Розробка даної виховної години містить матеріал, що допоможе класноиу керівнику у проведенні заходу з виховання добра, толерантності, милосердя. Інноваційні форми роботи сприятимуть згуртуваннь класного колектива.
Відділ освіти Нікопольської райдержадміністрації
Капулівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Твори добро
на цій землі
(відкрита виховна година у 3 класі)
Підготувала
вчитель початкових класів
Щуренко Людмила Дмитрівна
І. Організаційний момент.
У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І веселенько усміхніться.
Діти:Добрий день вам, добрі люди!
Хай вам щастя завжди буде.
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік.
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
Та запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.
ІІ. Вступне слово вчителя:
− Любі діти, я прошу вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть добрі та милосердні, другими – сердечні та чуйні, а згодом - уважні та щирі. Ви завагалися? А чому? Я не випадково зупинила Вас. Кожен на хвилинку замислився над гарними проявами своєї душі.
Поверніться, будь-ласка, обличчям до свого сусіда по парті та скажіть один одному щось хороше, тепле, приємне і щире. Чи це подарувало вам радість? Добре! Тепер сідайте, будь ласка за свої парти.
Всім нам приємно мати справу з хорошими людьми. Назвіть, будь ласка, кілька ознак, які характеризують хорошу людину.
Це дійсно так. І сьогодні ми будемо говорити про добро, про ті справи, що відрізняють добру людину від злої.
Розпочинається година доброти,
Тож прошу Вас серця свої відкрити,
Щоб зрозуміти і запам’ятати,
Лише з добра усе бере початок!
Мудрець сказав: «Краса врятує світ!»
Але уже на протязі століть
Панує істина проста:
«Наш світ рятує доброта».
|
ІІІ. Основна частина.
1. Перегляд мультфільму «Просто так»
2. Обговорення:
- Чому мультфільм називається «Просто так»?
- Що можна сказати про героїв?
- Яка риса притаманна їм?
- Людина не може жити одна. Найбільше щастя і радість людини - це спілкування з іншими людьми.
3. Робота в групах.
- Доброта – найбільша цінність нашого життя. Так, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку, її вбирає дитина з молоком матері і протягом усього життя дарує світу.
- Як же це – бути добрим?
Свої відповіді ви запишете на пелюстках, що лежать на ваших партах, а командир вашої групи прикріпить на дошці ось біля цього одинокого кружечка.
Як бути добрим ? |
4.Гра « Якщо ти добра людина, то повинна …»
(Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескайте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите)
· Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
· Допомагати друзям у біді.
· Наодинці із собою робити не так, як робив би на очах у людей.
· Не лінуватися, не бути дармоїдом.
· Видавати за доблесть і заслугу те, що є твоїм обов’язком.
· Не бути жадібним, корисливим, негостинним.
· Лицемірити, говорити не те, що думаєш і почуваєш.
· Давати порожні обіцянки і не додержувати слова.
· Не нашіптувати, не доносити на товариша.
· Байдуже проходити повз людську біду, горе, відчай.
· Використовувати свою силу і фізичну перевагу на зло.
· Не мовчати, коли треба говорити і навпаки.
· Не слухати батьків, обманювати їх.
· Глузувати з калік.
· Не кривдити тварин.
5. Пісня «Якщо добрий ти…»
6. Презентація малюнків «Мої добрі справи»
7. Хвилинка-веселинка.
- Але, на жаль, не всі це виконують. Тому наступна частина трохи вас і повеселить, а декого заставить задуматися.
Добрий день казати треба, знаєм добре ми це всі,
Одні кажуть раз за разом, інші ходять, мов німі.
У дівчаток гарні кіски, але надто вже малі,
А щоб більші виростали, ми їх тягнем до землі.
Ми хлоп'ят своїх навчаєм, щоб були солдатами,
А щоб краще пам'ятали, любим їх щипати ми.
Треба добре вчить уроки, щоб 12 балів мать,
то кручуся на всі боки, намагаюся списать.
Джентльмени ми всі справжні, коли треба чергувать,
Для дівчат звільняєм місце — їм не будем заважать.
А коли йдемо ми в їдальню, чи вертаємось у клас —
То чомусь всі раптом дружно місць не звільнимо для вас.
Нас учителька навчає бути чесними дітьми,
Щоб ми виросли і стали всі хорошими дітьми.
Вам усмішки розказали, може в них не все гаразд.
Підкажіть — ми станем кращі, все у нас піде на лад.
8. Робота з прислів’ями.
- Наш народ дуже мудрий, тому існує багато прислів’їв про добро.
Зараз ми з вами спробуємо їх відтворити. Так сталося, що частини прислів’їв переплутались. Частина залишилась у мене, а частина у вас, але ваша частина теж не у порядку – вони розсипалися. То ж давайте спробуємо їх відновити. Я показую початок а ви, склавши другу частину, закінчуєте прислів’я.
Ø Добре переймай, а зла уникай.
Ø Добре серце, як сонечко в небі.
Ø Краще робити добро, ніж гарно говорити.
Ø Не роби комусь того, що собі не мило.
Ø Будеш робити добро – щасливим будеш.
- Молодці, ви гарно попрацювали і дуже добре усвідомили, що добрим бути не так вже й важко:
Не лінуйтесь робити добро,
Лише зла не бажайте нікому.
Бо воно, як велика гора,
Стане вам на шляхові земному.
І старайтесь робити добро
День і ніч, і у кожну хвилину.
Щоб серденько, як сонце, цвіло,
Бо це доброю робить людину!
Хай душа буде світлою в вас
Й промениться завжди добротою.
Йдіть робити добро! В добрий час!
І живіть в цьому світі з красою.
Правда в світі є дуже проста:
Сонце Землю теплом зігріває.
А людину — її доброта,
І любов у житті прикрашає.
ІV. Підсумок.
-Я думай, що ця класна година була повчальною не тільки для наших дітей, а й для батьків. Мабуть, кожен з вас замислився над своїми діями, помислами. На завершення прослухайте пісню «Даруй добро» у виконанні Наталії Сєрєнкової і отримайте сердечка доброти, де червоне, то , звичайно, любов до ближнього, а жовте – то тепло, яке зігріває ваші душі.