Виховна година "Умій дружити"

Про матеріал
Тема. Умій дружити. Мета: учити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнення бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями; виховувати чесність, щирість.
Перегляд файлу

Тема. Умій дружити.

Мета: учити дітей цінувати дружбу та  друзів; викликати у них прагнення бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями; виховувати чесність, щирість.

Обладнання: святково прибрана зала, плакат «Умій дружити!», квітка-семицвітка; прислів’я; «дерево  порад»; гілочки дружби; «листочки» з «дерева».

Використані  інтерактивні методи: «Мікрофон», «Незакінчене речення», вправа «Квітка дружби», гра «Закінч прислів’я», вправа «Дерево порад», гра «Добре – погано».

Хід заходу

Учитель:

 Любі діти, у наш клас

 Завітали люди щирі,

 Привітайте, в добрий час

 Гостей посмішкою й миром!

Діти:

 Добрий день вам,

 Добрий день нам,  

 ДОБРИЙ ДЕНЬ ВСІМ!

Учитель:

  • Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина, - про дружбу.

Учні:

 Є чарівне слово «Дружба»,

 Знаємо ми це усі.

 Дружать ноти зі словами

І складаються в пісні.

 

Дружбу треба поважати,

Дружбу треба берегти.

Дружать всі малята,

Подружились я і ти.

 

І дорослі дружать й діти,

Як нам з цього не радіти?

Де в сім’ї любов і ласка,

Там панує мир і щастя.

 

Дружать квіти біля школи

І не сваряться ніколи.

Он троянда задивляється,

Як ромашка усміхається.

 

Дружать поле з колосками,

Дружать літо і тепло.

Дружить осінь із дощами,

Дружать щастя і добро.

 

Учитель:

  • Діти, ви всі маєте друзів. Вам разом весело і цікаво вчитись і відпочивати. Хто ваш друг? Який він?

Працює «мікрофон».

  • Я рада за вас. Це дуже важливо мати справжнього друга. А чи завжди у вас все добре? Спробуйте пояснити, що означає дружити. Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає…»

Відповіді дітей. «Мікрофон».

  • Молодці, правильно ви розмірковуєте про дружбу. Сьогодні ми закріпимо ваші знання, розглянемо різні ситуації, поповнимо вашу скарбничку правилами дружби. Тож сьогодні на нас чекає багато цікавого. Пригадаймо наше головне бажання.
  • Уміти дружити.
  • Так. А здійсниться воно лише тоді, коли ми зберемо квіточку-семицвіточку. На дошці ви бачите лише серединку цієї квіточки і вона незвичайна, адже має назву. Прочитайте яку!
  • Дружба.
  • Нам необхідно повернути їй пелюстки. Здогадалися скільки?
  • Сім.
  • Так і є. Вони всі у мене. Тільки повернути їх можна за умови виконання «Правил дружби». Ви готові?
  • Готові.
  • Тож, складемо «Квітку дружби»…  Усе добре чи зле починається з малого. А з чого ще  – ви скажете, коли прослухаєте пісню.

Пісня «Посмішка»

  • А тепер скажіть одним словом, про що пісня.
  • Про посмішку.
  • Це і є перше правило дружби. Ми прикріплюємо першу пелюсточку.

Прикріплюємо пелюстку «Усмішка»

  • Наступне правило «Мудрість». А що говорить народна мудрість про дружбу? Чи добре ви знаєте прислів’я?
  • Знаємо.
  • Зараз перевіримо. Пограємо в гру «Закінч прислів’я». На дошці ви бачите початок прислів’їв. З другого боку – їх кінець. З’єднайте їх.

Сила птаха в крилах,…  а людини – в дружбі.

Без вірного друга - …    велика туга.

Друга шукай, … а знайшов – бережи.

 

  • Правильно ви склали прислів’я, може, й інші знаєте. Перевіримо!
  • Отже, ми повторили з вами друге правило – прикріплюємо другу пелюсточку.
  • А тепер прочитаємо третє правило.
  • Допомога.
  • Друзі повинні допомагати одне одному. Давайте зараз подумаємо, як допомогти одному хлопчикові. Щоб ви йому порадили?

 

Оповідання В. Паронова «На всіх не вистачить»

Старші хлопці у футбол грають, а малий Вовчик їм завжди допомагає – м’яча подає, у кіоск по воду збігає.

Сьогодні вдалий день: хлопці замовили пляшку «Спрайту» й цукерки. Вовчик прибігає захеканий, віддає Ігореві воду.

  •       Цукерки я сам поділю, можна? – питає Вовчик і дивиться на Ігоря великими чесними очима.
  • Діли.

Вовчик роздає всім по дві цукерки, бере собі дві, а папір скручує і кидає під кущ.

Поки хлопці грають, Вовчик стежить за папірцем. Коли всі підуть, він його підніме, розгорне і дістане зайві цукерки. Цікаво, скільки їх цього разу буде? Одного разу аж п’ять залишилось. А навіщо їх ділити? Все одно на всіх не вистачить.

Краще самому з’їсти.

 

  • Щоб ви порадили Вовчику? Напишіть свої поради на листочках і ми їх прикріпимо на «дерево порад».

Діти пишуть поради, зачитують уголос і прикріплюють до дерева листочки.

  • Які корисні поради! А ще краще, що ми оживили дерево, добру справу разом зробили. Ми ж всі любимо зелені дерева.
  • А як же бути хлопчику? Що йому робити?
  •  Прочитайте наступну пелюсточку. Прикріпимо
  • Умій вибачатися.
  • Діти вміють це робити, бо знають мирилки. Давайте розкажемо їх нашим гостям.

Діти розповідають мирилки.

  • Як добре, коли друзі миряться. І їм добре й радісно. Хто дружить, той уміє пробачати, уміє сказати добре слово. А ви знаєте добрі слова?
  • Знаємо.
  • Кожний із вас хай скаже своєму сусідові по парті добре слово.

Працює «мікрофон».

  • А зараз пограємо в гру «Добре – погано». Погані вчинки викинути в кошик, а добрі – повісити на дерево.

 

Розірвав  захистив

Образив   відвідав

Посварилися обігрів

Відібрав  допоміг

Штовхнув   поділився

Ударив  заспокоїв

Зруйнував  подарував

Забруднив  пожалів

Злякав   провідав

Схитрував   прочитав 

обманув   відремонтував

 

  • Ви такі розумні, веселі, добрі, що мені з вами легко і радісно. Тож давайте прочитаємо наступну пораду і прикріпимо пелюсточку.
  • Доброта.
  • Народна мудрість говорить: «Дружба – велика сила». А чи ви хочете бути сильними?
  • Хочемо.
  • Погляньте на свої парти. На них лежать гілочки. Як ви гадаєте, для чого вони сьогодні нам потрібні? А хто пам’ятає казку «Батьківський заповіт»? Про що вона?

Учень розповідає казку.

  • Ось і ми зберемо наші гілочки й перев’яжемо стрічкою. Цей пучок стане немов би символом єдності нашого класу, символом дружби. Що ж прикріпимо наступну пелюстку «Єдність». Скільки ще пелюсток потрібно?
  • Так, однієї пелюстки бракує у нашої «Квітки дружби». Але вона дуже приємне, тому що друзі завжди приносять її одне одному. Що це?
  • Радість.
  • Прикріпимо останню пелюсточку. «Квітку дружби» складено. Чи подобається вона вам? Що потрібно для того, щоб дружба була міцною?

Учні:

  Земля в  барвистому суцвітті

  У часі й просторі летить.

  Ти не один живеш на світі,

Один би ти не зміг прожить.

 

Якщо друг у тебе є –

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

То ж без друга не прожити.

 

Якщо друг у тебе є,

Люби його понад усе.

Ти не зрадь його ніколи,

Помагай йому в усьому.

 

Вислухати його вчись,

З ним секретом поділись.

І цукерку ви вдвох з’їжте,

Яблуко навпіл розріжте.

 

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все вам легко удається,

Весело усім живеться.

 

Якщо друг тебе почує,

Твоє серце не сумує.

Горе зменшиться удвічі,

Радість б загляне у вічі.

 

Якщо хочеш мати друга,

То поводься чемно дуже.

Віддай частину свого серця

Тому, хто другом твоїм зветься.

 

  • От і добре! А щоб ви не забули ці правила, я дарую кожному з вас таку саму квітку. Нехай ваші стосунки з друзями будуть завжди радісними, світлими, яскравими, як ці квіточки. А ви будьте справжніми друзями.

Звучить пісня.

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
2161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку