Тема. Твоя інформаційна безпека
Мета:
Форма заняття: пізнавальна бесіда.
Обладнання: план-конспект, презентація, відео «Настуня та комп'ютер», проектор, ноутбук.
Тема. Твоя інформаційна безпека
Мета:
Форма заняття: пізнавальна бесіда.
Обладнання: план-конспект, презентація, відео «Настуня та комп'ютер», проектор, ноутбук.
Хід роботи
І. Організаційна частина
1. Привітання (СЛАЙД 1)
Вчитель – Доброго дня, любі діти! Мене звати Дар'я Олексіївна, я буду проводити виховні години в вашому класі.
2. Бліц-опитування з метою актуалізації опорних знань учнів
Вчитель – Пропоную не гаяти часу та розпочати.(СЛАЙД 2) Епіграфом нашого заняття будуть такі слова: «Справжня небезпека не в тому, що комп’ютери почнуть мислити,як люди,а втому,що люди почнуть мислити, як комп’ютери». (СЛАЙД 3)
Вчитель - А чи в кожного вдома є комп’ютер?
Як часто ви використовуєте комп’ютер для навчання?
Яким чином ви спілкуєтеся з однолітками в позаурочний час?
Скільки часу ви проводите за комп’ютером, коли про це не знають
батьки?
(Відповіді дітей)
3. Повідомлення теми та мети заняття, їх мотивації
Вчитель - Діти, а чи здогадалися ви, яка тема нашого заняття?
(Відповіді дітей)
Вчитель - Наша тема звучить так: (СЛАЙД 4) «Твоя інформаційна безпека». То ж саме про безпеку й небезпеку інформації ми будемо говорити сьогодні.
4. «Жива» бесіда з учнями
Вчитель - Хто мені відповість, які недоліки є в роботі з інформацією та комп'ютером.
(Відповіді дітей - Шкода для очей, тунельний синдром зап’ястя, навантаження на психіку, бруд і пил, шкода для хребта, погане самопочуття, шкода від Інтернету).
Вчитель - Так, вірно, а які ж ми знаємо переваги в роботі з цими засобами?
(Відповіді дітей - навички пошуку й обробки інформації, можливість спілкування з людьми, розвиток логічного мислення, розвиток уваги).
Вчитель - Молодці, дуже добре! Сьогодні ми з вами говоритимемо про інформаційну безпеку та використання комп’ютера вдома та на навчанні.
ІІ. Основна частина
1. Постановка проблеми (СЛАЙД 5)
Вчитель - Зараз комп’ютер, як постачальник інформації, є практично в кожній родині. Разом із можливістю отримати безлімітний Інтернет маємо спосіб провести не одну й не дві години. (СЛАЙД 6) За результатами опитування учнів:
100% проводять час за комп’ютером удома,
75% витрачають декілька годин для спілкування з однокласниками за допомогою Інтернету замість спільної прогулянки або заняття спортом,
40% приховують від батьків, скільки насправді часу провели за комп’ютером.
Вчитель - Отже, зараз ви більш детально ознайомитеся з проблемами, (СЛАЙД 7) а також із тим, як їх уникнути.
2. Розглядання існуючих проблем
а) Навантаження на очі
Вчитель - Усі дисплеї шкідливі для очей. Як з’ясували американські вчені пагубний вилив моніторів криється не в електронно-магнітному випромінюванні, а в тому, що люди менше моргають, працюючи за комп’ютером.
При роботі з ПК користувачі часто жмуряться, щоб чіткіше розглянути деталі зображення на екрані або зменшити його яскравість. Це може призвести до зорової стомленості й сухості очей.
б) Психічне навантаження
Вчитель - Перш за все, це неймовірний обсяг інформації, що буквально щосекунди звалюється на наш мозок. Стільки інформації в одиницю часу людина ще ніколи не отримувала. Причому інформацію потрібно миттєво аналізувати, приймати рішення і виконувати дії. А це велике навантаження на незрілу дитячу нервову систему.
По-друге, деякі комп’ютерні ігри створюють ілюзію спілкування і не приводять до формування навичок справжнього спілкування. Особливо це небезпечно для сором’язливих дітей. Комп’ютер, дає можливість перенестися в інший світ, який можна побачити, з яким можна пограти.
в) Тунельний синдром зап’ястя
Вчитель - Тунельний синдром виникає передусім у тих, хто змушений довго тримати зап’ястя руки в одному й тому ж положенні. У цьому випадку навантаження дається не на всю руку, а на певні м’язи, які спочатку гіпертрофуються, а потім затискають нерв. Раніше тунельний синдром був професійним захворюванням друкарок, які з ранку до вечора переписували різні папери, а сьогодні від нього страждають усі користувачі ПК.
г) Погане самопочуття
Вчитель - Усупереч розповсюдженій думці, сидяче положення в розслабленій позі, не знімає м’язової втоми, а, навпаки, посилює її. А спазм м’язів шиї провокує головні болі. У людини, яка сидить за комп’ютером, напружені шия, м’язи голови, рук,плечей — звідси велике навантаження на хребет. А це може бути причиною сколіозу.
ґ) Бруд і пил
Вчитель - Навколо комп’ютера скупчується багато бруду й пилу. Причому прибрати це буває доволі складно. А тому це місце, де дуже добре розмножуються мікроби й пилові кліщі. Вони можуть спричинити напад алергії.
д) Небезпеки Інтернету
Вчитель - На жаль, ви, переважно не знайомі з тим, які небезпеки приховує Всесвітня мережа. Основні чекають у соціальних мережах, де підлітки, не задумуючись, залишають свій номер телефону, домашню адресу, особисті фото. Багато з них ходять на зустрічі з віртуальними знайомими.
Однак спілкування з комп’ютером несе в собі багато користі. Психологи кажуть, що робота на комп’ютері розвиває уважність, логічне й абстрактне мислення.. А вміння користуватись Інтернетом може стати гарною школою з пошуку та відбору інформації. (СЛАЙД 8)
3. Обговорення правил роботи з комп'ютером
Вчитель - Дуже важливо організувати правильне спілкування з комп’ютером, яке допоможе уникнути негативного впливу на здоров’я. Що треба робити, для того, щоб зберегти своє здоров'я при роботі з інформаційною мережею?
(Відповіді дітей
1.Контролювати час проведений за комп’ютером: малюкам молодше 6 років дозволяється сидіти за комп’ютером не більше 20 хвилин, дітям 7-8 років — 30-40 хвилин на день, підліткам — не більше години півтори. Це допоможе уникнути проблеми з психічним навантаженням і з тунельним синдромом зап’ястя.
2.Дуже корисно навчитися спеціальній гімнастиці для очей).
Вчитель - Правильно, діти!
4. Перегляд та обговорення відео фрагменту «Настуня та комп'ютер»
Вчитель - (СЛАЙД 9) А зараз, я пропоную переглянути відео фрагмент та відповісти на питання: «Чого не можна робити з комп'ютером? В чому провина героїні Настуні?»
(Відповіді дітей)
III.Заключна частина
1. Підведення підсумків заняття
Вчитель - (СЛАЙД 10) Отже, ми з вами бачимо, що наше інноваційні технології, як допомагають, так і шкодять людям. При правильному поводженні дитини з комп'ютером й контролю з боку батьків негативного впливу комп’ютера на здоров’я можна уникнути. Тож бережіть себе та своє здоров'я.
Вчитель - Дякую вам за урок! До побачення, діти!