Виховна година "Безпечний рух - твій вірний друг"

Про матеріал
Виховна година "Безпечний рух - твій вірний друг" має на меті узагальнити, систематизувати та повторити знання з теми «Правила дорожнього руху», засвоїти загальну пам’ятку з безпеки дорожнього руху; розвиток логічного мислення, пам’яті, творчих умінь та навичок ознайомлення зі статистикою по ДТП в Україні, стимулювання пізнавальної діяльності учнів; виховання бережливого ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.
Перегляд файлу

            Безпечний рух – твій вірний друг

Мета: узагальнення, систематизація та повторення знань з теми «Правила дорожнього руху»,  засвоєння загальної пам’ятки з безпеки дорожнього руху; розвиток логічного мислення, пам’яті, творчих умінь та навичок ознайомлення зі статистикою по ДТП в Україні, стимулювання пізнавальної діяльності учнів;  виховання бережливого ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.

 

                                                              Хід проведення.

I.Організаційний момент.

 -Найважливіше для людини – її життя, а найцінніше в цьому житті - здоров’я. Адже кожна людина унікальна, неповторна. І життя в неї одне, тому берегти його і здоров’я необхідно кожному.

Сучасний світ дуже складний і в ньому багато небезпечних ситуацій. Адже статистика дорожньо-транспортних пригод невтішна: в світі  щогодини гине 9 дітей. В Україні нараховується понад 10 млн. автомобілів, майже 2-3 дітей, які потрапили під колеса автомобілів, знехтували правилами дорожнього руху. Тому на сьогоднішньому занятті ми перевіримо ваші навички по убезпеченню життя і здоров’я під час перебування на дорозі.

                Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха ми повинні знати їх елементарні правила, вміти правильно переходити через дорогу та переводити своїх менших братів та сестер, розрізняти типи дорожніх знаків, щоб завчасно скористатися інформацією для своїх подальших дій.

           Усі мають пам’ятати,

          Що на дорозі не варто жартувати.

           У грі повторимо ми правила дорожні

           І будемо завжди всі обережні.

II. Основна частина.

     1.Відгадування загадок:

Дім по вулиці повзе,

на роботу всіх везе.

Не на курячих ногах,

у гумових чобітках.            (Автобус)

 

 

Наче пташка, він летить,

Але всім на лихо,

Він реве, тріщить, кричить,

Бо не може тихо.

 Є два колеса у нього,

Сила й швидкість також є,

Швидко мчить він по дорогах.

Має ім’ячко своє.            (Мотоцикл)

 

Чи може бути в дощика

Чотири колеса?

 Скажіть, як називаються

 Такі от чудеса?     (Поливальна машина)

 

З рогами, а не коза,

 Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль,

 З дзвоником, а не двері. (Велосипед)

 

Чудо- двірник перед нами

величезними руками

 за одну хвилину згріб

на дорозі білий сніг.    (Снігозбиральна машина)

 

Хутко мчить, бо поспішає,

Пасажирів підбирає.

 І хвилинка у хвилинку

Їх доставить на зупинку. (Автобус)

 

Під землею, подивіться,

незвичайна залізниця.

Сновигають поїзди:

Цей -туди, а той- сюди.

Ми до станції " Дніпро"

їдем з татком на ... (метро)

 

 

Біжить корова, гладка, здорова.

А за нею телята - всі близнята. (Поїзд)

 

. Я не їм вівса, ні сіна,

Дайте випити бензину.

Усіх коней обжену,

Кого хоч наздожену! (Автомобіль)

 

 Маленькі будинки

по рейках біжать,

Хлопчики й дівчатка

в будиночках сидять. (Трамвай)

 

 

-Як одним словом назвати всі ці предмети? (Транспорт).

-А чи знаєте ви звідки походить це слово?

 

Хвилинка-цікавинка

 Слово «транспорт» увійшло в нашу мову в 1720 році, коли російський цар Петро І уклав перший Морський устав (правила для моряків). Тоді «транспортом» називали кораблі для перевезення вантажу. Цар запозичив слово з німецької мови. А німці взяли його давно-давно з латинської. Воно означало – «переносити». З часом значення слова змінилося. Транспортом ми тепер називаємо не лише вантажні кораблі, а й іншу техніку для перевезення вантажів і пасажирів.

  • А хто, на вашу думку, є учасниками дорожнього руху?

Так. Це- водії, пасажири, пішоходи.

            Кожного дня ми з вами перебуваємо в ролі учасників дорожнього руху. Переходимо дорогу – ми пішоходи, рухаємося транспортом – пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Тож ми повинні знати правила дорожнього руху, та засоби його регулювання.

                         Клас ділиться на чотири групи. Завдання кожної з груп, придумати по 5 правил до своєї теми.

Перша група «Пішоходи» (із деформованих речень скласти 4правила для пішоходів)

 Ходять, тримаючись ,Пішоходи ,лише, правого, тротуарами, боку.

 ( Пішоходи ходять тротуарами тримаючись лише правого боку)

лише за, перехрестя,  Переходити, визначеними переходами.

  (Переходити перехрестя необхідно  визначеними переходами.)

зупинись, на острівці, безпеки, перейти, Якщо, вулицю ,не встигаєш,

 (Якщо не встигаєш перейти вулицю, зупинись на острівці безпеки)

 переходу, стеж, за, сигналами ,Під час, світлофора

( Під час переходу стеж за сигналами світлофора.)

 

Друга група «Пасажири» ( із деформованих речень скласти 4 правила для пасажирів)

 

«Вхід», Заходити ,з написом, в двері  , з написом, а виходити , «Вихід»

(Заходити в двері з написом «Вхід», а виходити з написом «Вихід»)

Не під час ,відволікати, водія , руху ,транспорту.

 (Не відволікати водія під час руху транспорту.)

Не поряд, з водієм ,користуватися, мобільним ,телефоном .

(Не користуватися мобільним телефоном поряд з водієм.)

вставати ,під час , Не, руху ,транспорту.

( Не вставати під час руху транспорту.)

 

Третя група «Велосипедисти» (із деформ речень скласти 4 правила для велосипедистів)

  Для, велосипедна,велосипедів ,існує , доріжка.

 (Для велосипедів існує велосипедна доріжка.)

 можна, Їздити, якщо ,вулицею,  тільки,  виповнилося ,14 років.

 ( Їздити вулицею можна тільки, якщо виповнилося 14 років.)

 кермо ,Забороняється, з рук, випускати .

  (Забороняється випускати з рук кермо.)

  Не, тротуарами ,де ,можна, їздити,  багато ,людей.

(Не можна їздити тротуарами де багато людей)

Четверта група «Водії» (із деформованих речень скласти 4 правила для водіїв)

  гонки, на,  Не, проїзній ,влаштовувати, частині.

    (Не влаштовувати гонки на проїзній частині.)

    При ,русі, включати ,фари, затемна .

   ( При русі затемна включати фари.)

  звукову та,  Регулярно, перевіряти ,гальма, сигналізацію, світову.

   ( Регулярно перевіряти гальма, звукову та світову сигналізацію.)

   укритій ,снігом ,Знижувати, швидкість, на дорозі , льодом, та.

    (Знижувати швидкість на дорозі укритій снігом та льодом.)

Вчитель:

- Діти, ми з вами мешкаємо у чудовому місті з широкими і вузькими вулицями. Ними рухається багато легковиків та вантажних автомобілів, автобусів, маршрутних таксі.

 Їм ніхто не заважає, тому що існують чіткі, суворі правила для водіїв і пішоходів. І ми повинні їх знати. Перейти з однієї вулиці на іншу не просто. Тому потрібно вивчати правила дорожнього руху і суворо їх дотримуватись.

 

Перегляд відеоролика «Правила дорожнього руху»

 

- А що допомагає нам на дорозі ?

 

    Що це стоїть на вулиці,

    Високе та триоке?

    Червоно, жовто, зелено

    Моргає у всі боки? …(Світлофор).

   

Це світлофор, наш добрий друг,

Він про безпеку дбає.

Погляне пильно навкруги:

Пускає чи спиняє?

  

 Чи знаєте ви, що означає слово «Світлофор»?

   Воно походить від двох слів, нашого – «світло» і грецького «форос» – несе. Отже, у перекладі на нашу мову слово «Світлофор» означає –той, що несе світло.

    Хто мені підкаже, які кольори має світлофор? (відповіді учнів)

    Вірно. Це – червоний, жовтий та зелений.

    А що вони означають? (Робота з макетом світлофора)

 

Червоний – це тривога. Перехід заборонений.

Жовтий – це увага. Потрібно приготуватися до руху.

Зелений – це спокій. Дозволено рухатися.

 

Велику роль на дорозі відіграє помічник – Регулювальник.

(Перегляд відео файлу роботи регулювальника)

 

Регулювальник – це людина, яка стоїть на перехресті для того щоб допомогти водіям безпечно роз’їхатися.

    Якщо на перехресті працюють і світлофор і регулювальник – сигнали регулювальника головні. Для того щоб жести регулювальника у вечірній час було добре видно, всередині жезла поміщають лампочку. Регулювальник натискає на кнопку, загоряється лампочка, і всі бачать, який сигнал він подає. Їх виконують усі учасники руху: і пішоходи, і водії.

Гра «Крокодил»

        Всім знайома гра. Учню дають список понять та термінів по темі. Завдання – без жодного слова, за допомогою рухів, міміки і жестів показати іншим  дані слова.

(Водій, Зебра, Велосипедист, Світлофор, Регулювальник, Перехрестя , Пішоход, Свисток

Дорожній знак, Пасажир)

III.Підсумок виховної години

Вікторина:

1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).

2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).

3. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).

4. Скільки сигналів має пішохідний світлофор, на відміну від звичайного (два -  червоний та зелений).

5. Працівник ДАІ, який регулює дорожній рух…(регулювальник).

6. Транспорт, який стоїть обходити потрібно тільки…(позаду).

7. Як називається документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України? (Правила дорожнього руху).

8. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).

9. Як називається світлофор із символами людини…(пішохідний світлофор).

10. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: (червоний, жовтий та зелений).

11. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).

12. Які машини можуть їхати без сигналу? (іграшкові)

13.Яку назву має палиця, за допомогою якою регулюється рух? (жезл)

14.Що таке тротуар? (елемент дороги, призначений для руху пішоходів)

15. Що таке перехрестя? (місце перехрещення доріг на одному рівні)

 

Перегляд мультика «Зай і Чик»

 

Вчитель: Жити у місті і не знати правил дорожнього руху неможливо. Для того щоб зберегти життя та уникнути неприємних ситуацій на дорозі, треба знати правила дорожнього руху.

 

                                    

                                      

                                         Пам’ятка з правил дорожнього руху.

                                      (Пам’ятку зачитують два учні. По черзі.)

1. Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках, дотримуючись правої сторони.

2.   Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає іншого безпечнішого шляху. При цьому йти тільки назустріч руху транспорту і в світлу пору доби.

3.   Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю треба зупинитись і приготуватися до переходу, поглянути на обидві сторони ( спочатку на ліву, потім на праву) і лише тоді починати рух.

4.  Перетинати проїжджу частину по назначених пішохідних переходах. Суворо виконувати сигнали світлофора і регулювальника.

5. При відсутності в зоні видимості переходу чи перехрестя переходити дорогу, вулицю, залізничний переїзд треба під прямим кутом до краю проїжджої частини на ділянці, яка вона добре проглядається.

6.  Іти, а не бігти через дорогу.

7. Допомагати в переході вулиці тому, хто цього потребує (незрячим, людям похилого віку, малюкам).

8.  Стримувати тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють аварійні ситуації на дорогах.

9.   Бути вихованим, культурним. Виконувати усі обов’язки пасажира.

10.  Дотримуйся правил їзди на велосипеді.

11.  У разі дорожньо-транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і перебувати на місці до прибуття працівників міліції.

Гасло:      «Безпека руху – це життя»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Moskva Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ищук Алина
    Дякую за гарну розробку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Седель Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Козира Ольга Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Lyusi Lyusi
    Дякую за чудову розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Терещенко Лілія Василівна
    Велике ДЯКУЮ за роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
2 листопада 2019
Переглядів
24701
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку