Виховна година "Дорожні знаки та їхні групи"

Про матеріал
Захід дає змогу ознайомити учнів з дорожніми знаками та їхніми групами, місцем встановлення, виховувати обережність, культуру поведінки на вулицях міста та околицях.
Перегляд файлу

Дорожні знаки та їхні групи

Захід для учнів 5 класу

 

Мета. Продовжувати ознайомлення учнів з дорожніми знаками та їхніми групами, місцем встановлення.

Розвива­ти увагу, спостережливість, уміння орієнтуватися на ву­лицях міста за допомогою дорожніх знаків, розпізнавати їх.

Виховувати обережність, культуру поведінки на вулицях міста та околицях.

Обладнання. Магнітна дошка, настінні дорожні знаки, таблички з назвами груп, кросворд, кольорові олівці, таблиці, індивідуальні світлофори (червоне, зелене світло).

 

 

Хід заняття

І. Мотивація уроку.

Відомо всім, що найдорожчий скарб людини — це її власне життя і здоров'я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тільки здоров'я, а й навіть жит­тя. Тому треба всім дотримуватися певних Правил до­рожнього руху. Сьогодні ми продовжуємо вивчати ці пра­вила. Послухайте уважно вірш Я. Пішумова «Азбука міста» і назвіть тему нашого уроку.

Місто, в якому з тобою живем,

Можна по праву зрівнять з букварем.

Азбука вулиць, розкривши для нас

Місто, уроки дає повсякчас.

Ось вона, азбука — треба всю знать, —

Вздовж тротуару, глянь, знаки стоять.

Азбуку міста завчи до ладу,

Щоб не потрапити раптом в біду.

 

II. Оголошення теми і мети уроку.

Так, правильно. Сьогодні ми будемо говорити про дорожні знаки. Метою цього уроку буде вивчення дорожніх знаків та їхніх груп.

 

III. Засвоєння нових знань, умінь і на­вичок.

 

1. Навіщо ж нам вивчати Правила дорожнього руху?

Яку роль відіграють вони у житі людини?

(Вони охороня­ють і підтримують порядок на дорогах, забезпечують без­пеку дорожнього руху).

Коли на вулицях почали їздити трамваї, автомобілі, тролейбуси, автобуси, вулицям потрібно було дати мову. На цій дорожній мові з водіями та пішоходами «розмов­ляють» вулиці усіх країн світу.

Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З букв будують слова, зі слів — речення. У дорожньої мови також є букви — знаки. Але їх не потрібно складати у слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фра­зу — дорожній сигнал. Ці сигнали бувають різними. Одні попереджають водія або пішохода про небезпеку, інші — забороняють рух. Є знаки, за допомогою яких можна дізнатися, де отримують якусь послугу.

Одні знаки розміщені на трикутниках з червоною об­лямівкою. Ці знаки встановлюються на відстані 150-300 м поза населеними пунктами, у населених пунктах — на відстані 50-100 м до початку небезпечної ділянки.

Інші знаки не випадково розміщені у колі з червоною облямовкою або з червоним фоном.

А ось знаки у колі блакитного кольору. Вони дозволя­ють рух, наказують рухатися у певному напрямку легко­вим автомобілям, вказують велосипедну доріжку, доріжку для пішоходів тощо.

Є ще знаки — блакитні прямокутники з малюнками: то ніж з виделкою, то червоний хрест, то намет, то ліжко. Не важко здогадатися, що ці знаки вказують: поруч їдаль­ня, медичний пункт і т. д.

 

Усі дорожні знаки поділяються на групи:

        попереджувальні знаки;

        знаки пріоритету;

        заборонні знаки;

        зобов'ячуючі знаки;

        інформаційно-вказівні знаки;

        знаки сервісу.

(На магнітній дошці з'являються таблички з назвами груп, біля кожної таблички З, 4 знаки).

 

2. Перевірка виконаної учнями роботи.

У кожного учня на парті лежить індивідуальний «пішохідний світлофор».

Учень, якого викликав учитель, називає знак, а діти своїм світлофором дають сигнал учителеві (зелений чи чер­воний).

 

3. Фізкультхвилинка.

Проводиться гра «Попереджувальний сигнал рукою». Цю гру слід проводити після вивченої теми «Сигнали, що по­даються водіями транспортних засобів». (Цю тему вивча­ли на попередньому уроці).

Учні шикуються у колону по одному, спереду стає веду­чий, котрий повинен мовчки подавати застережні сигнали водіїв рукою: «Витягнув ліву руку у сторону або права зігнута у лікті» — означає поворот наліво — у відповідь всі повинні повернутися ліворуч; «Рука витягнута вгору» — гальмування — стоять нерухомо; «Витягнув праву руку в сторону або ліва зігнута у лікті» — означає поворот направо — всі повернули­ся праворуч.

Той, хто помиляється, дістає зауваження вчителя (штрафне очко), але продовжує фати. По закінченні гри визначаються учасники, які не зробили жодної помилки.

 

4. Гра «Розстав дорожні знаки на місце­вості».

 

Робота в парі. Взаємоперевірка виконаної роботи.

— Які із зображених знаків ви бачили на своїй вулиці?

 

IV. Закріплення нового матеріалу.

 

1. Відповіді на запитання.

— Для чого призначені дорожні знаки? Розглянь знаки і розкажи про них за таким планом:

        Як називається знак.

        До якої групи належить.

        Що він означає.

 

2. Бліц-турнір.

1.     Місце, де на вахті стоїть міліціонер? (Пост ДАІ)

2.     Дуже хочеться їсти. Який ми шукаємо знак. (Ресто­ран або їдальня)

3.     Який знак вас напоїть? (Питна вода)

4.     Ніч... Зупинитися б на відпочинок. Але де? Хто ска­же? (Місце відпочинку)

 

3. Вікторина.

1.     Людина, яка їде у транспорті. (Пасажир)

2.     Як називають той пост, де на вахті стоїть міліціонер? (ДАІ)

3.     До якої групи належать знаки, схожі на червоне око світлофора? (Заборонні)

4.     Людина, яка іде по тротуару. (Пішохід)

5.     Як називаються ті знаки, що зображені у блакитно­му крузі? (Зобов'язуючі)

6.     Пристрій для регулювання руху транспорту і пішо­ходів. (Світлофор)

 

V. Підсумок уроку.

 

1.     За допомогою чого здійснюється регулювання до­рожнього руху?

2.     На скільки груп розподілені дорожні знаки? Назвіть ці групи.

 

 

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку