Котенко Г. Л.
Класний керівник 3 – В класу
Виховна година
« В гості йде Святий Миколай, ти добром його стрічай»
Мета: продовжувати виховувати духовність, доброту, почуття милосердя, ввічливість, любов до ближніх; ознайомлювати учнів із народними новорічними традиціями; розвивати мислення й пізнавальні інтереси, вчити осмислено творити добро; виховувати людяність, доброзичливість, толерантність.
Обладнання: святково прибрана класна кімната, мультфільм, сніжинки, зірочки.
Хід виховної години
Учитель: Діти, давайте відгадаємо загадку:
Цей добрий чоловік
У грудні, раз у рік
До хати завітає,
Чемних дітей вітає,
Дарунки залишає. (відповідь дітей)
- Правильно. Це святий Миколай. А що ви знаєте про це свято? (відповіді дітей).
- За народними повір’ями саме в ніч на 19 грудня Микола Чудотворець спускався на землю з небес і обходив весь світ, допомагаючи знедоленим і відновлюючи справедливість.
Учитель: Свято Миколая прийшло до нас з тих часів, коли люди увірували в єдиного Бога Ісуса Христа. Майже 2000 років тому, у невеличкому містечку під назвою «Мири», мешкав хлопчик на ім’я Микола. Батьки малого Миколайчика померли дуже рано, залишивши хлопчині чималу спадщину. Виховували Миколая хороші люди, тому він виріс добрим, щирим та мав багато інших гарних рис характеру.
Дивлячись на інших людей, які не мали достатньо грошей, щоб гарно вдягатися, їсти ласощі, вирішив Миколай роздати своє бідним людям, а насамперед – їхнім дітям. Частенько набивав хлопчик мішки всіляким одягом, їжею, іграшками, іншими дарунками і ночами розносив їх бідним дітям, залишаючи біля дверей.
Тому святий Миколай є покровителем дітей, а також подорожуючих та моряків. Адже в скрутну хвилину люди йому моляться.
Учитель: Діти, а ви почули якийсь дивний звук бііля наших дверей? (відповіді дітей). Давайте перевірио справдилися наші сподівання?
(Відкриваються двері, до класу заходить Миколай з ангелами)
Учитель: Діти, ви полюбляєте мультфільми? (відповідь дітей). Давайте переглянемо мультик про святого Миколая (діти дивляться мультфільм «Різдвяна казка»).
– Вам сподобалось? А що найбільше?
– Що нового ви дізналися переглянувши цей мультфільм?
– А кому з вас святий Миколай залишить подарунки в цьому році? (відповідь дітей).
Учитель: Так, молодці, і справді ви вибули чемними, слухняними і тому наші поважні гості прийшли до нас з подарунками!
(Святий Миколай та ангели роздають дітям «миколайчики»)
Гра «Добрі справи»
Учитель: Ви любите ігри?
– Ви робили багато добрих справ у цьому році?
– Тож давайте зіграємо в гру. У мене є сніжинка. Кому її дам, той повинен розповісти про свою добру справу.
Зараз ми зіграєм в гру,
але гру цю не просту.
Ми сніжинку тут ось маєм,
про добру справу розповідаєм.
Учитель на парту кладе сніжинку, учень називає свої добрі справи.
Гра «Збираємо зірки!»
Учитель: А зараз давайте пограємо в гру. З кожного ряду я виберу 1-ого учня.
– Упродовж однієї хвилини збираємо зірочки, розсипані на підлозі. Але не всі, а тільки ті, на звороті яких написано про доброту чи правила поведінки, які повинні дотримуватися ви.
– Ось, наприклад: милосердя – нам потрібно забрати цю зірочку?
– А, неохайність?
– Виграє той, то зібрав найбільше зірочок.
Гра «Якщо ти добра людина, то повинен …»
Учитель: Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.
• Допомагати мамі мити посуд.
• Берегти рідну природу та охороняти її.
• Шанувати працю інших людей.
• Галасувати, коли хтось відпочиває.
• Обманювати, сваритися, хвалитися.
• Насміхатися з чужого горя.
• Не слухати батьків.
• Ділитися тим, що в тебе є.
• Ображати інших.
• Захищати слабшого.
• Допомагати друзям у біді.
Учитель: Молодці, ви добре впоралися зі всіма завданнями. Давайте, діти, наслідувати Святого Миколая, творячи тільки добрі справи!