Виховна година " Чемність"

Про матеріал

Виховна година на тему " Чемність", матеріал орієнтований на 2-4 класи. У конспекті використовуються оповідання В. Сухомлинського, прислів'я та приказки.

Перегляд файлу

Тема.  Чемність

Мета:

 - навчальна: формувати в учнів поняття «чемність», активізувати знання учнів про необхідність ввічливого спілкування;

- розвивальна: розвивати  мислення, творчі здібності дітей; розширити словниковий запас; 

- виховна : виховувати  чемність, доброзичливість у стосунках  з дорослими та ровесниками.

Обладнання: твір  В.О. Сухомлинського, картки з ситуаціями для розігрування, відеоматеріали: мультфільми « Мост», « Петя Пяточкин»,         « Лунтік», « Нехороший хлопчик», « Чучело-Мяучело», « Мультик о вежливости»

                       Хід бесіди

І. Організація класу.

Пропоную вам сьогодні привітатися за допомогою вірша.

Треба разом привітатись:

-Добрий день ! Добрий день !

Дружно, весело сказати:

-Добрий день! Добрий день !

Вліво, вправо повернутись:

-Добрий день ! Добрий день !

Один одному всміхнутись:

-Добрий день ! Добрий  день!

У долоні поплескати:

-Добрий день ! Добрий день !

Один одного вітати:

-Добрий день ! Добрий день !

ІІ. Оголошення теми та мети.

( перегляд фрагменту мультика)

Діти як ви вважаєте, про що ми з вами сьогодні поговоримо?

Так, про чемність.

А ще ми дізнаємося яку людину називають чемною?

Чи важко бути чемним?

Хто може стати чемним?

ІІІ. Основна частина.

1) Гра « Добери синонім»( добираємо синоніми до слова чемність)

Чемність –ввічливість, шанобливість, привітність, доброзичливість, прагнення не завдавати неприємностей  іншим, готовність прийти на допомогу.

2) А як ви вважаєте, чи важко бути чемним?

  • Про це  ми з вами дізнаємося з оповідання В.О. Сухомлинського, яке називається « Важко бути людиною».

 

                                      Важко бути людиною

Діти поверталися з лісу. Вони сьогодні ходили в далекий похід. Шлях додому пролягав через невеликий хутірець, що лежав у долині за кілька кілометрів до села. Втомлені, знесилені діти ледве дійшли до хутірця. Зайшли в крайню хату, попросили води. З хати вийшла жінка, за нею вибіг маленький хлопчик. Жінка витягла з колодязя води, поставила на стіл серед двору, а сама пішла до хати. Діти напилися, відпочили на траві. Де й узялися сили. Відійшли на кілометр від хутірця, Марійка тут і згадала:

— А ми ж не подякували жінці за воду.

Діти зупинилися. Справді, забули подякувати.

— Що ж... — каже Роман, — це не велика біда. Жінка вже й забула, мабуть. Хіба варто повертатися через таку дрібницю?

— Варто, — наполягає Марійка. — Хіба тобі самому не соромно перед собою, Романе?

 Роман усміхнувся. Видно, що йому не соромно.

— Ви як хочете, — каже Марійка, — а я повернуся й подякую...

    -Чому? Скажи, чи ж обов’язково це робити? — питає Роман.

— Бо ми люди... Якби ми були телята, можна було б і не вертатися...

Вона рушила до хутірця. За нею пішли всі.

Роман постояв хвилинку й, зітхнувши, теж поплівся за гуртом.

— Важко бути людиною... — сказав він.

Запитання для обговорення:

  • Про кого йдеться в оповіданні? Хто головний герой  твору?
  • Чим схожий твір та мультик, який ми переглядали з вами на початку заняття?
  • Чому дівчинка вирішила повернутися до хутірця?
  • До чого призвели заперечення Романа у поверненні до хутора?
  • Якби діти не повернулися, щоб сталося? Як почувала б сеье жінка?
  • Чи траплялися з вами подібні події?
  • Як ви вважаєте, що відчувала Марійка коли згадала, що вони не подякували жінці за воду?
  • Опишіть свої емоції стосовно Романа, коли він відмовлявся повертатися?
  • На кого з героїв ви хотіли б бути схожими? З ким з героїв твору ви  хотіли б потоваришувати? Кого можна назвати чемним? Чи сподобалося вам оповідання?
  • Який висновок можна зробити з оповідання? Так що ми називаємо чемністю?
  • Чи завжди слід бути чемним?

3) Робота в парах. Гра «Привітні люди».

Скористаємося отриманими знаннями та складемо в парах діалоги  на тему «Привітні люди». Можливі такі ситуації:

- між бабусею і онукою.

- між учителем і учнем.

- між водієм та пасажиром;

-між друзями;

- між батьками та дитиною.

Презентація діалогів.

4) Перегляд фрагментів з мультфільмів.

Аналіз поведінки героїв.

І V. Підсумок заняття

1) Сформулювати правила чемності разом з дітьми.

( записати на плакаті під диктовку учнів.)

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
4026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку