Розробка урока з предмета Трудове навчання у 5 класі
Проект: Об'ємна м'яка іграшка
Тема урока: Виготовлення деталей іграшки з помпонів.
Мета:
Розвивати ключові компетентності:
Обладнання урока: зразки іграшок з помпонів, зразки помпонів, пряжа, циганська голка, ножиці, картон, презентація до урока (комп'ютер), інструкційно-технологічні картки, малюнки моделей-аналогів (іграшки з помпонів), шаблони кілець, стікери у вигляді листочків (зеленого кольору) та квіточок (різнокольорові).
Тип урока: комбінований.
Основні терміни: помпон, пряжа, деталь
І Організаційний момент.
Всім доброго дня! День сьогодні насправді чудовий! Гляньте у віконце. Сонечко вам посміхається і ніби каже: “Всім доброго настрою!” Я також бажаю всім чудового настрою!
«Пам'ятка для учнів»
На дошці ви бачите пам'ятки для учнів. Давайте прочитаємо їх.
Пам'ятка для учнів:
Давайте згадаємо про матеріали та інструменти трудового навчання. Перейдіть за посиланням і виконайте завдання
https://learningapps.org/15063571
На попередньому уроці ми з вами працювали над виготовленням м'якої іграшки «Ведмедик». Давайте пригадаємо послідовність виготовлення м 'якої іграшки.
https://learningapps.org/17064228
Працюючи в одній команді, давайте оберемо скарбничого
Пояснення:
Скарбничий має скриньку з фішками. Фішки - це досягнень учня на уроці. Скринька з фішками є робочою скринькою скарбничого.
Кожна фішка означає 1 бал.
Бали нараховуються групі за правильну відповідь, за виконану практичну роботу тощо.
В разі правильної відповіді, правильного виконання практичної роботи, скарбничий перекладає одну фішку учневі. Наприкінці уроку ми підрахуємо фішки це і будуть ваші оцінки.
Вчитель: Працюємо відповідно до правил. Подивіться на дошку! Ми з вами — команда. А справжня команда має такі правила в роботі:
ІІ Актуалізація
Вчитель: Вам було дане завдання підготувати цікаві повідомлення, загадки, прислів'я про матеріали, інструменти, пристосування про які ми говорили на минулому уроці.
Здивуєте мене? Хто перший готовий виступати?
(Виступи учнів про історію швейної голки, ножиць, тощо)
Вчитель: Молодці! Відповідально підійшли до завдання!
Вчитель: Всі молодці!
ІІІ Мотивація
Можливо чули такий вислів «Узяв до рук пензлика — одразу перетворився в художника!»
Зверніть увагу на нашу виставку. Перед вами гарні, різнокольорові іграшки. А це матеріал — м'яка, пухнаста пряжа — з якої вони зроблені.
(Вчитель демонструє учням пряжу та іграшки)
Іграшки налаштовують на диво та казку. І ми перетворюємося в чарівників. Тому що ми створюємо чарівних мешканців казки — іграшки з клаптиків пряжі, з помпонів.
IV Повідомлення теми урока.
Починаємо творити дива!
Тема урока - “Виготовлення деталей іграшки з помпонів”.
V Очікувані результати
А теперь, давайте разом з вами подумаємо, чого саме ви очікуєте від нашого урока.
Бачите на малюку дерево? Давайте прикрасимо його листячками, почіпемо листячка за нашими побажаннями на гілках дерева.
Ось вам підказка:
“Сьогодні на уроці я хочу...”
- дізнатися..(що таке........................?)
- зрозуміти.(як це робити?)
- навчитися.(виготовляти....................)
Вчитель: відмінно! Тепер ми з вами знаємо чого ми хочемо досягти на нашому уроці!
VI Техніко-технологічні відомості
Розгадайте ребус
Вчитель:
Помпон — куляста прикраса з ниток. Англійське слово “pom pon” — означає маленьку пухнасту собачку породи Шпіц. Англійці дуже дбайливо відносяться до своїх домашніх улюбленців. Так вони ласкаво кличуть всіх пухнастих маленьких собачок.
Помпони можуть бути різних розмірів та кольорів, виготовлені з різних матеріалів: лляної, бавовняної, вовняної пряжі, навіть з паперу.
Відео «Як виготовляють пряжу»
https://www.youtube.com/watch?v=SJu2xDGX90w
Помпон — це деталь для виготовлення виробу.
Деталь — це будь-яка частина виробу.
З помпонів можна виготовити фігурки людей, тваринок, пташок, різноманітні прикраси, подарункові сувеніри та багато інших, цікавих речей.
Вчитель: А теперь пограємо в гру “Вірю — Не вірю!”
Пояснення: в грі використовуються зелені та червоні картки. Зелена картка означає “Вірю!” (в тексті знак “+”), а червона - “Не вірю!” (в тексті знак “ - ”). За правильну відповідь групі нараховується 1 бал.
Вчитель: Будьте дуже уважні!
рослинного походження (+)
тваринного походження (+)
електричного походження ( - )
хімічного походження (+)
з ялинкових голок ( - )
з волокон (+)
льон (+)
хмара ( - )
бавовна (+)
вовна (+)
блискавка ( - )
шовк ( + )
Молодці!
Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=EkHLOzvAl8Q
Практична робота “Виготовлення помпонів”
Вчитель: А зараз ми ознайомимось з технологією виготовлення помпонів.
VII Закріплення нового матеріала.
Вчитель: Давайте перевіримо, як ви засвоїли новий матеріал.
IX Практична робота
Вчитель: Сьогодні ми працюємо з гострими, ріжучими та колючими предметами! Давайте згадаємо, як треба працювати з таким інструментом?
https://learningapps.org/15044568
Пояснення: вчитель завдає питання, а учні відповідають.
Правила безпечной праці
Гра “Чомучка”
Вчитель: Нагадую, що за правильні відповіді додається 1 бал групі.
Вступний інструктаж
Вчитель: перед вами лежать малюнки моделей-аналогів іграшок з помпонів. Вони необхідні для того, щоби ви могли зрозуміти скільки деталей потрібно для іграшки яку буде робити ваша група. Також перед вами шаблони кілець, пряжа, інструменти тощо. Тепер прошу уваги! Ви бачили виготовлення помпона на слайді. Тепер я покажу як його виробляють.
Пояснення: вчитель самостійно показує учням як робиться помпон. Повинні бути заготовлені зразки в стадії обробки, які вчитель демонструє учням.
Вчитель: Якщо немає питань, то починаємо нашу роботу.
https://www.youtube.com/watch?v=_A0W1NZK-NE
XІ Завершувальний інструктаж.
Завершуємо роботу. Ховаємо ножиці, голки, на столах повинні залишитися лише роботи. Презентуємо свої роботи.
Молодці! А тепер швидко підраховуємо бали, і наші скарбничі додадуть кожному заслужені бали за його працю.
(Скарбничі рахують фішки, оцінюють роботу своєї групи)
Скарбничі, прошу повідомити результати.
Вчитель: Молодці! Дружньо працювали, поралися, допомогали один одному і в результаті, як самі бачите — отримали добрий результат!
А тепер, давайте ще раз прикрасимо наше дерево
Візміть стікери-квіточки і напишіть на них по одному слову, яким ви можете охарактерізувати наш урок?
Ось вам підказка:
Пояснення:
Вчитель: Прикрасьте наше дерево квіточками!
(Учні прикріпляють квіточки-стікери до гілок дерева та озвучують побажання)
Подивіться як розквітло наше дерево! Тепер я точно бачу, що урок вам сподобався!
Прибирання робочих місць.
Вчитель: запишіть домашнє завдання.
Пам'ятка для учнів:
Правила команди
Голка
Людина винайшла голку задовго до відкриття металу. Спершу її виготовляли з риб’ячих кісток, проколюючи дірку у тупому кінці кістки. Знайдені давні голки були зроблені з кісток птахів, колючок дерев та кущів. Такими голками первісна людина шила coбi одяг зі шкіри тварин. Металеві голки з’явилися у XVI столітті. На долю голки зміни випадали не часто. Цей простий предмет стійко увійшов у наш побут, став справжнім символом працьовитості. „Голкою та бороною село стоїть”, – казали в давнину. Зараз їх виготовляють зі спеціальної сталі; випускається більше 25 видів голок для шиття. Назви їхні говорять самі про себе: швейні, вишивальні, шорні, кушнірські, мішкові, парусні, хірургічні, тощо.
Ножиці
Ножиці прийшли в наше життя з глибокої давнини. Перші ножиці були створені більше трьох з половиною тисяч років тому, причому служили вони не для перукарень потреб або розрізання паперу і тканини, їх призначення було в необхідності стригти овець. Перші в історії ножиці були схожі на пінцет, що складається з двох лез. Найстаріший екземпляр таких ножиць знайдений археологами в Єгипті і датований XVI століттям до нашої ери. Приблизно в VIII столітті нашої ери, одному з ремісників Близького Сходу прийшла в голову ідея за допомогою гвоздика з`єднати два ножа, а їх ручки для зручності загнути кільцями. Дана конструкція виявилася зручною і прижилася. Надалі для прикраси рукоятки ножиць, стали використовувати художню ковку. Історія ножиць в Європі і Росії почалася з X століття, про це свідчать відповідні археологічні знахідки.
- Чорні, білі, кольорові,
Шити всі вони готові:
Сукні, шапки, рушники,
Допоможуть вам (нитки)
- Шию я і вишиваю,
Хоч одну лиш ніжку маю,
Але все робить встигаю.
(Голка)
- Два кільця, два кінця
Посередині цвяшок?
(Ножиці)
- Хоч вона не їжачок,
Зате повна гілочок.
(Подушечка-гольниця)
Знайди помилку
Запишіть правильне
твердження у праву колонку таблиці.
Неправильне твердження
|
Правильне твердження
|
Ручна голка- тонкий металевий стержень з гострим кінцем і округлою головкою без вушка.
|
|
Ножиці – інструмент для склеювання.
|
|
Прасувати треба не лише чистий виріб |
|
Вмикати і вимикати праску треба мокрими руками |
|
Знайди помилку
Запишіть правильне
твердження у праву колонку таблиці.
Неправильне твердження
|
Правильне твердження
|
Ручна голка- тонкий металевий стержень з гострим кінцем і округлою головкою без вушка.
|
|
Ножиці – інструмент для склеювання.
|
|
Прасувати треба не лише чистий виріб |
|
Вмикати і вимикати праску треба мокрими руками |
|
Знайди помилку
Запишіть правильне
твердження у праву колонку таблиці.
Неправильне твердження
|
Правильне твердження
|
Ручна голка- тонкий металевий стержень з гострим кінцем і округлою головкою без вушка.
|
|
Ножиці – інструмент для склеювання.
|
|
Прасувати треба не лише чистий виріб |
|
Вмикати і вимикати праску треба мокрими руками |
|
“Сьогодні на уроці я хочу...”
- дізнатися..(що таке........................?)
- зрозуміти.(як це робити?)
- навчитися.(виготовляти....................)
Пояснення:
“pom pon”
Помпон — це деталь для виготовлення виробу.
Деталь — це будь-яка частина виробу