Виготовлення деталей іграшки з помпонів

Про матеріал
 навчити учнів технології виготовлення помпонів;  розвивати творчі здібності, прагнення доводити справу до завершення;  виховувати естетичний смак, акуратність у роботі, навички працювати у колективі, дотримуватись правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог;
Перегляд файлу

 Розробка урока з предмета Трудове навчання у 5 класі

 

Проект: Об'ємна м'яка іграшка

Тема урока: Виготовлення деталей іграшки з помпонів.

Мета:

  • навчити учнів технології виготовлення помпонів;
  • розвивати творчі здібності, прагнення доводити справу до завершення;
  • виховувати естетичний смак, акуратність у роботі, навички працювати у колективі, дотримуватись правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог;

 

Розвивати ключові компетентності:

  • здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами (уміння оперувати базовою технічною термінологією);
  • інформаційно-комунікаційна компетентність (уміння вести діалог, розповідь про алгоритм створення м’якої іграшки);
  • соціальна та громадянська компетентності (уміння організовувати свою діяльність);
  • навчання впродовж життя (уміння самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності, розвивати  увагу, логічне мислення, уяву).

         

Обладнання урока: зразки іграшок з помпонів, зразки помпонів, пряжа, циганська голка, ножиці, картон, презентація до урока (комп'ютер), інструкційно-технологічні картки,  малюнки моделей-аналогів (іграшки з помпонів), шаблони кілець, стікери у вигляді листочків (зеленого кольору) та квіточок (різнокольорові).

 

Тип урока: комбінований.

 

Основні терміни: помпон, пряжа, деталь

 

І Організаційний момент.

 

Всім доброго дня! День сьогодні насправді чудовий! Гляньте у віконце. Сонечко вам посміхається і ніби каже: “Всім доброго настрою!” Я також бажаю всім чудового настрою!

 

«Пам'ятка для учнів»

 

На дошці ви бачите пам'ятки для учнів. Давайте прочитаємо їх.

 

Пам'ятка для учнів:

  1. Добрий настрій допомагає бути активним на уроці.
  2. Будьте уважні і чуйні.
  3. Не бійтесь помилятися! Не помиляється той хто нічого не робить!

 

 

Давайте згадаємо про матеріали та інструменти трудового навчання. Перейдіть за посиланням і виконайте завдання

 

https://learningapps.org/15063571

 

На попередньому уроці ми з вами працювали  над виготовленням м'якої іграшки «Ведмедик». Давайте пригадаємо послідовність виготовлення м              'якої іграшки.

https://learningapps.org/17064228

 

Працюючи в одній команді, давайте оберемо скарбничого

  • Скарбничий (відповідальний за підрахунок балів)

 

Пояснення:

Скарбничий має скриньку з фішками. Фішки - це досягнень учня на уроці. Скринька з фішками є робочою скринькою скарбничого.

Кожна фішка означає 1 бал.

Бали нараховуються групі за правильну відповідь, за виконану практичну роботу тощо.

В разі правильної відповіді, правильного виконання практичної роботи, скарбничий перекладає одну фішку учневі. Наприкінці уроку ми підрахуємо фішки це і будуть ваші оцінки.

 

Вчитель: Працюємо відповідно до правил. Подивіться на дошку! Ми з вами — команда. А справжня команда має такі правила в роботі:

 

  1. Говори — один!
  2. Телефон не заважає, а допомагає!
  3. Взаємодопомога!
  4. Чистота та лад!
  5. Цінуємо час!

 

  1. Правило № 1 означає, що не можна перебивати вчителя, товариша і задавати питання, або надавати відповідь слід лише тоді коли інший договорить.
  2. Правило № 2 означає, що можна користуватися інтернетом під час уроку, якщо учень не розважається, а шукає необхідну інформацію для виконання завдання.
  3. Правило № 3 означає, що учні мають право просити в разі потреби допомоги у товариша, а групи -допомоги одна одній.
  4. Правило № 4 означає, що учні повинні дотримуватися не тільки охайності на робочому місці, але й поважати один одного, не кричати, не шуміти, а поводити себе спокійно у всіх випадках.
  5. Правило № 5 означає, що учні не повинні відволікатися на сторонні питання, а зосередитися насамперед на темі урока.

 

ІІ Актуалізація

 

Вчитель: Вам було дане завдання підготувати цікаві повідомлення, загадки, прислів'я про матеріали, інструменти, пристосування про які ми говорили на минулому уроці.

Здивуєте мене? Хто перший готовий виступати?

 

(Виступи учнів про історію швейної голки, ножиць, тощо)

 

Вчитель: Молодці! Відповідально підійшли до завдання!

 

Вчитель: Всі молодці!

 

ІІІ Мотивація

 

Можливо чули такий вислів «Узяв до рук пензлика — одразу перетворився в художника!»

Зверніть увагу на нашу виставку. Перед вами гарні, різнокольорові іграшки. А це матеріал — м'яка, пухнаста пряжа — з якої вони зроблені.

 

(Вчитель демонструє учням пряжу та іграшки)

 

Іграшки налаштовують на диво та казку. І ми перетворюємося в чарівників. Тому що ми створюємо чарівних мешканців казки — іграшки з клаптиків пряжі, з помпонів.

 

IV Повідомлення теми урока.

 

Починаємо творити дива!

Тема урока - “Виготовлення деталей іграшки з помпонів”.

 

V Очікувані результати

А теперь, давайте разом з вами подумаємо, чого саме ви очікуєте від нашого урока.

Бачите на малюку дерево? Давайте прикрасимо його листячками, почіпемо листячка за нашими побажаннями на гілках дерева.

Ось вам підказка:

 

“Сьогодні на уроці я хочу...”

 

- дізнатися..(що таке........................?)

- зрозуміти.(як це робити?)

- навчитися.(виготовляти....................)

 

Вчитель: відмінно! Тепер ми з вами знаємо чого ми хочемо досягти на нашому уроці!

 

VI Техніко-технологічні відомості

 

Розгадайте ребус

 

C:\Users\user\Downloads\rebus.png

Вчитель:

Помпон — куляста прикраса з ниток. Англійське слово “pom pon” — означає маленьку пухнасту собачку породи Шпіц. Англійці дуже дбайливо відносяться до своїх домашніх улюбленців. Так вони ласкаво кличуть всіх пухнастих маленьких собачок.

 

Помпони можуть бути різних розмірів та кольорів, виготовлені з різних матеріалів: лляної, бавовняної, вовняної пряжі, навіть з паперу.

 

Відео «Як виготовляють пряжу»

https://www.youtube.com/watch?v=SJu2xDGX90w

 

Помпон — це деталь для виготовлення виробу.

Деталь — це будь-яка частина виробу.

З помпонів можна виготовити фігурки людей, тваринок, пташок, різноманітні прикраси, подарункові сувеніри та багато інших, цікавих речей.

 

Вчитель: А теперь пограємо в гру “Вірю — Не вірю!”

 

Пояснення: в грі використовуються зелені та червоні картки. Зелена картка  означає “Вірю!” (в тексті знак “+”), а червона - “Не вірю!” (в тексті знак “ - ”). За правильну відповідь групі нараховується 1 бал.

 

Вчитель: Будьте дуже уважні!

 

  1. Волокна бувають:

рослинного походження (+)

тваринного походження (+)

електричного походження ( - )

хімічного походження (+)

  1. Пряжу виготовляють:

з ялинкових голок ( - )

з волокон (+)

  1. До натуральних волокон відноситься:

льон (+)

хмара ( - )

бавовна (+)

вовна (+)

блискавка ( - )

шовк ( + )

 

Молодці!

 

Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=EkHLOzvAl8Q

 

Практична робота “Виготовлення помпонів”

 

Вчитель: А зараз ми ознайомимось з технологією виготовлення помпонів.

 

  1. Беремо шаблони кілець та обведіть їх на картоні.
  2. Вирізаємо два однакових кільця.
  3. Складаємо два кільця разом.
  4. Обматуємо кільця пряжею.
  5. Розрізаємо ножицями по зовнішньому краю намотані нитки (обережно).
  6. Перев'язуємо міцною ниткою між двома кільцями. Сильно затягуємо і закріпляємо на 2-3 вузла.
  7. Знімаємо кільця з пряжі.
  8. Розпушаємо помпон між долонями. Можна зробити ще помпонів, якщо дозволяє час.
  9. За допомогою голки і нитки з'єднуємо помпон між собою.
  10.  Декоруємо помпон (глазки, вушки, носик тощо)

 

 

VII Закріплення нового матеріала.

 

Вчитель: Давайте перевіримо, як ви засвоїли новий матеріал.

 

  1. Що означає “помпон” англійською мовою?
  2. Що таке деталь?
  3. З чого можна виготовляти помпони?
  4. Чому потрібно міцно закріпити середину помпона?

 

IX Практична робота

 

Вчитель: Сьогодні ми працюємо з гострими, ріжучими та колючими предметами! Давайте згадаємо, як треба працювати з таким інструментом?

 

https://learningapps.org/15044568

 

Пояснення: вчитель завдає питання, а учні відповідають.

 

Правила безпечной  праці

 

Гра “Чомучка”

 

Вчитель: Нагадую, що за правильні відповіді додається 1 бал групі.

 

  • Чому голку треба вколювати у подушечку-гольницю коли нею не працюють?
  • Чому ножиці, коли ними не працюють, повинні бути закриті?
  • Чому неможна розмахувати гострими колючими та ріжучими предметами? 
  • Чому з електронагрівальними приладами треба бути особливо обережним?

 

Вступний інструктаж

 

Вчитель: перед вами лежать малюнки моделей-аналогів іграшок з помпонів. Вони необхідні для того, щоби ви могли зрозуміти скільки деталей потрібно для іграшки яку буде робити ваша група. Також перед вами шаблони кілець, пряжа, інструменти тощо. Тепер прошу уваги! Ви бачили виготовлення помпона на слайді. Тепер я покажу як його виробляють.

 

Пояснення: вчитель самостійно показує учням як робиться помпон.  Повинні бути заготовлені зразки в стадії обробки, які вчитель демонструє учням.

 

Вчитель: Якщо немає питань, то починаємо нашу роботу.

 

https://www.youtube.com/watch?v=_A0W1NZK-NE

 

XІ Завершувальний інструктаж.

 

Завершуємо роботу. Ховаємо ножиці, голки, на столах повинні залишитися лише роботи. Презентуємо свої роботи.

 

Молодці! А тепер швидко підраховуємо бали, і наші скарбничі додадуть кожному заслужені бали за його працю.

 

(Скарбничі рахують фішки, оцінюють роботу своєї групи)

 

Скарбничі, прошу повідомити результати.

 

 

Вчитель: Молодці! Дружньо працювали, поралися, допомогали один одному і в результаті, як самі бачите — отримали добрий результат!

 

А тепер, давайте ще раз прикрасимо наше дерево

Візміть стікери-квіточки і напишіть на них по одному слову, яким ви можете охарактерізувати наш урок?

Ось вам підказка:

 

Пояснення:

  • Чи сподобався урок?
  • Чи дізналися щось нове?
  • Чи знадобиться це вам в житті?

 

Вчитель: Прикрасьте наше дерево квіточками!

 

(Учні прикріпляють квіточки-стікери до гілок дерева та озвучують побажання)

 

Подивіться як розквітло наше дерево! Тепер я точно бачу, що урок вам сподобався!

 

Прибирання робочих місць.

 

Вчитель: запишіть домашнє завдання.

 

  1. Підготувати малюнки моделей-аналогів іграшок  з помпонів.
  2. Елементи декора для завершення іграшки (гудзики, стрічки, глазки, вушка тощо).
  3. Принести матеріали, інструменти, пристосування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам'ятка для учнів:

 

  1.         Добрий настрій допомагає бути активним на уроці.

 

  1.         Будьте уважні і чуйні.

 

  1.         Не бійтесь помилятися! Не помиляється той хто нічого не робить!

 

 

 

Правила команди

 

  1.            Говори — один!
  2.            «Вільні ноги»!
  3.            Телефон не заважає, а допомагає!
  4.            Взаємодопомога!
  5.                      Чистота та лад!
  6.                      Цінуємо час!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голка

Людина винайшла голку задовго до відкриття металу. Спершу її виготовляли з риб’ячих кісток, проколюючи дірку у тупому кінці кістки. Знайдені давні голки були зроблені з кісток птахів, колючок дерев та кущів. Такими голками первісна людина шила coбi одяг зі шкіри тварин. Металеві голки з’явилися у XVI столітті. На долю голки зміни випадали не часто. Цей простий предмет стійко увійшов у наш побут, став справжнім символом працьовитості. „Голкою та бороною село стоїть”, – казали в давнину. Зараз їх виготовляють зі спеціальної сталі; випускається більше 25 видів голок для шиття. Назви їхні говорять самі про себе: швейні, вишивальні, шорні, кушнірські, мішкові, парусні, хірургічні, тощо.

 

Ножиці

Ножиці прийшли в наше життя з глибокої давнини. Перші ножиці були створені більше трьох з половиною тисяч років тому, причому служили вони не для перукарень потреб або розрізання паперу і тканини, їх призначення було в необхідності стригти овець. Перші в історії ножиці були схожі на пінцет, що складається з двох лез. Найстаріший екземпляр таких ножиць знайдений археологами в Єгипті і датований XVI століттям до нашої ери. Приблизно в VIII столітті нашої ери, одному з ремісників Близького Сходу прийшла в голову ідея за допомогою гвоздика з`єднати два ножа, а їх ручки для зручності загнути кільцями. Дана конструкція виявилася зручною і прижилася. Надалі для прикраси рукоятки ножиць, стали використовувати художню ковку. Історія ножиць в Європі і Росії почалася з X століття, про це свідчать відповідні археологічні знахідки.

 

 - Чорні, білі, кольорові,

Шити всі вони готові:

Сукні, шапки, рушники,

Допоможуть вам (нитки)

 

- Шию я і вишиваю,

Хоч одну лиш ніжку маю,

Але все робить встигаю.

(Голка)

 

- Два кільця, два кінця

Посередині цвяшок?

(Ножиці)

 

- Хоч вона не їжачок,

Зате повна гілочок.

(Подушечка-гольниця)

 

 

 

 

 

 

Знайди помилку 

Запишіть правильне 
твердження у праву колонку таблиці.

 

Неправильне твердження

 

Правильне твердження

 

Ручна голка- тонкий металевий стержень з гострим кінцем і округлою головкою без вушка.

 

 

Ножиці – інструмент для склеювання.

 

 

Прасувати треба не лише чистий виріб

 

Вмикати і вимикати праску треба мокрими руками

 

 

Знайди помилку 

Запишіть правильне 
твердження у праву колонку таблиці.

 

Неправильне твердження

 

Правильне твердження

 

Ручна голка- тонкий металевий стержень з гострим кінцем і округлою головкою без вушка.

 

 

Ножиці – інструмент для склеювання.

 

 

Прасувати треба не лише чистий виріб

 

Вмикати і вимикати праску треба мокрими руками

 

 

Знайди помилку 

Запишіть правильне 
твердження у праву колонку таблиці.

 

Неправильне твердження

 

Правильне твердження

 

Ручна голка- тонкий металевий стержень з гострим кінцем і округлою головкою без вушка.

 

 

Ножиці – інструмент для склеювання.

 

 

Прасувати треба не лише чистий виріб

 

Вмикати і вимикати праску треба мокрими руками

 

 

 

 

 

Сьогодні на уроці я хочу...”

 

- дізнатися..(що таке........................?)

- зрозуміти.(як це робити?)

- навчитися.(виготовляти....................)

 

 

Пояснення:

  • Чи сподобався урок?
  • Чи дізналися щось нове?
  • Чи знадобиться це вам в житті?
  •  

“pom pon”

 

Помпон — це деталь для виготовлення виробу.

 

Деталь — це будь-яка частина виробу

Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчанняКартинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчанняКартинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчанняКартинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчанняКартинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчанняКартинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчанняКартинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання Картинки по запросу трудове навчання

 

docx
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
797
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку