Відверта розмова "Людина починається з добра"

Про матеріал

Сценарій виховної години для 6 класу за програмою "Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальоосвітніх заклвдів України". Для проведення потрібні проектор або плазма, бажано підключення до маражі інтернет. У іншому випадку потрібно скачати відео на флешку.

Перегляд файлу

 

 

 

Відверта розмова

«Людина починається з добра»

6 клас

 (жовтень)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТА: формувати стійкі переконання, що людина відчуває себе щасливою, коли робить добрі вчинки, довести до свідомості учнів, що добро не потребує винагороди, твориться «просто так», розвивати дружні відносини з оточуючими людьми, виховувати бажання уникати злих вчинків і творити добро.

ОБЛАДНАННЯ: ІКТ

 

Попереднє  завдання учням: знайти прислів’я про доброту.

Перегляд відео пісні Н.Май «Даруй добро»

https://www.youtube.com/watch?v=ktNx1o4CHO4

Учень.   Для зла й неправд планета замала-

               Творіть добро, добро плекайте, люди!

               Садіть сади, нехай для внуків буде

               В плодах частинки вашого тепла.

               Творіть добро для тих, хто поруч йде.

               Хто ділить хліб із нами часто навпіл.

               Єдиному навчіться – віддавати,

               Не бійтеся, ніщо не пропаде.

               І може тому розквітають квіти,

               Перед якими відступає зло.

              Творіть добро, щоб краще було жити,

              На те ми й люди, щоб добро творити!

Вчитель. Що людині потрібно для щастя? (відповіді дітей)

Так, здоров’я, хороші друзі,  сім’я, щоб рідні довго жили. А ще потрібно, щоб поруч з нами були завжди добрі, чуйні люди.

              Є поміж нас багаті й бідні,

              Кому що треба, доля не пита.

             Та є дві речі всім нам необхідні:

             У світі мир, а в душах доброта.

Що ж таке доброта? (відповіді дітей)

Перед вами таблиця. На ній ви бачите слова: любити, сподіватися, шана, ненависть, байдужість, біль, повага, злагода, добрий, тривога, ніжність, допомога, підтримка, співчуття, сумний, хвороба, справедливість, війна, кров.

Завдання. Знайдіть слова, які символізують добро.

Молодці! Ви правильно визначили значення слів. Ми зробили перший крок до визначення поняття «добро»

  • Як ви уявляєте Добро? Чи можна доторкнутися до Добра? Чи можна його намалювати?
  • Отже, Добро – це духовна категорія, її не можна торкнутися, посмакувати. Добро можна тільки відчути: це ласкаве, добре, ніжне ставлення, це готовність допомогти у скрутну хвилину, це любов до всього, що є навколо нас.

Завдання. Що народна мудрість говорить про добро, доброту?

1. Добро плодить добро, а зло плодить зло.

2. Добро не пропадає, а зло умирає.

3. Не все добре, що солодке.

4. Ти до нього з добром, а він до тебе з колом.

5. Не всяка стежка без спориша, не в кожної людини добра душа.

6. Добрий чоловік і сусідів дім від вогню збереже.

7. Від лиха до добра недалека дорога.

8. З  добрим дружись, а злого й лихого стережись.

9.  Не сподівайся за добро дяки.

10. Якщо хочеш хорошого, не роби поганого.

11. Людяність дорожча за багатство.

та інші.

 

  • Що є протилежністю Добра?
  • Чого , на вашу думку, більше в сучасному світі – Добра чи Зла? (відповіді дітей)

 

Усі люди народжуються однаковими. Та потім одні стають добрими, порядними, а інші – злими, жорстокими. То почуття добра в собі треба виховувати. А злі думки та бажання викоріняти. Серед яких же людей ми хотіли б жити поруч – добрих чи злих? Чому? (відповіді дітей)

Кожному з нас хочеться, щоб нас оточували лише доброзичливі люди. Хоча сьогодні бачимо навколо багато несправедливості, зла, насилля. Чи  можемо ми з вами допомогти Добру? Як?

Щодня потрібно примножувати добро, дарувати його хоч по краплинці всьому живому на землі.

  • Хто перший у вашому житті допомагає пізнати добро, доброту? У кого найдобріші очі, найкрасивіші коси, найласкавіші у світі руки?

(уривок пісні «Мама»)

https://www.youtube.com/watch?v=PldE6Qnmg-M

Послухайте оповідання.

Маленька дівчинка приїхала з мамою у велике місто. Пішли вони на базар. Мама вела доньку за руку. Дівчинка побачила щось цікаве. На радощах заплескала в долоні і загубилася в юрбі. Стала і плаче:

  • Мамо!.. де моя мама?

Люди оточили дівчинку і питають:

  • А маму як звуть? Скажи, ми зараз її знайдемо.
  • Маму звуть… мама… матуся.

Люди усміхнулися. Знову питають:

  • Ну скажи, які у твоєї мами очі: сірі, блакитні, карі?
  • Очі в неї… найдобріші…
  • А волосся? Яке в мами волосся – русяве, чорне?
  • Волосся … найкрасивіше.

Знов усміхнулися люди. Питають:

  • Ну скажи, які в неї руки? Може якась родимка у неї на руках є, згадай.
  • Руки в неї… найласкавіші.

Пішли люди і оголосили по радіо: «Загубилася дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіше волосся, найласкавіші в світі руки». Як ви думаєте, знайшлася мама? Чому ви так думаєте? (відповіді дітей)

«Сьома донька»     Казка В.Сухомлинського

Було у матері сім дочок. Ось поїхала одного разу мати в гості до сина, а син жив далеко-далеко. Повернулась додому аж через місяць.

Коли мати ввійшла до хати, дочки одна за одною почали говорити, як вони скучили за матір'ю.

— Я скучила за тобою, немов маківка за сонячним променем, — сказала перша дочка.

— Я ждала тебе, як суха земля жде краплину води, — промовила друга дочка.

— Я плакала за тобою, як маленьке пташеня плаче за пташкою, — сказала третя.

— Мені тяжко було без тебе, як бджолі без квітки, — щебетала четверта.

— Ти снилась мені, як троянді сниться краплина роси, — мовила п'ята.

— Я виглядала тебе, як вишневий садок виглядає соловейка, — сказала шоста.

А сьома дочка нічого не сказала. Вона зняла з ніг матусі взуття й принесла їй води в мисці — помити ноги.

Запитання. Хто справді любив матір? Доведіть.

Вчитель. Мама дала нам життя. Вона нас жаліє, коли нам боляче, вона недосипає ночей, коли ми хворіємо, вона завжди піклується  про нас, навіть тоді, коли ми виростемо і станемо дорослими. Отже віддячте мамі своєю добротою, допомогою, щоб у неї менше було сивих волосинок. Тоді ви будете добрими синами та доньками.

  • А чи достатньо цього, щоб називатися людьми
  • А Людиною з великої букви?

В Україні проживає майже 2 млн. одиноких людей. Близько 200 тис з них цілком або частково не здатні обслуговувати себе. 15 тис із них проживають у будинках-інтернатах, їх об*єднує немічність, самотність.

Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=_bUziwHYlWU

Вчитель. У злигоднях живуть 1 150 тис наших земляків. 70 тис – ті, хто отримує мізерну пенсію. Сумні цифри. Та це-правда життя. Але ці люди страждають не тільки від того, що їм не вистачає хліба, а й через те, що не чують вкрай необхідного «Добрий день».

  • На вашу думку, як ви можете допомогти таким людям? (Привітатися, посміхатися, допомогти по господарству)

Учень. Кажімо більше добрих слів,

            Знайомим, друзям і коханим!

            Нехай комусь тепліше стане

           Від зливи наших почуттів.

           Нехай тих слів солодкий мед

          Чиюсь загоїть рану,

           Чи перший біль, чи то останній,

           Коли б то знати наперед!

           Кажімо більше ніжних слів!

           Комусь всміхаймось ненароком,

           То не життя людське коротке,

           Короткі в нас слова черстві.

           Кажімо більше добрих слів!

Соціальний ролик «Добро»   https://www.youtube.com/watch?v=7OnFsJN7Td4

Вчитель. Чи помітили ви, що саме зробили ці люди?

  • А скільки часу їм знадобилося, щоб допомогти незнайомій людині?
  • Як ви думаєте, всі ці люди планували свої добрі вчинки?
  • А що їм для цього вистачило? Правильно – бути добрими та уважними до інших. А чи бачили ви поряд з цими Людьми байдужих спостерігачів?

Вчитель. Людська доброта не знає меж. Добро-дієве. Та є чимало людських справ, які не назвеш добрими. Пригадайте, як виглядають наші ліси. Особливо, після відпочинку «любителів природи», що залишають після себе купи сміття. Відразу видно, де відпочивали добрі люди, а де – погані. Ось і в оповіданні «Посиротив» ідеться і про добро, і про зло.

(оповідання В.Сухомлинського «Посиротив»)

Юрко прийшов до школи з рогаткою. До уроків було ще чимало часу. Він сів під кущем бузку й став дивитися на горобців, що весело цвірінькали, плигаючи з гілки на гілку.
Враз усі горобці знялися й кудись полетіли. Залишився один. Він цвірінькав тихо й ласкаво. Потім став дзьобиком чистити пір’ячко.
Юрко націлився з рогатки й пустив у нього камінець. Камінець влучив у голівку. На листя бризнула кров, а тільце впало додолу.
Юркові стало страшно. “Невже це я зробив?” – подумалось йому.
Тут відчув, як хтось поклав йому руку на плече. Обернувся – Панас Іванович, учитель.
Панас Іванович відхилив гілку, і Юрко побачив на бузковій гілці горобине гніздо. З нього виглядало п’ять пташенят. Голі, безпомічні, вони жалібно пищали, роззявляючи дзьобики.
– Вони тепер лишилися без матері,- тихо сказав Панас Іванович. – А якби з твоєю мамою хтось таке вчинив…
Юрко стояв блідий і мовчазний.
– Ну, що ж, іди на урок,- зітхнув Панас Іванович – Допомогти цим бідолашкам ніхто вже не зможе…
Уночі Юрко майже не спав. Йому вважалися пташенятка, що роззявляли дзьобики й жалібно пищали, гукаючи матусю.

Вчитель.  Як ви оцінюєте вчинок хлопця? Що ж потрібно було зробити Юркові, аби не примножувати зло на землі?

Зло потрібно перемагати добром. Тарас Шевченко казав: «Раз добром зігріте серце – вік не прохолоне». Людина прийшла у цей світ робити добро. Доброта завжди є ознакою сили духа.

  • А які добрі  справи можемо робити ми з вами? (відповіді дітей)

Вчитель. Ставитися до  інших відкрито, по-товариськи, дружньо, з прихильністю може лише добра людина. Давайте дізнаємось на скільки доброю людиною є кожен з вас. Проведемо такий тест. При відповіді «так» зараховується один бал.
Тест

  1. Чи звертаєш увагу, який настрій у однокласників, коли заходиш до класу?
  2. Чи приємно тобі називати однокласників по імені?
  3. Під час сварки ти намагаєшся образити однокласника?
  4. Якщо кого-небудь із дітей звинуватив без причини вчитель, ти будеш його захищати?
  5. Якщо однокласник попросив у чомусь допомогти йому, ти погодишся?

Ключ :

4-5 балів - ти хороший товариш, добра людина.
3 бали - ще трішки придивись до себе, в тебе все вийде.
1-2 бали - все залежить тільки від тебе, хочеш бути краще-зміни себе сам.

Учень. Сказав мудрець:

             Живи, добро звершай,

             Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і  вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

 

Заключне слово вчителя.  Сьогодні ми відверто з вами поговорили про Добро. Хотілось би, щоб  кожен з вас осмислив свою життєву позицію і став добрішим, кращим, досконалішим.

Людська порядність, доброта немає меж. Ми сьогодні маємо бути милосердними не тільки до людей, а й до всього, що нас оточує: тварин, рослин.

А зараз давайте ми з вами складемо правила доброти і милосердя.

Золоте правило:

1. Ставитися до інших так, як ви б хотіли, щоб ставилися до вас.

2. Поважати інших, особливо старших і слабших від себе.

3. Слухати маму, тата, бабусю.

4. Любити і берегти природу, тварин.

5. Не проходити байдуже мимо людської біди, горя, розпачу.

6. Бережливо ставитися до краси.

7. Уміти не тільки поспівчувати у горі, а й порадіти чужому успіху

 

 Вчитель. А я бажаю вам успіхів у постійній роботі над собою.

                 Хай множаться зерна добра в ваших душах.

 

Виконання пісні караоке Н.Май «Мелодія добра»

https://www.youtube.com/watch?v=0KBaiI2jxU0

 

Музика Аліса

ЗДВР Галицинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 Галицинівська ОТГ

1

 

docx
Додано
1 травня 2018
Переглядів
1803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку