Під час проведення цієї виховної години вчитель ознайомить учнів із світом позитивних і негативних емоцій; навчить дітей керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого здоров'я; навчить розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми.
Настрій і здоров’я
Мета: ознайомити учнів із світом позитивних і негативних емоцій; вчити дітей керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого здоров’я; вказати на значення позитивного настрою, усмішки для збереження здоров’я; виховувати бажання мати і примножувати позитивні емоції; розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми.
Обладнання: папір для роботи в групах, малюнки людей, обличчя яких виражають різні емоції, ситуативні картки.
Хід виховної години
І. Організаційний момент
Приємно бачити вас здоровими та енергійними. Перш ніж ми почнемо наш урок, я хочу, щоб ви заспокоїлись та зосередились.
Будь ласка, закрийте очі, уявіть, що ви знаходитесь у квітучому весняному садку і тихо промовляєте про себе: « Сьогодні - чудовий день. У мене - гарний настрій. Навколо мене - мої друзі. Я - буду плідно працювати. Я - дізнаюсь багато нового та корисного, бо я – завжди кмітливий та розумний ».
ІІ. Вправа «Очікування»
Свої очікування від уроку учні записують на клейких папірцях у вигляді хмаринок, які вивішують, закриваючи зображення сонця.
Учні продовжують фразу: «Коли я здоровий, тоді…»
Коли людина здорова, тоді в неї хороший настрій.
А що ж таке настрій? Як здоров’я пов’язане з настроєм? Як можна покращити настрій?
На ці та багато інших запитань ми сьогодні спробуємо відповісти.
План.
1. Поняття про настрій
Сьогодні ви щасливі, усміхнені, вам все вдається, уроки цікаві, а навколо привітні люди. Іншого дня ви дратуєтесь через дрібниці, вчителі прискіпуються, ще й на перерві боляче штовхнули.
Хтось скаже, що встав не з тієї ноги, хтось – що сьогодні не щастить або не повезло. Насправді, це вияви різного настрою.
Вправа «Мозковий штурм»
Спробуйте відповісти на запитання: «Що таке настрій?»
Настрій – це емоційний стан людини, коли вона почувається відповідно до певної ситуації.
Настрій змінюється досить часто. Він може бути позитивним і негативним. І дуже добре, коли в людини переважає позитивний гарний настрій.
Продовж фразу: «В мене гарний настрій тоді, коли …»
Від чого залежить настрій? (Від обставин та емоцій, які переживає людина). Через настрій людина виражає своє ставлення до всього, що відбувається в житті.
Робота в групах: Вправа «Ситуація»
Уявіть, що вас випадково штовхнув хлопець, який пробігав повз вас.
1 група: Як можуть далі розвинутись події, якщо ця подія не зіпсує Вашого настрою? Як зміняться ваші стосунки з однокласниками, учителями, батьками?
2 група: Як можуть далі розвинутись події, якщо ця подія зіпсує Ваш настрій? Як зміняться ваші стосунки з однокласниками, учителями, батьками?
3 група: Знайдіть у цій ситуації щось корисне.
З цього прикладу ви повинні зрозуміти, що настрій залежить не лише від подій у житті людини, а й від того, як вона оцінює їх.
Якщо ставитися до будь-яких подій явно негативно, то й настрій швидко стане відповідним. Тому для того, щоб створити гарний настрій, треба намагатися знаходити в подіях, навіть якщо вони здаються спочатку різко негативними, щось добре, корисне.
Також настрій, значною мірою залежить і від здоров’я людини. Насамперед від стану нервової системи. Тому варто порадитися з лікарем, якщо ви помітили, що в вас часто псується настрій.
2. Настрій та емоції
Вправа «Мозковий штурм»
Як дізнатися, який у людини настрій?
- Про настрій людини можна дізнатися через міміку – виразні рухи м’язів обличчя людини, які відповідають її почуттям чи настрою. Коли відбувається якась подія, вона не залишає нас байдужими і викликає різні почуття. Почуття допомагають нам пізнавати світ і краще пристосовуватися до нього.
Коли почуття бувають швидкоплинними, їх ще називають емоціями.
Емоції – це миттєві реакції на якусь подію, людину, тварину, і вони не завжди збігаються з нашими почуттями до них.
Наприклад, хлопчик чи дівчинка любить свою кішку – це почуття, але вона подряпала у кімнаті шпалери, і він чи вона сердяться на неї за це. Це емоція. Та вона швидко мине, а любов до чотириногого друга залишиться.
На екрані фото людей, обличчя яких виражають різні емоції. Учні їх називають.
- Про настрій людини можна дізнатись, поговоривши з нею. Треба звертати увагу не лише на слова, а й на інтонацію, з якою вони вимовляються. Іноді буває, що інтонація змінює зміст фрази на протилежне.
Почуття та емоції, як ви вже зрозуміли, бувають позитивними і негативними. Не варто чекати, що хороший настрій сам прийде до вас. Від вас самих залежить, яким він буде.
Руханка «Ти - особливий»
Вчитель виходить на середину класу і каже: «(ім’я) – ти особливий, бо допомагаєш друзям робити домашні завдання. Приєднуйся до мене!». Учень підходить, бере вчителя за руку і обирає когось і каже: «(ім’я) – ти особлива, бо говориш англійською, приєднуйся до нас». І так триватиме доти, поки виберуть усіх.
3. Вплив настрою на здоров’я
Як ви думаєте, чи впливає настрій на здоров’я?
Відомо, що настрій безпосередньо впливає на стан здоров`я людини: недарма кажуть, що рани у переможців заживають швидше, ніж у переможених.
Виявилось, що оптимісти мають удвічі менше шансів стати жертвами хвороб серця. Лікарі дослідили, що люди, які позитивно дивляться на світ, мають сильніший імунітет. Тобто, якщо часто думати про погане, може підвищитися схильність до захворювань.
Навіть ліки по різному діють на оптимістів і песимістів.
4. Правила хорошого настрою
Кожному відомо, що якщо вчинки чи події починаються в гарному настрої, все виходить легко і в короткий термін.
Зрозуміло, що перебувати в гарному настрої з ранку до вечора (а втім, і вночі - бачити радісні яскраві сновидіння) хочуть всі без винятку. Але люди "влаштовані" так, що знаходять безліч приводів його собі зіпсувати.
Я пропоную вам виступити у ролі творців гарного настрою.
Робота в групах «Творці гарного настрою»
Учні працюючи в групах намагаються придумати, як можна покращити настрій. (Можливі варіанти:
• посміхнутися собі в дзеркалі;
• попробувати розсміятися;
• згадати про хороше, приємне;
• зробити хорошу справу іншій людині;
• намалювати собі гарний малюнок;
• спробувати пожартувати;
• поговорити з людиною, якій довіряєш і стане легше;
• послухати музику…)
Про що йдеться: «Вона нічого не коштує, але багато дає. Вона збагачує того, кому її дарують, але не збіднює того, хто нею ділиться. Вона миттєва, але запам’ятовується назавжди. Її не можна вкрасти, купити, випросити, позичити…» (усмішка)
Виявляється, що для поліпшення настрою достатньо 10-15 хвилин посидіти з вимушеною посмішкою на обличчі, навіть, якщо посміхатися зовсім не хочеться.
Інформаційне повідомлення «З’їж поганий настрій!»
Зберегти посмішку, веселе самопочуття допоможе їжа.
Проста істина, про яку щоразу говорять дієтологи.
сніданок.
Кожна з груп отримує зображення обличчя людини, яке виражає певну емоцію. Треба пантомімою ( мовчки, виразом свого обличчя ) показати ту емоцію, що зображено. А інші групи повинні відгадати, що це за емоція і вказати її вид ( негативна, позитивна
Вправа «Мікрофон»
Кожен з вас сьогодні щось зрозумів, чомусь навчився, чимось зацікавився. Давайте спробуємо висловити свою думку про заняття, продовжуючи речення: