Виховна бесіда "Твоя інформаційна безпека"

Про матеріал

Тема. Твоя інформаційна безпека

Мета:

  • Повідомити новинки інформаційних технологій; показати їх плюси і мінуси, вплив на здоров'я людини.
  • Формувати у учнів власні індивідуальні погляди на новітні інформаційні технології, власну відповідальності.
  • Вчити контролювати свої емоції.

Форма заняття: пізнавальна бесіда.

Обладнання: план-конспект, презентація, відео «Настуня та комп'ютер», проектор, ноутбук.

Перегляд файлу

Тема. Твоя інформаційна безпека

Мета:

  • Повідомити новинки інформаційних технологій; показати їх плюси і мінуси, вплив на здоров’я людини.
  • Формувати у учнів власні індивідуальні погляди на новітні інформаційні технології, власну відповідальності.
  • Вчити контролювати свої емоції.

Форма заняття: пізнавальна бесіда.

Обладнання: план-конспект, презентація, відео «Настуня та комп'ютер», проектор, ноутбук.

Хід роботи

І. Організаційна частина

1. Привітання (СЛАЙД 1)

Вчитель – Доброго дня, любі діти! Мене звати Дар'я Олексіївна, я буду проводити виховні години в вашому класі.

2. Бліц-опитування з метою актуалізації опорних знань учнів

Вчитель – Пропоную не гаяти часу та розпочати.(СЛАЙД 2) Епіграфом нашого заняття будуть такі слова: «Справжня небезпека не в тому, що комп’ютери почнуть мислити,як люди,а втому,що люди почнуть мислити, як комп’ютери». (СЛАЙД 3)

Вчитель  - А чи в кожного вдома є комп’ютер?

         Як часто ви використовуєте комп’ютер для навчання?

         Яким чином ви спілкуєтеся з однолітками в позаурочний час?

                   Скільки часу ви проводите за комп’ютером, коли про це не знають   

                                батьки?

(Відповіді дітей)

3. Повідомлення теми та мети заняття, їх мотивації

Вчитель  - Діти, а чи здогадалися ви,  яка тема нашого заняття?

(Відповіді дітей)

Вчитель  - Наша тема звучить так: (СЛАЙД 4) «Твоя інформаційна безпека».  То ж саме про безпеку й небезпеку інформації ми будемо говорити сьогодні.

4. «Жива» бесіда з учнями

Вчитель  - Хто мені відповість, які недоліки є в роботі з інформацією та комп'ютером.

(Відповіді дітей - Шкода для очей, тунельний синдром зап’ястя, навантаження на психіку, бруд і пил, шкода для хребта, погане самопочуття, шкода від Інтернету).

Вчитель  - Так, вірно, а які ж ми знаємо переваги в роботі з цими засобами?

(Відповіді дітей - навички пошуку й обробки інформації, можливість спілкування з людьми, розвиток логічного мислення, розвиток уваги).

Вчитель  - Молодці, дуже добре! Сьогодні ми з вами говоритимемо про інформаційну безпеку та використання комп’ютера вдома та на навчанні.

ІІ. Основна частина

1. Постановка проблеми (СЛАЙД 5)

Вчитель  - Зараз комп’ютер, як постачальник інформації, є практично в кожній родині. Разом із можливістю отримати безлімітний Інтернет маємо спосіб провести не одну й не дві години. (СЛАЙД 6)  За результатами опитування учнів:

100% проводять час за комп’ютером удома,

75% витрачають декілька годин для спілкування з однокласниками за допомогою Інтернету замість спільної прогулянки або заняття спортом,

 40% приховують від батьків, скільки насправді часу провели за комп’ютером.

Вчитель  - Отже, зараз ви більш детально ознайомитеся з проблемами, (СЛАЙД 7)  а також із тим, як їх уникнути. 

2. Розглядання існуючих проблем

а) Навантаження на очі

Вчитель  - Усі дисплеї шкідливі для очей. Як з’ясували американські вчені пагубний вилив моніторів криється не в електронно-магнітному випромінюванні, а в тому, що люди менше моргають, працюючи за комп’ютером.

При роботі з ПК користувачі часто жмуряться, щоб чіткіше розглянути деталі зображення на екрані або зменшити його яскравість. Це може призвести до зорової стомленості й сухості очей.

б) Психічне навантаження

Вчитель  - Перш за все, це неймовірний обсяг інформації, що буквально щосекунди звалюється на наш мозок. Стільки інформації в одиницю часу людина ще ніколи не отримувала. Причому інформацію потрібно миттєво аналізувати, приймати рішення і виконувати дії. А це велике навантаження на незрілу дитячу нервову систему.

По-друге, деякі комп’ютерні ігри створюють ілюзію спілкування і не приводять до формування навичок справжнього спілкування. Особливо це небезпечно для сором’язливих дітей. Комп’ютер, дає можливість перенестися в інший світ, який можна побачити, з яким можна пограти.

в) Тунельний синдром зап’ястя

Вчитель  - Тунельний синдром виникає передусім у тих, хто змушений довго тримати зап’ястя руки в одному й тому ж положенні. У цьому випадку навантаження дається не на всю руку, а на певні м’язи,   які спочатку гіпертрофуються, а потім затискають нерв. Раніше тунельний синдром був професійним захворюванням друкарок, які з ранку до вечора переписували різні папери, а сьогодні від нього страждають усі користувачі ПК.

г) Погане самопочуття

Вчитель  - Усупереч розповсюдженій думці, сидяче положення в розслабленій позі, не знімає м’язової втоми, а, навпаки, посилює її. А спазм м’язів шиї провокує головні болі. У людини, яка сидить   за комп’ютером, напружені шия, м’язи голови, рук,плечей — звідси велике навантаження на хребет. А це може бути причиною сколіозу.

ґ) Бруд і пил

Вчитель  - Навколо комп’ютера скупчується багато бруду й пилу. Причому прибрати це буває доволі складно. А тому це місце, де дуже добре розмножуються мікроби й пилові кліщі. Вони можуть спричинити напад алергії.

д) Небезпеки Інтернету

Вчитель  - На жаль, ви, переважно не знайомі з тим, які небезпеки приховує Всесвітня мережа. Основні чекають у соціальних мережах, де підлітки, не задумуючись, залишають свій номер телефону, домашню адресу, особисті фото. Багато з них ходять на зустрічі з віртуальними знайомими.

Однак спілкування з комп’ютером несе в собі багато користі. Психологи кажуть, що робота на комп’ютері розвиває уважність, логічне й абстрактне мислення.. А вміння користуватись Інтернетом може стати гарною школою з пошуку та відбору інформації. (СЛАЙД 8) 

3. Обговорення правил роботи з комп'ютером

Вчитель  - Дуже важливо організувати правильне спілкування з комп’ютером, яке допоможе уникнути негативного впливу на здоров’я. Що треба робити, для того, щоб зберегти своє здоров'я  при роботі з інформаційною мережею?

(Відповіді дітей

1.Контролювати час проведений за комп’ютером: малюкам молодше 6 років дозволяється сидіти за комп’ютером не більше 20 хвилин, дітям 7-8 років — 30-40 хвилин на день, підліткам — не більше години півтори. Це допоможе уникнути проблеми з психічним навантаженням і з тунельним синдромом зап’ястя.

2.Дуже корисно навчитися спеціальній гімнастиці для очей).

Вчитель  - Правильно, діти!

4. Перегляд та обговорення відео фрагменту «Настуня та комп'ютер»

Вчитель  - (СЛАЙД 9)  А зараз, я пропоную переглянути відео фрагмент та відповісти на питання: «Чого не можна робити з комп'ютером? В чому провина героїні Настуні?»

(Відповіді дітей)

 III.Заключна частина

1. Підведення підсумків заняття

Вчитель  -  (СЛАЙД 10)  Отже, ми з вами бачимо, що наше інноваційні технології, як допомагають, так і шкодять людям. При правильному поводженні дитини  з комп'ютером й контролю з боку батьків негативного впливу комп’ютера на здоров’я можна уникнути. Тож бережіть себе та своє здоров'я.

Вчитель  -  Дякую вам за урок! До побачення, діти!

 

 

docx
Додано
14 квітня 2018
Переглядів
2047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку