Гра-подорож для учнів 4-го класу. Мета проведення: розширити та закріпити поняття дітей про правила поведінки на вулицях і дорогах; розвивати спостережливість, увагу, уміння і навички свідомо дотримуватись правил дорожнього руху, щоб уникнути травматизму і нещасних випадків; активізувати мислення, уяву, творчі нахили; виховувати почуття обов'язку, взаємодопомоги.
Гра-подорож до країни Безпеки
Мета: розширити та закріпити поняття дітей про правила поведінки на вулицях і дорогах; розвивати спостережливість, увагу, уміння і навички свідомо дотримуватись правил дорожнього руху, щоб уникнути травматизму і нещасних випадків; активізувати мислення, уяву, творчі нахили; виховувати почуття обов’язку, взаємодопомоги.
Обладнання: дорожні знаки, зображення світлофора, квитки
Учасники гри: учні 4 класу.
Хід гри
Зупинки:
Хутко мчить, бо поспішає,
Пасажирів підбирає.
І хвилинка у хвилинку
Їх доставить на зупинку. (Автобус)
Правильно, а зараз отримуємо квиточки на наш маршрут. (Роздати квитки)
Людина змалечку вивчає буквар для того, щоб навчитися читати і писати, а дорожню азбуку ми вивчаємо для того, щоб бути грамотними на дорозі, щоб жити в безпеці. А тепер скажіть мені, чи любите ви гратися на свіжому повітрі?
Давайте перевіримо, чи знаєте ви, де можна гратися, а де – ні. Приготуйтеся і будьте уважні.
Дружно всі скажіть мені,
На дорозі можна гратись? (Ні)
Лине музика й пісні,
При дорозі гратись можна? (Ні)
Б’є в ворота м’яч хлопчак.
На подвір’ї гратись можна? (Так)
Літають птахи в вишині.
На будівництві можна гратись? (Ні)
Щоб ви ніколи не були сумні,
Правила порушувати можна? (Ні)
А наступна наша зупинка біля міністерства охорони загадок. Щоб помандрувати далі, нам потрібно відгадати загадки .
Лиш біленькі смужки маю.
Я лежу, а не гуляю.
Хочеш перейти дорогу? –
Я прийду на допомогу. (Зебра)
Щоб пильно глянули на мене.
Очей же я аж троє маю:
Червоне, жовте і зелене. (Світлофор)
Дайте випити бензину –
Усіх коней обжену,
Куди хочеш побіжу. (Автомобіль)
Металевий і зелений,
Є сідельце й віжки в нього,
І колеса, а не роги? (Велсипед)
А далі – скок! І на місток.
І знову знай собі біжить
Туди, куди твій шлях лежить. (Дорога)
Попід хмарами літає. (Літак)
А наступна наша зупинка називається «Світлофорчик».
Я буду вам показувати кольори, а ви виконувати відповідні дії. Червоний колір – стоїмо на місці, жовтий – приготувалися, зелений – йдемо. (Провести гру)
Ось ми й доїхали до Дядька-Запитальника. І сьогодні він нам пропонує відгадати кросворд про Правила дорожнього руху.
По горизонталі:
5. Пристрій, що регулює рух машин і пішоходів (Світлофор)
6. Закінчення дороги, у якої немає продовження. (Тупик)
8. Вид міського транспорту, що їздить по коліях. (Трамвай)
10. Підрозділ міліції, який відповідає за безпеку руху на дорогах. (ДАЇ)
По вертикалі:
7. Місце, де перетинаються дороги. (Перехрестя)
9. Людина, яка керує автомобілем. (Водій)
|
1п |
а |
с |
а |
ж |
и |
р |
||
і |
|
|
|||||||
|
ш |
2м |
|
3з |
|
||||
4о |
с |
ь |
о |
в |
а |
||||
х |
|
т |
|
п |
|||||
5с |
в |
і |
т |
л |
о |
ф |
о |
р |
|
|
|
д |
|
|
ц |
|
р |
|
|
|
|
|
и |
о |
|||||
6т |
у |
7п |
и |
к |
ж |
||||
|
|
е |
|
л |
е |
||||
р |
|
ц |
|||||||
е |
ь |
||||||||
х |
|
||||||||
8т |
р |
а |
м |
9в |
а |
й |
|||
|
е |
|
о |
|
|||||
с |
10д |
а |
ї |
||||||
т |
і |
|
|||||||
я |
й |
||||||||
А наступна наша зупинка – це Клуб фанатів казок. Тут ми проведемо казкову вікторину «Хто на чому їздить?»
1. Транспорт баби Яги? (Ступа)
2. На чому літав барон Мюнхаузен? (На ядрі)
3. На чому пересувався Ємеля у казці «По щучому велінню»? (На печі)
4. На чому їздив Ілля Муромець з мультфільму «Ілля Муромець і Соловей Розбійник»? (На коні Бурушці)
5. З допомогою чого пересувався Карлсон? (Пропелер)
6. На якому виді транспорту хлопчик з міста поїхав у Простоквашино? (На електричці)
7. На чому їздив Добриня Микитович з мультфільму «Добриня Микитович і Змій Горинович»? (На верблюді)
А тепер, діти, давайте пригадаємо Правила для пішоходів і розкажемо всім. (Виступи дітей)
1 учень.
Правила дорожні знаю,
Їх виконую завжди.
Знаки на ходу читаю,
Щоб не трапилось біди.
2 учень.
На дворі зима чи спека,
Знай, дорога – небезпека!
А тому про себе дбай,
Добре правила вивчай!
3 учень.
По дорозі йдеш до школи –
Не лови ворон ніколи.
А завжди подумай ти,
Як дорогу перейти.
І ніколи не біжи,
Завжди з розумом дружи.
Про життя своє подбай,
Тому правила вивчай.
4 учень.
Кожен знає перехожий:
Перехід на зебру схожий.
Й попереджувальний знак
Перехід покаже так! (Показує знак)
5 учень.
Є ще знаки особливі,
На шляху не менш важливі,
їх на групи розділяють,
Вони різну силу мають.
Заборонні, наказові —
Ці для всіх обов‘язкові.
Є ще знаки вказівні,
Скажуть щось тобі й мені…
6 учень.
Світлофор потрібен всім:
І дорослим, і малим.
Друзі, він багато може,—
Пішоходам допоможе
Він дорогу перейти
Без лихих пригод в путі.
Блимне лиш червоним оком —
Нас застерігає строго,
Що не можна крокувати,
Необхідно почекати.
А засвітиться зелене:
І для тебе, і для мене
Шлях відкритий, можна йти,
Дуже раді я і ти.
7 учень
Коли є регулювальник,
На дорозі він — начальник.
Рухом жезла, рук і тіла
Він розкаже все до діла.
Він магічну силу має:
Світлофори заміняє.
8 учень
В житті тобі все буде ясно,
Пройдеш сміливо скрізь завжди.
Якщо ти вивчиш знаки вчасно,
Тоді не трапиться біди.
А зараз пограємо в гру «Спіймай риму». Вам потрібно уважно слухати вірш і доповнювати його словами.
Щоб на дорогах жертвою не стати,
Потрібно правила … (вивчати).
Тож знати треба сину й доні,
Що рух у нас … (правосторонній).
І пам’ятайте в чому справа:
Всім треба рухатися … (справа).
Де по дорозі мчать машини,
То це – проїжджа є … (частина).
А де прогулюються пари,
Де люди йдуть – це… (тротуари).
На гальма вже натис водій,
Машина мчить – шлях … (гальмівний).
Машину раптом не спинити,
Це ви повинні … (розуміти).
Дорогу не перебігайте,
А краще трішки … (зачекайте).
Щоб не було нікому шкоди,
Завжди ідіть на… (переходи).
Бо щоб у світі добре жити,
То треба з Правилами… (дружити).
І їх виконувать завжди,
Тоді не трапиться … (біди).
Ось і закінчилась наша подорож і хочеться вам побажати, щоб на ваших дорогах завжди було зелене світло.
1