Тема: Виховний захід до Дня Святого Валентина.
Мета: Розширити знання дітей про це свято, звичаї та традиції його святкування в різних країнах світу. Розвивати уважність, вміння слухати, соціальний інтелект, дружелюбність, наполегливість Виховувати добрі взаємовідносини, повагу один до одного, любов до прекрасного.
Обладнання: дидактичний матеріал, емблеми команди, фішки, матеріали для ігор, мультимедійна презентація, відео, музика.
Форма проведення: командні змагання.
Місце проведення: класна кімната.
Дата проведення:
Хід заходу:
-
Організація класу.
-
Доброго дня, діти! У нас сьогодні багато цікавої роботи, тому часу не гаємо, швидше починаємо!
-
Вступна частина.
-
Повідомлення теми заняття.
-
Я думаю, що ви вже здогадалися, яка тема нашої виховної години. Так, наше заняття присвячене Дню Святого Валентина.
-
Коли святкують це свято? (14 лютого)
-
Правильно! Хоч сьогодні у нас уже і не 14 лютого, але ми хворіли, тому проведемо його сьогодні.
-
Усі разом дізнаємось, чому саме така назва у цього свята, поговоримо про звичаї і традиції святкування у різних країнах світу.
-
Поділ на команди. Розгадування ребусів.
-
У нас в класі є три команди (з ряди і три команди).
-
Поки у них немає назв, але це ми швидко виправимо.
-
Розгадування ребусів.
-
У нас в класі представленні команди. Поки у команд не має назв, але це ми швидко виправимо.
-
Увага на екран! Розгадуємо ребус, у ньому зашифрована назва першої команди. Команда, яка швидше всіх впорається з цим завданням, здобуде собі назву.
-
1 ребус – Купідон;
-
2 ребус – голуб ;
-
3 ребус – серце.
-
(Вчитель записує назви команд на дошці)
(Вчитель роздає емблеми команд, діти закріплюють їх на руці)
-
Діти, на дошці ви бачите назву своєї команди, в цю таблицю ми будемо записувати бали за виконанні завдань і конкурсів.
-
Основна частина.
-
Символи дня закоханих.
-
Не випадково наші команди мають такі назви. Адже Купідон, голуби і серце – символи дня закоханих.
-
Пропоную вам послухати цікаву інформацію про символи дня закоханих. Ви уважно слухаєте, адже потім будуть питання, за які ви зможете отримати бали.
-
Символами Дня Святого Валентина вважають:
Купідон – син Венери, богині кохання. Вважається, що він може змусити людину закохатися, поціливши стрілою із лука в її серце .
Троянда – улюблена квітка Венери. Червоний – колір сильних почуттів, а червона троянда – квітка кохання.
Голуби – улюблені птахи Венери. Вони все життя не змінюють пару і разом піклуються про пташенят.
Серце. Раніше люди вірили що таке почуття як кохання знаходиться в серці. Згодом серце стало символом кохання.
Мереживо – символ любовних романів. В XVII-XVIII столітті жінки носили при собі мереживні хустинки. Якщо пані впускала хустинку, то чоловік, який знаходився поруч, зобов’язаний був її підняти. Інколи дівчина навмисно кидала хустинку, щоб познайомитись з хлопцем (чоловіком), який їй сподобався.
Каблучка. У день заручин закохані обмінювалися каблучками. В усі часи була популярна традиція влаштовувати заручини саме на 14 лютого.
-
Історія свята.
-
Кожне свято крім символів, має історію. День Святого Валентина не є виключенням. Послухайте будь-ласка історію походження цього свята. Повторюю ще раз, після прослуховування будуть питання. Зверніть увагу на те, як звали головного героя розповіді, ким він був і що зробив, що так прославився.
-
Історія цього свята йде в глибину віків, а точніше в Стародавній Рим. До молодого єпископа Валентина прийшла молода закохана пара. Вони попросили Валентина заручити їх таємно, тому що хлопець був воїном, а імператор заборонив його солдатам одружуватися. У жодному храмі не згодились благословити їх шлюб, а Валентин і раніше допомагав закоханим парам, з’єднав їх палкі серця вузами шлюбу. У цей момент Валентина арештували стражі імператора за порушення закону й ув’язнили.
Перед тим, як Валентина стратили, він попросив дівчину роздати його друзям і рідним маленькі листи, які він приготував для них, сидячи в темниці.
Валентина було страчено 14 лютого 210 року. З тих пір день всіх закоханих прийнято називати його ім’ям – днем святого Валентина. У цей день прийнято вітати коханих і дорогих людей. Листівки і записки, якими обмінюються один з одним, називаються валентинками. Крім листівок у цей день дарують шоколад, квіти і маленькі символічні подарунки.
-
Завдання 1.
-
Ви прослухали інформацію про історію і символи свята. Зараз перевіримо вашу уважність. Я задаватиму питання, а команда має дати на нього відповідь.
-
Питання задаватиму по черзі, команда, яка не знає або дає неправильну відповідь, пропускає хід і не заробляє жодного бала. За кожну правильну відповідь ви можете отримати 1 сердечко, тобто бал. Бали будемо нараховувати після кожного виконаного завдання або конкурсу.
-
Хто такий Купідон?
-
Назвіть три символи дня святого Валентина?
-
Хто прийшов до Валентина?
-
З яким проханням звернулась молода пара до Валентина?
-
Чому Валентина арештували?
-
Що попросив Валентин у дівчини перед стратою?
-
Конкурси.
-
14 лютого святкують в багатьох країнах світу. Традиційно в цей день обмінюються валентинками, дарують солодощі і різні сувеніри в формі сердець. А в деяких країнах є особливі, свої, я б навіть сказала, специфічні і незвичайні традиції святкування.
-
В Англії існувало повір’я, за яким перший чоловік, якого зустрічала дівчина 14 лютого, повинен був стати її Валентином – хоче вона цього чи ні. Але дівчата знайшли вихід із цієї ситуації: цього дня вони гуляли із зав’язаними очима.
Конкурс «Союз художників».
З кожної команди виходить дівчинка, їй зав’язують очі. Їхня задача: з закритими очима намалювати квіти, сердечка або подарунки. Виграє та команда, яка намалює краще від усіх.
Максимальна оцінка – 3 бали.
(Виставлення балів)
-
У День Святого Валентина у Білорусії, дівчата та хлопці прикрашали дерева кольоровими стрічками, як символ різнобарвного кохання.
Конкурс «Бантик»
До дошки викликаємо по одній парі з кожної команди.
Завдання: потрібно зав’язати бантик дівчинці на голові. Хто швидше і гарніше зав’яже, той і виграв.
Максимальна оцінка – 3 бали.
-
Після 3-х конкурсів, давайте порахуємо, скільки балів у наших команд.
Команда «Купідон» отримала ____
Команда «Голуб» має ____
Команда «Серце» заробила _____
-
В Америці на початку минулого століття в цей день стали посилати марципани своїм нареченим. Цукерки з привітальними словами укладали в картонні коробочки в формі серця.
-
В Британії прийнято дарувати одне одному ведмежат Teddy і листівки.
Конкурс «Склади пазли»
Кожній команді надається набір сердечок-пазлів, які потрібно скласти. Кожен набір має 3 сердечка. За кожне складене сердечко ви отримуєте один бал. Максимальна кількість балів за конкурс – 3 бали.
-
В Італії закохані дарують одне одному «поцілунки» (м’які сердечка до який прикріпленні шоколадні цукерками)
-
Англійці поздоровляють не тільки коханих людей, але і домашніх тварин – коней, собак, котів.
Конкурс «Зізнання в коханні»
Люди часто говорять одне одному ласкаві і ніжні слова. Будь-якій людині завжди приємно їх чути. Говорити такі слова – це ціле мистецтво. А як же зізнатися в коханні без слів? Правильно, за допомогою жестів і міміки. От і ви, за допомогою жестів має показати людині, що ви її любите. В конкурсі беруть участь 3 пари.
Максимальна оцінка – 3 бали.
-
В Японії жінки дарують шоколад чоловікам.
-
В Данії люди посилають одне одному засушені квіти.
Конкурс «Танцювальний»
3 пари танцюють на газетах, і з кожною зупинкою музики газету складають вдвічі. Пара, яка не заступить за газету – виграла.
Максимальна оцінка за конкурс – 3 бали.
-
Увага на таблицю! Давайте підведемо підсумки після проведених конкурсів.
Команда «Купідон» отримала ____
Команда «Голуб» має ____
Команда «Серце» заробила _____
Отже лідером виступає команда ________.
-
У французів прийнято дарувати коштовності.
-
Конкурс «Комплімент»
Найкращими коштовностями для людини є гарні слова, які їй будуть говорити друзі і рідні.
Задача нашого конкурсу: команди мають скласти як можна більше компліментів іншій команді. І так: 1-ша – 2-тій, 2-га – 3-тій, 3-тя – 1-шій. І так хто більше. Команда яка повторюватиметься або буде довго думати над компліментом – вибуває з гри. Та команда, яка залишиться отримує 3 бали, команда яка вибула першою – 1 бал, другою – 2 бали.
-
Молодці! Скільки Ви гарних слів знаєте! Але все ж таки команда _____________ виявилась найбільш вправною у цьому конкурсі, тому отримує 3 бали, команда ____________ отримує 2 бали, а команда __________ 1 бал.
-
Підсумок виховного заходу.
-
Визначення переможців.
-
Отже, переможцем стає команда ________ ! Привітаємо оплесками! Молодці, вітаємо Вас, активно працювали, тому й здобули перемогу!
-
Команди, яким трішки не вистачило балів для того, щоб перемогти, не засмучуйтесь,тим більше, ви матимете можливість відігратися на наступному нашому святі, яке буде рівно через тиждень – свято 8 березня.
-
Слово вчителя.
Діти, всіх нас об’єднує любов. Її можна зрівняти з маленьким сонечком, яке робить нас добрими, гарними, цікавими і чуйними. Саме головне – не втратити свого сонечка – кохання, любов. А інколи, в складних ситуаціях це буває досить не просто. Для того щоб жила любов в людині і на землі, необхідно знати щось дуже важливе, пам’ятати про неї завжди, щоб ніхто не міг її зруйнувати.
Сьогодні ви так гарно говорили один одному компліменти, так от мені б хотілося, щоб ви їх говорили своїм батькам, рідним, друзям, однокласникам. Дорогі мої, не забувайте казати своїм рідним і близьким про те, як ви їх любите, не скупіться на слова, адже вони на них заслуговують.