Тема: Виготовлення рамки для фотографії з елементами стрічкової вишивки;
Мета: формування трудових умінь роботи зі стрічками; оволодіння прийомами техніки виконання швів з використанням; розвиток творчого мислення; розвиток пізнавальних здібностей; розвиток концентрації уваги; виховувати взаємоповагу, повагу до української культури та народної творчості, шанобливе ставлення до матеріалів.
Завдання: продовжити знайомити учнів з технологією вишивання стрічками;
оволодіти правильними прийомами роботи; сприяти в ході заняття формуванню світогляду.
Формування базових компетентностей: пізнавальної, практичної, творчої.
Хід заняття
І. Вступна частина
Привітання.
Організаційний момент.
Мотивація навчальної діяльності.
Люди завжди прагнуть запам’ятати щасливі миті свого життя. Одним із чудових способів зберегти пам'ять про щасливий день, радісну подію чи теплу зустріч є можливість зробити фотографії. Великої популярності набувають фотографії в рамках, що можуть слугувати оформленням будь-якого інтер’єру, сувеніру та ін. Погодьтеся, поглянувши на фотографію ми мимоволі загадуємо ту мить, коли це фото зроблене і приємні відчуття наповнюють наші серця. А якщо рамку для улюбленого фото зробити ще і власними руками, то стає приємніше вдвічі.
Сьогодні ми почнемо роботу над виготовленням рамки для фотографії з елементами стрічкової вишивки.
ІІ. Основна частина
Теоретична частина.
Картина, яку намалював художник, фотографія створена фотографом має обрамлення. Рамка картини чи фотографії є продовженням композиції, але при цьому не привертає до себе головну увагу, а направляє акцент на саму картину або фотографію.
Перші рами з'явилися в XIV столітті, вони не виділялися своєю індивідуальністю, не мали додаткового художнього смислового навантаження і часто покривалися позолотою.
В епоху Відродження позолота зникла з обрамлення картини, а рами стали схожими на конструкції архітектурних споруд: колони, напівколони, консолі, капітелі. Масивні рами створювали відчуття глибоких отворів і картина мала вигляд ніби як «вікно в світ». Іноді рами виготовлялися з дорогоцінних матеріалів, що підвищувало значимість і багатство картини.
У XVII столітті почали використовувати новий спосіб посилення передачі ефекту зображення, периметр рамки являв собою ряд спадних ступенів до зображення. Така рамка не відволікала увагу глядача від картини, а навпаки зосереджувала погляд на зображенні.
У період бароко рами почали прикрашати скульптурами і багатими розписами вже окремо від картини. На них зображували розкішні грона винограду, квіти, фігурки невеликих хлопчиків з граціозними плавними лініями. У мистецтві рококо рамам почали ще більше приділяти уваги, вони підбиралися до інтер'єру, були продовженням архітектурних декорацій.
У XIX столітті за рахунок свого багатого оформлення деякі художники розглядали раму, як окрему частину художньої композиції, що несе в собі завершеність сюжету зображення, надаючи оформленню рамки окрему художню цінність.
В XX столітті з винаходом фотографії рамки отримали нове призначення для оформлення фотографій. Фоторамки виготовляли в новому модному стилі модерн, вони були прямолінійні, позбавлені вишуканості. Дерев'яні фоторамки виготовляли з нефарбованого дерева, інші рамки мали аплікації зі шкіри, сталеві фоторамки робили з нікельованої сталі. З'являлися настінні, настільні фоторамки, фоторамки на кілька фотографій.
І картині, і фотографії рамка надає завершеності. Обрамлення впливає на настрій, що передає фотографія чи картина. Добре виконана рамка звертає увагу на окремі колірні рішення в роботі, покращує композицію. Колір рамки може значно вплинути на сприйняття фотографії або картини. Якщо в роботі домінує темний колір, не варто обирати рамку схожого відтінку. Але якщо у фотографії (картині) якийсь колір зустрічається менше, то рамка такого самого кольору лише підкреслить його в роботі. Яку рамку краще зробити та чим її оздобити — залежить, перш за все, від самої фотографії, від місця, де вона висітиме або стоятиме, і, звичайно ж, від вашого смаку.
Ми з вами спробуємо оздобити нашу рамку вишивкою стрічками. І на сьогоднішньому занятті будемо вишивати мак.
Практична частина.
Вишивання маку:
ІІІ. Заключна частина
Аналіз учнівських робіт, надання необхідних консультацій.
Рефлексія
Прибирання робочих місць.