Виховна година " А дружити треба вміти! "

Про матеріал

Виховна година для 3 класу. Можна використати і для 1-2 класів.

Тема : " А дружити треба вміти!"

Мета: формувати уявлення про дружбу і товаришування; вчити оцінювати свої вчинки і вчинки оточуючих людей; розвивати вміння висловлювати свою думку, робити висновки; виховувати дружелюбність, повагу до оточуючих.


Перегляд файлу

Виховна година 3 клас

Тема :  «А дружити треба вміти!»

 

Мета: формувати уявлення  про дружбу і товаришування; вчити оцінювати свої вчинки і вчинки оточуючих людей; розвивати вміння висловлювати свою думку, робити висновки; виховувати дружелюбність, повагу до оточуючих. 

 

Обладнання:  презентація, розтяжка теми уроку з квітів, предметні малюнки: вулик, діжечки, бджілки, стільники з надписами – правилами дружби, картки із завданнями, збірка відео (пісні, притча, фізкультхвилинка) до уроку.

 

Зміст заняття

І.Організаційно-психологічний етап

Вранці сонце пробудилось

І над обрієм з’явилось.

Весняна вже пора –

Йде до школи дітвора.

ІІ.Оголошення теми  і очікуваних результатів

  • Подивіться, скільки працьовитих бджілок зібралося у нас! Цілий рій!

  •  Бджілки літають над квітами і пропонують прочитати тему нашої виховної години..(«Добре тому жити, хто вміє дружити!»)        Сл.1

     У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.

Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім’ях.

У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім’ї, нашій   країні.

Сьогодні ми будемо  говорити   не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким  повинен   бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити правила дружби.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

     1.Словникова робота

– –  Дружба, товариство, друг і товариш … Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах. А від того, на скільки кожному вдається  зберегти і відстояти в собі і оточуючих, людське, залежить багато чого, залежить, яким буде наше життя.

      У всіх  у вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося із нашими бджілками, чим відрізняються поняття «друг», «товариш», «приятель».    Сл.2

Приятель – людина, з якою у вас добрі стосунки та близькі відносини.

Товариш – помічник, людина, близька за поглядами, діяльністю, умовами життя.

 Друг – людина, близька по духу, за поглядами, на яку можна в усьому покластися.

 Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться. Як?

 

(Читаю, а діти додають потрібні слова)

Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати … (знайомий).

Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете … (приятель).

Про однокласника, з яким за багато років навчання в школі з’їдений пуд солі, скажете … (товариш).

Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити радості і печалі, скажете … (друг).

                                Пісня «Знають всі, коли є друг» (1)

2. Інтерактивна вправа «Магніт»    Сл.3

    - Які слова «притягуються» до слова «друг»? Спробуємо їх відшукати на діжечках.

    (З поданих слів   діти по черзі підходять читають та вибирають із вулика необхідні слова і прикріплюють до слова «друг».

 Допомога, вірність, уважність, ненависть, співчуття, злість, байдужість, турбота, порада, симпатія, взаємодопомога, заздрість, біль, ласка, захист, жадібність, любов, привітність, мир, жорстокість, чуйність.)     

 

Бесіда про стосунки в класі      

  • Діти, всі ми різні, але живемо в одному колективі. Як ви вважаєте, чи можна наш клас назвати дружним?(відповіді дітей)

Відносини в колективі повинні бути дружніми, товариськими. І від цього залежить успіх будь-якої справи. І в нашому маленькому класному колективі буде набагато легше жити і цікавіше вчитися, якщо ми зможемо створити атмосферу дружби і співробітництва.

 

  1. Перегляд та обговорення притчі «Дружна родина»

Пропоную подивитися відео притчі «Дружна родина» і сказати:

  • В чому ж секрет дружної родини? Які були основи їхнього життя?

Притча «Дружна родина» (2)

IV.Обговорення теми уроку

  1. Бесіда.

Є  чарівне  слово « дружба »,

Знаємо  ми це усі.

Дружать ноти зі словами

І складаються   пісні.

Що ж означає слово «дружба»?      Сл. 4

Дружба (за тлумачним словником) – це стосунки між людьми, в основі яких знаходиться взаємна прихильність, відданість, товариська солідарність, духовна близькість, спільність інтересів, приязнь, дружність.

    Потреба в дружбі, в товаришуванні, в друзях виникла дуже давно. Ще первісні люди, наші пращури, разом полювали на звіра, берегли вогонь, охороняли житло, ділились здобиччю.

Дружба завжди вважалася великою цінністю. Давні скіфи закріплювали   дружбу власною кров’ю, що служила військовим договором і великою клятвою: надрізавши пальця, кров збирали у чашку, а потім куштували її з кінчиків мечів. Після цього вже нічого не могло їх розлучити.

В епоху середньовіччя лицарі ставили чоловічу дружбу на вищий щабель, ніж кохання та сімейні стосунки.

Дружба, братерство народжуються не кров’ю, а спорідненням думок,   мети, справ. Дружбу надзвичайно цінували в усіх культурах.

  • Як на вашу думку, між ким може існувати дружба?
  •  А скільки може бути друзів у однієї людини?

Дійсно, дружити можна парами, групами, колективами, навіть містами і державами, може дружити дівчинка з дівчинкою, хлопчик з хлопчиком. А чи може дружити хлопчик з дівчинкою? Звичайно ж.

Є така прекрасна приказка «Щоб не марно в світі жити, треба, діточки, дружити».

Фізкультхвилинка «Дружби добрий знак»  (3)

  1. Інтерактивний метод « Стільники дружби»   Сл.5

Подивіться на бджілок. Вони незвичайно працьовиті та дружні, тому і збирають так багато меду. Для вас вони підготували  «Правила дружби». Щоб їх відкрити,на стільниках,  треба попрацювати, тобто, відгадати їх. Тож, розпочинаємо.

1.правило дружби.

  •  Подивіться на свого сусіда по парті. (Вчитель витримує деякий час, щоб діти мимоволі посміхнулися один одному) Що ви побачили на обличчі у сусіда? Так діти, саме з посмішки починається дружба.

Пісня «Посмішка» (4)

Посмішка робить людину гарнішою,

Ввічливішою, красивішою, ніжною,

Ласкавою і трохи сором’язливою.

  • А коли, в яких ситуаціях людина повинна посміхатися? (Відповіді дітей.)
  • Правильно!

Посміхайтеся, коли вітаєтесь.

Посміхайтеся, коли з кимось розмовляєте.

Посміхайтеся знайомим і незнайомим людям.

Посміхайтеся, коли поганий настрій, - і тоді одразу стане легше і світліше на душі.

Усміхайтесь сонцю, квітам, незнайомим перехожим, і тоді усе на світі ти зробити з другом зможеш.

Отже, перший стільничок відкривається, і читаємо перше правило дружби – Посмішка 

  2.правило дружби

З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях і приказках.

Робота в групах. Гра «Закінчи прислів’я». (Додаток)

І група  

Людина без друга,            велика туга.

Без вірного друга    як дерево без коріння.

Маєш друга - бережи,   а не маєш - знайди.

ІІ група

Друг пізнається                                    і наберешся.

З ким поведешся                                  в дружбі.

Сила птаха в крилах, а людини           в біді.

ІІІ група

Друга за гроші                                        стара.

Річ краще нова , а дружба                     нових двох.

Старий вірний друг- краще                   не купиш.

IV група

Не в службу,                                           всі за одного.
Не май сто гривнів,                                 а в дружбу.
Один за всіх -                                         а май сто друзів.

 Ці народні прислів’я вчать нас мудрості, життєвих правил дружби, завжди обдумувати спілкування з другом. Будь в дружбі мудрим!

Друге правило дружби – Мудрість   

Давайте перевіримо чи мудрі ви у виборі друзів:послухайте ситуацію, а потім висловлюйте свої думки.

Ситуація

                   Оленка прийшла до Іринки.

-Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!

-Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.

-Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надьки.

-Вибач, Олено, але не можу! Вибач!

-Ех ти, а ще подружкою називаєшся!

Чи правильно вчинила Іринка?Що б ви зробили на її місці?

  3.правило дружби

Щоб дізнатися, яке наступне правило дружби, пограємо у гру «Добре-погано»

Завдання. Допоможіть один одному:  розкладіть у два кошики слова, які означають добрі й погані вчинки. Погані вчинки – у кошик «Погано», а добрі вчинки - у кошик із  «Добре».

 

РОЗІРВАВ                     ДОПОМІГ

ОБРАЗИВ                     ВІДВІДАВ

ПОСВАРИЛИСЯ

ВІДІБРАВ                      ЗРАДІВ

ШТОВХНУВ             ОБІЙНЯВ

ЗРУЙНУВАВ           ПОДІЛИВСЯ 

НАСМІХАВСЯ

СХИТРИВ                  ВИБАЧИВСЯ  

УСМІХНУВСЯ

ПРИВІТАВСЯ
 

 

Як добре,що ви працювали разом, допомагали один одному.

Третє правило дружби: Допомога 

  4.правило дружби

– Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях мимоволі виникають конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати. Як же це правильно робити?

Щоби всім нам не сваритись,

Краще, друзі, помиритись!

– Правильно! Щоб помиритись, треба вибачитись. Для цього існує безліч способів. Як ви миритесь, розкажіть. (Відповіді дітей.) А я пропоную вам мирилки.

Чарівна мирилочка.

Досить лаятись і злитись!

Ну , давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

 Відкриття четвертого стільничка   Вибачення 

  5.правило дружби

  Гра «Добрі слова» (в парах).

– «Добре слово і кішечці приємне» – всі чули таке прислів’я. А чи знаєте ви добрі слова?! Тоді поверніться до сусіда по-доброму, з приємною посмішкою по черзі скажіть один одному ці слова.

Раз, два, три - почали!

 Відкриття п’ятого стільничка  Доброта  

                                                  6.правило дружби

   Ми клас. Ми єдине ціле. «В єдності наша сила» . Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.

Вправа «Місток дружби»

Учитель просить дітей за бажанням утворити пари, придумати і показати місток (за допомогою рук, ніг, тулуба). Потім побудувати місток утрьох, учотирьох і т. д. вправа Закінчується тим, що всі беруться за руки, роблять один міцний «Місток дружби».

Шосте правило дружби  Єдність

                                  7.правило дружби

   Ми будемо дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Бо дружба велика сила.

 Відкриття сьомого стільничка  Радість 

 

 

V.Підсумок

   Розгляд цілого стільничка.   

– Ось і зібрали стільничок. Хай же він буде міцний! А у ваших душах розквітає доброта і ласка, нехай мир і дружба, любов і злагода оселяться в нашому класі. Ми навчимося уступати один одному, поважати і допомагати один одному. І від кожного з нас залежить, як швидко в нашому класі буде добре всім, як швидко про нас скажуть:  дружній клас, там гарні діти!» Я сподіваюся, що у вашому житті будуть справжні, хороші друзі, які завжди будуть вам допомагати і з якими вам буде приємно і весело спілкуватися. А ми з вами станемо однією великою, міцною і дружньою родиною.

- А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете

добирати самі в риму.

          Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати ... (ворогами).

І запам’ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... (будь)!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)!

Пісня  «Справжній друг» (5)

 

Завантаження...
docx
Додано
24 березня 2021
Переглядів
1014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку