Зображення основних графічних об’єктів у Python. Полотно для малювання — частина вікна (або все вікно), у якій може бути здійснене малювання об’єктів. Для створення полотна існує функція Canvas() і застосовується вона таким чином:назва_полотна=Canvas(назва_вікна, атрибут1...)Атрибути (властивості) полотна• width=число_у_пікселях — ширина полотна;• height=число_у_пікселях — висота полотна;• bg="колір" — колір фону. Увага! Потрібно обов’язково розмістити полотно у вікні за допомогою методу place(х=число (відступ зліва), у=число (відступ зверху))або додати метод pack() розміщення на все вікно поля для малюванняcanvas.pack()
Графічні примітиви. При побудові кожного об’єкту ми повинні перед собою малювати уявні координатні промені. Від верхнього лівого краю буде починатися відлік по координатним променям x та y: Значення x та y вимірюються в пікселях. Увага! Осі координат розміщені не так, як ви звикли їх бачити. Про це не можна забувати.
Функції для зображення основних графічних примітивівІснують наступні 4 функції для зображення основних графічних примітивів: create_line() – для побудови лінії; create_rectangle() – для побудови прямокутника; create_oval() – для побудови овала (еліпса, круга, кола); create_polygon() – для побудови довільного многокутника
Лінія. Функція create_line() застосовується наступним чином:назва_полотна.create_line([x1,y1], [x2,y2], аргумент1...) абоназва_полотна.create_line(x1,y1, x2,y2, аргумент1...)x1 та y1 – координати початкової точки; x2 та y2 – координати кінцевої точки. Координати точок записуються у квадратних дужках або без них через кому. Увага! Координати початку та кінця лінії повинні знаходитися у межах полотна, щоб вона відображалася. Атрибути лінії: fill=“колір” - колір лінії; width=число_у_пікселях - товщина лінії.
Прямокутник. Побудова прямокутника, як і лінії буде відбуватися лише за двома точками, а саме за координатами точки верхнього лівого кута та точки нижнього правого кута (тобто за координатами його діагоналі) за допомогою функції create_rectangle():назва_полотна.create_rectangle([x1,y1], [x2,y2], аргумент1...) абоназва_полотна.create_rectangle(x1,y1, x2,y2, аргумент1...) x1 та y1 – координати точки верхнього лівого кута;x2 та y2 – координати точки правого нижнього кута. Атрибути прямокутника:• fill=“колір” - колір фону об’єкта;• outline=“колір” - колір контуру;• width=число_у_пікселях - товщина контуру.
Прямокутник. Приклад 3 Створимо вікно розмірами 500х500 та полотно світло-блакитного кольору з такими ж розмірами (приклад 1). Побудуємо лінію зеленого кольору у нашому полотні із товщиною 3 пікселі, початок буде в точці [100, 100], а кінець в точці [200, 200] (приклад 2). Добудуємо до нашого малюнка прямокутник, а саме квадрат із координатами [200,200], [400, 400] зеленого кольору із товщиною контуру — 3 пікселі:або так: без квадратних дужок і замість методу place (x=..., y=...) використали метод pack()Зауваження! Ви можете писати код так як вам зручніше: з використанням квадратних дужок чи без них, використовувати метод place (x=..., y=...) чи метод pack()
Овал (еліпс, круг, коло)При створенні овала (еліпса) потрібно вказувати координати уявного прямокутника описаного навколо нього .назва_полотна.create_oval([x1,y1], [x2,y2], аргумент1...) абоназва_полотна.create_oval(x1,y1, x2,y2, аргумент1...)x1 та y1 – координати точки верхнього лівого кута уявного прямокутника;x2 та y2 – координати точки правого нижнього кута уявного прямокутника. Для овала (еліпса) притаманні такі ж атрибути, як і до прямокутника: колір фону, товщина та колір контуру.
Овал (еліпс, круг, коло)Приклад 4 Створимо вікно розмірами 500х500 та полотно світло-блакитного кольору з такими ж розмірами (приклад 1). Побудуємо лінію зеленого кольору у нашому полотні із товщиною 3 пікселі, початок буде в точці [100, 100], а кінець в точці [200, 200] (приклад 2). Побудуємо квадрат із координатами [200,200], [400, 400] зеленого кольору із товщиною контуру — 3 пікселі (приклад 3). Побудуємо овал (круг) із такими ж координатами як і квадрат. Встановимо жовтий колір фону та приберемо контур: Маємо наступне вікно:
Довільний многокутник. Крім чітких фігур можна будувати довільні фігури, які складаються із 3-х та більше вершин:назва_полотна.create_polygon([x1,y1], [x2,y2]... [xn,yn], аргумент1...) абоназва_полотна.create_polygon(x1,y1, x2,y2... xn,yn, аргумент1...) x1 та y1 – координати першої вершини многокутника; x2 та y2 – координати другої вершини многокутника; ... xn та yn – координати n-ї вершини многокутника. Атрибути (властивості) довільного многокутника:• fill=“колір” - колір фону об’єкта;• outline=“колір” - колір контуру;• width=число_у_пікселях - товщина контуру;• smooth=True/False – згладжування контурів.
Довільний многокутник. Приклад 5 Створимо вікно розмірами 500х500 та полотно світло-блакитного кольору з такими ж розмірами (приклад 1). Побудуємо лінію зеленого кольору у нашому полотні із товщиною 3 пікселі, початок буде в точці [100, 100], а кінець в точці [200, 200] (приклад 2). Побудуємо квадрат із координатами [200,200], [400, 400] зеленого кольору із товщиною контуру — 3 пікселі (приклад 3). Побудуємо овал (круг) із такими ж координатами як і квадрат. Встановимо жовтий колір фону та приберемо контур (приклад 4). Добудуємо трикутник по контуру вже сформованої фігури: