоб бути конкурентоздатними завтра. Соціальні мережі мають  стати ефективним інструментом для розвитку творчості та інноваційності  у Новій українській школі.

Формування національної солідарності учнів є важливим завданням, яке  сприяє створенню гармонійного та злагодженого суспільства. Для досягнення цієї мети можна використовувати різноманітні підходи та методи.

Один зі способів формування національної солідарності - це підтримка та популяризація національних традицій, культури та мови. Важливо, щоб учні розуміли значення свого національного досвіду та були готові ділитися ним з іншими. Це може бути досягнуто через проведення свят та конкурсів, де учасники можуть продемонструвати свої знання та вміння в галузі національної культури.

Також важливим елементом формування національної солідарності є розвиток учнівського самоврядування, де учні мають можливість взаємодіяти та співпрацювати один з одним у різних проєктах та ініціативах. Це допоможе підвищити рівень довіри та поваги між учнями різних національностей.

Окрім цього, важливим фактором у формуванні національної солідарності є створення спільних проєктів та ініціатив, де учні різних національностей можуть працювати разом на досягнення загальної мети. Це може стосуватися проєктів у галузі екології, культури, спорту та інших сфер життя. Крім того, важливим елементом формування національної солідарності є розуміння важливості толерантності та поваги до інших національностей та культур.

 

 

РОЗДІЛ 1.   ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СОЛІДАРНОСТІ – ОДИН З ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМКІВ РОБОТИ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ НУШ.   

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації. Формування національної солідарності учнів в умовах дистанційного та змішаного навчання є невід’ємною складовою освітнього процесу, відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи. Воно охоплює усі сфери шкільного життя і ґрунтується  на загальнолюдських цінностях. Виховний процес – це той аспект формування особистості, який не можна відтермінувати, особливо в період воєнного стану. Виховна робота є обов’язковою складовою в дистанційному режимі та під час змішаного навчання.             

Для формування національно  свідомих  громадян-патріотів, виховні заходи  необхідно  проводити  систематично і цілеспрямовано, незалежно від форми проведення (очно чи дистанційно). Працюючи в системі  над  поставленою проблемою, можна очікувати таких результатів: утвердження патріотизму та національної самосвідомості молоді; поглиблення процесу формування основ гуманістичного світогляду; пріоритетності високих моральних, культурних, національних та загальнолюдських цінностей, що сприятиме зміцненню духовної, моральної єдності суспільства; формування національної солідарності; дбайливе ставлення до національних багатств, рідної природи, готовність до захисту Батьківщини, пошана до історичної пам'яті, любові до рідної культури, мови, національних свят і традицій, збереження та зміцнення власного здоров'я; підвищення зацікавленості молоді щодо  служби у Збройних силах України, її готовності до захисту України, збереження та шанування національної пам'яті.

 

  1.           Ефективність соціальних мереж для розвитку творчості та інноваційності у НУШ.

Під час дистанційного навчання виховна робота потребує уваги і має багато відкритих питань. Адже сьогодні можна, використовуючи сучасні он-лайн інструменти, сервіси та Інтернет ресурси, зробити учнівське дозвілля більш цікавим. Учні можуть відвідувати театри та музеї, приймати участь у виставках, створювати власні витвори мистецтва та арт-об’єкти, спілкуватись тощо. У наші дні солідарність і взаємопідтримка  особливо важливі. Адже, часом у соцмережах українці з хайпових приводів або й через провокації ворогів починають звинувачувати одне одного та сваритися. Для захисту учнів, які ще не сформували стійку громадянську позицію, необхідно проводити роботу з їх соціалізації та виховувати відповідальність перед  суспільством, використовуючи різні методи та підходи.

Розширення знань. Надати учням доступ до різноманітної інформації, що стосується різних аспектів життя, політики, економіки, історії тощо. Надати можливість досліджувати теми, які їх цікавлять, і вивчати різноманітні джерела інформації, щоб розвивати критичне мислення.

Обговорення. Організувати відкриті дискусії на різні теми, які стосуються громадського життя, і надати можливість учням висловлювати свої погляди та обговорювати свої думки з іншими.

Менторство. Сприяти учням у формуванні стійкої громадянської позиції, допомагаючи їм зрозуміти, які цінності та переконання вони мають і як вони можуть бути викладені в практиці.

Стимулювання участі. Надати можливість учням приймати активну участь у різних ініціативах та проєктах, що стосуються громадського життя, які допомагають розвивати громадянську свідомість та активність.

 

Виховні заходи, проведені в Опорному закладі «Монастирищенський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2» Монастирищенської міської ради Черкаської області:

 

Нехай розквітне Україна, як бузок навесні! Бузкова алея Пам’яті і Шани Героїв-Захисників України, котрі навчалися в нашому закладі та віддали своє життя заради майбутніх поколінь – буде! Проєкт, який вдалося втілити, завдяки великій кількості небайдужих.

Слава Україні! Героям Слава!

 

C:\Users\User\Downloads\2023032809021.png

 

14 березня в Україні відзначають День добровольця. Це день тих, хто першим став на захист нашої держави.

Для учнів  була організована зустріч із учасником бойових дій на Сході України Нікітіним Федором Петровичем, який у 2014 році один з перших поповнив добровольчий батальйон оперативного призначення імені Героя України генерал-майора Сергія Кульчицького.

 

C:\Users\User\Downloads\2023032810014.png

 

В історії кожного народу, серед її великих творців, є поети, імена яких оповиті невмирущою любов’ю і славою. Таким поетом українського народу є Тарас Григорович Шевченко, чия безсмертна спадщина – одна з найбільших вершин людського генія. Шевченко – велетень духу, митець могутньої творчої сили, непримиренний борець за справедливість, за національне і духовне відродження України. Вогонь Кобзаря завжди горить у наших серцях, посилаючи промені любові до природи, людини, рідного слова, і пече гнівом до несправедливості.

 

C:\Users\User\Downloads\2023032810024.png

Щороку 22 січня в день проголошення Акта Злуки Української Народної Республіки та Західноукраїнської Народної Республіки Україна відзначає День Соборності. Акт Злуки став історичним об’єднанням українських земель в одній державі. Це – основоположна віха українського державотворення.

До Дня Соборності  проведено тематичну гру-квест  “Україна незвідана”. В ході патріотичного заходу увага учнів акцентувалася  на історичних фактах, на багатовіковому прагненні українського народу до єдності та незалежності та на великому значенні цієї історичної події для України.         

День Соборності завжди буде джерелом надії та віри на  краще майбуття !

C:\Users\User\Downloads\2023032810016.png

2 березня, співробітники Уманського районного управління ДСНС разом із командою Дружин юних рятувальників-пожежних «Запальні дівчата»  провели “Урок безпеки” для дітей.

В ігровій формі та використовуючи відеоматеріали, фахівці ДСНС навчали правил безпеки в побуті, на відпочинку та мінній безпеці, оскільки такий формат подачі інформації краще сприймається учнями.

 

C:\Users\User\Downloads\2023032810029.png

 

21 лютого – Міжнародний день рідної мови! Це відносно молоде свято, але кожен відзначає його із трепетом, адже, рідна мова є важливим елементом культурної та національної свідомості людини. Вона не просто засіб спілкування, а історія народу, його світогляд. 

C:\Users\User\Downloads\2023032810051.png

 

31 січня, минає 8 років як у боротьбі з російськими окупантами загинув Нищик Руслан Петрович, колишній учень нашого закладу. Він був одним із перших, хто у 2014 році, пішов на захист рідної країни. Той, хто безстрашно боровся за наше з вами мирне і вільне майбутнє. Його подвиг не буде забутим. Вічна пам’ять захиснику, який віддав своє життя за свободу і незалежність України!

C:\Users\User\Downloads\2023032810043.png

 

1.2. Флешмоб – дієва форма реалізації національно-патріотичного виховання під час дистанційного та змішаного навчання.

Флешмоб - це колективна акція, яка передбачає виконання певної дії або показ певної реакції за попередньою домовленістю учасників у певний момент часу. Флешмоб  знімається  на відео та розміщується в соціальних мережах, що дозволяє йому отримати більше уваги.

Патріотичний  флешмоб  підвищує  інтерес учнів до національної історії та культури, сприяє формуванню національної свідомості та патріотизму. Крім того, така акція  збільшує самоповагу та солідарність учнів, бо вони відчувають себе частиною національної спільноти.

Флешмоби, проведені в Опорному закладі «Монастирищенський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2» Монастирищенської міської ради Черкаської області:

 

Щорічно 20 лютого в Україні відзначають День Героїв Небесної Сотні. У цей день згадують про подвиг учасників Революції гідності 2013–2014 років та вшановують пам’ять загиблих під час протестів.

         Революція гідності є однією з наймасштабніших подій у новітній історії України, результатом якої стало повалення режиму проросійського президента та відновлення європейського курсу розвитку України. Однак у боротьбі за права людини та громадянина, демократію і свободу українці заплатили високу ціну – 107 загиблих Героїв Небесної Сотні.

 

C:\Users\User\Downloads\2023032212004.png

 

         16 лютого в Україні на державному рівні відзначають День єднання.  Цього дня закликають до єдності та згуртованості, щоб ні сусіди, ні внутрішні чужинці не могли посіяти розбрат в державі.

C:\Users\User\Downloads\2023032810020.png                         C:\Users\User\Downloads\2023032810003.png

14 лютого - Міжнародний день книгодарування, що активно відзначається у всьому світі з 2012 року. Офіційно цей день можна назвати Днем закоханих у книжки                    </div>
                </div>
                                                                                                            </div>
                    

                    

                                    </div>

                <div class=

docx
Додано
25 березня
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку