Самостійне проведення виховного заходу №4
Тема: Як не захворіти на грип
Оцінка_________________________
До проведення заняття допускаю_______________________________
Мета:
Обладнання: комп’ютер, відео, плакат, прислів’я, роздатковий матеріал
Форма проведення: інтерактивна гра
План заняття :
Хід заняття:
-Профі… Що? — спитав Антось. —
-Незнайоме слово щось…
-Зрозуміть, Антосю, спробуй:
Це коли ще до хвороби,
Наче захист для людини, —
Фізкультура й вітаміни.
А щоб зовсім не хворіть —
Треба щеплення зробить.
Процедура це легка:
Лиш подряпинка тонка —
Торк — і все. Хвороба — пас.
Профілактика у нас!. Зрозумів?
-Здається, так…
-Не боїшся?
-Аж ніяк.
-Сподіваюсь, обмине
Грип Антосю і мене.
- З приходом зими, похолодань люди частіше хворіють на грип. Наше завдання – вияснити, чому виникає грип, які шляхи його поширення і що можна зробити, щоб не захворіти.
- За умовами цієї вправи говорить той, хто тримає мікрофон, решта слухають, не перебивають.
Напевно, вам доводилося хворіти на грип. Як ви вважаєте, чому ви хворіли?
Діти висловлюються по черзі і передають мікрофон один одному.
- Навколо нас у зовнішньому середовищі знаходиться велика кількість невидимих
для ока живих істот. Їх можна побачити лише за допомогою спеціальних приладів – мікроскопів, які у тисячу та мільйон разів збільшує зображення. Збудники грипу вчені та лікарі побачили під дуже сильним мікроскопом і назвали його вірусом.
- Сьогодні відомо, що грип може передаватися від людини до людини повітряно-крапельним шляхом під час кашлю, чхання, розмови. На грип хворіють у всьому світі, навіть у тропіках, до того ж захворюваність там не залежить від пори року. У нашій місцевості основна маса захворювань на грип припадає на період з листопада до березня.
Найнебезпечніший вірус грипу типу А та A(H1N1). зазвичай він має сферичну форму і виступи на поверхні. Потрапивши до клітини людини, вірус починає розмножуватися так стрімко, що за якихось десять годин утворюється від 100000 до мільйона нових «копій» вірусу, які позвивають клітину з середини.
У цьому вірусу є одна небезпечна особливість – він дуже швидко змінюється. Так як вірус грипу розмножується значно швидше, ніж вірус ВІЛ, багато його «копій» дуже відрізняються від «оригіналу». Деякі «копії» відрізняються настільки, що наша імунна система не може їх виявити. Ось чому щороку нам доводиться стикатися з різними видами грипу.
Хоча лікарі рекомендують робити щеплення від грипу, проте це не найкращий вихід.
/// Гра «Відгадай лікаря»
Хворого на грип слід негайно вкладати у ліжко в окремій кімнаті. Доглядати за хворим потрібно у марлевій пов’язці, яка допоможе вберегтися від потрапляння мікробів до організму людини, а відтак захистить від вірусних інфекцій. Пов’язку слід щоденно прати і прасувати гарячою праскою, щоб знищити мікроби. Можна користуватися марлевими або одноразовими пов’язками, придбавши їх в аптеці.
Квартиру, де перебуває хворий, потрібно часто провітрювати, робити вологе прибирання. Одяг хворого, білизну перуть окремо, ретельно прасують гарячою праскою. Посуд, з якого їв хворий, обдають окропом.
Щоб не захворіти на грип, слід робити профілактичні щеплення щорічно в осінньо-зимовий період. Якщо все ж таки захворіли, то слід обов’язково звернутися до лікаря.
Грип спричиняє ускладнення: бронхіт, запалення легень, запалення середнього вуха, захворювання серця. Тому слід бути дуже обережним, застосовувати всі можливі заходи попередження та поширення грипу. Не забувайте прикривати рот і ніс хустинкою, склавши її вчетверо, при кашлі, чханні.
Окрім грипу існують ще такі застудні хвороби — нежить, ГРВ. Коли людина хворіє, то її організм потребує більше вітамінів, щоб боротися з хворобою. Тому під час хвороби слід їсти овочі та фрукти, пити чай із лимоном, шипшиною, чорною смородиною, малиною.
Послухайте вірш і складіть правила запобігання захворювання на грип.
Чудовий лікар Нехворійко
У місті нашому живе.
Дасть вам пігулку чи настійку –
Здоров`я буде як нове.
Він повідомив: «Лютий ворог
До міста нашого пробравсь.
Це грип. Можливо, дуже скоро
Він завітає і до нас.
Як нам від грипу вберегтися?
По-перше, ти запам`ятай:
Побережись, не застудися!
На вус, як кажуть, намотай,
Що у застудженому тілі
Грип швидше візьметься за діло.
В теплі ж незатишно йому.
По-друге, руки мий. Чому?
Руками ти за все хапався,
Звичайно, вірусів набрався.
Тепер додому їх приніс.
Вони потраплять в рот в ніс!
Це лихо треба зупинити!
Хутчіш із милом руки мити!
По третє, їжте всі часник.
Щоб вірус грипу зовсім зник:
Цей вірус часнику боїться.
Запам`ятайте, знадобиться!
Нарешті, всім потрібно знати,
Що здатний вірус цей літати.
Хтось хворий кашлянув чи чхнув,
Чи просто біля вас зітхнув –
Хворобу вірус вже поніс
Прямісінько до вас у ніс!
Та ватно-марлева пов`язка
Врятує вас! Носіть, будь ласка!
Наш добрий лікар Нехворійко
Завжди навчає малюків:
«Щоб вам не знадобились ліки,
Любить своїх помічників!
Це мед, малина і калина,
А ще цибуля і часник,
Смородина, лимон, шипшина.
Природа – справжній чарівник!
Запам’ятайте, що рослини –
Природні ліки, справжній дар!
В них – мінерали, вітаміни –
Здоров’я і життя нектар!»
Наш добрий лікар Нехворійка
Нам розповів про чистоту:
Потрібно з милом руки мити,
Бо це – з мікробами війна.
Як часто змушує хворіти
Рука, коли вона брудна!
А ще сказав наш мудрий лікар.
Що щирий і веселий сміх
І гарний настрій наш – теж ліки,
Найкращі від хвороб усіх!
Фізкультхвилинка «Соку…соку»
Робота в парах
- Що ви могли порадити людині, аби не захворіти на грип? Протягом 3 хвилин складіть поради для здорової людини.
Діти записують свої поради на аркушах паперу і передають їх вихователю. Педагог озвучує записи.
Школи і міста закриваються на досить тривалий карантин, пов’язаний із грипом. Пропоную вашій увазі декілька ситуацій, які могли відбутись, а може й відбувались за цей час. Подивіться і подумайте, чи не бачите ви в них себе, своїх знайомих? А як потрібно діяти в таких ситуаціях? (Дітям будуть роздані ролі)
Ситуація 1 Дійові особи: мама та донька.
— Привіт, Олю!
— Привіт, мамо! Ой, у тебе очі червоні, ти раптом не захворіла?
— Та ні! То я всю ніч за комп’ютером сиділа, реферати набирала, в мене ж сьогодні звіт і контрольна.
— А ну, йди сюди. Так, очі червоні, блищать, відкрий рота — горло закладене, температура (пробує рукою). Тримай термометр. (Говорить по телефону.) Алло, Васю, наша Ольга захворіла. Зайди в аптеку, візьми аспірин, парацетамол, тетрациклін. Це для неї, а для нас — аміксин, амізон, таміфлю. (Дивиться на термометр.)
І купи термометр, а то наш зламався.
Висновок. Ні в якому разі не можна займатись самолікуванням!
Ситуація 2 Дійові особи: охоронець в магазині (з пов’язкою на обличчі) та покупці.
В магазин охоронець впускає тільки людей, які надягнули пов’язки.
Висновок. Охоронець не має права не впускати покупців в магазин. Якщо керівництво торговельного закладу піклується за здоров’я своїх співробітників, може продавати (або роздавати) всім бажаючим пов’язки.
Ситуація 3 Дійові особи: дві подружки. Розмовляють по телефону.
— Маша, ти знаєш, Наталка захворіла! Її старша сестра по телефону сказала, що в неї грип, а трубку не дала, мовляв, важко Наташі говорити! Немає совісті у людини! Давай купимо лимонів, апельсинів, печиво, провідаємо подружку, нехай вона нас чаєм напоїть і сама полікується. Дивись, і вилікується швидше!
— Добре, тільки мені ще до Колі потрібно зайти. Він мені диск з класними фільмами обіцяв. А давай і його з собою візьмемо, кіно подивимось, і Наталці веселіше буде!
Висновок. Якщо друзі та знайомі хворіють на ОРЗ, не можна їх відвідувати. Можна самим захворіти, а хворому потрібен спокій.
Ситуація 4 Дійові особи: лікар та пацієнтка.
— Розумієте, лікарю, вчора зранку в мене заболіла голова, я випила знеболююче, на роботі почався нежить, я закапала спеціальні краплі, прийшла додому — почало дряпати горло, я взяла льодяник. Під вечір підвищилась температура, я випила жарознижуюче, попарила ноги, зробила компрес, з’їла зубчик часнику і півцибулини, а сьогодні вранці збиралась на роботу і знепритомніла. Чоловік майже силою посадив мене в машину і привіз до вас. Давайте швиденько виписуйте якісь ліки, мені на роботу час.
Висновок. Якщо присутні перші ознаки хвороби, слід негайно звернутись до лікаря. А лікар надасть лікарняний на стільки, на скільки вважає за потрібне до повного одужання.
Робота в парах.
- Якщо хтось з класу все ж таки захворів на грип, його треба підтримати, поцікавитися його самопочуттям. Проте, щоб уникнути прямого контакту з хворим, краще йому зателефонувати. Можна поцікавитися здоров’ям, як проходить лікування, дати корисні поради, як швидше одужати, поділитися чимось цікавим, що відбувалося в школі, поки товариша не було.
Умовна розмова по телефону відбувається між здоровим і хворим. Діти самостійно розподіляють ролі, добирають запитання та відповіді. На підготовку діалогу відводиться 2-3 хвилини. Діти виходять до дошки парами і демонструють свої розмови по телефону.
- Знайдіть другу половину прислів’я.
Здоров’я – було б здоров’я.
Здоров’я дитини – щастя кожної родини.
Ліпше здоров’я, половина здоров’я.
Весела думка - це найбільший скарб.
Отже, сьогодні ми не лише дізналися про вірус грипу, а й вчилися діяти у складній ситуації: як не заразитися від хворого, як лікуватися, якщо захворів, як спілкуватися з хворим на грип. Перевіримо ваші набуті сьогодні знання?
Молодці! Тепер я певна, що кожен з присутніх вміє правильно поводитись під час епідемії грипу. Та все ж нагадаю вам іще раз про те, як знизити ризик захворювання до мінімуму. Отже, що потрібно робити:
Дбати про своє здоров’я потрібно не тільки під час епідемії, а завжди. А найдієвіший засіб від хвороб — оптимізм! Учені довели, що люди з оптимістичним, позитивним настроєм менше хворіють, а якщо вже захворіли, то легше переносять хворобу.
Я вам бажаю ніколи не хворіти і з впевненістю дивитись в майбутнє! Будьте здоровими!