Виховна година 5 клас "Вода- це життя !"

Про матеріал

Виховна година 5 клас "Вода-це життя !"

Роботу виконала вчитель Пльонсак Інна Йосипівна

Перегляд файлу

 

Тема:  Вода – це життя.  Подорож Краплинки – Веселинки.

 

Мета:  -  допомогти учням усвідомити цінність води в природі та в житті людини, вчити учнів розумно користуватись дарами природи, зокрема водою, викликати інтерес до знань про неї, вчити правильно та економно витрачати її ресурси;

  • формувати в учнів уявлення про воду, про зміни станів води;
  • розвивати спостережливість, увагу, мислення, уміння порівнювати; 

    -  виховувати дбайливе ставлення до природних багатств - води, розуміння її значимості та шанобливого ставлення до цього скарбу.

 

Обладнання:  план подорожі, кросворд, матеріали для розвиваючих ігор,презентація

Склянка з водою ,молоком ,одеколон ,камінчик .

                                                           Хід  заходу

 

  1. Організація  класу:

Добрий день, ласкаве  сонечко!

Добрий день,  життєдайне  повітря!

Добрий день,  чиста  водиця!

Добрий день,  люди!

 

  1. Оголошення теми та мети позакласного  заходу:

Вам потрібно розгадати кросворд і дізнатися тему  виховної  години.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Стоїть  корито,

     повне  води  налито. ( Ставок )

 

  1. Його  не  вичерпати  нікому,

І  не  засипати  піском,

На  ньому  не зробити  стежку,

Щоб  іти  пішком.

Воно  безкрає, синє,

А  хвилі  все  біжуть,

І  кораблі  красиві 

по  водній  гладі  йдуть. ( Море )

 

  1. Хоч  без  ніг,  а  біжу  прудко;

Не  сплю  ні  вдень,  ні  вночі,

Хоч  ніколи  з  ліжка  не  встаю. ( Джерело )

     

  1. Тече ,  тече  -  не  витече,

Біжить,  біжить  -  не  вибіжить. ( Річка )

В.Тема сьогоднішньої виховної години  «Вода – це життя » ,усвідомити цінність води в природі та в житті людини, вчити учнів розумно користуватись дарами природи, зокрема водою.
А подивіться, хто до нас завітав на урок? (Вчитель читає вірш і вивішує краплинку води).

Уч.Нам допоможе на уроці казка.

Будьте уважні, слухайте, будь ласка.

Росла у лузі ніжна диво-квітка,

до всіх навколишніх рослин привітна.

Любила сонце і ранкову прохолоду,

бо мала щиру чудодійну вроду.

На лагідній пелюстці чудо-квітки

жила (як у казці буває нерідко)

маленька краплинка п'янкої роси

напрочуд великої диво-краси.

Всю нічку краплинка у квіточці спала,

а вранці пелюсточки їй цілувала.

Шептав щось подругам вітрець-пустунець,

та раптом... прийшов їхній дружбі кінець.

Чарівна ніжно-трепетна краплина

відправилась в незнані досі мандри.

Веде її в безмежний світ стежина,

а луг радів і навіть трішки заздрив.

В.Так – це краплинка води. Подорожуючи, вона завітала до чемненьких діток. Щоб розповісти вам про те, якою буває вода, що вона може робити і яку користь приносить нашій планеті Земля. 

 

III.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда з проведенням і демонструванням дослідів.

Учитель показує воду в склянці

Погляньте, що принесла з собою краплинка. Чим вода відрізняється від каменя? 

(Камінь твердий, його можна взяти у руки, покласти на стіл, кинути. Від цього він не змінить своєї форми).

А вода має форму? Чи можна її покласти на стіл, як камінець? 

( Ні, вода рідка, вона потече, розіллється).

Вода легко змінює свою форму, набираючи форми посудини, в якій знаходиться.

Порівняйте воду з молоком (вчитель ставить поряд стакан з молоком).

Вода прозора і безколірна.

Учитель відкриває пляшечку з одеколоном і водою. Учні нюхають

Що ви помітили? 

(Що деякі рідини мають запах, а чиста вода запаху не має).

 

Якою буває вода. Кругообіг води у природі. (Корисні підказки  )

 

Почнемо нашу подорож з краплинкою

 

Завдання  -  від  Краплинки -  Розуминки:

 

Гра «Де живе вода?»

(Діти розглядають малюнки та читають написи на дошці, дають відповідь на запитання, правильно поєднуючи назви з малюнками.)

 

https://arhivurokov.ru/multiurok/1/e/3/1e37fb96e57d7097f66d38cc4479e5fb0400f90b/vikhovna-ghodina-v-2-klasi-zhiva-voda-daie-zhittia-vs-omu-zhivomu-v-sviti_1.jpeg

https://arhivurokov.ru/multiurok/1/e/3/1e37fb96e57d7097f66d38cc4479e5fb0400f90b/vikhovna-ghodina-v-2-klasi-zhiva-voda-daie-zhittia-vs-omu-zhivomu-v-sviti_2.jpeg

 

https://arhivurokov.ru/multiurok/1/e/3/1e37fb96e57d7097f66d38cc4479e5fb0400f90b/vikhovna-ghodina-v-2-klasi-zhiva-voda-daie-zhittia-vs-omu-zhivomu-v-sviti_3.jpeg

 

https://arhivurokov.ru/multiurok/1/e/3/1e37fb96e57d7097f66d38cc4479e5fb0400f90b/vikhovna-ghodina-v-2-klasi-zhiva-voda-daie-zhittia-vs-omu-zhivomu-v-sviti_4.jpeg

Океани. Моря. Річки. Озера.

Групова робота

Клас поділено на 3 групи. Діти розмірковують над проблемою: «Вода — це добре чи погано?»

Вода  це добре.

 Вода — це врожай на городах, садах, полях.

Після дощу свіже повітря.

Можна пускати кораблики на воду.

Вода потрібна людям і тваринам.

Мінеральна вода лікує людей.

 Водою миємось, у воді перемо одяг.

 По воді пливуть човни, кораблі.

 На воді будують електростанції.

 Водою гасять пожежі.

Вода — погано.

У воді можна потонути.

Коли багато випадає дощів, рослини можуть вимокнути, загинути.

Коли мокро, мама не пускає надвір гратися, щоб не захворіти.

Можна забруднити одяг, взуття.

 Якщо їсти лід, сніг, можна застудити горло.

Завдання  -  від  Краплинки -  Щасливинки:

 

Інтерактивна вправа  « Асоціативний кущ ».

- Які асоціації виникають у вас зі словом вода ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Вірю – не вірю»

Піднімаєм червону карточку - вірю , зелена- не вірю
 

  1.           Чи вірите ви, що вода – одна з найпоширеніших речовин на Землі?
     
  2.           Чи вірите ви , що вода має запах?
     
  3.           Чи вірите ви , що воду з річок України можна вживати як питну?
     
  4.           Чи вірите, що вода має лікувальні властивості?
     
  5.           Чи вірите, що вода може перебувати у трьох агрегатних станах?
     
  6.           Чи вірите, що вода може розмовляти?
  7.           Чи вірите, що вода – найкоштовніший мінерал на Землі?

 

У народі кажуть: «Водиця – усього цариця.» Справді – немає в світі такої речовини, яка могла замінити цей мінерал.

Завдання  -  від  Краплинки - Професоринки

Гра «Я – репортер»
Уявіть собі, що ви репортер газети «Усе навколо нас » вам потрібно підготувати інформацію яке значення має вода  для  всіх живих організмів на Землі ?

Доведіть це мені у віршованій формі.

 

Учень 1 :

А вода це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.

Є вода — ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.Плавають в водичці діти,
Риби у воді живуть.
Розцвітають в лузі квіти.
І рясні дощі ідуть.Кругообіг повсякчасно
На Землі вода веде.
Тож з водою всім прекрасно
І біди нема ніде!

Учень 2 :

Жива вода дає життя

Всьому живому в світі.

Якщо живе жива вода,

тоді земля у цвіті.

 

Учень 3:

Тваринкам теж вода потрібна,

Так як і людям не обхідна,

Чи спека й навіть холода,

Вода для звірів смакота.

Не лише люблять її пити,

А деякі у ній і жити.

Для них це справді дивний рай,

Цей кольоровий диво -  грай.

Водичка для тварин життя,

А це здорове майбуття,

Водичку треба усім пити,

Щоб весело у світі жити.

 

Учень 4:

Вода – це життя,

Без води ми  не можем

Ні жити, ні пити, ні їсти варити.

Не засмічуйте річки, любі друзі,

Бо вода – це все живе

У нашій окрузі.

Тож прошу я вас, будь ласка,

Бережіть ви воду,

Не  засмічуйте річок,

Зробіть добро народу.

Не кидай у водойму бруду,

Не засмічуй джерело.

Бо вода потрібна людям

Чиста, як прозоре скло.

Учень 5:

Пам’ ятайте, люди, назавжди:

Неможливо жити без води!

Бо вода – це дар природи,

Без води загине світ,

Тому річки чисті води

Всім несли мільйони літ

Споконвіку люди знали,

Що водичка – це життя,

І річок не марнували,

Не губили без пуття.

Учень 6:

Вода — еліксир життя.

Не можна жити без води:

Вона навкруг, вона в тобі.

Озерах, річках, океанах.

Дощу, краплинах і в фонтанах.

Вона в емоціях людини:

В сльозах від радощів чи гніву.

Й краса природи на Землі

Не може жити без води.

Чудова наша гідросфера.

Існує все навколо неї:

І людство, й фауна, і флора,

І все, що є у нас навколо.

А не було б її.

Життя все зникло б на Землі.

Учень 7:

Я – вода! Я на планеті всюди!

Життя буяє, доки є вода.

Живуть рослини, і тварини, й люди.

А зникну я – прийде до всіх біда.

Засохне ліс, загинуть море й річка.

Пустеля стане всюди й суховій.

Без кольору й смаку водичка.

А сила велетня в воді святій.

Як є вода, то й казка оживає.

Зелена вся планета і жива.

Росте травичка, квітка зацвітає.

Це справжній чарівник, а не слова.

IV  завдання  -  від  Краплинки - Цікавинки

Послухаємо які цікаві факти про воду

Вода дає життя рослинам, тваринам і людині.

Завдання  -  від  Краплинки -  Бережливинки:

Краплинка – Бережливинка розповідає:

Без води в природі неможливе життя. Найбільше дерево і найменша тваринка, пташка і комашка, тварина й людина не можуть обійтися без неї. Вода - це наш безцінний скарб.

 Вода є унікальним елементом земної поверхні, і саме через наявність великої кількості води нашу Землю також називають «блакитною планетою». Незважаючи на таку кількість води, більша її частина міститься в океанах і морях, і тільки 0,6% загальної кількості живильної вологи придатні для споживання. Вже сьогодні існує загроза виникнення та загострення проблем із питною водою. На жаль, люди не завжди використовують воду ощадливо.

Запаси прісної води на Землі постійно зменшуються, бо з кожним роком зростає її споживання. Питна вода становить близько 2 % від загальної кількості. Нестача води може стати однією з найважчих проблем людства в найближчі десятиліття

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підсумок

Дякую всім за  роботу ! Пісенька на прощання !

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
doc
Додав(-ла)
Пльонсак Інна
Додано
31 березня 2021
Переглядів
656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку