Виховна година «Дружба – дорогоцінний скарб!»

Про матеріал
Тема: «Дружба – дорогоцінний скарб!» Мета: Вчити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнення бути справжніми друзями. Розвивати вміння розмірковувати, аргументувати свою точку зору. Сприяти вихованню моральних якостей, що сприяють формуванню уміння дружити і дорожити дружбою.
Перегляд файлу

Тема: «Дружба – дорогоцінний скарб!»

Мета:

 Вчити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнення бути справжніми друзями.

 Розвивати вміння розмірковувати, аргументувати свою точку зору.

 Сприяти вихованню моральних якостей, що сприяють формуванню уміння дружити і дорожити дружбою.

Обладнання: малюнок «Серце»; листи з прислів’ями про дружбу; долоні із кольорового паперу , на яких пишуться закони дружби; серця з побажаннями другові;  відео фрагменти про дружбу;  презентація.

Хід заходу

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення та представлення теми

ІІІ. Робота за темою виховного заходу

IV. Висновки


Класний керівник Доброго дня, шановні присутні!  Ми з вами зібралися у колі дружнього восьмого класу.Ви всі зрозуміли , що темою нашої сьогоднішньої виховної години є дружба і гаслом є прислів’я : Людина без друзів, що дерево без коріння» Слайд 1

Дружба - Це дуже багатогранна і цікава тема.

Учень 1 В усі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів дружба перевірялась кров’ю і служила військовим справам. Дружба оформлювалася спеціальним договором і великою клятвою: надрізавши пальці , побратими зливали свою кров в чашу і, змочивши в ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніхто не міг їх розлучити. Слайд2

      Учень 2 В епоху середньовіччя дружба вважалась утіленням благородства і вірності.  Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання і сімейних стосунків. Слайд3

Учень 1       Для людей епохи романтизму дружба – це живе почуття, безпосереднє життєве переживання, вони називають його святою. Слайд4

Класний керівник Сучасні тлумачні словники пояснюють значення слова «дружба» так:Дружба: Особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями   Слайд5

Учень  зачитує вірш


Хто такий друг? Його повинен кожен мати...
Друг - це твоя споріднена душа...
Друг - той , кому ти можеш довіряти...
Продовжувати можна без кінця...

Друг -  твій наставник і водночас учень...
Це той з ким спільних спогадів є куча...
Той, хто підтримає в важкі хвилини....

Друг... Він той хто  піде за тобою,
Навіть якщо ти зовсім не правий...
Друг - той, хто не дає спокою...
Видзвонює, хвилюється чи ти живий)

Друг - той з ким плачеш і смієшся...
Хто подасть руку, коли ти впадеш...
Друг - це частинка твого серця...
Це той, з ким по житті ідеш...

Друг - це просто той, хто нам дарує щастя!
Цінуй його і буде все прекрасно!


Класний керівник. Нещодавно ви проходили тестування «Чи справжній ти друг». Вам було запропоновано 10 ситуацій та шляхи виходу з них. Ось маємо результати. 

Тест «Чи гарний ви друг»:

1. Ви знаєте багато цікавих історій про одного зі своїх приятелів. Що ви зробите:
а) розповісте їх іншим людям;

б) розповісте, не назвавши імен;

в) залишите історії при собі?

2. Ваш друг часто бере щось у вас, але ніколи не повертає взяту річ. Зараз він хотів би взяти коштовну відеокамеру. Що ви будете робити:

а) скажете, що зараз камери у вас немає;

б) дасте її;

в) відмовите, пояснивши причину?

3. Друг випадково розбив ваш годинник. Ваші дії:

а) відмовитесь від нового годинника, але влаштуєте маленький скандал;

б) вимагатимете гроші;

в) скажете, що і без того збиралися купити новий.

4. Ваш друг підтримує відносини з людиною, яку ви не любите. У такому випадку:
а) скажете другові, що він повинен вибрати між вами й іншим;

б) припините стосунки з другом;

в) нічого не скажете і будете продовжувати дружні відносини.

5. Відчуваєте, що у вашого друга незабаром будуть великі неприємності. Тоді ви:
а) порвете стосунки з ним, щоб не постраждати самому;

б) продовжите дружбу.

в) відверто поговорите з ним;

6. Вважаєте, що справжній друг повинен:

а) ділитися з вами всім;

б) залишати свої думки і проблеми при собі.

в) говорити тільки те, що хоче;

7. Вам відомо, що другові потрібні гроші, і у вас їх досить, щоб, йому їх дати. Ви говорите:

а) «переб'єшся! Мені вони й самому стануть у нагоді»;

б) «візьми їх,зробиш мені послугу»;

в) «згадай, скільки разів ти мені допомагав. Моя послуга ніщо в порівнянні з цим».

8. Що ви зробите, якщо вам потрібно позичити гроші в друга:

а) натякнете здалеку;

б) попросите в борг;

в) нічого йому не скажете.

9. Ваш друг купив одяг, який, як вам здається, йому не пасує, тоді ви:
а) скажете, що він виглядає смішно;

б) скажете, що ця річ не для нього, і поясните, чому;

в) нічого не скажете.

10. Ви вважаєте, що ваш друг:

а) менш розумніший, ніж ви;

б) більш розумніший, ніж ви;

в) ви обидва на одному інтелектуальному рівні.

Підрахунок балів

а б в

1 2 3

Результати
21—З0 балів: ви справжній друг, ви будете робити так само.
15—20 балів: у вас є друзі, але, як більшість з нас, ви іноді не виказуєте в стосунках належного розуміння. Коли не знаєте, як реагувати, спробуйте поставити себе на місце іншої людини.

10—14 балів: ви схильні більше звертати увагу на себе, ніж на інших. Ця ваша риса — бар'єр перед справжньою дружбою. Щоб стати гарним другом, потрібно виявляти більше  інтересу до інших людей. Слайд6

 

По результатам тесту видно, що ви вмієте дружити .Тому я вирішила дізнатись хто у вашому розумінні друг. Дайте мені відповіді на такі запитання: Слайд 7

 2) Які моральні якості ви найбільше цінуєте в другові ?

3) Чи можливі суперечки і незгоди між друзями?

4) Про які якості друга йдеться в прислів'ях: «Не той друг, що лащиться, а той, що печалиться»

У вас на партах лежать долодоні, напишіть на них 2 риси характеру, які повинен мати справжній друг. А на дошці ми бачимо серце яке  є символом  дружби, давайте підтримаємо його нашими долонями (прикріплюють на дошку на якому  зображене серце дружби і  читають, що написали)

Класний керівник  Ви всі написали правильні риси характеру. З яких видно, щоб бути вірним другом треба працювати над собою

Учень  зачитує вірш

Нелегко бути добрим другом,

Це як талант і як судьба.

Рідніше кровних – браття духом,

Хто їх розлучить? Смерть хіба!

А втім,  це істина затерта,

Завчасно вживана мабуть…

Суть дружби є самопожертва,

Тому нелегко другом буть.

 

Класний керівник  Справді тема дружби, нікого з людей не залишала байдужою і майже всі відомі люди у всі століття писали . що для них означає дружба

Слайди  - : «Вислови великих людей про дружбу»     діти кожен по черзі зачитує вислови зі слайдів 

          

 

Давайте помалюємо! (фізкультхвилинка)

Класний керівник. А зараз давайте трохи помалюємо. У вас на парті лежить листок. Ваше завдання –  намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець. Скажіть, вам легко було виконувати це завдання? Вдалося відтворити задумане?

Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння  . Дружбу, товаришування можна зруйнувати грубими, недоречними  жартами. Злим словом. Тому будьте уважними та замислюйтеся над своїми вчинками. , вмійте завжди  достойно вийти із неприємних ситуацій. 

Слайд « Притча про Дружбу»

 ПЕСОК И КАМЕНЬ

В какой-то момент друзья поспорили, и один из них дал пощёчину другому.Последний, чувствуя боль, но ничего не говоря, написал на песке: «Сегодня мой самый лучший друг дал мне пощёчину».Они продолжали идти, и нашли оазис, в котором они решили искупаться. Тот, который получил пощёчину, едва не утонул, но его друг спас его. Когда он пришел в себя, он написал на камне: «Сегодня мой самый лучший друг спас мне жизнь».Тот, который дал ему пощёчину, а потом спас жизнь, спросил eго:– Когда я тебя обидел, ты написал на песке, а теперь ты пишешь на камне. Почему?Друг ответил:– Когда кто-либо нас обижает, мы должны написать это на песке, чтобы ветры могли это стереть. Но когда кто-либо делает что-либо хорошее, мы должны выгравировать это на камне, чтобы никакой ветер не смог стереть это.Научись писать обиды на песке и гравировать радости на камне.Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, принциповості. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же перший скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити.

 Учень  зачитує вірш


 

Справжня дружба буває раз в житті
А буває що вона не прийде взагалі
Вірий друг - це не проста людина
Поруч з ним важлива мить, важлива і хвилина
Бо разом ви не просто близькі люди
 

 

А наче одне ціле і разом ви усюди
Найголовніше в вас повинно бути

Підтримка,спільна у години скрути
Взаєморозуміння, повага і любов
Ну а без них не дружба це, а просто маска звов


Класний керівник.

Вирішення ситуацій.У кожного з нас у житті виникають різні ситуації, і кожен по-своєму виходить із них. Давайте тепер разом спробуємо це зробити. Як би ви вчинили в таких ситуаціях? Ситуація

Цей лист я прочитала в одному журналі, його написала дівчинка.

«Можливо, я чогось просто не розумію — інакше чому мені так не щастить на подруг?Спочатку я дружила з Валькою Ростопчиною,... Вона, нічого не скажу, хороша дівчина — не скряга, все тобі щиро розповість, тільки лінькувата! їй би на дивані цілий день лежати і дивитися телевізор. Валя на мене своїми лінощами погано впливала. Ми з нею не сварилися, просто розійшлися.Я почала ходити з Марійкою із 8-В. Якось я їй дещо розповіла про Вальку Валькою Ростопчиною,.. Ніякого чесного слова, щоб про це мовчати, що це таємниця, я з неї не брала. Адже і так зрозуміло: подруга подрузі каже, а далі — могила. Хіба ні? Ну, а язиката Марійка роздзвонила по всій школі. Добре, що Валька лінива, що вона не стала заводитися, а якби на її місці інша, хоч би я сама, ніколи б так не залишила !Звісно, після цього випадку я з Марійкою не розмовляю. Вона до мене підлизується, але я вирішила: з мене досить!З Ларисою у мене теж дружба не виходить: вона все щось торочить, а я слухаю... Коли ж я хочу щось розповісти, Ларисі ніколи слухати.Мені хочеться мати справжню подругу, з якою можна порадитися і все їй розповісти.Вкотре я подумки перебираю наших дівчат, і що ж виходить: Оксана — донощиця і ненажера, у Лариски тільки любов на умі, Тетянка зараз нерозлийвода з Валькою Ростопчиною,..Я зовсім розгубилась, не знаю, як бути далі?».На цьому лист закінчувався.             

   Щоб ви порадили цій дівчинці? Діти коментують

Запитання

1) Порадьте, як знайти подругу?

2) Яка справжня подруга?

3)який характер у авторки письма??

Класний керівник.

Прослухайте ще одну притчу.Слайд 

«Притча про ворота»

Жил-был мальчик с ужасным характером. Его отец дал ему мешочек с гвоздями и сказал забивать по гвоздю в садовую ограду каждый раз, когда он будет терять терпение и с кем-то ссориться. В первый день мальчик забил 37 гвоздей. В течение следующих недель он старался сдерживаться, и количество забитых гвоздей уменьшалось день ото дня. Оказалось, что сдерживаться легче, чем забивать гвозди...Наконец наступил день, когда мальчик не забил в ограду ни одного гвоздя. Тогда он пошёл к своему отцу и сказал об этом. И отец сказал ему вытаскивать по одному гвоздю из ограды за каждый день, в который он не потеряет терпения. Дни шли за днями, и наконец мальчик смог сказать отцу, что он вытащил из ограды все гвозди. Отец привёл сына к ограде и сказал:– Сын мой, ты хорошо вёл себя, но посмотри на эти дыры в ограде. Она больше никогда не будет такой, как раньше. Когда ты с кем-то ссоришься и говоришь вещи, которые могут сделать больно, ты наносишь собеседнику рану вроде этой. Ты можешь вонзить в человека нож, а потом его вытащить, но рана всё равно останется. Неважно, сколько раз ты будешь просить прощения, рана останется. Душевная рана приносит столько же боли, сколько телесная. Друзья – это редкие драгоценности, они приносят тебе улыбку и радость. Они готовы выслушать тебя, когда тебе это нужно, они поддерживают тебя и открывают тебе свое сердце.Старайся не ранить их...

 

Класний керівник. Я вважаю, що ми з вами сьогодні вже багато сказали про дружбу ,і мабуть можемо підвести підсумок  розглянувши закони дружби, яких ви повинні дотримуватись протягом всього життя Слайд

 «Закони дружби»

А тепер всі закрийте очі. Нехай кожен візьме рукою руку сусіда і потримає її у своїй. Що можна про них сказати? Мабуть такі  слова:(Теплі, ніжні, лагідні, добрі, гладенькі...).

Невже можна образити людину, якщо у неї такі теплі, добрі руки? Тож якщо бажаєш образити  кого-небудь із товаришів, необхідно згадати про його  добрі руки, які зараз підтримують вас.

Класний керівник. Також У вас на партах лежать серця, на яких ви написали побажання своєму другові і я хочу щоб ви подарували її своєму товаришу який зараз біля вас.

Закінчення години спілкування.

Класний керівник. Вірних друзів дарують нам зазвичай дитинство і юність. І потім дружба з ними, як заповідник, усе життя зберігає мрії молодості, високі ідеали, безкорисливі почуття. А товариші юності стають старими вірними друзями, готовими поділитися останнім у важку хвилину, прийти на допомогу, розділити горе і радість.

Бажаю я, щоб кожен з нас
Знайшов партнера гідного собі
Щоб не було,ні ворогів,ні фраз
"Я друга не знайшов,відкритого і щирого в житті"

і хочу подарувати вам цю пісню

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку