Виховна година для підлітків: "Батьки та діти"

Про матеріал

виховна година була розроблена як відкритий виховний захід. має практичне застосування методів фасилітації. рекомендомана для старших класів чи студентів.

Перегляд файлу

Тема: Батьки та діти

Методична мета:

Застосування методів фасилітації для вирішення проблеми порозуміння поколінь під час проведення виховної години.

 

ХІД ВИХОВНОЇ ГОДИНИ

І. Організаційний момент

1.1. Вступне слово

Доброго дня всім присутнім. Сьогодні ми з вами зібралися для обговорення досить серйозної теми, яка існує стільки, скільки існує людська цивілізація взагалі. Але спочатку я пропоную вам пограти в гру.

1.2 Гра «Взаємодія»

Мета гри : навчити студентів взаємодіяти один з одним для досягнення спільної мети.

Хід гри: викладач ховає в різних місцях аудиторії ложку, скриньку з закритою в ній банкою джему і ключ від скриньки. Всі студенти розбиваються на 8 груп (не обов'язково з рівною кількістю осіб у кожній). Після цього кожна група отримує свою інструкцію, в якій визначені їх повноваження. Учасники гри не повинні показувати свої інструкції іншим групам.

Вибирається також один з студентів, який буде грати «жертву». Він заводить руки за спину, і йому пов'язують їх. Всі інші учасники повинні знайти заховані предмети, не порушуючи вказівок своїх інструкцій, і нагодувати вибраного учня джемом.

Кожна група може робити тільки певні дії, обумовлені інструкцією, наприклад:

Група 1: вам не можна рухатися, але можна говорити.

Група 2: вам відомо, де захована скринька (наприклад, під столом), але не можна рухатися і розмовляти, дозволяється тільки відповідати на запитання словами: «так», «ні», «знаю», «не знаю».

Група 3: вам відомо, де захований ключ від скриньки, але не можна рухатися і розмовляти, дозволяється тільки відповідати на запитання словами: «так», «ні», «знаю», «не знаю».

Група 4: вам відомо, де захована ложка, але не можна рухатися і розмовляти, дозволяється тільки відповідати на запитання словами: «так», «ні», «знаю», «не знаю».

Група 5: вам можна говорити тільки «так», «ні», «знаю», «не знаю». Дозволяється рухатися тільки в тому випадку, якщо ви точно знаєте, де заховані скринька, ложка або ключ. Ви можете переносити ці предмети, але не можна підносити їх до «жертві».

Група 6: вам можна говорити тільки «так», «ні», «знаю», «не знаю». Ви можете переміщатися по аудиторії тільки в тому випадку, якщо в руках є ложка. При цьому не можна торкатися ні до яких інших металевих предметів.

Група 7: вам можна говорити тільки «так», «ні», «знаю», «не знаю». Ви можете переміщатися по аудиторії тільки в тому випадку, якщо в руках є ключ. При цьому не можна торкатися ні до яких інших металевих предметів.

Група 8: вам можна говорити тільки «так», «ні», «знаю», «не знаю», рухатися дозволяється, тільки якщо в руках знаходиться скринька. При цьому не можна торкатися і переносити металеві предмети.

Гра закінчується тільки тоді, коли «жертва» буде нагодована джемом з ложки. Після цього учасники отримують право знову нормально розмовляти один з одним. Можна обговорити зі студентами враження від гри, розібрати вподобані або невдалі моменти.

1.3 Висновки

Ми всі живемо в суспільстві і не можемо уникнути взаємодії. Щоб наше життя було більш успішною, необхідно вміти співпрацювати і розуміти один одного.

ІІ. Актуалізація уваги аудиторії

Питання для дискусії:

Чи є у вашому оточенні (у школі або вдома, може бути, серед друзів) людина, з якою вам найважче спілкуватися?

Серед відповідей, можливо, будуть батьки, вчителі, загалом - старше покоління. Тоді викладач оголошує, що сьогодні на виховній годині вони будуть обговорювати причини несумісності «батьків і дітей».

ІІІ. Основна частина.

3.1 Обговорення основної проблеми виховної години.

Давайте ми з вами обговоримо, які ж саме існують проблеми між різними поколіннями? Я пропоную вам розділитися на групи і в групах обговорити це  питання.

Виносимо питання: «Чим частіше всього бувають незадоволені представники старшого покоління щодо молоді?»

Застосування методу фасилітації - «Консенсус».

  1. Студенти обговорюють питання в мікрогрупах. Кожен записує власну думку на папері.
  2. Потім група виводить з індивідуальних записів 2-3 чітко оформлених думки.
  3. Далі ведучий збирає готові відповіді і на дошці групуємо відповіді в 4-5 основних ліній.
  4. З цих ліній робимо один загальний висновок.

 

 Отже старше покоління має підстави бути незадоволеним молоддю. Але і молодь, у свою чергу, має багато претензій до старшого покоління. Вони по - різному сприймають навколишній світ. Не завжди обидві сторони мають рацію. Але і ті й інші роблять дуже мало, щоб налагодити взаємини один з одним. Відсутність комунікації між поколіннями є основою існуючого нерозуміння і неправильного ставлення один до одного.

3.2 Питання для дискусії. Як можна привернути до себе старше покоління?

Пропонується розглянути кілька конкретних областей застосування

1. Виявляти повагу. Це означає ставитися до них з повагою, якого вони заслуговують за віком і положенням, прислухатися до їхньої думки, не грубити, говорити ввічливо, уважно вислуховувати все, що вони говорять, поступатися місцем.

2. Проявляти увагу. Означає щиро цікавитися їхніми справами, бути уважними до їхніх почуттів, справлятися про самопочуття, можливо, їм потрібні допомога і участь.

3. Не відмовляти у спілкуванні. Постаратися знайти час для простої розмови, відвідати хворого, просто прийти попити чаю.

4. Допомагати. Можна запропонувати свою допомогу в побутових справах.

5. Питати допомоги. Радитися з різних питань, запропонувати зробити що-небудь разом.

 3.3 Метод фасилітації «Трейлер»

Скажіть, наскільки дієвими будуть ці засоби ? Пропоную вам розставити ваші думки щодо вирішення питання порозуміння на шкалі.

Напишіть будь- ласка свою думку на стікері і приклейте її на емоційній шкалі.

 

C:\Users\Оксана\Desktop\2439549.jpgC:\Users\Оксана\Desktop\depositphotos_8282018-stock-photo-badge-sad-smiley.jpg

 

 

Робимо загальні висновки, які саме дії зі сторони молоді можуть допомогти «з’єднати» покоління

IV. Заключна частина.

Заключне слово викладача.

Молодь і старше покоління дуже відрізняються один від одного за своїм світоглядом і ставленням до життя. Але це не привід починати конфліктувати. Володіючи відмінностями, можна відмінно доповнювати один одного, якщо обидві сторони налаштовані на співпрацю. Для цього треба вміти розуміти потреби інших і намагатися заповнювати їх, використовуючи свої можливості і сильні сторони.

Щоб різні покоління краще розуміли один одного, їм необхідно взаємодіяти в повсякденному житті. Молодь, зокрема, повинна бути більш уважною до старшого покоління і вести себе по відношенню до них шанобливо.

 

 

 

Роздатковий матеріал

 

Група 1: вам не можна рухатися, але можна говорити.

Ви задаєте питання:

  • Скринька  знаходиться….?
  • Ключ знаходиться…?
  • Ложка знаходиться…?

Та даєте команди:

  1. Передайте скриньку/ключ/ложку

відповідальній групі

  1. Піднесіть скриньку/ключ/ложку до «жертви».

 

Група 2: вам відомо, де захована скринька (Білий столик. Зі сторони вікна на поличці), але не можна рухатися і розмовляти, дозволяється тільки відповідати на запитання «Скринька знаходиться …?» словами: «так», «ні», «знаю», «не знаю».

 

Група 3: вам відомо, де захований ключ від скриньки ( він знаходиться на витяжній шафі зверху, зліва), але не можна рухатися і розмовляти, дозволяється тільки відповідати на запитання «Ключ знаходиться …?» словами: «так», «ні», «знаю», «не знаю».

 

Група 4: вам відомо, де захована ложка (у вчительському столі, на середній поличці справа), але не можна рухатися і розмовляти, дозволяється тільки відповідати на запитання «Ложка знаходиться …?»  словами: «так», «ні», «знаю», «не знаю».

 

Група 5: вам можна говорити тільки «так», «ні», «знаю», «не знаю». Дозволяється рухатися тільки в тому випадку, якщо ви дізналися, де заховані скринька, ложка або ключ. Ви переносите ці предмети групі, яка переность їх «жертві», але не можна підносити їх до «жертви».

 

Група 6: вам можна говорити тільки «так», «ні», «знаю», «не знаю». Ви можете переміщатися по аудиторії тільки в тому випадку, якщо в руках є ложка. Ви приносите її «жертві». Кладете на стіл перед нею. При цьому не можна торкатися ні до яких інших металевих предметів.

 

Група 7: вам можна говорити тільки «так», «ні», «знаю», «не знаю». Ви можете переміщатися по аудиторії тільки в тому випадку, якщо в руках є ключ. Ви приносите його «жертві». Кладете на стіл перед нею.  При цьому не можна торкатися ні до яких інших металевих предметів.

 

Група 8: вам можна говорити тільки «так», «ні», «знаю», «не знаю», рухатися дозволяється, тільки якщо в руках знаходиться скринька. Ви приносите його «жертві». Кладете на стіл перед нею. При цьому не можна торкатися і переносити металеві предмети.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку