Виховна година. Будь чистим і охайним. Правила особистої гігієни.

Про матеріал
Мета виховного заходу : ознайомити учнів із поняттям «гігієна», з однією з вимог гігієни – чистотою; про те, що чистота є однією з умов формування , збереження та зміцнення здоров'я, переконати учнів у необхідності виконувати вимоги особистої гігієни; розвивати у учнів знання елементарних правил гігієни, гігієнічні навички, вміння робити власні висновки, узагальнення; виховувати у учнів санітарно – гігієнічні навички.
Перегляд файлу

Будь чистим і охайним.

Правила особистої гігієни.

 

Мета:  Ознайомити учнів із поняттям «гігієна»,   з однією з вимог гігієни – чистотою; про те, що чистота є однією з умов формування , збереження та зміцнення здоров‘я, переконати учнів у необхідності виконувати вимоги особистої гігієни; розвивати у учнів знання елементарних правил гігієни, гігієнічні навички, вміння робити власні висновки, узагальнення; виховувати у учнів санітарно – гігієнічні навички.

Обладнання: гребінець, мило, зубна щітка, носовичок, рушник; портфель в який учні складають речі особистої гігієни; вологі серветки, дзеркала, палички для чистки вух; малюнок телевізора, корабель, острови, лялька з одягом, малюнки тварин.

                                                                 

І.Організація дітей.

1.Привітання

- Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

-    Добрий день!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети.

1.  Розповідь вихователя  про чистоту , як основну вимогу особистої гігієни.

-  Про чистоту , хто всюди дбає,

  Завжди здоров я добре має.

  І настрій в того просто гарний,

  І в світі він живе не марно.

-  Слово «Гігієна» - здоровий спосіб життя. Одна з головних вимог гігієни – чистота. Народна мудрість говорить « Чистота запорука здоров я». Щоб бути здоровим , треба щодня бути чистим і охайним.

 

2) Гра – подорож по річці « Охайність»

- Діти, сьогодні ми з вами помандруємо по  річці « Охайність» на кораблі і зупинемось на кожному з островів , що нам зустрінуться. Ми дізнаємось з вами про речі, які належать до предметів індивідуального користування, як доглядати за зубами, вухами, носом, очима, нігтями, шкірою, волоссям.

 

а)Відгадування загадок.

- Щоб стати пасажирами корабля треба нам відгадати загадки:

 1.Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків

    По голівці ходять – волосся в порядок приводять.    ( Гребінець)

2.Гладеньке, запашне,

   Миє чистенько,

    Треба, щоб у кожного було,

    Що , малята ?  ( мило)

3.  Я - невтомна трудівниця, мені вірять люди,

        Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.

         Буде часто усміхатись білими зубами,

         Мене знає вся малеча і бабусі й мами.

       Чистоту тримаю в домі. Справу знаю чітко,

       Вам  ім  я моє знайоме, бо зубна я …..  ( щітка)

4. Ліг в кишеню і вартую

Плаксі, реві та бруднулі

Витру вранці струйки сліз,

Не забуду і про ніс        ( носовичок)

5.  Я -  маленька полотнинка,

     Випрана дбайливо.

     Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.

     Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво,

     Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.

    Я не гість – хазяїн в домі,

     І лежати я не звик

   Вам ім я моє відомо, пригадайте я … ( рушник)

 

б) Бесіда про предмети індивідуального користування.

- Діти, гребінець, мило, зубна  щітка, носовичок, рушник, зубна паста  - належать до предметів індивідуального користування. Кожен з вас повинен мати  ці предмети  і сам користуватися ними. ( предмети повісити на дошку)

- Діти . ви розгадали загадки , тому ми можемо з вами вирушати в подорож.

 

в )Подорож до острова № 1 « Догляд за руками, тілом і волоссям»

-   Діти , беремо наш кораблик і пливемо до першого острова.  Наш перший острів називається  -   « Догляд за руками, тілом і волоссям».

-  Діти, я вам роздаю вологі серветки. Витріть свої руки.

- Подивіться на чисту серветку  і на ту, що тільки витерли руки.

-  Що ви бачите?

- Діти, ми повинні постійно стежити за чистотою рук. Прийшовши до школи ми з вами за все беремося: торкаємося руками до ручки від дверей, відвідуємо туалет. Тому на ваші руки можуть потрапити мікроби. Ні в якому разі не беріть руки до роту,  а постійно слідкуйте за чистотою рук.

-   Давайте уявно покажемо, як треба мити руки:

1. Треба спочатку закотити рукава вище ліктів.

2. Відкрити не сильно кран і намочити руки.

3. Взяти мило і намилити руки.

4. Покласти мило.

5. Миємо руки : треба, щоб вони перекочувались одна по одній, як санчата з гори:  то права з їжджає по лівій, то ліва по правій. Потім треба покласти долонька до долоньки і потерти. А вже після цього сполоснути і витерти.

-  Діти,  а як часто ви підстригаєте нігті на руках? Ногах?

-   Отже:  

1) Руки треба мити з милом після відвідування туалету, ігор з тваринами,  якщо ви звідкись прийшли, після брудної роботи.

2)Нігті на руках слід підстригати 1 раз на тиждень, а на ногах – 1 раз у два тижні.

3)Ніколи не гризіть нігті.

- Своє тіло ми повинні мити кожного дня. Наша шкіра повинна бути завжди чистою. Приймати ванну ми повинні 1 раз на тиждень. Своє волосся  необхідно мити в міру забруднення, прочісувати власним гребінцем або щіткою 2-3 рази на день. Зачіски у дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними.

- Запам ятайте: користуватися чужим гребінцем,  заколками , головними уборами – заборонено.

 

г)Подорож до острова № 2 «Догляд за зубами»

- Беремо кораблик і пливемо до другого острова « Догляд за зубами».

- Діти, розгляньте свої зуби перед дзеркалом.

- Між зубами є багато нерівностей. У НИХ ЛЕГКО ЗАТРИМУЮТЬСЯ ЧАСТОЧКИ ЇЖІ.

- Діти, як називають лікарів, які лікують зуби?

- Отже, дот нас в гості завітав лікар – стоматолог. Він нам розповість, як правильно доглядати за зубами:

1)Чистити зуби треба вранці та ввечері перед сном.

2)На зубну щітку видавлюємо трішки зубної пасти.

3)Рухами знизу – вгору чистять нижні зуби, зверху – вниз – верхні зуби. Коловими рухами щітки чистять зовнішню і внутрішню поверхні кутніх зубів.

4)Коли почистите зуби, щітку вимийте з милом і поставте сушитися догори щетиною ( показує)

5)Ніколи не чистіть зуби чужою щіткою.

6)Після вживання їжі слід полоскати рот теплою водою.

7) Не колупайтеся між зубами металевими предметами.

8)Зубну щітку змінюйте 4 рази на рік.

9)Два рази на рік треба приходити в лікарню і перевіряти зуби.

 - Я хочу вам на згадку про мене подарувати ці ( дарує) зубні щіточки. Користуйтеся моїми порадами і ваші зубки будуть здоровими.

- Діти, давайте подякуємо лікареві за поради.

- Дякуємо!

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Добровольська Владислава
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
7959
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку