Сценарій "Свято зустрічі птахів"

Про матеріал

Це свято можна організувати, як виховну годину або провести з учнями 5-7 класів для початкової ланки у форматі агітбригади. Учні знайомляться з видами птахів, особливостями способу життя, з тим, скільки користі природі та людині приносять птахи. Привернути увагу учнів до охорони птахів.

Перегляд файлу

 

«СВЯТО ЗУСТРІЧІ ПТАХІВ»

Підготувала вчитель біології

ЗОШ №3 м.Краматорськ

Зотова Ірина Леонідівна

2018рік

 

C:\Users\Sergey87\Desktop\Opisanie_i_spisok_pereletnih_ptic_kto_ne_ostaetsya_zimovat_2.jpg

 

     Це свято можна організувати, як виховну годину. Або ущільнити і провести з учнями 5-7 класів для початкової ланки у форматі агітбригади. Доречними будуть костюми птахів, якщо це учні молодших класів, або у вигляді капелюха з фотографією  пташки.

Мета та завдання: ознаймомити учнів з видами птахів, особливостями способу життя. Зацікавити учнів тим,  скільки користі природі та людині приносять птахи. Привернути увагу учнів до охорони птахів. Розвивати логічне мислення, пам'ять,  розширення і поглиблення знань про весняні явища природи, про перелітних птахів, про причини перельоту птахів.

Святково прикрашений зал. (Плакати: «Птахи – наші друзі», «Птахи – санітари лісу».)

І. Вступне слово учителя про користь і охорону птахів.

     Птахи відіграють велику роль як складова частина природніх угрупувань організмів. Вони поширені на всіх континентах. На земній кулі їх нараховують 100млрд.особин. Вони з'їдають величезну кількість рослинної і тваринної їжі, самі можуть бути їжею для інших організмів.

   Птахи сприяють розповсюдженню деяких насінь рослин, певні види птахів поїдають мишовидних гризунів, комах, приносять користь людині, знищуючи багатьох шкідників сільськогосподарських рослин, переносників і збудників захворювань.

   Велику насолоду ми отримуємо від чудового співу пташок. Про птахів розповідають казки, вони є літературними героями, пісенними і художніми образами. Малий герб України – тризуб – це символ сокола, що стрімголів падає вниз.

Отже, птахи – це надзвичайно корисні тварини.

   Проте, з кожним роком зменшується чисельність видів птахів. Багато з них стають рідкісними або й зовсім зникають.

    В Україні особлива увага приділяється охороні птахів, занесених до Червоної книги України. Заради збереження рідкісних і зникаючих видів створюються природні заповідники, заказники.

  • Діти, які ви знаєте в Україні заповідники та заказники?

( очікуваний результат, або додаткова інформація)

Державний заказник — територія, яка виділяється з метою збереження та відновлення окремих або декількох найбільш цінних чи унікальних комплексів. Формується в межах території з червонокнижними видами. (Касперівський  Голицький , Чистилівський ).

Державний дендрологічний парк (Хоростківський, Гермаківський, Краснокутський).

Державний зоологічний парк (Київський, Харківський та ін.).

Заповідник «Асканія – Нова»

 

   Людина допомагає птахам, розвішуючи штучні домівки, годівнички, підгодовує в скрутні часи, особливо взимку. З метою охорони птахів встановлюють суворо обмежені терміни полювання. Зокрема, забороняється полювати на птахів під час їхнього розмноження.

 Більшість птахів є перелітними. Тому важливо розвивати міжнародне співробітництво, щоб птахів охороняли в усіх країнах, де вони зимують і куди перелітають.

Для того щоб запобігти зникненню птахів, їх треба вивчати, знати їхні потреби й охороняти. З цією метою проводимо наше свято.

ІІ. Привітання ведучого.

Наступила весела пора року – весна. Природа оживає від зимової сплячки. З далеких країв повертаються наші друзі – птахи. Давайте зустрінемо їх!

                            Вже весна прийшла в оселі,

                            Розквіта рясний садок.

                            І летять, летять веселі

                            Зграї радісних пташок.

                            Швидше, любі, прилітайте,

                           Ми вже бачимо здаля.

                           І з весною привітайте

                           І лісочки, і поля.

                           Ми вже хатки збудували

                          На деревах в гілочках,

                          Щоб ви нам пісні співали,

                          Щоб ловили ви комах.

                         Друзі, чи готові ви зустрічати птахів?

 

Всі: Готові!!!!

( чути стукіт у двері.)

Ведуча. Буть ласка, заходьте!

Голуб. Добрий день!

Всі: Добрий день!

Ведуча. Проходьте сюди, и раді такому гостю.

Голуб. Дякую. Дякую. Я оце прилетів, бачу напис: «Запрошуємо на Свято птахів»

Саме сюди мені і треба. (дістає телеграми і віддає їх ведучому) Ось для вас телеграми від моїх товаришів. Послухайте.

Телеграма 1. Всім друзям птахів. Бачили шпаківні. Дякуємо за турботу. Влітку віддячимо. Знищимо всіх шкідників саду.

                                                                                             З привітанням – Шпаки.

Телеграма 2. Учасникам свята «День зустрічі птахів». Вилітаємо з Африки. Терміново повідомте про те, чи є у вас комахи. Якщо ще немає, то ми затримуємося в дорозі.

                                                                                                                Ластівки.

Телеграма 3. Дуже вдячні за піклування про нас у важкий зимовий час. Ми відлітаємо, але з собою беремо добрі згадки про нас. На повітряних шляхах розкажемо про вас птахам, що летять сюди. Дамо їм вашу адресу.

                                                                                                                  Снігурі.

Ведучий.      Гей, летіть до нас, птахи,

                      Наші славі співаки!

                      Вже для вас готові хати-

                      Змайстрували їх юннати.

                      Гей до нас, до нас сюди,

                      Завітайте у сади.

                      Вас зустрінуть весняні

                      Теплі і погожі дні.

                      І дорослі, і малята

                      Будуть вас охороняти.

                      Буде досить для пташок

                      Гусениць і комашок.

(З'являються птахи)

Ведуча. Дорогі птахи. Дуже просимо вас розповісти про себе.

Снігур. Я тут найстаріший, тому розповім про себе перший. Моя Батьківщина – північ. Але взимку ми вся прилітаємо з півночі до вас. Тут смачними ягодами пригощає нас калина, горобина, а насіння нам дає клен, ясен, граб.

Ведучий. Діти! Хто хоче подарувати снігурам вірш?

Учень.                 У дворі, у дворі

                             В шапках чорних снігурі.

                             Ще й червоні фартушки

                             Одягли собі пташки.

                             Значить, сніг і холоди

                             Наближаються сюди.

                             Снігурами через те

                             Їх тепер і ви звете.

Снігур. Правда. Правда. Коли прилітають снігурі, то значить наближається зима, а коли відлітають – скоро почнеться весна.

Ведуча. А де, друзі, чорний грак! (Грак кланяється)

Грак. Ми свої гнізда будуємо на деревах. На полі статечно походжаємо, знищуючи озиму совку та дротяників. За це нам дуже вдячні люди. Агрономи підрахували, що кожен грак за день може знищити до 400 дротяників.

Ведуча. А чи замислювалися ви над тим, чому одні пташки прилітають до нас раніше, а інші пізніше? Виявляється, час їхнього прильоту залежить від того, коли в наших краях з'являється їжа для них.

Ведучий. А це що за маленька пташка?

Мухоловка. Я – мухоловка. Хоч я і дуже маленька, але апетит у мене великий. Щодня з'їдаю 200 мух та комарів.

Синичка. Хай не хвалиться мухоловка, бо я за день з'їдаю і приносю  своїм пташенятам стільки їжі, скільки важу сама.

Учень. Синичко, я хочу розповісти вірш про тебе.

Синичка. Я охоче послухаю!

Учень.         Всі синички, всі сестрички,

                     Прилетіть до годівнички!

                     Прилетіть ви під вікно –

                     Тут і крихти, і пшоно.

                     І синичок зграя ціла

                     В годівничку прилетіла.

                     А за ними в табунці

                     Записались горобці.

Зозуля. Шпаче, ти прилетів із села. Що там люди говорять про нас, птахів?

Шпак. Та різне говорять. Наприклад, про солов'я:

            «Коли лунають пісні його – все навкруги замовкає».

Жайворонок. А що про жайворонка чути?

Шпак. «Весни ти вісник», - скрізь говорять.

Сова. А про мне, шпаче, там не чути?

Шпак. Тебе теж дуже цінують. За те що, живлячись гризунами та нічними комахами, зберігаєш людям зерно.

Ластівка. Цікаво, чи знають учні загадки про птахів?

Учень.                 Загадка.

                    Швидко скрізь цей птах літає,

                    Безліч мушок поїдає,

                    За вікном гніздо будує,

                    Тільки в нас він не зимує.

                    У садочку, понад тином, я зробив йому хатину,

                    Він навколо обдививсь, засміявсь і оселивсь.

                                                                                                ( Шпак)

  Ведучий. Хто ще знає загадки про птахів?

                          Вірно людям я служу, їм дерева стережу,

                          Дзьоб міцний і гострий маю, шкідників їм добуваю.

                                                                                                 (Дятел)

                          Уночі гуляє, а вдень спочиває.

                          Має круглі очі, бачить серед ночі.

                                                                                              (Сова)

                          Довгі ноги, довгий ніс,

                          По болоту ходить скрізь,

                          Хату на хаті має.

                                                                                        (Лелека)

( При вірній відповіді ведуча або учні показують фото або малюнок птаха)

 

Ведучий. А зараз ми проведемо вікторину про птахів. Виявимо, хто з вас найкращий орнітолог.

  1. Назвіть найменшого у світі птаха. (Колібрі)
  2. Яка сова полює вдень? (Пугач)
  3. У співочих птахів, як відомо, співають самці. В яких птахів співають і самки? (Снігурі, чечітки)
  4. Чи зустрічаються в природі білі чайки та горобці? (Так)
  5. Які птахи не літають? (Страуси, пінгвіни, ківі)
  6. У якого птаха в оперенні є всі кольори райдуги? (Папуги)
  7. Який птах Півночі має цінний пух, що добувається людиною з його гнізда?(Качка гага)
  8. Який птах весною починає співати вранці раніше всіх? (Горихвістка)

Ведучий підбиває підсумки свята, нагороджує переможців призами та грамотами. Можна нагородити учнів, що мали найкращий костюм птаха.

Вчитель. Діти, ви дізналися, яку користь приносять птахи, а тому охороняйте їх, приваблюйте в свої сади, поля, боріться з тими, хто руйнує їхні гнізда.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 квітня 2018
Переглядів
2898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку