Виховна година для початкових класів "Мир на землі - радість у родині"
• формувати у школярів такі поняття, як "дружба", "взаємодопомога", ”ввічливість”, “доброта”, ”людяність”;
• розвивати навички творчого і логічного мислення, вміння грамотно і переконливо доводити власну думку;
• виховувати доброзичливе ставлення один до одного.
КЗ “НСЗШ №6”
Виховна година
“Мир на землі — радість у родині”
Підготувала:
класний керівник 2-Б класу КЗ “НСЗШ №6”
Савенок М.О.
м.Нікополь 2017 р.
Тема виховного заходу: “За мир у всьому світі!” (Урок миру та дружби).
Учасники: учні 2 класу.
Мета:
• формувати у школярів такі поняття, як "дружба", "взаємодопомога", ”ввічливість”, “доброта”, ”людяність”;
• розвивати навички творчого і логічного мислення, вміння грамотно і переконливо доводити власну думку;
• виховувати доброзичливе ставлення один до одного.
Очікувані результати:
• засвоєння інформації про День Миру;
• формування понять “дружба”; “доброта”.
• оволодіння навичками колективної роботи; взаємодопомоги у вирішенні проблем.
Обладнання та матеріали:
- аркуші білого паперу, клейка стрічка, клей, олівці;
- маленькі зображення сонця, хмарок, квітів, посмішок, сердець, крапельок із білого паперу, малюнок грозової хмари, лист ватману із зображенням забрудненого океану;
- картки з текстом, музичний центр.
“Потрібен мир – тобі й мені
І всім на світі дітям!
Не тільки вранці навесні
Нехай нам сонце світить.
Потрібен мир, трава в росі,
Усміхнений нащадок.
Потрібен мир усім-усім,
Отриманий у спадок”.
Хід виховного заходу
Вчитель: Доброго дня, діти! Я дуже рада бачити вас. Сьогодні ми будемо обговорювати одну з найважливіших тем – тему миру і дружби. Перш ніж розпочати розмову, я попрошу кожного з вас доповнити незавершені речення. Наприкінці нашої зустрічі ми порівняємо, чи змінилася ваша думка на тему миру і дружби. Цілком ймовірно, що ви відкриєте для себе щось нове, поглянете на свої стосунки з друзями з іншого боку, відкриєте в цих стосунках щось нове…
• Друг – це той, хто...
• Мир – це...
• З другом я часто...
• Приятель і друг – не зовсім одне й те саме, бо...
• З другом можна...
• Я товаришую з…..., бо
Вчитель: А вам відомо, коли саме люди святкують День Миру? Чому в світі прийнято відзначати це світо?
Відповіді учнів: День Миру святкують щороку 21 вересня, адже в цей день ми всі маємо задуматися над тим, що таке МИР і ЗЛАГОДА на Землі.
Вчитель: Спасибі за відповідь, це дійсно так. Для більшості людей планети Земля мир – це повсякденна реальність. На наших вулицях безпечно, ми ходимо до школи. Там, де уклад суспільства міцний, безцінний дар миру може ніхто особливо й не помічати. Та чи всі діти на Землі живуть добре і щасливо? Для багатьох людей у сучасному світі спокійне життя — це лише казкова мрія, багато дітей страждають, вони не мають сім'ї, але мають багато горя. Для них, насамперед, і існує день Миру.
Вчитель: У 1982 році у своїй резолюції Генеральна Асамблея ООН проголосила Міжнародний день миру (International Day of Peace) як день глобального припинення вогню і відмови від насильства. З тих пір свято, яке відзначається 21 вересня, залучило мільйони людей, охопивши багато країн та регіонів. Цей день закликає людей не тільки замислитися про мир, а й зробити щось заради нього.
Давайте разом подумаємо, чим ми можемо допомогти цим дітям. Яким би ви хотіли бачити світ, і що можна зробити, щоб світ став кращим? З чого почати? З чого взагалі все починається? Наприклад, у кожного з нас є руки. Що ми можемо зробити цими руками?
Відповіді учнів: писати, навчатися у школі, допомагати вдома, грати на музичних інструментах, їсти, малювати тощо.
Вчитель: Ми можемо робити руками багато чого. Але чому трапляється, що люди починають робити своїми руками погане: беруть в руки зброю, створюють бомби? Чому їм на думку спадають погані думки. Усе в світі залежить від того, про що ми думаємо, які у нас думки. Чому так відбувається? Можливо, люди не вміють дружити? Можливо, вони не знають, що таке дружба та мир? А як ви думаєте, навіщо потрібна дружба?
За допомогою тренінгу “Моя думка” ви можете висловити свою точку зору з цього приводу.
(З протилежних сторін класу висять два плакати:“Дружба у класі не потрібна", “Дружба у класі потрібна”. Учням пропонується визначити свою позицію і стати біля того плакату, який відповідає їхній точці зору.)
Ведуча: А зараз ми проведемо мозковий штурм "Вислови свою думку"
“Дружба – це..."
(Учасникам зустрічі пропонується відповісти на питання, що означає "дружба", навіщо вона потрібна людям? Усі відповіді записуються на плакаті. Ведучий резюмує і дає визначення поняттю "дружба", навіщо вона потрібна людям?)
(Відповіді учнів: ДРУЖБА є одним із видів особистих стосунків, індивідуально- вибіркова, вільна і заснована на взаємній симпатії.
ДРУЗІ допомагають один одному самовіддано, "не в службу, а в дружбу".
ДРУЖБА – це стосунки, які тримаються на вірності, взаємодопомозі, відвертості й довірі.)
грозових хмар).
- Як почуває себе той, хто залишився самотній, без друзів?
Вчитель: (ставить питання для обговорення)
- Чи хочете ви допомогти світу?
Вчитель: Ми можемо допомогти світу? Щоб зробити це, ми завжди повинні пам'ятати про усе добре, що в нас є, використовувати це у своєму житті, у своїх словах і вчинках, дарувати добро тим, хто поруч із нами. Довіряти один одному. Надавати допомогу і знати, що ви комусь потрібні.
Давайте побудуємо “Ланцюжок побажань”.
(Перший учень кожного ряду отримує картку із зображенням посмішки. За сигналом ведучого діти передають картку на інший кінець ряду. Потім картка повертається назад, але з гарними побажаннями до того, кому вона передається.)
Вчитель: Вийшло? Важко було? Чому це сталося? Тому, що ми не виявляємо найкращі якості свого характеру кожного дня. Давайте робити це частіше. Тоді ми дійсно зможемо щось подарувати світові. Світ величезний. Кожен з нас є невеличкою частинкою земної кулі. Якщо кожна частинка буде чистою і доброю, то на Землі усе буде чистішим. А зараз це ми спробуємо зобразити наочно, і для цього проведемо гру “Мій внесок у справу миру”.
(На дошці вивішується ватман із зображенням брудного океану. Дітям роздаються аркуші білого паперу у формі маленьких крапельок. Кожному пропонується написати свої побажання, що б він хотів би подарувати світу. Крапельки прикріплюються до зображення океану.)
Вчитель: Наш океан став набагато чистішим, хоча ще залишилися темні плями. А це означає, що треба і надалі продовжувати дарувати світу добро. У світі без миру, дружби і взаєморозуміння не прожити. Це повинен розуміти кожен і йти з цією думкою по життю.
Вчитель: Підсумуємо нашу зустріч.
- Які результати нашої зустрічі?
- Як ви почували себе під час роботи?
- Що нового про дружбу і мир ви дізналися у процесі роботи?
Вчитель: Я дякую всім за плідну роботу, зичу миру і злагоди вашим домівкам. До нових зустрічей!