Виготовлення «Ажурної витинанки»

Про матеріал
Виготовлення «Ажурної витинанки» Продовжити знайомити із одним із видів декоративно – прикладного мистецтва – витинанкою. Повторити правила безпечної роботи з ножицями та клеєм, прийоми роботи з ножицями. Розвивати уяву та фантазію дітей, творчі здібності та естетичний смак. Виховувати інтерес і любов до мистецтва.
Перегляд файлу

1

 

Дата: 09.03.2023

Клас: 2-Б

Вчитель: Нікітенко С.В.

Урок: дизайн і технології ( 4 урок 10:55)

Тема:  Виготовлення «Ажурної витинанки»

Мета:  Продовжити знайомити із одним із видів декоративно – прикладного мистецтва – витинанкою.  Повторити правила  безпечної роботи з ножицями та клеєм,  прийоми роботи з ножицями. Розвивати уяву та фантазію дітей, творчі здібності та естетичний смак. Виховувати інтерес і любов до мистецтва.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Електронні ресурси:

              1) Ютуб-канал: -    фізкультхвилинка

                                       -    зорова гімнастика 

                                       -    Майстер –клас відео «Ажурна витинанка»

                                        - Відео – пояснення «Цінність ажурного мистецтва»

             2) Презентація до теми уроку Microsoft PowerPoint

              3) Інтерактивний сервіс вправ learningapps.org

 

- Гра «Знайди відповідність» https://learningapps.org/4649798

- Гра «Знайди витинанку»  

https://learningapps.org/display?v=p5ceprsvt23

Хід уроку:

І. Організація класу

Сіли , діти, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько!

Настрій на урок візьмемо,

Працювати розпочнемо!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером. Пригадайте, чого ви навчились на попередніх уроках роботи з папером?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Казка

Жили-були у шухляді клей ножиці і папір. Вони щодня сперечались між собою, хто з них найпотрібніший, найголовніший. Якось шухляду хтось висунув, і її мешканці побачили свого господаря-хлопчика. Він брав ножиці і вирізав ними деталі з паперу. Потім клеєм наклеював їх. Вийшло дуже красиве дерево.

Усі залишились задоволені, бо зрозуміли, що найголовніша тут – людина, її вмілі руки. Отож, коли папір, клей і ножиці повернулися у шухляду, сперечатись їм уже не хотілося. Усі вони бажали, щоб їх швидше взяли до роботи.

- Чого бажали папір, клей і ножиці?

- Подивіться на ці зразки робіт. Вам хотілося б дізнатися, як вони створені? А самі хотіли б створити таке диво?

 

IV. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на нас чекає подорож у чарівний світ народного декоративного мистецтва – Світ Витинанки. Ми познайомимось з ажурною витинанкою.

 

V. Вивчення нового матеріалу

1. Відео-пояснення

 

2. Бесіда

- Що таке витинанка?

- Які інструменти необхідні для виготовлення витинанки?

- Для чого можна використовувати витинанки?

 

3. Гра «Знайди витинанку»

 

VІ. Аналіз трудового завдання.

 

-         Отже, діти для виготовлення нашої витинанки ми використаємо картон, кольоровий папір, серветку, клей та ножиці. Клей ми будемо наносити за допомогою пензлика і витинанку будемо виконувати в певній послідовності. Працювати будемо по групах. Дівчатка виготовлять витинанку із серветки, а хлопчики з кольорового паперу.

 

VІІ. Попереднє планування трудових дій.

1. Майстер – клас «Ажурна витинанка»

 

1) Доберіть сюжет.

2) Підготуйте кольоровий папір та картон, гарне за кольоровим контрастом тло.

3) Складіть аркуш навпіл, і ще раз навпіл,  кольором всередину. Нанесіть малюнок на кольоровий папір.

4) Охайно виріжте за малюнком композицію .

5) Наклейте витинанку на кольоровий картон.

 

2. Бесіда

- Отже,діти,що ми будемо виготовляти?(ажурну витинанку)

- Які матеріали для роботи нам потрібні?

- То яка послідовність виготовлення виробу

 

3. Повторення правил техніки безпеки:

- різати папір ножицями тільки від себе.

- передавати ножиці ручками вперед, а зімкнуті леза тримати в долоні.

- після завершення роботи прибрати своє робоче місце і скласти ножиці.

 

VІІІ. Практична робота учнів

-Діти виготовляють виріб.

 

ІХ. Аналіз та оцінювання робіт.

 

  Х. Підсумок уроку

       1. Гра «Знайди відповідність»

2. Бесіда

- Коли з’явились перші витинанки? ( з появою паперу)

- З якою метою створювали витинанки? (для прикрашання оселі)

- Яку витинанку ми сьогодні робили? (ажурну)

- Що було виконувати легко?

- Що не вдалося зробити?

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку