Виховна година до Святого Миколая

Про матеріал
Виховна година до Святого Миколая "Йде Святий Миколай - ти добром його стрічай"
Перегляд файлу

 

 Тема: «Йде Святий Миколай, ти добром його стрічай»

 

Мета: виховувати духовність, доброту,  почуття милосердя, ввічливість, любов до ближніх;  ознайомлювати учнів із народними традиціями; розвивати мислення й пізнавальні інтереси, вчити осмислено творити добро; виховувати людяність, доброзичливість.

 

Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація, відео сюжет «Про добро», мультик «Святий Миколай», пісня «Ой хто-хто Миколая любить ».

 Форма проведення: година спілкування.

 

 

Хід заходу
 

 

Ведучий

Доброго дня, діти. Зараз на дворі зима, і як ви всі знаєте в цю пору року є дуже багато свят. Скажіть, які зимові свята ви знаєте?

(Відповіді дітей)

Ведучий

 Молодці діти, і Новий рік, і Різдво Христове, і масляна, і свято, яке чекають діти найбільше – це Святий Миколай. І він до нас прийде зовсім скоро, вже в ніч на 19 грудня ви всі будете його чекати, я сподіваюся він принесе вам те, чого ви бажаєте. І ніхто під подушкою не знайде різочки, бо всі ви слухняні діти, які прислухаються до думки інших людей і допомагають дорослим. Найбільшою пошаною в народі відзначалося свято Миколи, який вважається покровителем бідних і знедолених та заступником рибалок і моряків. Святого Миколу вшановують два рази на рік: 22 травня і 19 грудня. У народі кажуть: „До першого Миколи не буває холодно ніколи, а до другого Миколи не буває тепла ніколи”.

А хто ж такий Святий Миколай?

(Відповіді дітей)

Ведучий

Так це Святий, але я хочу розповісти вам про його земне життя.

   Десь 1700 років тому на півдні Італії у заможній родині народився маленький хлопчик, якого назвали Миколою. Нічого не бракувало малому Миколі – ні одежі, ні їжі. Та через деякий час він залишився  сиротою,  спочатку померла мама , а  за нею і тато. Хлопчик ріс під опікою чужих людей. Він часто виходив на вулицю погратися з дітьми. Це були діти небагатих батьків. Микола їх жалів, але не знав, як допомогти.  Був у Миколи старий учитель. Одного разу вони читали Святе Письмо: «Коли ти робиш добро, нехай твоя правиця не знає, що робить лівиця…»

- Як це розуміти? – запитав в учителя замислений Микола.

- Коли ти робиш добро іншому, то не треба про це голосно всім розказувати. Краще не хвалитися своїми добрими вчинками.

 Стояла глибока осінь. Миколка знав, що багато дітей у їхній околиці живуть бідно, у голоді і холоді.

От родина старого Олександра. Мати хвора, в Петра немає взуття, а мала Софійка вранці збирала на дорозі хмиз, щоб було чим затопити в печі.

Увечері Миколка тихо, щоб слуги не бачили, подався до комори. Набрав у торбину борошна, налив пляшечку олії, набрав повні кишені яблук, відшукав у своїй скриньці пару нових шкарпеток, нові постолики. Все це склав у велику торбину і сховав під своїм ліжком. Коли в домі  всі поснули, він тихенько вислизнув із ліжка, пробрався до Олександрової хатини, поклав там торбину й чкурнув додому.

Вранці старий Олександр не міг натішитися щедрими дарунками. Але хто це міг зробити? Кому подякувати?    

                                                                                                                                                                                                                 З того часу Миколка часто робив такі дарунки бідним сусідам. Люди молили Бога за невідомого, який їм допомагає. Та ніхто не здогадувався, що то був Микола.

Миколині слуги стали помічати, що зникають харчі, одяг, паливо з комор. Стали пильнувати. Одного разу, коли Миколка тільки-но склав торбинку і вийшов із свого подвір’я,  його наздогнав старий слуга. Думав, що то злодій. Тоді й стало відомо всім, хто піклується про бідних.

            Минули роки. Микола вивчився, став священиком. Усе своє добро роздав бідним людям і служив їм, як тільки міг.

За це Господь дав йому силу творити добро ще більше.

Діти, а зараз ми перевіримо на скільки ви були уважні.

1. Скільки разів на рік відзначають свято Миколая?

2. Як звали хлопчика?

3. В якій сім’ї зростав хлопчик?

4. Яким чином він допомагав бідним людям?

5. Як віддячили люди Миколаю?

6. Ким став хлопчик коли виріс?

Ведучий

Ви прослухали розповідь, отже готові переходити до нашої теми. Отож, сьогодні тема нашої виховної години: „Йде Святий Миколай, ти добром його стрічай»”. Напередодні Свята Миколая ми поговоримо з вами про доброту – дуже важливу і потрібну для кожного з нас чесноту.

«Добре» , засвідчуємо ми, коли нам приємно, радісно і затишно.

«Добре», кажуть наші батьки, друзі чи знайомі, коли ми зробили щось хороше і корисне іншим людям.

В основі всіх наших добрих почуттів, слів і вчинків лежить поняття добра. А щоб добра у світі стало більше, нам самим потрібно бути добрими – говорити хороші слова, добре ставитися до інших, робити добрі справи. Людина, яка робить добро, є такою щасливою, як і та, кому вона його зробила. Тому добро завжди пов’язане з такими чеснотами, як чуйність, милосердя, доброчинність, щирість, справедливість. На добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром бо найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість – бути добрим. Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину – це повинно бути у характері кожної людини. А зараз я пропоную вам подивитись відео сюжет «Про добро».

Чому нам слід робити добрі вчинки?

(Відповіді дітей)

 

Як ви думаєте, чи достатньо для радості у житті тільки ігор і розваг?

(Відповіді дітей)

А які добрі вчинки можете робити Ви?

(Відповіді дітей)

А чи допомагаєте ви батькам?

(Відповіді дітей)

Ведучий

А ще діти, щоб самому бути щасливим, треба бережно, сердечно і чуйно торкатися серця інших людей. Послухайте «Правила добра».

«Правила добра»
Щоб добрим чоловіком стати,
Потрібно правила добра всім знати.
Найперше з правил цих чудесних
Уміння бути добрим, чесним.
А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей,
Добро сам будеш мати.
А третє правило просте,
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,
Учителів не забувай.
Ці правила виконувати мусиш,
Тоді закону доброти ти не порушиш.

Діти, які ви правила запам’ятали?

(Відповіді дітей)

Ведучий

А тепер давайте зіграємо в гру. Я читатиму вірш, а ви повинні продовжити його одним словом – Так, або Ні.

– Бабусі хлопчик помагав,

На допомогу він мастак.

Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)

– Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре?    (Ні.)

–А як немає забіяк,

Тоді усім прекрасно?   (Так.)

– А як серця у всіх ясні,

То вам погано, діти?       (Ні.)

– Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається?       (Так.)

– А як обличчя всіх сумні,

Похмурі, злі? Вам добре?  (Ні.)

– Кричить, ламає все хлопчак,

Це теж погано, діти?     (Так.)

– Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються , добре?  (Ні.)

– Коли вам краще жити:

Коли сміються діти?     (Так.)

А які добрі вчинки робили ви в своєму житті?

(Відповіді дітей)

Ведучий

А зараз ми подивимось мультик, який має назву «Святий Миколай». https://www.youtube.com/watch?v=alAGK1jDuAg  Діти, хочете продовжувати нашу виховну далі? Отже, продовжуєм. Наступна гра називається «Людські чесноти».  Я вам буду перераховувати людські чесноти, ви уважно слухайте і коли я скажу добру якість – плескайте в долоньки, а коли я скажу чесноту, яка вам не подобається – тупайте ніжками.

Наприклад: лінь. Що ви будете робити? Звичайно тупати ніжками .Тому що ніхто не хоче бути ледарем.

доброзичливість

неуважність

працелюбність

щедрість

впертість

привітність

терпимість

заздрість

вдячність

байдужість

чесність

справедливість

ненависть

ввічливість

Ведучий

Діти, чи сподобалися вам завдання?

(Відповіді дітей)

Ведучий

- Молодці. Діти, а чи любите ви казки? А як добре ви знаєте казки ми зараз і дізнаємося, погравши в гру «З якої це казки?»
• Він звірят усіх лікує,
Від халепи їх рятує,
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів і тигрят,
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить,
Наш добрий лікар... (Айболить)
— Про кого йде мова?
— Яку добру справу виконував лікар Айболить?
• Сидить півник на печі,
Їсть смачненькі калачі,
Тут лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиса півника забрати.
(«Котик і Півник»)
— Хто і яке добре діло виконав у цій казці?
• Вигнав дід козу із хати,
Тай пішла вона блукати,
В зайця хату відібрала.
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув —
Зайцю хатку повернув.
(«Коза-дереза»)
— Хто допоміг зайчику повернути свою хатину?
— Яким він був?
• Виріс цей хлопчина
З маленької деревини.
У печі зміючку спік,
Сам на дерево утік.
Його гусятко врятувало —
На крилечка свої узяло.
Принесло до тата й мами,
Частувалось пирогами.
(«Івасик-Телесик»)
— Хто в цій казці зробив добрий вчинок?

Ведучий

Молодці, я бачу що ви дуже старанні учні, і добрі діти, а зараз ми і побачимо наскільки ви добрі, погравши в гру «Якщо ти добра людина, то повинен …»
Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви показуєте так «___», а якщо ні, то так «___».

• Допомагати мамі мити посуд.
• Берегти рідну природу та охороняти її.
• Шанувати працю інших людей.
• Галасувати, коли хтось відпочиває.
• Обманювати, сваритися, хвалитися.
• Насміхатися з чужого горя.
• Не слухати батьків.
• Ділитися тим, що в тебе є.
• Ображати інших.
• Захищати слабшого.
• Допомагати друзям у біді.

Ведучий

А зараз давайте напишемо лист до Святого Миколая.  Але пам’ятайте, що гроші та іграшки не найголовніше в житті. Попросіть у Святого Миколая того, що найбільше бракує вам і вашим сім’ям. Я наприклад, проситиму здоров’я для своїх батьків і миру нашій країні. А тепер ваша черга.

 

Молодці, ви добре впоралися зі всіма завданнями. Давайте, діти, наслідувати  Святого Миколая творячи тільки добрі справи! Діти, скажіть, а які добрі справи ви запам’ятали?

(Відповіді дітей)

 

Ведучий

Молодці, діти, але нажаль наш час вичерпався і нам пора прощатися. На закінчення я вам пропоную послухати пісеньку, яку ви всі раніше чули, і навіть співали  - це пісня «Ой хто-хто Миколая любить». Діти нам пора вже прощатися і я хочу щоб ви дбали про себе, допомагали старшим, і завжди були слухняними, щоб Святий Миколай не ложив вам під подушки різочок. Дякую вам за вашу активність. До побачення. До нових зустрічей. 

1

 

doc
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку