Тема: Віднімання виду 14-а. Складання рівностей з іменованими числами. Розпізнавання геометричних фігур.
Математичні компетентності: дослідження закономірностей у табличних обчисленнях. Складання рівностей на табличне віднімання від числа 14. Моделювання геометричних фігур.
Ключові компетентності:бажання й уміння спостерігати, робити висновки.
Інтегрований навчальний зміст: тварини в «живому куточку». Догляд за ними.
Обладнання:картки, цеглинки, одиниці довжин, комп’ютер, геометричні фігури, смайлики, картинки з зображенням тварин і пташок.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
1.Пролунав уже дзвінок
Починається урок
Щоб урок минув цікаво
Всі беремося до справи.
2.Покажіть з яким настроєм прийшли на урок. Смайлики.
3.Усний рахунок
11-4 5+6 5+9 4+7 12+3 8+6=14
14- яке це число? (двоцифрове, склад.1 дес.4 од)
Яке сьогодні число? 15- що можна сказати про це число? (двоцифрове, склад. 1 дес 5 од., 15 це 10+5,12+3,11+4)
---Покажіть число 17,24,38,73
3 дес 2од=32, 5 дес.-50, 3 дес- 30, які це числа?
---Назвіть сусідів чисел 21 22 23, 14 15 16, 36 37 38
---Цікаві задачі :
а) Подивіться,угорі
На ялинці снігурі
Тут 12 і 6 там,
Дайте лік всім снігурам! (18)
б)У садок до годівниці
Прилетіли 3 синиці,
Потім – ще чотири птиці.
Скільки птиць на годівниці? (7)
-Як потрібно допомогати птахам взимку?
ІІ.Перевірка домашнього завдання.
Задача №6
10-4=6(кг)
Про що розв’язували задачу? Що таке сухофрукти?
-Бесіда.
Запис числа, класної роботи, каліграфічної хвилинки-15
Фізкультхвилинка
ІІІ. Повідомлення теми уроку
а) Віднімання виду 14-а – дошка(діти читають)
Пояснення учителя. 14-а вираз зі змінною. Що це за вираз? Як ви розумієте його?
Згадаємо: Як називаються числа при відніманні?
14-5=10-1=9 Склад числа 5 5=4+1
б) Закріплення: 14-6; 14-7; 14-8; 14-9
в) Цеглинки
14-2=12 21+30=51
14-3=11 36+20=56
14-6=8 50+23=73
10 см=1дм
12 см=1 дм 2 см
57 см=5 дм 7 см
2 дм=20 см
2 дм 3 см=23 см
7 дм 5 см= 75 см
10-4 =6 (кг)
Відповідь :6 кг
г) Геометричний матеріал.
- Які геометричні фігури знаєте?
-Скільки трикутників зображено на малюнку?
Д)Тварини в «живому куточку»- дошка.
ІV. Підсумок. Рефлексія. Смайлики.
V Домашнє завдання с.60, №7