Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування.
Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування.
Лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування. Відображення базових графічних примітивів
Номер слайду 2
Зображення основних графічних об’єктів у Python. Полотно для малювання — частина вікна (або все вікно), у якій може бути здійснене малювання об’єктів. Для створення полотна існує функція Canvas() і застосовується вона таким чином:назва_полотна=Canvas(назва_вікна, атрибут1...)Атрибути (властивості) полотна• width=число_у_пікселях — ширина полотна;• height=число_у_пікселях — висота полотна;• bg="колір" — колір фону. Увага! Потрібно обов’язково розмістити полотно у вікні за допомогою методу place(х=число (відступ зліва), у=число (відступ зверху))або додати метод pack() розміщення на все вікно поля для малюванняcanvas.pack()
Номер слайду 3
Графічні примітиви. До графічних примітивів у Python відносяться: лінія, прямокутник, еліпс (овал) та многокутник. Приклад 1 Створимо вікно розмірами 500х500 та полотно світло-блакитного кольору з такими ж розмірами:
Номер слайду 4
Графічні примітиви. При побудові кожного об’єкту ми повинні перед собою малювати уявні координатні промені. Від верхнього лівого краю буде починатися відлік по координатним променям x та y: Значення x та y вимірюються в пікселях. Увага! Осі координат розміщені не так, як ви звикли їх бачити. Про це не можна забувати.
Номер слайду 5
Функції для зображення основних графічних примітивівІснують наступні 4 функції для зображення основних графічних примітивів: create_line() – для побудови лінії; create_rectangle() – для побудови прямокутника; create_oval() – для побудови овала (еліпса, круга, кола); create_polygon() – для побудови довільного многокутника
Номер слайду 6
Лінія. Функція create_line() застосовується наступним чином:назва_полотна.create_line([x1,y1], [x2,y2], аргумент1...) абоназва_полотна.create_line(x1,y1, x2,y2, аргумент1...)x1 та y1 – координати початкової точки; x2 та y2 – координати кінцевої точки. Координати точок записуються у квадратних дужках або без них через кому. Увага! Координати початку та кінця лінії повинні знаходитися у межах полотна, щоб вона відображалася. Атрибути лінії: fill=“колір” - колір лінії; width=число_у_пікселях - товщина лінії.
Номер слайду 7
Лінія. Приклад 2 Створимо вікно розмірами 500х500 та полотно світло-блакитного кольору з такими ж розмірами (приклад 1). Побудуємо лінію зеленого кольору у нашому полотні із товщиною 3 пікселі, початок буде в точці [100, 100], а кінець в точці [200, 200]:
Номер слайду 8
Прямокутник. Побудова прямокутника, як і лінії буде відбуватися лише за двома точками, а саме за координатами точки верхнього лівого кута та точки нижнього правого кута (тобто за координатами його діагоналі) за допомогою функції create_rectangle():назва_полотна.create_rectangle([x1,y1], [x2,y2], аргумент1...) абоназва_полотна.create_rectangle(x1,y1, x2,y2, аргумент1...) x1 та y1 – координати точки верхнього лівого кута;x2 та y2 – координати точки правого нижнього кута. Атрибути прямокутника:• fill=“колір” - колір фону об’єкта;• outline=“колір” - колір контуру;• width=число_у_пікселях - товщина контуру.
Номер слайду 9
Прямокутник. Приклад 3 Створимо вікно розмірами 500х500 та полотно світло-блакитного кольору з такими ж розмірами (приклад 1). Побудуємо лінію зеленого кольору у нашому полотні із товщиною 3 пікселі, початок буде в точці [100, 100], а кінець в точці [200, 200] (приклад 2). Добудуємо до нашого малюнка прямокутник, а саме квадрат із координатами [200,200], [400, 400] зеленого кольору із товщиною контуру — 3 пікселі:або так: без квадратних дужок і замість методу place (x=..., y=...) використали метод pack()Зауваження! Ви можете писати код так як вам зручніше: з використанням квадратних дужок чи без них, використовувати метод place (x=..., y=...) чи метод pack()
Номер слайду 10
Овал (еліпс, круг, коло)При створенні овала (еліпса) потрібно вказувати координати уявного прямокутника описаного навколо нього .назва_полотна.create_oval([x1,y1], [x2,y2], аргумент1...) абоназва_полотна.create_oval(x1,y1, x2,y2, аргумент1...)x1 та y1 – координати точки верхнього лівого кута уявного прямокутника;x2 та y2 – координати точки правого нижнього кута уявного прямокутника. Для овала (еліпса) притаманні такі ж атрибути, як і до прямокутника: колір фону, товщина та колір контуру.
Номер слайду 11
Овал (еліпс, круг, коло)Приклад 4 Створимо вікно розмірами 500х500 та полотно світло-блакитного кольору з такими ж розмірами (приклад 1). Побудуємо лінію зеленого кольору у нашому полотні із товщиною 3 пікселі, початок буде в точці [100, 100], а кінець в точці [200, 200] (приклад 2). Побудуємо квадрат із координатами [200,200], [400, 400] зеленого кольору із товщиною контуру — 3 пікселі (приклад 3). Побудуємо овал (круг) із такими ж координатами як і квадрат. Встановимо жовтий колір фону та приберемо контур: Маємо наступне вікно:
Номер слайду 12
Довільний многокутник. Крім чітких фігур можна будувати довільні фігури, які складаються із 3-х та більше вершин:назва_полотна.create_polygon([x1,y1], [x2,y2]... [xn,yn], аргумент1...) абоназва_полотна.create_polygon(x1,y1, x2,y2... xn,yn, аргумент1...) x1 та y1 – координати першої вершини многокутника; x2 та y2 – координати другої вершини многокутника; ... xn та yn – координати n-ї вершини многокутника. Атрибути (властивості) довільного многокутника:• fill=“колір” - колір фону об’єкта;• outline=“колір” - колір контуру;• width=число_у_пікселях - товщина контуру;• smooth=True/False – згладжування контурів.
Номер слайду 13
Довільний многокутник. Приклад 5 Створимо вікно розмірами 500х500 та полотно світло-блакитного кольору з такими ж розмірами (приклад 1). Побудуємо лінію зеленого кольору у нашому полотні із товщиною 3 пікселі, початок буде в точці [100, 100], а кінець в точці [200, 200] (приклад 2). Побудуємо квадрат із координатами [200,200], [400, 400] зеленого кольору із товщиною контуру — 3 пікселі (приклад 3). Побудуємо овал (круг) із такими ж координатами як і квадрат. Встановимо жовтий колір фону та приберемо контур (приклад 4). Добудуємо трикутник по контуру вже сформованої фігури:
Номер слайду 14
Контрольні питання1. Що таке полотно та яка його головна функція?2. Які функції для побудови графічних примітивів ви знаєте?3. Скільки точок потрібно для побудови:а) лінії; б) прямокутника; в) еліпса; г) довільного многокутника?
Номер слайду 15
Практичне завдання. Створіть вікно розмірами 600х600 та полотно рожевого кольору з такими ж розмірами. Побудуйте лінію синього кольору на полотні із товщиною 4 пікселі, початок буде в точці [50, 100], а кінець в точці [300, 450].