Виховна година "Бій під Крутами"

Про матеріал

Творча група працювала по збору інформації, підбору ілюстрацій та музичного оформлення, виконання малюнків. Вчителі корегували хід роботи, а потім допомагали скомпонувати, оформити знайдений матеріал. Ми прийшли до такого кінцевого результату. Зараз ми, разом з вами перегорнемо сторінки цієї події.

Перегляд файлу

 

 

 Манякіна Галина Степанівна

 Розливенська ЗОШ  І – ІІІ ступенів, учитель російської  мови та зарубіжної літератури, учасник обласного професійного конкурсу «Х – фактор», лауреат  конкурсу в номінації  «Краще інсценування».

І категорія

Стаж роботи –  33  роки

Телефон : + 380951203794

Е- mail : miroslava582@ukr.net
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

«Бій під Крутами: пам'ятаємо героїв»

( Виховна година до Дня вшанування  пам'яті полеглих під Крутами)

 

Мета :

  • ознайомити  учнів  з  подіями  29  січня 1918 року;

 

  • розвивати  творчість  учнів, заохочувати  до  виконання  творчих  завдань;

 

  • виховувати  любов  до  Вітчизни, патріотів  Батьківщини.

 

Обладнання :

 

 ілюстрації, малюнки  учнів, кросворд, числобус, музичне  оформлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Актуальність :

Національна доктрина розвитку освіти  засвідчує той факт, що для утверд-ження розвиненого громадянського суспільства потрібна підготовка освіче-них  , моральних, мобільних, конструктивних і практичних людей, здатних до співпраці, міжкультурної взаємодії. Україна потребує професіоналів, які мають почуття  відповідальності за долю країни, патріотизму до своєї Бать-ківщини, пам'ятають її історію.

Авторська технологія підготовки і проведення виховного заходу :

  • пошук інформації учнями;                                                                                      
  • створення творчих груп, які працюють над своїм завданням (враховуються бажання й уміння  учнів, їх зацікавленість завданням);
  • розбір матеріалів у позаурочний час ;
  • проведення практичних занять за темою ( використання отриманої інформації  на уроках).

Увесь цей час учителі виконують роль порадників, синтезують, корегують та спрямовують роботу  учнів. Для прикладу ми надаємо виховний  захід  До 100-річчя бою під станцією Крути.

Готували захід чотири творчі групи :

І – історичні факти ;

ІІ – підбір та виразне читання віршів, складання сценарію;

ІІІ – підготовка кросвордів та числобусів;

ІV – виконання малюнків  до теми.

 

 

 

Перебіг  заходу.

 

Вступне  слово  вчителя.

 

    Доброго  дня, шановні  гості! Доброго  дня , дорогі  діти!

 

   Сьогодні  у  нас  незвичайний  урок. Це  не  урок  історії  чи  географії, не  урок  мови  чи  літератури. Це – урок  Памяті . Пам’ять - нескінченна  книга,  у  якій  записано  все: і  життя  людини,і  життя  країни. Хай  же  клас  сьогодні  стане  храмом  духовності, храмом  пам’яті…

      Отже, дорогі  гості, я  сподіваюсь, що  почувши  сьогоднішній  усний  журнал, ви  переконаєтесь, що  ми, українці, нескорені  патріоти  своєї  держави.

 

        Творча  група  працювала  по  збору  інформації, підбору  ілюстрацій  та  музичного  оформлення, виконання  малюнків. Вчителі  корегували  хід  роботи, а  потім  допомагали  скомпонувати, оформити знайдений  матеріал. Ми  прийшли  до  такого  кінцевого  результату. Зараз  ми,  разом  з  вами  перегорнемо  сторінки  цієї  події.

 

 

 

І учень.

     29 січня  цього  року  виповнюється  100 років  відтоді, як  у  бою  під  станцією  Крути  загинули 300 київських  студентів  і  гімназистів, посланих  туди  Центральною  радою. У  радянські  часи  ця  подія  замовчувалася, а  нині  подається, як  одна  з  героїчних  сторінок  вітчизняної   історії.

 

2 учень

           Трагедію  що  розігралась  у  січні  1918  року  в  степу  під  невеликою  станцією  Крути  сучасні  історики  розглядають, здебільшого, як  окремий  героїчний  епізод, у  відриві   від  військово- політичної  ситуації, яка  склалася  тоді  на  Україні. Подається  все  так:  три  сотні  юнаків – патріотів  пожертвували  собою, щоб  зупинити  багатотисячну  більшовицьку  армію  під  командуванням  сумнозвісного царського  полковника  Муравйова.

 

3 учень

            Фактично  на  Україні  в  той  час  розгорявся  вогонь  братовбивчої  громадянської  війни. Ось  як  пише  про  крутійські  події  канадський  історик  Орест  Субтельний  у  своїй  книзі  «Україна. Історія»: «…Трохи  на  схід  від  містечка  Крути  в  останній  великий  бій  із  силами  Муравйова, що  наближалися, вступили  загони  Петлюри. Після  запеклих  боїв  українці  були  змушені  відступити. В  оточення  потрапив  загін  із  трьохсот  гімназистів, які  всі  загинули».

 

4 учень

             Між  рядками  можна  прочитати, що  петлюрівці   втікали  так  прудко, що  кинули  напризволяще  три  сотні  не  навчених  бойовому  ремеслу  юнаків, озброєних  тільки  гвинтівками  та  кількома  кулеметами. У  той  же  час  неподалік, у  Ніжині , був  розквартирований регулярний  кавалерійський  полк, який  формально  підпорядковувався  Центральній  Раді. Але  він  з  казарм  не  вийшов, щоб  дати   відсіч  наступаючим  червоним  військам.

 

5  5чень

                А  жертвам  Крут  ми, нині  сущі, повинні  вклонитися  доземно – вони  палко любили  Україну, хотіли  їй  добра, хоч  і  по-своєму.

 

6 учень

Горнусь  до  тебе, Україно,

Як  син  до  матері  горнусь

За  тебе, рідна  і  єдина,

Щодня  я  Богові  молюсь.

Щоби  послав  щасливу  долю

Тобі – народу  моєму,

Щоб  освятив  жадану  волю,

Щоб  дарував  тепер йому.

Горнусь  до  тебе, Україно,

Щоб нас  ніхто  не  роз' єднав.

Підставлю  плече, щоб  калину

У  лузі  вітер  не  зламав.

У  нас  є  лицарі  й  гетьмани,

Що  за  собою  поведуть,

І  вікові  глибокі  рани

На  нашім  тілі  заживуть.

Молюсь  за  тебе, Україно,

І  свої  сили  віддаю,

Щоб  відродити  із  руїни

Наш  дух  і  славу  бойову.

Очистимо  всі  джерела,

Дніпро- Славутич  оживе,

І  заспіваєм:  «Ще не  вмерла

Вкраїна  наша  і  не  вмре!»

 

7 учень

Душа - єдина  на  землі  держава,

Де  є  свобода  чиста,  як  озон.

Кордон  душі  проходить  над  світами,

а  там  нема  демаркаційних  зон.

Куди  йдемо?

Який  лишаєм  слід?

Хто  пам’ять  змив  як  акварельку?

 

8  учень          

    І  кожен  день, і  кожною  ясну  годину

розгортується   й  закривається  земля.

І  перемелює  вона  в  зубах  людину,

як  випадковая   із  хаосу  змія.

Та  ні, життя  тримає  строгу  послідовність,

і  що  здається  хаосом – є тонкий  лад. 

В  історію  поглянь: до  боротьби  готовність

одсвічує  тобі     од  всіх   її свічад.

Готовність  стать  на  битву за  свою  свободу.

народам  гнобленим  й  безправному  рабу.

В  безсмертя  не  увійдеш, як  не  знаєш  броду,

Щоб  перебрести  через  правду  боротьбу.

 

9 учень

     На  станції  Бровари  комендант  Юнацької  школи  і  бою  під  Крутами  сотник  Гончаренко  склав  свій  звіт  Симонові  Петлюрі.

      Загальні  втрати  українців: 250  бійців  юнацької  сотні, 20  офіцерів.

      28  солдатів  жорстоко  вбиті, стали  символом  героїзму  Крут.  Їх  поховано  на  Аскольдовій  могилі.

 

В  пам’ять  загиблих  героїв   хвилина  мовчання.

10 учень 

 

                На  Аскольдовій  могилі

Поховали  їх –

Тридцять  мучнів  українців,

Славних,  молодих …

На  Аскольдовій  могилі

Українській  цвіт! –

По  кривавій  по  дорозі

Нам  іти  у  світ.

На  кого  посміла  знятись

Зрадника  рука? –

Квітне  сонце, грає  вітер

І  Дніпро - ріка…

На  кого  завзявся  Каїн?

Боже, покарай! –

Понад  все  вони  любили

Свій  коханий  край.

Вмерли  в  Новім  Заповіті

З  славою  святих -

На  Аскольдовій  могилі

Поховали  їх.  Героям  слава!

 

11 учень  

 

     Є  обеліски, плити, і  колона,

І  урочисті  квіти  роковин.

І  хто  ми  є?  Усі, усім  мільйони.

А  хтось  комусь  однісінькі  один.

Тому  ми  люди. І  життя  навколо.

Тому  є  людство. Нація.  Сім’я.

 

12 учень               

    На  кожному  слові  даю  собі  звіт:

герої  в  собі  відчували  весь  світ.

І  те  відчуття  їм  ставало  за  щит:

    хоч  він  упаде, так  стоятиме  ж  світ!

 

 

Виступ  учениці  «Кросворд «Пам’ятаємо”

 

Завдання  кросворду :

 

1.Чиї  загони  повинні  були  захищати  станцію  Крути   ?

    (Петлюри)

2.Національність  героїв?

    (українці)

3.Як  звали  командира, який  наступав  на  станцію  Крути?

    (Муравйов)

4.Куди  приходять  потяги?

    (станція)

5.Скільки  було  захисників  станції  Крути?

    (триста)

6.Людина  яка  жертвує  собою?

    (патріот)

7.Людина  зі  зброєю?

    (боєць)

8.Хто  захищав   станцію  Крути?

    (гімназисти)

9.Скільки  років  виповнюється  з  дня  цієї  події?

    (сто)

 

Числобус    «Бій  під  Крутами»

 

1.В  якому  році  виповнюється  100-річчя   бою  під  Крутами?

(2018)

2.Скільки  солдат  поховано  в  Аскольдовій  могилі?

(28)

3.Рік  бою  під  Крутами?

(1918)

4.Місяць, коли  відбувалася  подія?

(01)

5.Скільки  виповнюється  років  з  дня  події?

(100)

6.Скільки  у  звіті  сотник  Гончаренко  вказав  втрати  юнацької  сотні?

(250)

7.Дата  події?

(29)

8.Кількість  захисників  станції  Крути?

(300)

9.Скільки  офіцерів  загинуло  в  бою?

(20)

 

 

         Демонстрація  учнями  малюнків ,  присвячених  бою  під  станцією  Крути, з  коментарем  авторів  малюнків.

 

Заключне  слово  вчителя.

 

         Стаючи  дорослими, ви  все сильніше  відчуваєте  важливість  багатьох  простих, незначних  подій. Відобразити їх  важко. Так  само  важко  описати  пейзаж  звичайної, зовсім  не  екзотичної  природи. Але  чим  гостріше  відчуваєш, яке  складне  наше  життя  й  яке  воно  коротке, тим  більша  необхідність  замислитися  над  простими  істинами, виразити  їх  словами. І  нагадати  про  них, перш  за  все, самому  собі  і  жити, і  діяти  у  згоді  з  ними.

         Коли  наша  пам’ять  згадує  про  такі  події,  ми  починаємо  більше  цінувати  тишу  мирного  життя,спокійне  сяйво  сонця,прозорість  повітря.

 

Висновок

Пам'ятаймо, що джерел, з яких учень може одержати інформацію , на сьогодні достатньо, але ні комп'ютер, ні телебачення не замінять живого діалогу. Зважимо на те, що людство вступило в час формування нової парадигми, що вибудовується не стільки на новій інформації, скільки на узагальненні знань,набутих за всю історію людства. Цілісне сприймання світу відбудеться за умови, що отриманню знань передуватиме розвиток моральності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури :

  1. Вайновська М.К. Формування творчої особистості підлітка у навчально-виховному процесі . - К., 1998
  2. Вайновська М.К. Формування творчої особистості школяра в системі виховної роботи . – Запоріжжя , 2004
  3. Вайнола Р.Х. Актуальні проблеми розвитку творчих можливостей учнів.-К.:УСДО.- 1994
  4. Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття).- К.: Райдуга, 1994
  5. Комісаренко М. Творча самореалізація учнів  у позакласній діяльності сільської школи.- К., 2008
  6. КРУТИ - ЗБІРКА ПАМ'ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ – Київ.:  "СМОЛОСКИП", Упорядники: Осип і Надія Зінкевичі, 2008р.
  7. Самчук Улас. Крути.- К., 1992
  8. Тинченко Ярослав. Українські збройні сили березень 1917 р. – листопад 1918 р. (організація, чисельність, бойові дії): наукове видання. – К.: Темпора, 2009. – С. 81-86

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сивирин Наталія Лазарівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 лютого 2018
Переглядів
12387
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку