Виховна година «Доброта».
Мета: розвиток зв'язного мовлення, спостережливості, уміння висловлювати власні судження; виховання бажання творити добро.
Хід вправи:
І. Вступна частина.
1. Закінчіть речення:
а) Андрійко ділиться з друзями своїми іграшками, бо він...
б) Марійка не дозволила Софійці погратися зі своєю лялькою, бо вона...
-А що ви й ваші друзі робите, коли вам не дають іграшок? (Відповіді
учнів.)
забуде ручку або зошит, як учините ви?
Вихователь. Увічливість, щедрість, делікатність, уміння дотримуватись даного слова, правдивість - це такі людські чесноти, які повинна мати кожна людина.Але без чесноти, про яку ми будемо говорити на уроці сьогодні, світ ставби жорстоким, підступним і злим. Що це за чеснота? Послухайте йдізнайтеся з вірша.
Мудрець сказав: живи, добро звершай
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра.
Нехай ця істина стара:
Людина починається з добра.
Чи можна людині, яка зробила добро, вимагати за це винагороди?
З чого ж починається людина?
Вихователь. Отже, сьогодні ми будемо говорити про добро, добрі вчинки добрих людей. Тема нашого заняття «Людські чесноти». А девіз давайте почитаємо разом:
Не залежить доброта від зросту,
Не залежить доброта від віку.
Доброта з роками не старіє,
Доброта, як сонце, гріє.
ІІ. Основна частина.
Вихователь. В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, ібратів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг - Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серцях. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінинка може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидатизле насіння. Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте. Коли ви відпочивали на перерві, сюди завітали Добро і Зло. Вони поклаливам на парти сердечка. (Додаток 2) Придивіться, сердечка не прості: з одного боку наодного боку на них проростають зернята доброти, з іншого - зла. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння.
Вихователь. Що завжди перемагає в казках? Назвіть казки, в яких перемагає Добро. (Відповіді дітей.)
ІІІ. Заключна частина.
Вихователь. Що ж перемогло у нас, Добро чи Зло? Візьміть сердечка та прикріпіть на дошці тією стороною, яка перемогла у ваших серцях. Вийшло велике червоне серце. Дякую вам за співпрацю. А дарунком для вас нехай стане цей вірш:
Врятує світ краса -
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало,
Бо стільки всюди зла - людина вже не та.
Тож, люди на Землі,
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.
«Рефлексія».
Мета: підведення підсумків заняття.
Хід вправи:
Вихователь пропонує відповісти на наступні запитання:
Вихователь. Сьогодні на занятті ми з вами познайомилися з самим «Добром і Злом». Дізналися багато нового і корисного. Молодці ви сьогодні дуже активно попрацювали, бажаю вам успіху! Дякую за увагу!