Виховна година на тему " Чемність", матеріал орієнтований на 2-4 класи. У конспекті використовуються оповідання В. Сухомлинського, прислів'я та приказки.
Тема. Чемність
Мета:
- навчальна: формувати в учнів поняття «чемність», активізувати знання учнів про необхідність ввічливого спілкування;
- розвивальна: розвивати мислення, творчі здібності дітей; розширити словниковий запас;
- виховна : виховувати чемність, доброзичливість у стосунках з дорослими та ровесниками.
Обладнання: твір В.О. Сухомлинського, картки з ситуаціями для розігрування, відеоматеріали: мультфільми « Мост», « Петя Пяточкин», « Лунтік», « Нехороший хлопчик», « Чучело-Мяучело», « Мультик о вежливости»
Хід бесіди
І. Організація класу.
Пропоную вам сьогодні привітатися за допомогою вірша.
Треба разом привітатись:
-Добрий день ! Добрий день !
Дружно, весело сказати:
-Добрий день! Добрий день !
Вліво, вправо повернутись:
-Добрий день ! Добрий день !
Один одному всміхнутись:
-Добрий день ! Добрий день!
У долоні поплескати:
-Добрий день ! Добрий день !
Один одного вітати:
-Добрий день ! Добрий день !
ІІ. Оголошення теми та мети.
( перегляд фрагменту мультика)
Діти як ви вважаєте, про що ми з вами сьогодні поговоримо?
Так, про чемність.
А ще ми дізнаємося яку людину називають чемною?
Чи важко бути чемним?
Хто може стати чемним?
ІІІ. Основна частина.
1) Гра « Добери синонім»( добираємо синоніми до слова чемність)
Чемність –ввічливість, шанобливість, привітність, доброзичливість, прагнення не завдавати неприємностей іншим, готовність прийти на допомогу.
2) А як ви вважаєте, чи важко бути чемним?
Важко бути людиною
Діти поверталися з лісу. Вони сьогодні ходили в далекий похід. Шлях додому пролягав через невеликий хутірець, що лежав у долині за кілька кілометрів до села. Втомлені, знесилені діти ледве дійшли до хутірця. Зайшли в крайню хату, попросили води. З хати вийшла жінка, за нею вибіг маленький хлопчик. Жінка витягла з колодязя води, поставила на стіл серед двору, а сама пішла до хати. Діти напилися, відпочили на траві. Де й узялися сили. Відійшли на кілометр від хутірця, Марійка тут і згадала:
— А ми ж не подякували жінці за воду.
Діти зупинилися. Справді, забули подякувати.
— Що ж... — каже Роман, — це не велика біда. Жінка вже й забула, мабуть. Хіба варто повертатися через таку дрібницю?
— Варто, — наполягає Марійка. — Хіба тобі самому не соромно перед собою, Романе?
Роман усміхнувся. Видно, що йому не соромно.
— Ви як хочете, — каже Марійка, — а я повернуся й подякую...
-Чому? Скажи, чи ж обов’язково це робити? — питає Роман.
— Бо ми люди... Якби ми були телята, можна було б і не вертатися...
Вона рушила до хутірця. За нею пішли всі.
Роман постояв хвилинку й, зітхнувши, теж поплівся за гуртом.
— Важко бути людиною... — сказав він.
Запитання для обговорення:
3) Робота в парах. Гра «Привітні люди».
Скористаємося отриманими знаннями та складемо в парах діалоги на тему «Привітні люди». Можливі такі ситуації:
- між бабусею і онукою.
- між учителем і учнем.
- між водієм та пасажиром;
-між друзями;
- між батьками та дитиною.
Презентація діалогів.
4) Перегляд фрагментів з мультфільмів.
Аналіз поведінки героїв.
І V. Підсумок заняття
1) Сформулювати правила чемності разом з дітьми.
( записати на плакаті під диктовку учнів.)