Виховна година сприяє пропагуванню серед учнів здорового способу життя; переконанню підлітків, що нікотин – сильна отрута і паління дуже шкідливе; виховуванню в учнів дбайливого ставлення до власного здоров'я.
Брехня і правда про паління
(Година спілкування)
Підготувала
класний керівник
Костинюк О.М.
Тема. Брехня і правда про паління
Мета: пропагувати серед учнів здоровий спосіб життя;
переконати підлітків, що нікотин – сильна отрута і паління
дуже шкідливе;
виховувати в учнів дбайливе ставлення до власного здоров’я.
Епіграф Люди не помирають,
вони вбивають самі себе.
(Сенека)
I. Активізація уваги учнів, створення проблемної ситуації
Вчитель. Послухайте, діти, невелике оповідання.
У саду, за дорогою металевою огорожею, було гарно, як у казці. Зеленіла молода травичка, п’янили запахом кущі різнокольорового бузку, жаром палали на клумбах тюльпани. А десь у глибині саду, в затінку розквітлих дерев, змагалися в мистецтві співу пташки. У глибокому кріслі-качалці в холодочку напівлежала тяжко хвора дівчинка років 12-13. Легенький вітерець пустотливо ворушив її золотисте волосся, ніби намагався розвеселити. Але ніщо, здається, не радувало її: ні розкішний одяг, ні розкрита на маленькому столику книжка, ні навколишня краса, ні чудова музика, записана на модерному магнітофоні.
Раптом звідки не взявся гурт дітлахів, босих, замурзаних, у якомусь лахмітті, замість одягу. А тут, як на лихо, слуга виніс на дорогій таці запашну каву із солодощами й попрямував стежкою до дівчинки. Очі дітей так і прикипіли до підноса, на якому були недосяжні для них ласощі. «От щаслива!» - із щирою заздрістю подумали діти і, налякані грізним поглядом слуги, відійшли від загорожі й почали собі гратися.
Якби вони дивилися у сад трохи довше, то були б немало здивовані: дівчинка навіть не торкнулась ласощів, а згодом, кивком голови, відіславши слугу, стала кидати шматки печива собаці, що саме нагодився.
Неподалік гралися діти бідняків. Малюки галасували, сміялися, падали в пилюку і ще більше забруднювали свій одяг, дехто набивав синяки, але вони, очевидно, нітрохи цим не журилися.
«Щасливі… Боже, які вони щасливі!», - подумала дівчинка, і в її блакитних очах відбилися невимовна туга і біль…
1. Бесіда вчителя
Якщо ви уважно слухали, то скажіть:
Вчитель. Безумовно, не можна вважати щасливими дітей, які виростають у бідності та нестатках. Але у даному випадку вони таки щасливіші від цієї дівчинки, що купається у розкошах. Їх радує весняне тепло, що дозволило, нарешті, покинути убогі оселі й весело гратись на вулиці, вони мають найбільше багатство – здоров’я, якого не має панночка.
А здоров’я – це неоціненний скарб, це щастя, яке ми недооцінюємо тоді, коли маємо. І багато людей, як не парадоксально, самі є причиною своїх хвороб, самі вкорочують собі життя через деякі шкідливі звички. Ви, напевно, не раз чули про них і можете відповісти, які звички є шкідливими для здоров’я.
(Міркування учнів)
Вчитель. Сьогодні ми поведемо розмову про підступного ворога людства – тютюн. Ви, напевне, не раз чули від дорослих, батьків, вчителів про шкідливість паління. Знаєте, що курцями не народжуються. Ними стають люди, яких вчасно не застерегли, не зупинили, коли їхня рука потяглася до сигарети. Паління є найпоширенішою шкідливою для організму людини звичкою. Мільйони людей на планеті палять цигарки, хоча знають, що паління спричиняє багато захворювань, скорочує життя, призводить до передчасної смерті.
Паління вражає не лише курців. Учені стверджують, що кожна людина вражається пасивним палінням.
Бесіда
(Учні формулюють мотиви юнацького паління. А вчитель малює на дошці схему, записуючи до неї учнівські відповіді).
Запитання до схеми
1. Які нешкідливі способи заспокоїтися ви можете запропонувати як альтернативу цигарці?
2. Яким чином можна досягти лідерства в класі, не вдаючись до паління?
3. Як можна висловити свою повагу до друзів та заслужити повагу до себе, не підтримуючи згубної звички – паління?
4. Що може збагатити життя підлітка, зробити його цікавим і змістовним?
Результати досліджень свідчать про те, що багато курців набули цієї звички у підлітковому віці. Тиск з боку дорослих товаришів і бажання бути схожим на дорослих спонукає підлітків до паління. Цю згубну звичку важко перебороти, оскільки тютюновий дим містить нікотин, який спричиняє наркотичну залежність у людини, що палить.
Коли людина виконує дії постійно, підсвідомо у неї виникає бажання або необхідність робити їх знову – це і є звичка. Стосовно здоров’я людини, звички можуть бути корисними та шкідливими. Корисні звички підвищують працездатність, сприяють фізичному та психічному розвитку особи, зумовлюють її активне довголіття. Шкідливі звички, навпаки, руйнують її волю та здоров’я, скорочують тривалість життя.
Вчитель. Ви підготували повідомлення про тютюн та його згубну дію на організм людини.
2. Повідомлення учнів про поширення та виникнення паління
1. Тютюн родом із Америки. Історія залучення європейців до паління розпочалася так: 12 жовтня 1492 року з корабля славнозвісної флотилії Колумба «Пінта» пролунав вигук матроса Родріго Тріана: «Попереду – земля!».
Серед цінних подарунків, що піднесли острів’яни Колумбові, було сушене листя рослини «петум». Це листя, згорнуте в трубочку, вони курили. Трохи пізніше, 28 жовтня 1492 року, Колумб зійшов на берег Куби. Мешканці також зустрічали прибульців травою для куріння, яку називали «сигаро». Насіння тютюну завезли до Іспанії, після другого плавання Колумба. Потім воно потрапило до сусідніх європейських країн, і в період великих географічних відкриттів морськими та караванними шляхами його розповсюдили практично по всьму світові.
2. Швидкому розповсюдженню тютюну сприяла його властивість викликати в людини швидке звикання до паління цієї рослини. Нині ми знаємо про наркотичну дію нікотину. Але за тих далеких часів тютюну приписували незвичайні і навіть корисні якості. Наприклад, вважалося, що тютюн цілющий, його дим відганяє хвороби, злих духів. Це зілля вважали стимулюючим і заспокійливим засобом, а листя використовували як лікувальну речовину.
3. Не можна сказати, що розповсюдження тютюну відбувалося без перешкод; із релігійних мотивів у ряді країн його вважали «домішкою диявола». Римські папи навіть закликали відлучати від церкви тих, хто нюхав або курив тютюн. 5 ченців, яких спіймали на палінні, замурували живцем у монастирській стіні. В Англії 1585 року за указом Єлизавети ІІ курців прирівнювали до злодіїв і водили вулицями з мотузкою на шиї. Відому працю «Про шкідливість тютюну», опубліковану в 1604 році, Яків І закінчив словами: « … звичка, на яку гидко дивитися, нестерпна для нюху, шкідлива для мозку, небезпечна для легенів…». Це була перша популярна книжка про шкідливість куріння.
Вчитель. Відомо, що саме серед школярів найбільш поширеною шкідливою звичкою є паління.
Дитя цигарку витягає,
Бо хочеться дорослим стать.
Та сильним, гарним він не стане!
Бо зріст вповільнюватись став.
Усе, що в світі є погане,
Хлопчина в організм запхав.
Та ще й в залежність від цигарки
Потратив хлопець, як в капкан.
Діти часто беруть до рук цигарки як забавку, наслідуючи когось, і не замислюються про тяжкі наслідки. Крім того, дітям, які вже мають таку звичку, важко навчатися в школі, адже вони не можуть зосередитися на навчальному матеріалі, мають погану пам’ять.
Вчитель. Усякий, хто палить, має знати, що він отруюює не тільки себе, але й інших. Невипадково виник такий термін «пасивний курець». Адже людина, що не палить, але перебуває в приміщенні, де палять, за 1 годину вживає стільки шкідливих речовин, скільки містять чотири цигарки. У країнах світу прийнято закони, які забороняють паління в громадських місцях, за недотримання встановлені великі штрафи.
Вчитель. Отже, якщо ви остерігаєтесь таких захворювань, як склероз кровоносних судин, рак легень, ішемія, інфаркт міокарда та всіх, які було вище перелічено, раджу вам ніколи не пробувати палити, адже ця згубна звичка має дуже негативні для здоров’я та життя наслідки.
III. Конкурс «Хто на що здатний». Клас ділиться на три команди (3-5хв.)
Передайте малюнком такі слова:
Учням на парти роздаю таблицю «Брехня і правда про паління»
(для ознайомлення 2-3 хв).
Конкурс «Агітатор»
По одному представнику з команд мають виступити перед товаришами і переконати всіх, що паління – то дійсно шкідливо, користуючись таблицею.
Вікторина «Чи знаєш ти про вплив тютюнового диму?»
1. Що найбільше забруднює повітря:
А) викиди хімкомбінату;
Б) викиди металургійного комбінату;
В) тютюновий дим.
2. Як називається слабкий наркотик тютюну?
А) чадний газ;
Б) нікотин;
В) бензопірин.
3. Порівняно з вихлопною трубою автомобіля тютюновий дим удихати в
А) 4 рази шкідливіше;
Б) менше шкідливо в 10 разів;
В) те ж саме.
4. Скільки отруйних речовин міститься в тютюні:
А) близько 36;
Б) близько 100;
В) близько 200.
5. Прізвище французького дипломата, що завзято пропагував тютюн, не знаючи про його шкоду:
А) Мальборо;
Б) Нікотин;
В) Кемел.
6. На планеті щорічно від хвороб, спричинених курінням, помирає:
А) 150 тис. осіб;
Б) 1,5 млн. осіб.
7. Російський письменник А.П. Чехов сказав, що поцілувати дівчину, котра курить, - це все одно, що поцілувати
А) квітку тютюну;
Б) попільничку.
8. На Заході людину, що курить, називають «бампкін», тобто
А) стильний;
Б) тупий, неосвічений;
В) спортивний хлопець.
Вчитель. Я хочу розповісти вам про зустріч двох шкільних товаришів. Під час першої зустрічі один з них був бадьорий і мав добрий вигляд для своїх сорока років. А тепер це була згорблена, немічна літня людина, яка спиралася на палицю і ледве переставляла ноги.
(Учитель зачитує діалог)
«Історія двох доль»
І мені згадалось, як іще в 5 класі, він потайки від батька і вчителів палив у безлюдних місцях. У старших класах позичав грошей на сигарети або випрошував їх у перехожих.
- Невже ти не викурив за своє життя жодної сигарети? – перервав він мої спогади.
- Ні, не викурив. І шкода, що ти палив з дитинства, адже твоя біда в основному й зумовлена багаторічним палінням.
- Я це знаю, мені давно говорили, що палити шкідливо – ще коли хвороба була в самому зародку. Я втомлювався під час бігу або навіть тривалої ходьби. Лише після того, як з’явилися сильні болі в ногах, я звернувся до хірурга. Той сказав, що в мене на стопах погано прощупується пульс. Але палити не кидав до останьої хвилини, коли мені запропонували ампутацію стопи. Та й то, чесно кажучи, коли–не-коли та й викуриш сигарету…
«Кепські справи», - закінчив він промовкою. Яка дуже точно характеризувала його становище.
Бесіда вчителя
- Чи шкода вам героя цієї розповіді?
- Чи мав він у свій час вибір між цигаркою та здоровим способом життя?
- Чи маєте ви вибір?
- Чому люди не задумуються над наслідками своїх дій?
- Який вибір робите ви?
IV. Підсумок уроку
2. Слова вчителя. Я хочу вам побажати вистояти в цьому світі, обравши правильний для себе шлях. Будьте джерелом здоров’я і добра! Якщо кожен скаже шкідливим звичкам «ні», то ми будемо мати в майбутньому здорове покоління. Отже, вибір за вами! Зробіть його зараз в своєму серці, зробіть його в свою користь і на користь свого щасливого майбутнього.
Тема. Конфлікти з батьками
Мета: обговорити проблеми стосунків дітей та батьків;
навчити учнів шукати компроміс у спілкуванні з дорослими;
виховувати в учнів самостійність, поміркованість, повагу до батьків.
Обладнання: картки із завданнями для груп; таблиці для учнів «мирна угода»; аркуші із прислів’ями; поштові конверти; картки із правилами, як уникнути конфлікту.
Хід виховної години
І. Вчитель записує на дошці слово «конфлікт» і проводить бесіду з учнями. Запитання для учнів
1. Що означає це слово?
2. Як ви його розумієте?
3. Які почуття воно у вас викликає?
(Учитель записує на дошці у верхньому правому та лівому кутках слова «діти» та «батьки»)
4. Чи виникають конфлікти між вами та вашими батьками?
5. Чи часто виникають такі конфлікти?
Вчитель. Слово «конфлікт» означає «боротися разом», під ним розуміють зіткнення протилежних інтересів, думок, поглядів, серйозні розбіжності, гостру суперечку у спілкуванні.
Час проходить, конфлікти розв’язуються, а неприємне відчуття, образа залишається. Тому кожному із нас потрібно навчитися уникати конфліктів, якщо вони виникли, то тактовно вийти із них. Саме це сьогодні ми будемо вчитися робити на годині спілкування.
Звичайно, не всі підлітки конфліктують зі своїми батьками. Але у кожного із вас є теми, які вам складно обговорювати із своїми батьками чи іншими дорослими. Головною причиною сварок із батьками, напевно, є надмірна увага до вас. Для них ви залишаєтеся маленькими дітьми, яких потрібно повчати та контролювати. Вони часто намагаються скерогувати вашу поведінку: «Підіймайся, спізнишся до школи… Лягай раніше, а то проспиш… Сідай за уроки… Помий руки… не затримуйся після школи…». Батьки радять, із ким дружити, що вдягати, яку музику слухати, стежать за кожним вашим кроком.
«Ну чому вони втручаються в моє життя?» Мабуть, ця думка тривожить зараз багатьох із вас. Ви сердитеся, ображаєтеся, наполягаєте на своєму, а батьки, відповідно, посилюють контроль за вами, заборони стають іще жорстокішими, і в результаті ваші суперечки дедалі частішають, закінчуючись сварками.
За всіма цими конфліктами стоїть одна особливість підліткового віку – прагнення бути дорослими та самостійними. Але найчастіше таку самостійність вам доводиться здобувати «воюючи» із своїми батьками.
Часто ви припускаєтеся різних хитрощів, навіть брехні, лишень аби домогтися свого. Але все таємниче стає явним, і батьки рано чи пізно дізнаються про ваші хитрощі, і виникають неминучі конфлікти.
Спробуйте подивитися на себе очима батьків. Як ви думаєте, чому вони до вас прискіпуються? Усе дуже просто: батьки ще не звикли, що ви уже дорослі. Вони тривожаться за вас, бояться, що з вами станеться щось погане. І погодьтеся, часто їхні хвилювання не без підстави.
ІІ. Вправа «Мікрофон»
(Учні по черзі дають відповіді на запитання, а вчитель записує відповіді на дошці під словом «діти»)
Чому виникають конфлікти між вами та батьками?
Вчитель. Ваші батьки попередньо опрацьовували анкети, в яких визначали причини конфліктів з вами.
(Учитель записує на дошці причини під словом «батьки»).
Як бачимо, конфлікти між батьками та дітьми утворюють ніби замкнене коло.
Проблему складних відносин між батьками та дітьми висвітлювали у своїх творах відомі світові письменники, зокрема у романі «Батьки і діти».
Як розв’язати найпоширеніші конфліктні ситуації між дорослими та дітьми?
(Учитель записує на дошці пропозиції щодо подолання конфліктів)
ІІІ. Гра «Розв’яжи проблему»
(Клас поділяється на три групи, які отримують завдання для опрацювання конфліктної ситуації)
Група 1. Паркан біля вашого будинку розмалювали балончиковими фарбами. До ваших батьків дійшла інформація, що ви до цього причетні. Вони зобов’язали вас ліквідувати шкоду та заборонили вам прогулянки із друзями. Як ви себе поведете в цій ситуації?
Група 2. Ви із друзями пішли в кіно і до зазначеної батьками години не повернулися додому. За непослух батьки не дозволили вам піти на день народження до найкращої подруги. Як ви поступите в цій ситуації?
Група 3. Ви разом із друзями у школі заподіяли шкоду: розбили вікно, про що вдома змовчали. Ваших батьків викликав директор школи про що їм розповів. Як ви поводитиметься в розмові з батьками, щоб уникнути конфлікту?
IV. Робота з висловами та прислів’ями
(Учні отримують на аркуші записані прислів’я та вислови)
Учні по черзі зачитують прислів’я та визначають, на скільки вони відповідають їхнім діям під час конфліктів.
1. Від суперечки краще утриматися, аніж потім збутися її.
2. Теплі слова розтоплюють холодні серця.
3. Послуга за послугу.
4. Під час суперечки заслуговує поваги той, хто перший замовкне.
5. Солодкі слова роблять солодким рух вперед.
6. Убий ворога своєю надмірною добротою.
7. Чесний обмін думками не приведе до суперечки.
8. Добре слово мало коштує та дорого цінується.
9. Уникай сварливих людей – вони зроблять ваше життя нещасним.
10. М’які слова забезпечують гармонію.
11. Найкращий спосіб улагодження конфліктів – уникати їх зовсім.
12. Лагідність перемагає гнів.
13. Щирість, чесність і довір’я гори звернуть.
V. Творче завдання “Мирна угода»
Вчитель роздає учням таблички, у яких в одну колонку просить записати справи, які вони вважають особистими, а в іншу, які вони виконують разом із батьками.
Вирішую сам |
Вирішуємо разом |
|
|
Вчитель. Не переживайте, якщо перша колонка буде меншою. Коли батьки побачать, що ви успішно виконуєте записане праворуч, дотримуєтесь умов домовленості, то батьки не заперечуватимуть проти перенесення цих справ у ліву колонку, «вирішую сам».
Уникайте конфліктів, адже:
Конфліктувати страшно. Можна зовсім зруйнувати стосунки й образити близьку людину.
Конфліктувати погано, бо людина набуває тавро «сварливої» людини.
Конфлікт – це боляче, страждають обидві сторони.
VI. Творча вправа «листування з батьками»
Напевно, кожен із вас менше або більше у стосунках із батьками вступав у певні суперечки чи конфлікті ситуації. І зараз ви маєте можливість написати лист-вибачення своїм батькам, а на батьківських зборах я їх передам адресатам.
VIІ. Підсумок виховної години
Не забувайте, що добрі стосунки завжди базуються на доброзичливому ставленні один до одного. Пам’ятайте, що несподіваний життєвий конфлікт вихована людина розв’яже розумно. І як висновок, хай будуть ці правила, які допомагатимуть вам у житті уникати конфліктних ситуацій або мудро виходити з них:
«Секрет для дівчаток»
Мета заняття:
Форма проведення заняття: бесіда з використанням інтерактивних методів навчання
Обладнання: презентація основних етапів заняття, засоби для проведення практичної роботи, скринька-запитань, відеоролик реклами прокладок Always, картки для учнів «Правила особистої гігієни під час менструації», таблиці, кросворд, анкета для попереднього опитування учениць, наочні зразки засобів гігієни (інтимні вологі серветки, антиперспіранти, дезодоранти, ватні серветки, інше)
Хід заняття
Сьогодні ти юна й прекрасна,
Чарує всіх врода твоя…
І. Вупне слово вчителя (хід заняття супроводжується презентацією до відповідного етапу заняття)
У житті кожної дівчинки є неповторна пора – це перехід від дитинства до дорослості. Це дуже цікавий та неповторний період у фізичному розвитку дівчинки. Відбуваються помітні зміни навіть у зовнішньому вигляді: збільшуються груди, на обличчі появляються червонуваті прищики, зовні дівчатка набувають жіночих форм, стають біль жіночними. Але такі зміни , які відбуваються в організмі дівчинки викликають у неї збентеженість, розгубленість і навіть переляк.
Напередодні нашого заняття дівчатка отримали анкети, у яких зазначили те, що їх найбільше бентежить та хвилює і про що вони хотіли б більше дізнатися із питань статевого дозрівання та особистої гігієни.
Я їх опрацювала і саме тому сьогодні ми зібралися для того щоб поговорити про зміни , які відбуваються в період статевого дозрівання, про те як побудований жіночий організм, про гігієну та про те, як правильно підібрати засоби гігієни під час менструації.
Якщо у вас під час заняття виникатимуть запитання прошу надсилати їх до нашої скриньки-запитань, ми в кінці заняття дамо на них відповідь.
До того ж вкінці ми проведемо невеличку вікторину, тому раджу уважно слухати.
ІІ. Вироблення гормонів у жінок
(плакат 1) Під час статевого дозрівання гіпофіз, що знаходиться на нижній поверхні головного мозку, починає посилено виробляти ряд речовин, які називаються гормонами. Вони в свою чергу стимулюють вироблення інших гормонів, що регулюють багато змін, які відбуваються з вами у тому числі впливають на менструацію та регулюють менструальний цикл.
ІІІ. Репродуктивна система жінки.
Вважається, що період статевого дозрівання завершується після повного розвитку репродуктивної (статевої) системи. Це означає, що організм готовий до народження дітей.
Давайте розглянемо на рисунку як працює жіноча статева система (плакат 2)
Яєчники, їх у жінки два, за розміром близько 3см. Починаючи з періоду статевого дозрівання, щомісячно організм дівчинки виробляє одну зрілу яйцеклітину.
Маточні труби –це 2 трубки, якими дозріла яйцеклітина потрапляє в матку.
Матка – це м’язовий орган, розмір якого трохи менший від вашого кулака. Під час вагітності у матці розвивається майбутня дитина, в цей період матка збільшується майже в 20 разів. Зсередини матка вистелене оболонкою, яка називається ендометрій. Під час менструації ендометрій відокремлюється і разом із мертвою яйцеклітиною виводиться з кров’ю із організму.
Шийка матки – це нижня заокруглена частина матки, вона відкривається невеличким отвором, розміром у сірникову головку.
Піхва – це м’язовий орган, який з’єднує зовнішні статеві органи із внутрішніми. Через нього менструальні виділення виходять назовні, а новонароджена дитина покидає тіло матері.
Внутрішня частина піхви вкрита слизовою оболонкою, яка являється джерелом вологи та виділень. Нормальні виділення прозорі та мають однорідну рідку або слизову консистенцію. Кількість виділень змінюється у різні періоди менструального циклу. Якщо природні виділення набули неприємного запаху, змінили колір, викликають свербіння, то слід звернутися до лікаря-гінеколога.
Для захисту від природніх виділень з піхви користуються щоденними прокладками, вони поглинають ці виділення, допомагають зберегти відчуття чистоти та свіжості упродовж дня у період між менструаціями. Існує багато видів щоденних прокладок (олвейс, діскріт) їх можна змінювати частіше ніж один раз у день.
ІV. Особиста гігієна
У період статевого дозрівання важливо навчитися правильно доглядати за своїм тілом. Значне потовиділення може призвести до появи неприємного запаху. Тому потрібно щодня приймати душ та користуватися дезодорантами та антиперспірантами, що допоможе зберегти відчуття чистоти та свіжості . Якщо волосся стало швидше забруднюватися, спробуйте мити його м’якшим шампунем. Щоб боротися із появою прищів потрібно вмивати обличчя хоча б двічі на день, та користуватися правильно підібраним, відповідно до типу обличчя кремом.
V. Здоровий спосіб життя та правильне харчування
Здоровий спосіб життя – це перш за все відповідальне ставлення до свого здоров’я, а в майбутньому до здоров’я своїх дітей.
Деякі учні отримали домашнє завдання підготувати повідомлення про правильне харчування дівчинки.
Повідомлення: щоб організм отримував потрібну йому енергію , дуже важливо правильно харчуватися. Потрібно споживати продукти з високим вмістом білка ( наприклад, рибу, м’ясо, яйця, бобові, молоко та молочні продукти) , жири (рослинна олія, вершкове масло, молоко та молочні продукти), а також велику кількість вітамінів та мінералів (свіжі овочі та фрукти).
Корисно також пити багато рідини та добре висипатися (8-10 годин на добу). Намагайтеся не їсти пізніше ніж за 2 години до сну. А ще незабувайте про заняття спортом та фізичними вправами хоча б 20-30 хв два три рази на тиждень.
VІ. Передменструальний синдром.
Зміна рівня гормонів у крові може впливати на ваш настрій, особливо у період перед початком менструації: ви можете почуватися трохи втомленою, пригніченою, а потім знову енергійною. Це абсолютно нормально. Ці симптоми отримали назву перед менструальні синдроми. ПМС можуть мати фізичний характер (підвищена чутливість молочних залоз, здуття живота, головний біль, зміна апетиту, поява на обличчі вугрів, запори чи проноси та болі в животі) або психічний характер (пригніченість, втома, роздратування). У кожної жінки свої індивідуальні симптоми ПМС, але не хвилюйтеся вони припиняться із появою місячних.
Для того щоб приборкати симптоми ПМС потрібно дотримуватися таких правил:
Якщо ви дуже погано почуваєтеся у період ПМС, то зверніться за допомогою до лікаря.
VІІ. Менструальний цикл та менструація.
Епітети, якими нагороджують місячні, можуть кого завгодно ввести в оману. Як тільки не називали критичні дні за старих часів: «тимчасове», «гості2. Та і нинішнім дівчаткамне бракує фантазії, наприклад «свята», «червоні дні календаря», «дєла» - ясно і не вимагає перекладу. Незрозуміло лише одне,чому ми не називаємо речі своїми іменами?
Про такі речі і про зміни у вашому організмі розповісти вам я запросила лікаря-гінеколога, яка окрім того зможе дати відповіді на ваші запитання в кінці заняття.
Отож підведемо підсумки нашої розмови. А для цього я підготувала кожній із вас перелік правил гігієни, яких необхідно дотримуватися під час менструації
Правило 1. Приймайте інтимний душ двічі на день. Якщо такої можливості немає скористайтеся вологими «інтимними» серветками, які можна придбати в аптеці.
Правило 2. під час критичних днів не рекомендується приймати дуже гарячу ванну або навпаки дуже холодну. Краще обмежитися теплим душем.
Правило 3. прокладки для критичних днів використовуйте з урахуванням крапельок на упаковці. Гінекологи радять в перші два дні використовувати прокладки з 4 і більше краплями, а в решту - з 2.
Правило 4. Прокладки слід міняти кожні 4 години.
Правило 5. Тампони можна використовувати в перші два дні менструації.
Правило 6. Якщо дозволяє здоров’я то необмежуй себе заняттями спортом, легкі фізичні вправи навіть допоможуть покращити самопочуття.
Сподіваюся, що ці поради принесуть вам тільки користь, здоров’я та гарний настрій.(вчитель роздає картки із правилами кожній учениці)
VІІІ. Засоби гігієни під час менструації
Кожна дівчинка вибирає ті засоби гігієни, які їй подобаються, слід зазначити , що їх асортимент дуже великий. Кожна із вас багато часу проводить у школі, веде активний спосіб життя, займається спортом і в ці дні дуже важливо почувати себе комфортно. Більшість дівчаток віддають перевагу прокладкам. Прокладки – це засоби зовнішнього використання, вони прикріплюються до нижньої білизни. Прокладки бувають дуже різноманітні. Розглянемо які якості мають прокладки на прикладі прокладок Always Ultra.
(плакат 5)- Складові надійного захисту.
(плакат 6) – будова прокладки Always Ultra.
(плакат 7) – як читати упаковку на прикладі Always Ultra.
(плакат 8) – асортимент прокладок Always Ultra.
Яку б ви не обрали прокладку Always Ultra вона забезпечить вам надійний захист та впевненість у собі. Прокладки слід міняти регулярно,щоб підтримувати чистоту. Незабувайте мити руки як до зміни прокладки так і після.
Практична робота «Демонстрація з прокладками». Провести демонстрація допомагають дві учениці.
Висновки допомагають зробити і учні також. Отже:
Нові крильця 4FIXнадійно кріпляться до білизни та забезпечують надійний захист.
А зараз з метою розповсюдження найкращих засобів гігієни Always Ultra подивимось рекламу (перегляд рекламного ролика)
XІ. Закріплення матеріалу виховного заняття
Для кращого запам’ятовування прослуханого сьогодні на занятті, я пропоную вам розгадати кросворд, який зображено на дошці.( учні розгадують кросворд, відгадують ключове слово). Ключове слово СЕКРЕТ. Мені хочеться вірити, що сьогоднішнє заняття відкрило для вас деякі сторони жіночого секрету. І я надіюсь що така відверта розмова сприятиме тому, що в майбутньому ви не станете соромитися розмовляти із однокласницями, мамою, лікарем про свої дівчачі секрети.
|
|
|
1 |
|
С |
т |
а |
т |
е |
в |
а |
|||
|
|
2 |
|
г |
Е |
л |
ь |
|||||||
|
3 |
|
ц |
и |
К |
л |
||||||||
|
|
4 |
|
к |
Р |
и |
л |
ь |
ц |
я |
||||
|
|
5 |
|
м |
Е |
н |
с |
т |
р |
у |
а |
ц |
і |
я |
6 |
|
у |
л |
ь |
Т |
р |
а |
|||||||
А тепер звернемося до нашої скриньки запитань. Ми разом із лікарем-гінекологом спробуємо дати відповіді на ваші запитання (звучать відповіді на запитання)
Запитання для підсумків заняття (якщо скринька виявиться порожньою)
Я сподіваюся, що наше сьогоднішнє заняття дало вам можливість отримати багато цікавої та необхідної для вас інформації про себе та свій організм. Надіюся, що це не остання наша розмова про великий жіночий секрет.
(завершується показ слайдів на екрані, зміст останнього слайду: «Якщо у вас залишилися запитання?»)