Метою даного виховного заняття є закріпити знання про доброту, чуйність, ввічливість, виявляти й аналізувати вчинки однолітків, казкових героїв. Спонукати дітей на моральні вчинки. Скинути інертність фізичного і психічного самопочуття, налаштувати на активну роботу і контакт між дітьми. Сприяти розвитку емоцій, естетичних почуттів. Виховувати повагу до старших та однолітків, почуттявзаємодопомоги, ввічливе ставлення до оточуючих.
Виховне заняття: «Будьмо вихованими»
Мета. Закріпити знання про доброту, чуйність, ввічливість, виявляти й аналізувати вчинки однолітків, казкових героїв. Спонукати дітей на моральні вчинки. Скинути інертність фізичного і психічного самопочуття, налаштувати на активну роботу і контакт між дітьми. Сприяти розвитку емоцій, естетичних
почуттів. Виховувати повагу до старших та однолітків, почуття
взаємодопомоги, ввічливе ставлення до оточуючих.
Обладнання : назви зупинок,плакат: країна вих.людей,малюнки з виховними
ситуаціями,картинки з різною поведінкою людей, сонце,мікрофон,ноутбук(презентація),роздатковий матеріал(тести,картки для гри,форма зірок),плакати з прислів’ями,картинки до казки-загадки.
Хід заняття
1. Організація учнів до заняття
- Добрий день,учні!
- Сідайте!
У класі ми зустрілись знову
Про вихованість нашу
Ми поведем розмову.
2. Оголошення теми і завдань заняття
Сьогодні на занятті ми поговоримо про ввічливість як одну з рис вихованої людини. Також ми з вами помандруємо до країни вихованих людей. Ми зупинимось на словах вітання і прощання. Ви навчитеся як правильно звертатися до старших людей,висловлювати їм слова вдячності.
Дорогі діти! Ми отримали листа від принца Будь ласка.
Принц пише вам:
“ Любі діти! Шлях у мою країну буде нелегким. Його треба подолати і підтримувати одне одного. Сподіваюсь,ви багато чого дізнаєтесь про вихованість,подорожуючи нашою чарівною країною.’’
3. Основна частина
Ввічливість є одним із проявів доброзичливого ставлення до людей,з якими ми щоденно спілкуємося вдома,в школі,у транспорті, в магазині,театрі.
Вихована,ввічлива людина достойно вийде із будь-якої ситуації,залишивши в людей приємну згадку про себе.
Важливим показником ввічливості є вміння вітатися. У світі є багато форм різних привітань.
Привітання принцеси Здрастуй і принца Будь Ласка.
«Здрастуйте!» — мовлю за звичаєм.
«Доброго дня!» — кожному зичу я.
«Доброго дня!» — людям бажаю.
«Доброго дня!» — гостей вітаю.
І посміхаються у відповідь люди!
Добрі слова ж бо для кожного любі!
Сійся-родися Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе —
Слово у серці,
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку»,
«Світлої днини» —
Щедро даруй ти
Людям, дитино.
Читання казки-загадки “ Сини Феї ввічливості”
У Феї ввічливості було 3 сини. Перший син прокидається разом зі сходом сонця,будить пташок і ті своїм співом звіщають,що настав ранок. Люди встають,снідають, готуються до трудового дня.
А як сонце висушує росу,на зміну першому брату приходить середущий брат. Він є ввічливим весь день,аж доки сонце не заховається за обрій.
Тоді естафету підхоплює старший брат. Він зустрічає перехожих на вечірніх вулицях,дарує їм приємні слова і усмішки.
Матуся Фея гордиться своїми синами,бо вони приносять людям радість. Без них не обходиться жодна вихована людина.
( добрий ранок, добрий день,добрий вечір)
Показ презентації: “ Ввічливі слова вихованої людини”
Перша наша зупинка — «Пізнайко».
-Якими ви уявляєте вихованих хлопчиків і дівчаток?
Побажання.
Хлопчики — дівчаткам.
Чесно кажучи, на ввічливу, охайну, добру дівчинку і подивитись приємно! Такі дівчатка трішки схожі на казкових принцес.
Ввічливі дівчатка дуже делікатно розмовляють: не кричать, не сперечаються, не вимовляють грубих слів.
Ввічлива, добра дівчинка — справжня господиня в домі: вона помиє посуд і підлогу, допоможе бабусі почистити картоплю, напоїть молоком кошенятко.
І звичайно, кожен по-справжньому ввічливий хлопчик з радістю готовий дружити з такою дівчинкою.
Дівчатка, будьте принцесами!
Дівчатка — хлопчикам.
Гарному хлопчикові хочеться бути схожим на казкового лицаря або принца. Він завжди ввічливий з усіма дівчатками.
Ввічливий хлопчик обов'язково поступиться місцем дівчинці або жінці в трамваї або в автобусі.
Ввічливий хлопчик обов'язково допоможе дівчинці зняти пальто, подасть кімнатні капці мамі й бабусі, допоможе їм у домашніх справах.
Хлопчики, будьте лицарями!
Виховні ситуації. Обговорення з учнями вих. ситуацій. Їх аналіз.
Ситуація№1
До автобуса зайшла бабуся. А вільних місць не було.
Бабуся подивилася ласкаво на хлопчика і сказала:
Ситуація №2
У дверях зіткнулися хлопчик та дівчина. Як в такій ситуації правильно поступити?
Ситуація №3
У школі на коридорі розмовляють вчителі. Серед них Олег побачив свою вчительку Інну Іванівну. Проходячи мимо,хлопчик ввічливо сказав: - добрий день,Інно Іванівно!
- Скажіть,учні, чи все правильно зробив хлопчик???
Наступна зупинка — «Місто Вихованих людей».
О, та тут вже хтось побував до нас. Він переплутав усі правила життя
ввічливих людей. Діти, допоможімо мешканцям міста виправити помилки.
1. Проходити на своє місце у кінотеатрі треба спиною до тих, хто сидить.
2. Чемний хлопчик завжди смикає дівчаток за коси.
3. Ввічливі діти ніколи не поступаються місцем старшим.
4. Виховані діти обгортку від цукерки викидають на тротуар.
5. Усі діти переходять вулицю на червоне світло світлофора.
Наступна зупинка «Прислів'я. Скринька народної мудрості».
Читання учнями прислів’я:
1 Добре слово людини — що дощ в посуху.
2 Шабля ранить голову, а слово — душу.
3 Не проминіть ніколи людину,не привітавши її, і добре слово їй мовте
4 Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
5 Лагідне слово і залізні двері відчиняє.
6 Слово — ключ, яким відкривають серця.
7 Добре слово дім будує, а зле — руйнує.
8 Тепле слово і в мороз зігріває.
9 Слово інколи пече дужче за вогонь.
10 Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.
Складання прислів’я учнями
Ласкаве слово така й розмовонька
Яка головонька що весняний день
Говорить так умій змовчати
Умій сказати як 3 дні хліба не їм
Тести:
Учні вибирають із запропонованих рис ті,які притаманні вихованій людині
Вихованій людині притаманні такі риси:
Наступна зупинка — « У гостях в королеви чистоти”
Гра: “ТАК ЧИ НІ”
Учням потрібно визначити- де правильний вчинок,а де ні.
Якщо вчинок ввічливий учні піднімають зелену картку,а якщо ні- червону.
1 перед їжею мию руки
2 постійно відриваю ґудзики
3 вранці швидко прибираю ліжко
4 вранці я не вмиваюся
5 мої іграшки завжди складені
6 постійно чищу зуби
7 обгортаю книги
8 не вітаюся з людьми
9 не розмовляю під час їжі
10 завжди вітаюся з людьми
Фізкультхвилинка
Гадаю саме час нам відпочити
Встаньте,діти,посміхніться
Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній
Всі до сонця потягніться
Вліво, вправо нахиліться
Веретенцем покрутіться
Раз присядьте,два присядьте
І за парти тихо сядьте!!!!!!!!!!!!!
Читання речень,в які потрібно вставити ввічливі слова
1 Коли вчитель заходить в клас - ви говорите…………. Добрий день
2 За зроблену вам послугу щиро промовляєте………….Дякую
3 Прощаючись,ви говорите……………………………. До побачення
РОЗПОВІДЬ
Мама послала Маринку до тьоті Ліди за книгою. Марина позвонила у двері,зайшла в квартиту і сказала:………….. добрий день.
Тьотя Ліда саме відпочивала. Дівчині стало незручно і вона сказала:…………пробачте будь ласка.
Тьотя Ліда дала дівчині книгу. Марина сказала:…………дякую. Пішла додому,сказавши…………………. До побачення!
Наступна зупинка- “Ввічливі вчинки”
Учні повинні знайти правильний вихід з різних ситуацій
1 Як повинні заходити до автобусу й виходити хлопчики та дівчатка?
2 Аналіз малюнків(3)
Давайте перевіримо, чи знаєте ви основне правило таких привітань.
- Хто вітається першим
– чоловік чи жінка?
- молодший чи старший?
- керівник чи підлеглий?
- Учень чи вчитель?
Ще одне правило: не слід чекати, доки з вами привітається людина. Пам’ятайте: першим вітається вихованіший, то ж давайте постійно доводити собі та оточую чим, що ви – вихована людина.
Але є деякі виключення з цих правил: хто заходить у кімнату першим вітається з присутніми, а той, хто, виходить, - перший прощається з людьми, які залишилися у приміщенні.
4 Закріплення вивченого матеріалу
Отже,учні,ми сьогодні помандрували до країни вихованих людей,побували у містечку чемності,розв’язували різні задачі,грали в ігри,обговорювали казку…..
Але щоб усе жило і існувало ми складемо з вами ‘сонечко дружби’
На закінчення нашого заняття ми пограємося в гру,яка називається “Мікрофон”
Питання:
1 Яку людину можна назвати вихованою? ( в-дь учнів)
2 За допомогою яких слів вітаються люди? ( в-дь учнів)
3 Що потрібно сказати учневі,якщо запізнився на урок? ( в-дь учнів)
4 Що нового ви дізналися на сьогоднішньому занятті? ( в-дь учнів)
5 Що вам сподобалося на занятті? ( в-дь учнів)
5 Підсумок заняття
Ось і закінчилася наше виховне заняття. Необхідно бути ввічливим для того,щоб полегшити спілкування з іншими людьми,мати багато друзів та отримувати повагу від близьких.
І сьогодні,і надалі ми вчитимемося бути вихованими,ввічливими,чемними та привітними.
Адже, у народі кажуть,що ввічливих,вихованих людей шанують всюди,де б не була людина.
І головне:
Відноситися до людей потрібно так,як би ви хотіли,щоб ставились до вас.
Дякую вам за увагу. До нових зустрічей.
1