Виховна година "Будь природі сином, будь природі другом"

Про матеріал

Дана розробка преждставляє виховну годину длі здобувачів освітніх послуг 1-4 класів. Вона розроблена у формі подорожі до різних лісових мешканців, які на своїх станціях задають завдання, з якими дітям необхідно справитися.

Перегляд файлу

Будь природі сином, будь природі другом.

Мета: Закріплювати правила поведінки в спілкуванні з природою, розширювати потреби в такому спілкуванні, розвивати естетичний смак, виховувати любов до природи.

Обладнання: вірші, казки, малюнки дітей, мультимедійна дошка.

 

Хід уроку

Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам щастя й доля буде

Не на день і не на рік,

А на довгий – довгий вік!

 

Що треба для повного щастя людини?

Здоровя і сили, багато тепла.

А ще небеса мирні, радужні,

І неповторна безмежна краса.

А ще треба сонце – велике й гаряче.

Без сонечка світла не буде й тепла.

Без нього найменша травинка загине.

А треба, щоб радість від нього цвіла.

 

Вчитель:

Діти а прочитайте тему і скажіть як ви розумієте даний вислів?

Вчитель:

До нас на урок надійшла телеграма.

ТЕЛЕГРАМА

Людино! Звертаємося до тебе з невідкладною вимогою: порятуй нас!

Не занедбуй життя наше, поверни своє обличчя до матінки – природи!

Вчися жити в злагоді з навколишнім світом і лише тоді відчуєш ти, що на цій Планеті ми всі справді брати і сестри і один одному потрібні!

(Всі хто літає, стрибає, плазує, хто живе у траві, на деревах у воді)

  • Діти, від кого надішла нам ця телеграма?
  • Як на вашу думку, куди ми відправимось зараз в подорож?
  • А для того щоб дізнатися куди саме, ми повинні з вами розгадати кросворд
  1. Влітку сіренький, А взимку біленький, Довгі вуха має, Швидко стрибає. (Заєць)
  2. В темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має. Їй на місці не сидиться. Як зовуть її? (Лисиця)
  3. Невеличка та сіренька В норці мешкаю тихенько. Уночі по хаті – нир, Я шукаю сало й сир. (Миша)
  4. Вдалині посеред ночі засвітились хижі очі. Від його пісень у звірів морозець біжить по шкірі. (Вовк)
  5. В теплій шубі зиму всю Лапу смачно я смокчу. Сплю під пісню хуртовини Аж до весняної днини. Полюбляю їсти мед, Звуся, звісно, я (ведмідь)
  6. Має хвіст, та не літає, має рот — не розмовляє. Можеш вудкою спіймати і загадку відгадати. (Риба)
  7. У долині цілий день Він співа дзвінких пісень. Як верба і як калина, Птах цей — символ України. Тішить піснею людей Гарна пташка — …(соловей).
  8. Пазуристий він, гривастий, Як збирається напасти, Гиркне — ох і лютий рев… Відгадали? Так, це… (лев)
  9. Ця тварина вже від ранку Нам співає колисанку, Нявкає, муркоче, Бо сметанки хоче. Що це, діти, за воркотик? Це пухнастий сірий…(котик).
  10. Здивувалась дітвора: „Це тварина чи гора? Як же їсть він, як він п’є?” А для цього хобот є! (Слон)
  • Отже, куди ми з вами відправимося? (Так до зимового лісу) 

Давайте зараз разом з вами повторимо сім заповідей лісу. 

  1. Ліси зелені легені нашої планети.
  2. Ліси дають чудову, ні з чим не зрівнянну деревину для будівництва, сировину для виготовлення паперу, виготовлення меблів.
  3. Ліси у нас час стали місцем відпочинку
  4. Ліс - сторож захисту родючості грунту.
  5. Ліси сприяють нашому оздоровленню.
  6. Вікові дерева – це живі чудеса світу, які вражають своєю висотою, розміром крони, товщиною стовбура, впевненістю і могутністю.
  7. Ліс – домівка для тварин.  

Вчитель:

 Діти,  а тепер я пропоную піти в похід до зимового лісу.

Для цього ви повинні обрати правильну дорогу.

1 – розташований завод.

2 – рухається багато транспорту.

3 -  алея з густонасадженими деревами.

-( учні пояснюють, який шлях безпечний).

Сонце в мандрівку нас закликає

І про дорогу оповіщає,

Йдіть, мої любі,під ноги дивіться.

Травам і квітам ніжно вклоніться.

Несіть їм же ласку у кожній долонці

Разом з промінням веселого сонця.

Хай же мандрівка казкою стане.

Про неї розкажете таткові й мамі.

Біля лісу діти зустрічаються з Лісовичком.

Зустріч з Лісовичком

Лісовичок: Чи знаєте ви діти правила поведінки в лісі?

  • Бо якщо не знаєте в ліс я не пущу!

Діти: Так знаємо.( Група юннатів)

1. Учень.

Не зривай, не нюхай, не пробуй на смак незнайомі гриби, ягоди.

  • Якщо зустрів лісового звіра, не кричи, не тікай, дай йому можливість піти.

2. Учень.

Якщо помітив агресивну поведінку тварини, то кричи, стукай палицею об дерево.

При зустрічі із собакою не можна:

  • тікати,
  • дивитися в очі і посміхатися,
  • поводитися насторожено.

3. Учень.

У ліс краще взувати чоботи. При зустрічі зі змією не заступай їй дорогу;

Змії самі сховаються в укриття;

  • Не розводь багаття без дорослих, не грайся з вогнем.

4. Учень.

Після повернення з лісу уважно оглянь свій одяг і тіло; укуси отруйних комах і кліщів можуть призвести до тяжких захворювань.

Якщо кліщь упився в шкіру, то його треба швидко витягти. Для цього необхідно капнути на місце, де сидить кліщь, соняшникової олії. Місце укусу промити водою з милом і змазати йодом.

5. Учень.

Не топтати і не зривати квіти. Не ламати гілочки дерев. Не ображати птахів і тварин. Не руйнувати гнізда птахів.

6. Учень.

В лісі не можна смітити. Не можна руйнувати мурашники, бо мурашники санітари лісу.

Лісовичок:

  • Запрошую в гості до нашого лісу. Давайте пограємо у гру «Як розмовляє ліс».
  • Вітерець у лісі – Ш-ш-ш...
  • Повзе вуж у траві - С-с-с...
  • Прилетів жук – Ж-ж-ж...
  • Заспівав комарик – З-з-з...
  • Пролетів птах – Шух-шух...
  • Запихкав їжачок – Пих-пих...
  • Дзюркоче вода в струмочку – Дз-дз...
  • Забриніла бджілка – Дж-Дж.

Лісовичок:

Бачу ви багато знаєте про ліс, пішли я вас проведу до Принцеси Флори.

Принцеса Флора проводить з дітьми конкур відгадай загадку.

  1. Зимою чорна, весною і літом зелена, а восени жовте? (ліс)
  2. На якому дереві листя не росте? (на сухому)
  3. У лісі на пралісі висить сукня червона? (калина)
  4. Хто з вас, діти, нас не знає?

Ми у лісі проживаєм,

Дзвоном сонце зустрічаєм,

Маєм гарні сині очки,

Називаємось...(дзвіночки)

5. В них багато є роботи

Хоч стоять вони весь час.

Від дощу чи від спекоти

Захистять, врятують нас.

Не лягають спать ніколи,

На ногах вони отвік.

Не бояться плину рік,

Ні завій, ні вітру реву.

Хто ж вони такі?...(дерева)

6. Росте вона в лісочку, має вона червону сорочку, хто йде той поклониться. (суниця)  

Принцеса Флора проводить гру «Відгадай з якого дерева листочок».

Ну що ж, ви справились із завданням, рушайте далі в дорогу.

Лісовичок приводить дітей до Принцеси Фауни.

Принцеса Фауна проводить вікторину.

  1. Чому синицю так називають? (синиця співає синь-синь)
  2. Якого птаха називають лісовим лікарем? (дятел)
  3. Який птах виводить своїх пташенят узимку? (шишкар)
  4. Які птахи живуть у нашій місцевості тільки в зимку? (снігурі омелюхи)
  5. Скільки шкідників поїдає синичка за добу? (стільки скільки важить сама)
  6. Назвіть найвищого птаха? (журавель сірий висота 1м 20см )

А тепер гра «впізнай казку».

- Котик, півник, лисичка. (котик і півник)

- Бичок, ведмідь, вовк, лисиця, зайчик. (соломяний бичок)

- Коза, зайчик, ведмідь, вовк, лисичка, рак. (коза дериза)

- Мишка, жаба, зайчик, лисичка, вовк, кабан, ведмідь, собачка. (рукавичка)

Молодці, із цим завданням ви справились.

Гра «Так» чи «Ні»

Ведуча.

Зіграти хочеться мені

Із вами, друзі, в «Так» чи «Ні».

Вам запитання задаю,

Готуйте відповідь свою.

 Відповідай, коли мастак,

Єдиним словом: «Ні» чи «Так».

Скажіть, співає сом пісні?

 Не гайте з відповіддю!

Ні!

Чи вміє плавати гусак?

Ну, що на це сказати?

 Так!

Скажіть мені, червоний мак

В січневу пору квітне?

Ні!

А крокодили на сосні

Свої будують гнізда?

Ні!

Чи може вище гір літак

У вишину злетіти?

 Так!

Узори пишні на вікні

Мороз малює взимку?

Так!

Чи достигають навесні

Пшениця й жито в полі?

Ні!

Ріка біжить у далині.

Чи є у неї ноги?

Ні!

Чи правда це, що вовк

Наївся груш і яблук?

 Ні!

А під кінець скажіть мені,

Цікава гра у «Так» чи «Ні»? 

І на кінець нашої подорожі усіх людей ми закликаєм:

Нащадкам збережіть природу,

Її степи, ліси, джерельну воду.

Дерева не рубайте, не вбивайте звіра.

І у природи буде хай довіра,

Що не заподієте ви їй зла,

Своїй колисці матері своїй

 

Світ прекрасний навколо тебе

  • сонце ясне і синє небо.

Птахи і звірі, гори і ріки

  • нехай він буде таким навіки.

Нехай людина добро приносить,

бо світ навколо любові просить.

 

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
2294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку