Виховна година "Душі людської доброта"

Про матеріал

Виховний захід сприяє формуванню моральних основ дитячої особистості засобами слова; сприяє вихованню доброї, чуйної, людини; розвиває культуру мовлення, спілкування і поведінки учнів, виховує потребу в самовдосконаленні та самовихованні.

Перегляд файлу

Тема: Душі людської доброта

 

Мета: формувати моральні основи дитячої особистості засобами слова; сприяти вихованню доброї, чуйної, логічної людини; розвивати культуру мовлення, спілкування і поведінки учнів, виховувати потребу в самовдосконаленні та самовихованні.

 

Обладнання: дерево мудрості, вислови, роздатковий матеріал.

 

                                          Хід заняття.

 

І. Вступна частина. Знайомство.

-Діти, перш ніж розпочати наше заняття, привітаймося з нашими гостями. Привітно всміхнувшися, ми побажаєм одне одному доброго дня.

-Як ви думаєте, від чого так повіяло теплом? Від чого на краплину сонця, на краплину щастя збільшилось у світі? Від чого на краплину радіснішим стало наше життя?

-Так, навіть від одного доброго слова стає краще й тепліше на душі.

1.Вправа. “Очікування” (пишуть на листочках, вішають на деревце)

 -Тому епіграфом до нашого заняття буде такий вислів:

Добрі серця – це сади,

Добрі слова – коріння

Добрі думки – квіти,

Добрі справи – люди.

- А чи завжди буваємо добрими одне до одного?..

Один мудрець сказав, що людина – це її вчинки. Усе своє життя люди пізнають, що таке добро і зло, гарно і погано. Але шлях до доброти непростий і не завжди легкий, тому треба вчитися доброти і учитися бути уважними до людей, берегти і дбати одне про одного.

 Сьогодні ми спробуємо зробити ще декілька кроків на шляху доброти. А в помічники я пропоную взяти: мислення, увагу до слова, творчість і фантазію. Ми вчитимемося спостерігати, згадувати, думати, творити, відчувати, робити висновки.

2. Вправа. “Моя рука”

  • Діти обводять свою руку, передають по колу і на кожному пальчику пишуть добре слово про свого друга.

3. Вступна бесіда.

... Здавна на Землі цінувалося праведне життя- життя чесне, щире і правдиве. Завжди користувалися повагою люди готові прийти на допомогу, добрі, привітні, ввічливі, тактовні, вдячні, чесні, терпеливі, щедрі. Дуже важливо вміти втриматися від шкідливих звичок, учинків та лихих намірів.Очевидно ви знаєте, що за свої вчинки треба відповідати перед Богом, людьми, своєю совістю. Зло завжди було покарано... Але як учинити щодо людей, які нас образили? Відповісти образою на образу? Помститися?

Зло породжує тільки зло. Кращим за помству є прощення. Тому треба вчитися перемагати свій гнів, бути поблажливим, терпимим до ворогів і не брати приклад з тих, хто вас зневажає чи кривдить. Здатність людини прощати ближньому зло, не мститися йому, утримуватися від сварки свідчить про силу та красу людської душі.

4. Презентація робіт “Зла людина”

5. Обєднати в нові групи за словами “Веселий, добрий, кмітливий”

З давніх – давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основою життя, і про це народ в усній народній творчості висловлювався.

ІІ. Основна частина.

  1. Прислівя та приказки про добро і зло.

Вашим домашнім завданням було відшукати підготувати прислівя та приказки про добро і зло.

  • Добро довго памятають. Хто людям добра бажає, той і собі має. Не одяг красить людину, а добрі діла. Нічого так дешево не дається і так дорого не ціниться, як ввічливість. Зла людина зліша вовка. Робиш добро – не кайся, робиш зло- зла і сподівайся. Злі язики страшніші зброї. Поведінка – це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя.
  1. Пояснення прислівя – обговорення в групах.

Я вам нагадую ще таке народне прислівя “Мудра людина не завдасть образи, а мужня стерпить її” Як ви його розумієте?

  • Тобто розумна людина ніколи нікого не зневажатиме та зверхньо не ставитиметься.
  1. Гра “Виправ помилку”

Ви маєте знайти початок прислівя у правій колонці, а його закінчення – у лівій.

Добре слово                                                  безмежна

Вітер рушить гори,                                       мороз зігріє                  

Сила слова                                                     що дощ у посуху                

Тепле слово і в                                              залізні ворота відкриває

Добре слово людині                                     а зле руйнує

Добре слово дім побудує                            яким відкривають серце

Слово – ключ,                                               а слово – дружбу

Мале зле слово                                             велику образу творить

Зєднайте лініями початок і кінець. Обміняйтеся картками. Перевірте. Середній ряд зачитає ланцюжком по одному прислівю.

  1. Вислів мудреця. (На дошці)

Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай 

Лиш в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи, і від звіра

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

  1. Допиши речення

а) Без доброти люди були б ... (злі, жорстокі, байдужі, було б важко так жити).

б) Бути добрим означає ... (вміти бачити, відчувати того, хто потребує нашої допомоги, наших добрих слів і вчинків, треба бути не байдужими, вчитися творити добро)

в) Доброта це ... (чесність, вдячність, щедрість, привітність, працелюбність, терпимість, милосердя)

г) випадок із життя.

Пригадайте якийсь випадок із вашого життя чи життя товаришів, повязаний з добротою, який вам особливо запамятався.

  1. Гра “Вибери слова.

-Спробуйте вибрати слова, якими можна описати добру людину.

Делікатний, жорстокий, байдужий, доброзичливий, уважний, жадібний, злий, чуйний, ввічливий, грубий, заздрісний, лагідний, справедливий, працелюбний, щедрий, вдячний, лінивий, скромний.

  1. Слово вчителя.

Намагайтеся поводитися так, щоб усі люди про вас згадували найчастіше саме такими словами.

Діти, а чи знаєте ви, що слово – це справжнє диво. Воно може бути ворогом. Словом можна потішити, підбадьорити, підняти зі злевіри людину, а можна образити, завдати смутку, поранити і навіть убити. Ось як образно і вдало висловлюється про слово великий педагог, письменник В.Сухомлинський.

«Слово – найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро і гострим ножем, і розжареним залізом, і брудом. Мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдуманне і нетактовне – приносить біду. Словом можна вбити і оживити, поранити і вилікувати, посіяти тривогу і безнадію й одухотворити, розсіяти сумніви і засмутити, викликати усмішку і сльози, поранити віру в людину і зародити зневіру, надихнути на працю і скувати сили душі... Зле, невдале, нетактовне, просто кажучи, нерозумне слово може образити, приголомшити людину».

Отже, словом можна висловити що завгодно, треба тільки вміти правильно ним користуватися, щоб тебе зпрозуміли і не образилися. Давайте послухаємо дівчину школярку і допоможемо їй зрозуміти, чому ображаютьчя на неї однокласники.

  1. Виступ дівчинки

Чому це на мене так сердяться в школі?

Та я ж не чіпаю нікого ніколи

Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,

А з цього виходить одне тільки лихо.

Оце я сказала – така в мене звичка-

Що в Галі, як мишачий хвостик, косичка,

Що в Каті спідничка – неначе з рогожі.

Та ще й черевички на човники схожі,

Що в Тані волосся нечесане зовсім,

Що очі в Марянки маленькі та косі,

Що в зошиті Олі самі тільки плями:

Напевне, бруднючими пише руками

Я ж  правду кажу їм... І що тут такого?

Та я ж не чіпаю ніколи нікого.

Сиджу собі тихо і в школі, і в дома,

І чом вони сердяться всі, невідомо?

  1. Поради учнів.

- Як би ви відповіли дівчинці? Що б ви їй порадили?

  • Зауваження слід давати дуже обережно, тактовно, щоб людина не ображалася (обовязково на одинці, а не при посторонніх) Зайваження слід робити лише стосовно поганих звичок, рис характеру, які людина може виправити, і в жодному разі щодо вад її зовнішності. (Текст “Чи добрий ти?”)
  1. Правила чарівника.

-Діти, а чи знаєте ви, що кожен із вас може бути добрим чарівником? І для цього зовсім непотрібна чарівна паличка. Бо чарівник – це добра людина, яка дарує радість іншим. І вам можу підказати правила для чарівника.

Правила доброти.

  1. Подивись навіколо – хто потребує поради, доброго слова, співчуття, допомоги.
  2. Постав себе на місце іншого.
  3. Зрозумій і виконуй його бажанняі.
  4. Прощай помилки іншим.
  5. Принеси іншому радість.

Правила чесності.

  1. Сказав – зробив.
  2. Помилився – попроси вибачення
  3. Говори те, що думаєш
  • Не впевнений – не обіцяй
  1. Не можеш сказати правду – поясни, чому.
  2. Не видавай чужу таємницю.

Правила ввічливості.

  1. Ввічливість – це вміння поводитися так, щоб іншим було приємно, затишно з тобою
  2. Будь завжди привітним: вітайся призустрічі, дякуй за допомогу, відходячи – попрощайся
  3. Не примушуй за тебе хвилюватися. Ідеш – скажм куди йдеш та о котрій годині повернешся.
  4. не капризуй і не бурчи. Твоє капризування може зіпсувати настрій іншим.

ІІІ. Заключна частина.

Підібємо підсумки заняття.

  • Хто нагадає, що ми робили на занятті?
  • Підступне зло на Землі, але невтомні й непереможні сили добра. А починається боротьба зі  злом найперше подолання у собі таких простих, звичайних, загальнолюдських вад, як заздрість, лінощі, байдужість, нечесність, хитрість, лукавство. Памятайте! Щоб люди поважали вас, приязно ставилися до вас завжди дотримуйтеся золотого правила вихованості?” Ставтеся до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас.”

Від рідної хати дитину

Веде у широкий світ

Ота єдина стежина,

Що дарує красу і цвіт

Іди по тій стежинці, дитино,

Даруй любов і тепло,

І памятай? Ти Людина!

Вчись, думай, твори добро.

Діти, давайте ще раз повторимо і запамятаємо прислівя і приказки про добро.

Знімають з дерева листочки і читають.

  • Добре імя краще від багатства
  • Нічого так дешево не дається і так дорого не цінеться як ввічливість
  • За добро добром платять
  • З добром дружись, а лихих стережись.
  • Життя дано людині на добрі справи.
  • Світ не без добрих людей. 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Татьяна Бойчук
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Семидєтова Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сорока Любов Михайлывна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
5 березня 2018
Переглядів
2668
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку