Гра-подорож для учнів 3-го класу. Мета: розвивати вміння розрізняти добре й погане; формувати у дітей навички культурної поведінки; виховувати в учнів ціннісні орієнтири, здатність формувати правильні моральні судження; виховувати доброзичливість, чуйність, милосердя, товариськість.
Гра-подорож до країни Доброти
Мета: розвивати вміння розрізняти добре й погане; формувати у дітей навички культурної поведінки; виховувати в учнів ціннісні орієнтири, здатність формувати правильні моральні судження; виховувати доброзичливість, чуйність, милосердя, товариськість.
Обладнання: маршрутні листи, магніти, мультимедійна презентація, малюнки дерев, олівці, ввічливі слова, прислів’я на картках.
Маршрут:
Хід гри
«Ланцюжок». Торкаємось один одного долонею і бажаємо гарного настрою. Створюємо ланцюжок.
Усміхнемось сонечку!
Здрастуй, дороге!
Усміхнемось квіточці!
Хай вона росте!
Усміхнемось дощику!
Лийся, мов з відра!
Друзям усміхнемося!
Зичим всім добра!
Слів добрих, ласкавих більше знай,
Їх частіше промовляй!
Назвемо ці слова. (спасибі, дякую, будь ласка, добрий день, до зустрічі, до побачення, здрастуй)
Слова дітей
Тільки сонечко зійде,
У вікно гляне світанок,
Ми підійдем до вікна
Й скажем «Добрий ранок!»
Якщо когось ти штовхнув,
Треба «вибачте» сказати,
А щоб хтось тебе почув,
То «будь ласка» проспівати.
Треба дякувати всім,
Хто тобі допомагає,
Ну, а йдете ви кудись
«До побачення» бажати.
Як багато гарних слів
Хочуть всі їх чути,
Щоб з нас кожен розумів,
Ввічливим потрібно бути.
Доброта, дбайливість, чуйність потрібні не лише людині, а й тварині, пташині та рослині. Наступна наша зупинка «Брати наші менші».
Особливої уваги потребують наші менші друзі. Необхідно не лише милуватися ними, гратися, відпочивати з ними, а й доглядати їх. Людина, яка дружить з природою, сама стає кращою.
Птахи учать нас співати.
Павучок терпіти.
Учить сніг нас чистоти
І краси вчать квіти.
Відгадайте загадки про тварин. Але не потрібно називати тварину, а лише імітувати звуки, які вона видає.(н-д, соловей –тьох-тьох)
Гра «Добрий дощик»
Діти утворюють коло. Усі вони – «добрі дощові краплинки». Усередині - «Хмара», яка тримає в руках чашечку з чарівною водою доброти. Грає музика, всі «краплинки» танцюють, а «Хмара» бризкає водою на дітей у колі з чашечки і запитує, кому і що вони допомогли. Кожна дитина в колі має відповісти.
Із давніх-давен стосунки між людьми, взаємодопомога, милосердя були основними в житті, і про це народ висловлювався в усній народній творчості.
Дітям роздати картки зі частинами прислів’їв. Вони повинні найти свою пару, скласти та прочитати прислів’я, пояснити його.
Якщо ви погоджуєтьсь з твердженням, що людина повинна робити те, що називають, то плескаєте в долоні. Якщо не погоджуєтесь, то нічого не робите, розводите руки.
«Якщо ти добра людина, то повинен…»
6. Зупинка «Дерево доброти»
-У вас на парті лежить дерево. Намалюйте на ньому стільки плодів, скільки ви згадаєте добрих людей, що зустрічалися у вашому житті.
Підсумок.
Бажаю вам завжди пам’ятати правила доброти:
Хай вам щастить у намаганні робити добро.
1