Виховна година для учнів 5 класу «Подорож у країну здоров’я»
Мета: формувати у дітей усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров’я кожної дитини; ознайомити з поняттям «звичка»; розкрити різницю між корисними та шкідливими звичками; сприяти усвідомленню дітьми необхідності формування корисних звичок; розвивати логічне мислення; виховувати силу волі для формування корисних звичок та бережливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: мультимедійна презентація
Хід:
І. Організація класу
1. – Добрий день, діти! Сьогодні в нас особливий день. До нас завітали гості. Привітаймо їх щирими усмішками та оплесками. Запрошую вас у надзвичайну мандрівку до дивовижної країни - країни Здоров’я. Потрапити туди нам допоможе казковий герой Котигорошко – найсильніший, найсміливіший казковий герой. (слайд №1).
- Дорога до країни Здоров’я не проста. Тільки сильні, сміливі та спритні мандрівники можуть здолати різні перешкоди.
ІІ. Основний зміст роботи.
1.Проблемна ситуація.
Другою підеш половину того багатства знайдеш, але й половину того здоров’я втратиш.
Третьою підеш нічого не знайдеш, але здоров’я збережеш.
2. Бесіда.
- Яка дорога є кращою? (Третя, адже веде до здійснення мрій).
- Якими необхідно бути, щоб зберегти здоров’я. (Сильними, сміливими, спритними).
- А ось і перші витівки Змія Горинича. Він не хоче, щоб діти росли сильними і здоровими, тому заплутав дорогу (слайд №3).
- Я думаю, що ви швидко все розпутаєте відгадавши, яке слово пропущене у прислів’ях.
3.Робота з прислів’ями (слайд №4).
… - найдорожчий скарб;
…. – не купиш;
Без….. немає щастя;
Чистота – запорука…..
…. бережіть, доки малі.
Як про …. дбаєш - так і маєш.
4. Хвилинка – цікавинка.
Повідомлення дітей.
1.Повітря, що ми вдихаємо, перебуваючи поблизу курців, містить таку саму кількість шкідливих речовин, нібито ми самі викурили дві цигарки на день.
2.Це потрібно знати! Одна крапля нікотину, що міститься в цигарках, вбиває коня.
3. Якщо кінчик скляної палички вмочити у нікотин і торкнутися нею дзьоба горобця, то він загине.
4. Від краплі нікотину загинуть усі рибки в акваріумі.
5. Не менш шкідливим є алкоголь. Він спричиняє поступове руйнування клітин внутрішніх органів та мозку.
6. В Індії слонам домішали до їх корму спиртне,після чого вони почали ревти, бігати, руйнувати будинки, перекидати автомобілі навіть виривати з корінням дерева.
- Який висновок ми можемо зробити? (відповіді дітей).
5. Гра « Стіна здоров’я» (слайд №6).
- Діти, шлях до країни Здоров’я злий Змій Горинич завалив камінням та вимурував цегляну стіну. Нам потрібно зруйнувати її.
( Шкідливі звички записано на цеглинках). Діти пояснюють, чому ця звичка шкідлива, як її виправити. Після виправлення кожної шкідливої звички цеглина зникає і стіна руйнується ).
Приклади шкідливих звичок:
Облизую пальці.
Гризу нігті.
Сьорбаю коли їм.
Колупаюся в носі.
Кидаю сміття.
Сварюся.
Б’юся.
Не реагую на зауваження.
Не допомагаю вдома.
Не роблю гімнастику.
Курю.
Їм багато солодощів.
Лінуюся прибирати.
Багато сиджу за комп’ютером.
Пізно лягаю спати.
Не люблю митися і прати білизну.
Слайд №7 Про О.Блохіна.
6. 10 рецептів здоров’я.
Змію важко здолати сміливих і сильних дітей. Він приготував для вас випробування. Хто уважний, і хоче бути здоровим,той легко відгадає потрібне слово.
перехожі оглядались –
так роби , щоб люди звикли:
ти в усьому завжди…(приклад).
7. Інтерактивна вправа.
- Щоб потрапити до країни Здоров’я, залишилося зробити лише кілька кроків. У кожного з вас паперовий слідок. Запишіть на ньому, що потрібно зробити, щоб зміцнити здоров’я. Зараз ви прикріпити їх на дошці у вигляді кроків на шляху до здоров’я. (орієнтовні відповіді дітей: дотримання режиму дня; здорове харчування; загартовування; фізкультура і спорт; не їсти багато солодкого; не вживати алкоголь; правила гігієни; не сидіти близько до телевізора; не сваритися; не курити).
ІІІ. Підсумок заходу.
Інтерактивна вправа «Продовж речення…».
Діти, хто здоровий,
Той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він здолає всі вершини, це ж чудово для людини.
Подаруємо пісню «Не давайте суму жити» нашим гостям.