1
Дата: 09.03.2023
Клас: 2-Б
Вчитель: Нікітенко С.В.
Урок: дизайн і технології ( 4 урок 10:55)
Тема: Виготовлення «Ажурної витинанки»
Мета: Продовжити знайомити із одним із видів декоративно – прикладного мистецтва – витинанкою. Повторити правила безпечної роботи з ножицями та клеєм, прийоми роботи з ножицями. Розвивати уяву та фантазію дітей, творчі здібності та естетичний смак. Виховувати інтерес і любов до мистецтва.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Електронні ресурси:
1) Ютуб-канал: - фізкультхвилинка
- зорова гімнастика
- Майстер –клас відео «Ажурна витинанка»
- Відео – пояснення «Цінність ажурного мистецтва»
2) Презентація до теми уроку Microsoft PowerPoint
3) Інтерактивний сервіс вправ learningapps.org
- Гра «Знайди відповідність» https://learningapps.org/4649798
- Гра «Знайди витинанку»
https://learningapps.org/display?v=p5ceprsvt23
Хід уроку:
І. Організація класу
Сіли , діти, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько!
Настрій на урок візьмемо,
Працювати розпочнемо!
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером. Пригадайте, чого ви навчились на попередніх уроках роботи з папером?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Казка
Жили-були у шухляді клей ножиці і папір. Вони щодня сперечались між собою, хто з них найпотрібніший, найголовніший. Якось шухляду хтось висунув, і її мешканці побачили свого господаря-хлопчика. Він брав ножиці і вирізав ними деталі з паперу. Потім клеєм наклеював їх. Вийшло дуже красиве дерево.
Усі залишились задоволені, бо зрозуміли, що найголовніша тут – людина, її вмілі руки. Отож, коли папір, клей і ножиці повернулися у шухляду, сперечатись їм уже не хотілося. Усі вони бажали, щоб їх швидше взяли до роботи.
- Чого бажали папір, клей і ножиці?
- Подивіться на ці зразки робіт. Вам хотілося б дізнатися, як вони створені? А самі хотіли б створити таке диво?
IV. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні на нас чекає подорож у чарівний світ народного декоративного мистецтва – Світ Витинанки. Ми познайомимось з ажурною витинанкою.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Відео-пояснення
2. Бесіда
- Що таке витинанка?
- Які інструменти необхідні для виготовлення витинанки?
- Для чого можна використовувати витинанки?
3. Гра «Знайди витинанку»
VІ. Аналіз трудового завдання.
- Отже, діти для виготовлення нашої витинанки ми використаємо картон, кольоровий папір, серветку, клей та ножиці. Клей ми будемо наносити за допомогою пензлика і витинанку будемо виконувати в певній послідовності. Працювати будемо по групах. Дівчатка виготовлять витинанку із серветки, а хлопчики з кольорового паперу.
VІІ. Попереднє планування трудових дій.
1. Майстер – клас «Ажурна витинанка»
1) Доберіть сюжет.
2) Підготуйте кольоровий папір та картон, гарне за кольоровим контрастом тло.
3) Складіть аркуш навпіл, і ще раз навпіл, кольором всередину. Нанесіть малюнок на кольоровий папір.
4) Охайно виріжте за малюнком композицію .
5) Наклейте витинанку на кольоровий картон.
2. Бесіда
- Отже,діти,що ми будемо виготовляти?(ажурну витинанку)
- Які матеріали для роботи нам потрібні?
- То яка послідовність виготовлення виробу
3. Повторення правил техніки безпеки:
- різати папір ножицями тільки від себе.
- передавати ножиці ручками вперед, а зімкнуті леза тримати в долоні.
- після завершення роботи прибрати своє робоче місце і скласти ножиці.
VІІІ. Практична робота учнів
-Діти виготовляють виріб.
ІХ. Аналіз та оцінювання робіт.
Х. Підсумок уроку
1. Гра «Знайди відповідність»
2. Бесіда
- Коли з’явились перші витинанки? ( з появою паперу)
- З якою метою створювали витинанки? (для прикрашання оселі)
- Яку витинанку ми сьогодні робили? (ажурну)
- Що було виконувати легко?
- Що не вдалося зробити?