Виховання у школярів поваги до державних символів

Про матеріал

В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку суспільства і нації в цілому. Форми й методи виховання базуються на українських народних традиціях, кращих надбаннях національної та світової педагогіки й психології.

Здійснення системного національно-патріотичного виховання є однією з головних складових виховної роботи класу.

Перегляд файлу

1

 

C:\Users\Asus\Desktop\kir2.pngВиховання у школярів поваги до державних символів

Амеліна Л.І., класний керівник 5 класу                                 (виступ на ШМО класних керівників, квітень 2018 року)

 В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку суспільства і нації в цілому. Форми й методи виховання базуються на українських народних традиціях, кращих надбаннях національної та світової педагогіки й психології.

Здійснення системного національно-патріотичного виховання є однією з головних складових виховної роботи класу.

Основними принципами національно-патріотичного виховання є принципи національної спрямованості та толерантності. Принцип національної спрямованості виховання передбачає формування в  учнів національної свідомості, любові до України, свого народу, шанобливого ставлення до його культури, здатності берегти свою національну ідентичність, пишатися приналежністю до українського народу, брати участь у розбудові та захисті своєї держави. Принцип толерантності означає інтегрованість української культури в європейський та світовий простір, формування у громадян відкритості, толерантного ставлення до цінностей, відмінних від національних ідей, до культури, мистецтва, вірувань інших народів, здатності диференціювати спільне та відмінне в різних культурах, сприймати українську культуру як невід'ємну частину загальнолюдської.

Але одне з чільних місць належить вихованню любові і дбайливого ставлення до рідної землі, – своєї “малої батьківщини”, її історії, поваги до народних традицій і звичаїв, фольклору, любові до рідної природи. Нема в людинимісцядорожчого, ніж те, де вона народилась, землі, на якійзросла… Щобпо-справжньомулюбитирідний край, йогослід добре знати, необхідновивчатийогоісторію, мову, культуру. Тому  протягом навчального року  приділяється велика увага вивченню культурної спадщини рідного краю, його звичаїв, традицій, обрядів, народних ремесел, організації і проведенняю народних свят, українських вечорниць, релігійних свят. Узагальнюючи сказане, слід підкреслити, що формування світогляду школярів неможливе без любові до своєї “малої батьківщини” - до домівки, в якій народився, де пройшло дитинство. Відновити історію сім’ї, повернутися обличчям до її забутих традицій, звичаїв, залучити до прадідівських ремесел, навчити дбайливо ставитись до природи, ресурсів, пам’яток історії і культури краю, мови, літератури, фольклору, народної творчості - ось основне завдання  патріотичного виховання. І коли молода людина на запитання: “Де найкращемісце наземлі?” ізвпевненістюзможесказати: “Там найкраще, де родивсяти”, ось тоді ми досяглисвоєї мети.

Державні символи України - це своєрідний паспорт, візитна картка нашої держави, офіційне представництво в будь-якій точці планети та за її межами, а наявність державної символіки за будь-яких умов дає людині можливість відчути себе морально, соціально, політично і юридично дієздатною та захищеною.

Метою використання державних символів у навчально-виховному процесі є активізація формування почуття свідомого громадянина України, здатного захищати її незалежність, готового взяти на себе відповідальність за добробут і безпеку себе самого, своєї родини, народу.

У   класі  успішно ведеться роз'яснення учням ідейної суті державних символів і правил їх використання,   традицій,  виховується  позитивне ставлення до державних символів України, формуються почуття поваги до них, стійкі навички свідомого дотримання почестей та правил поведінки щодо державних символів в повсякденному житті, під час урочистих і офіційних заходів; обладнаний куточок державної символіки.

На ньому розміщується малий Державний Герб України та  текст Державного Гімну України.

Державна символіка є складовою оформлення навчального кабінету.

Державна    символіка    в    обов'язковому    порядку використовується при проведенні офіційних церемоній та урочистих заходів.

Мелодія Державного Гімну звучить на відкритті урочистих  заходів,   при   відзначенні   державних   свят.

У системі  позакласної виховної роботи  з учнями проведені заходи з використанням державної символіки. Для учнів класу були проведені виховні години, бесіди, вікторини, диспути, учнівські читацькі конференції з тематики про історію виникнення,  сучасне тлумачення державної та національної символіки: «Конституція України», «Наша Вітчизна-суверенна Україна», «Україна – європейська держава», «Наш синьо-жовтий Державний Прапор», «Що символізує наш Державний Герб», «Наш Державний Гімн України»; «Козацькі забави», «Спортивні змагання», урочистих лінійках до Дня української мови та писемності, при вшануванні пам’яті загиблих у роки ВВВ та Чорнобильській аварії, вступу учнів до дитячих осередків ми також використовуємо державну символіку: підіймаємо або вносимо прапор, на початку урочистостей виконується фонограма Гімну України. Деякий час практикувався спів гімну присутніми.

На сьогоднішній день одне із моїх  самих актуальних завдань  як класного керівника - допомогти учням навчитися цінувати національні достоїнства та надбання свого народу, формувати громадянськість через повагу до національно-державних символів України, але поєднувати це з толерантним ставленням до національної символіки інших країн.

 

docx
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
3196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку