Позакласне читання за романом С.Талан "Оголений нерв"

Про матеріал
Урок позакласного читання за романом С.Талан "Оголений нерв": знайомство з життєвим і творчим шляхом письменниці, з її твором, висловлення своєї точки зору учнями на події, зображені у творі
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Міністерство освіти та науки України Вище професійне училище №92 м. Сєвєродонецька Луганської областіУрок позакласного читання за романом Світлани Талан «Оголений нерв»Підготувала: викладач української мови та літератури Кравцова О. В.

Номер слайду 2

Тема: Урок позакласного читання за романом світлани талан «Оголений нерв»Мета: Познайомити здобувачів освіти з життєвим та творчим шляхом письменниці-землячки світлани талан, з її романом «Оголений нерв»; розвивати вміння роботи з текстом, арґументовано передавати власні думки; спонукати до роздумів над прочитаним; виховувати почуття національної гідності, патріотизму, інтерес до творів письменниці. Обладнання: портрет світлани талан, фотоматеріали про її життя та творчість, буктрейлер.

Номер слайду 3

Перебіг уроку. Організаційний момент. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Опрацювання навчального матеріалу. Викладач: «…Я переживала нелегкі часи, коли осяяла думка: я повинна писати, інакше збожеволію! На мене чекало стільки героїнь романів, які прагнуть жити повнокровним життям. Це вони стільки часу не давали мені спокою, прагнучи швидше розповісти свої історії читачеві. З того часу я пишу щодня. Писати для мене означає жити, дихати. Читачі часто вбачають у головній героїні саме мене. Звичайно, це приємно. Виходить, що читач вірить у написане». Так говорить сама письменниця про бажання й необхідність писати. Хто ж така Світлана Талан, чому її твори викликають захоплення у читачів?

Номер слайду 4

Рольова гра. Літературознавець 1: Світлана Олегівна народилася на Сумщині в селі Слоут Глухівського району 7 березня 1960 року в родині сільських учителів. У 1975 році закінчила восьмирічну школу в селі Перемога, продовжила навчання в Банецькій середній школі. У 1983 році закінчила Глухівський педагогічний інститут. З 15 років працювала позаштатним кореспондентом районної газети, куди її зарахували після перемоги в літературному конкурсі серед учнів старших класів. Після інституту працювала вихователем у дитсадку, учителем початкових класів. З 1989 по 2022 р. проживала у Сєвєродонецьку, нині проживає на Львівщині

Номер слайду 5

Літературознавець 2: Світлана Талан пише романи в жанрі «реальні історії». Усі її твори на гостросоціальну тематику, а головним персонажем незмінно є сильна духом українська жінка, якій доводиться переживати злети й падіння. Рольова гра

Номер слайду 6

Творчий світ письменниціНайбільш автобіографічний твір про покоління людей, дитинство і юність яких скалічила війна. Герої піднімали країну з руїн, вірили, мріяли, закохувалися. Не вміли просити, натомість уміли віддавати. Кохання – це дар, що звеличує, підносить до небес, здатне штовхнути на божевільні вчинки, воно то солодке, як мед, то з полиновим присмаком…

Номер слайду 7

Книги читають не розумом, а серцем. Твір допомагає по-новому поглянути на страшну хворобу СНІД, викликає співчуття до ВІЧ-позитивних людей, які живуть з нами поруч, потребують допомоги. Твір про трагедію наркозалежних та їх близьких

Номер слайду 8

Творчий світ письменниціЛисти від мами – це все, що має Олеся-сирота. Дівчина зустрічає кохання, але в буремний 2014 рік Ігор іде добровольцем в АТО. Доля приготувала їм випробування часом та відстанню. Один з останніх творів про незвичайні долі героїв, про мольфарські чари і прекрасні Карпати. Ця книга для романтиків

Номер слайду 9

Літературознавець 3: Твори Світлани Талан неодноразово були лауреатами Міжнародного конкурсу «Коронація слова». Письменниця за літературну діяльність нагороджена сертифікатами, дипломами, подяками, грамотами, преміями. Серед нагород - «Золотий письменник України». За індивідуальний внесок у розвиток українського суспільства отримала нагороду – «Народний герой України» У 2017 році їй присвоєно звання «Почесний громадянин міста Сєвєродонецька»Рольова гра

Номер слайду 10

Робота над твором. Викладач: Сьогодні ми поділимося враженнями від прочитання роману «Оголений нерв», поміркуємо над подіями 2014 року. Саме цей твір письменниці внесено до переліку творів для позакласного читання(перегляд буктрейлера https://www.youtube.com/watch?v=l2 Zl_Itx. S1 I&t=42s)

Номер слайду 11

Викладач: Проблемні завдання: Після опрацювання твору розкрити символічний зміст назви, визначити, які уроки винесли для себе Завдання: Скласти асоціативний ряд до словосполучення «Оголений нерв». Наскільки ваші асоціації допоможуть при виконанні проблемного завдання(перевірка виконання завдання на дошці Jamboard)Книгу читати важко. Вона болить, болить кожною клітинкою. Ця книга від автора, який бачив події на Донбасі на власні очі. Як сама автор пише, коли писала твір (прослуховування уривку з аудіокниги https://youtu.be/sqg721m. Eo. LI?si=Bf-u15qqiiqht7p. B)Робота з текстом

Номер слайду 12

Буремний 2014 рік у сєвєродонецьку

Номер слайду 13

Назвати героїв твору. Чому родина Насті з тривогою очікувала повернення Геника?Які події набирають обертів у місті Сєвєродонецьку?Робота в групах:1 група: Як ставляться представники старшого покоління до подій у місті?2 група: Що означає «Лугандія»? Чи однозначне ставлення молоді до подій у місті, країні?3 група: Хто така Віра Сєвєродонецька? У чому вона бачить своє покликання?Робота з текстом, бесіда за питаннями

Номер слайду 14

Викладач: Ви простежили за подіями, які відбуваються в місті, як до них ставляться персонажі твору. На вашу думку, у чому причина різного ставлення до подій?Завдання: Які ж проблеми порушує цей твір?Заповніть «Щоденник подвійних нотаток» (робота на дошці Jamboard jamboard.google.com)Фраза з тексту Твої міркування. Робота з текстом, бесіда за питаннями. Де поділася гордість українців? Чому вклоняються чужим прапорам ?Я зрозуміла, що за своє місце під сонцем потрібно боротися, а яким методом – не важливо, іноді потрібно переступити не тільки через себе, а й через близьких тобі людей, щоб від них не падала тінь на те місце, яке ти обрав для себе

Номер слайду 15

Робота з текстом, бесіда за питаннями. Фраза з тексту Твої міркування3. Інколи люди критикували, ненавиділи свої будинки, а покинувши, осягнули, що люблять їх понад усе, бояться втратити або побачити замість будинку купу каміння. Підсумок уроку«Мікрофон»Викладач: Працюючи над твором, ми повернулися до подій 2014 року в нашому місті Сєвєродонецьку, у нашій країні, подій тривожних, болючих, які передували сьогоднішній кривавій війні. Які враження справив на вас твір?Як би ви розкрили символічний зміст назви?Який урок для себе винесли з цього твору?

Номер слайду 16

Викладач: Я бажаю кожному з вас бути національно свідомим, патріотом своєї землі, жити в миріОцінювання роботи учнів. Домашнє завдання: «Повернутися дощем»-це продовження роману «Оголений нерв». Це результат поїздок автора на фронт, спілкування із нашими захисниками. Прочитайте цей роман. Підсумок уроку

pptx
Додано
1 квітня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку