Виховна година для учнів 5 класу «Ти серед людей, і люди навколо тебе»

Про матеріал
Мета: формувати в класі дружні відносини, виховувати взаєморозуміння та взаємоповагу, учити вихованців аналізувати свої вчинки і вчинки оточення; виховувати людяність, чемність, етичні норми поведінки, навчити учнів уникати конфлікту у житті, вміти спілкуватись, дружити між собою, виховувати товариські стосунки.
Перегляд файлу

Виховна година  для учнів 5 класу        «Ти серед людей, і люди навколо тебе»

Мета: формувати в класі дружні відносини, виховувати взаєморозуміння та взаємоповагу, учити вихованців аналізувати свої вчинки і вчинки оточення; виховувати людяність, чемність, етичні норми поведінки, навчити учнів уникати конфлікту у житті, вміти спілкуватись, дружити між собою, виховувати товариські стосунки.

                                         Хід  години спілкування

І. Організаційний момент.

 Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Посміхніться до наших гостей

Привітайтесь: «Добрий, день!»

 

 Я прошу Вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність та щирість, другими – сердечність та чуйність, а згодом – доброта та милосердя. Ви завагалися? А чому? Я не випадково зупинила Вас. Кожен на хвилинку замислився над чистими джерелами своєї душі. Тому і тема нашої виховної години «Ти серед людей, і люди навколо тебе»»

Всі ми живемо в суспільстві людському.

                             Люди й живем між людьми.

                             Є закони і правила певні у ньому –

                             Поважати їх маємо ми.

                             Щоб порядок був, добре усім нам жилося,

                             Мир і спокій та лад панував.

                             Людям довго трудитись над цим довелося –

                             Сам народ всі закони складав.

                             Норми є поведінки, традиції різні і свята.

                             Є звертання – чарівні слова.

                             А тому поважати їх мусимо ми,

                             Щоб достойними бути людьми.

 

 Вправа «Солодощі».

- У кожного з вас на парті лежить шоколадна цукерочка. Візьміть її, розгорніть та з’їжте. Як відомо, шоколад дуже корисний для організму людини, він покращує самопочуття та піднімає  настрій. А я хочу, щоб  кожен з вас був сьогодні у хорошому настрої, адже тоді наша з вами взаємодія буде успішною. Щоб впоратися з усіма завданнями, будьте старанними і слухняними.

Щоб не просто слухали, а чули.

Не просто дивилися, а бачили.

Не просто відповідали, а міркували.

Дружно і плідно працювали.

ІІ. Основна частина

Гра «Мікрофон»

Я людина тому що….

Якби навколо не було людей, то я б …

Людині для життя потрібно…..

- Діти, чи знаєте ви про те, з якою метою людина приходить у світ? (Відповіді учнів)

- Людина приходить у світ для добра. На світі людина не одна, її оточують багато інших людей. А чи можна, живучи серед інших людей, робити те, що заманеться. Ні, тому що тоді пануватиме хаос, безлад, непорозуміння. Живучи серед людей, слід поводитися так, щоб всім було добре.

       -   Ви навчаєтесь у школі, де поряд з вами є багато різних дітей. Різних за зовнішнім виглядом, за характером, за уподобаннями, за поведінкою. Кожен з вас мислить по-своєму, мріє по-своєму, уявляє по-своєму. Але всі ви повинні жити мирно і дружно, щоб бути щасливими у класному і шкільному колективах.

Що потрібно для того, щоб наша класна сім´я була дружньою???

         - Людині для життя потрібні не тільки повітря, вода і їжа, як іншим мешканцям планети, але й любов, розум, совість і ще багато різних інших чеснот, без яких вона не може прожити. Вам, школярам,  дуже потрібні у школі взаємодопомога, підтримка, дружба.

       

- Діти, скажіть, чи є серед вас  двоє однакових хлопчиків чи дівчаток? А в школі  є хтось, щоб був вашою точною копією? (Відповіді учнів)

- Так-от, вчені довели, що на всій Землі, де проживає понад 7 мільярдів осіб, немає жодної пари людей, які були б точною копією один одного. Уявляєте, що  кожен із нас  єдиний у своїй неповторності на всій земній кулі. А зараз ми з вами з’ясуємо, наскільки ви всі схожі чи різні. Адже ви ровесники, навчаєтесь в одному класі, можливо, й бажання та захоплення у вас однакові. Отож почнемо:

- Сплесніть у долоні ті, хто любить співати.

- Тихенько тупніть ногою ті, у кого світле волосся.

- Підніміть вгору праву руку ті, хто любить морозиво.

- А тепер хай посміхнеться той, хто вважає себе веселим.

- Візьміться за голову руками ті,  хто інколи порушує дисципліну.

 - Підніміть вгору ліву руку ті, хто прийшов на  годину спілкування з гарним настроєм.

- Однакові ми з вами, діти, чи різні? (Відповіді учнів)

- Деякі бажання та захоплення у нас збігаються, але все ж таки ми різні. Кожна людина відрізняється від іншої своїм характером, звичками, мріями і бажаннями, навіть зовнішнім виглядом.

Але … 

( Учитель читає легенду)

                                               Східна легенда

   Одного разу боги вирішили створити Всесвіт. Створили зірки, сонце, море, гори, а потім створили Людину та Істину. Однак постало питання: куди приховати Істину, бо їм хотілось продовжити шлях її пошуку .

- Сховаймо її на далекій зірці, – сказав один.

- А  сховаймо її на далекій найвищій гірській вершині, - запропонував інший.

- Ні, давайте покладемо її на дно найглибшої безодні. 

А наймудріший бог сказав:

- Ні, ми сховаємо Істину в серце людини. Тоді вона шукатиме її у всьому Всесвіті, не знаючи, що носить її постійно в собі. 

- Діти, як ви думаєте, про яку Істину йшла мова в цій легенді? (Відповіді учнів)

- Те, заради чого живе людина, знання про те, як творити добро і долати зло. Правда, перевірена досвідом.

- А тепер подумайте, чому боги все-таки сховали істину в серці людини? (Відповіді учнів)

- Кожен із нас – це маленький Всесвіт, це якась Істина. Ми можемо знайти Істину, якщо зазирнемо в себе, вивчимо себе, пізнаємо себе.

- Ми з вами учні 5 класу, учні нашої  школи, але кожен із нас - маленька часточка колективу, особистість, яка хоче, щоб до її думки прислухались, поважали, рахувалися з нею. Але для цього потрібно працювати над собою, вдосконалювати свої знання, вміння і навички. Поведінка людини і ставлення до себе, до інших людей і справ називається характером. Із роками можуть змінюватися прояви характеру. Існує понад 1500 рис вдачі, але лише деякі з них складають основний «візерунок» характеру людини – ті, які є головними. Тому саме за вчинками людини ми можемо говорити про характер. Іноді, щоб описати когось, досить назвати одну, але визначальну рису вдачі.

Вправа «Відгадай рису характеру». ( Аналіз кожної риси)

  • Мені 11 років. Поки що я не знаю, яким буде моє життя в майбутньому, але в мене є бажання досягти успіхів у житті. Хочу отримати міцні знання, закінчити школу, здобути освіту. Я прагну досягти того, що я хочу. ( Цілеспрямованість)
  • Я - учень 5 класу. Мені набридли мої однокласники. Їм постійно щось від мене потрібно. Чому я повинен їм допомагати?! Хай самі вирішують свої проблеми. Я сам по собі. Я не хочу ні з ким товаришувати. ( Ворожість і егоїстичність)
  • Ох, цей Дмитро. Я йому ось покажу. Скільки можна його терпіти. Він мені набрид. Як тільки зустріну його, то провчу стусанами. ( Злість)
  • Я людина добродушна, без лихих намірів, намагаюся допомагати людям, усміхаюся їм, мені приємно говорити їм добрі слова. Я бажаю людям добра. (Доброзичливість)
  • Людина, котра завжди все виконує старанно, без помилок. (Уважна)
  • Завжди своєчасно і старанно виконую свої обов’язки. (Добросовісна, дисциплінована)
  • Завжди говорю правду, не обманюю. (Чесна, правдива).
  • Я завжди тактовна, делікатна, люб’язна. (Ввічлива, привітна).
  • Безкорисливо, правдиво висловлюю свої думки. (Щира).

 

Відео «Їжачок»

Аналіз відео

Гра «Мій товариш і я»

Діти, яку б рису характеру ви б змінили у своєму другові?

А у собі? Для цього на паперових слідах напишіть  цю рису.

Гра «Засели будиночки»

У вас на парті лежать шаблони хлопчиків і дівчат, це ви. У якому будиночку хотіли б жити ви. У першому будинку живуть люди, які вміють дружити, слухати, допомагати, підтримувати один одного, але вони цього не роблять. У другому люди, які не вміють дружити, спілкуватись один з одним, не допомагають іншим мешканцям, які злі. У третьому будинку, живуть добрі, чемні, виховані, завжди підтримують один одного, подомагають, дружелюбні мешканці.

Відео про песика

Подивіться, будь ласка, у руках у мене дві склянки з чистою водою. Склянки – це ваші душі. Нам завжди хочеться, щоб душа була чистою, прозорою, як ця вода. Але іноді трапляється випадки, коли вас образили, штовхнули, сказали грубе слово. Подивіться, що стало з душею (кидаю у воду грудочку землі) .
-    Що стало з водою?  Теж саме трапляється із вашою душею: теж чорна, каламутна. Бажаю щоб ваша душа завжди була чистою. А щоб це було так, то треба поводитись, щоб не було соромно за свої вчинки.

 

ІІІ. Підсумок

  • Якби вам до рук потрапили  кольори веселки, то якого кольору була наша з вами  година спілкування?
  • Що сподобалось вам найбільше?
  • Які якості необхідно нам мати, щоб бути міцною класною родиною?

2. Вправа «Оплески».

- А зараз подаруйте один одному оплески, тому що робота ваша виявилася дуже плідною та цікавою. Сподіваюся, що ви все запам’ятали і багато чого зрозуміли. (Діти аплодують один одному)

Несіть і творіть добро! Не шкодуйте сил ділитися ним з близькими, друзями та незнайомими вам людьми! І тоді життя неодмінно посміхатиметься вам усіма кольорами веселки!

 

 

 

 

 

 

 

 

Це історія про їжачка на ім'я Генріх, який уперше прийшов до нового класу. Він би з радістю подружився з однолітками, однак спілкуватися і гратися йому заважають колючки, через які він і сам страждає.

Минає час, і напередодні Різдва Генріх помічає, що однолітки шепочуться і сміються за його спиною. Коли засмучений їжачок виходить на шкільне подвір'я, його чекає несподіванка – подарунок від однокласників, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!

Подивіться цей зворушливий мультфільм з учнями та поясніть, що абсолютно з кожним можна знайти спільну мову, якими різними, на перший погляд, ви б не були.

Вправа «Магічний пензлик».  

- У народі кажуть: «Добро творить дива». Візьмімо в руки пензлик і уявімо, що він магічний. І відтепер кожен, хто візьме його в руки, перетвориться на чарівника.     

- Увімкніть свою фантазію, уявіть, що кожен з вас став добрим чарівником. Щоб ви зробили, ставши чарівником?

- Почніть так: «Якби я став чарівником, я  зробив би …» . (Відповіді учнів)

- Слухаючи вас, я зрозуміла, які ви добрі. Недаремно кажуть, що добро живе в душі людини. І саме тому душа безсмертна.

- Ми з вами одна класна родина. Кожен у цій родині неповторний та унікальний.  Але людина так влаштована, що вона не може жити сама самотою. Вона хоче, щоб її постійно оточували потрібні їй люди. І будуть оточувати її такі люди тоді, коли вона буде відчувати себе частинкою цілого. Ми з вами невеликий колектив. Усе в нас з вами буде добре, якщо ми будемо відвертими, як ви сьогодні, розповідаючи про себе, пізнаючи один одного, якщо будемо підбирати добрі, ласкаві, привітні слова один до одного, будемо добрими один до одного,  будемо згуртованими. Саме тоді ми станемо з вами міцною класною родиною.

 

1

 

docx
Додано
10 червня 2022
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку