ПІП чителя: Юрченко Тетяна Володимирівна
Клас: 7-Б
Місце проведення: Запорізька гімназія №29 (укриття)
Форма проведення: очна
Дата проведення: 22.11.2024
Номінація: Креативна виховна година з екологічного маркування
Тема: Екологічне маркування – твій вибір на користь природи
Мета:
Хід заняття
1. Вступ
Людина практично кожного дня ходить на закупи ы використовує в побуті безліч промислових та харчових товарів. Щодня ми використовуємо або купуємо продукти, одяг, побутову техніку. Мало хто із нас замислюється над тим, як це впливає на наше здоров’я, екологію та навколишнє середовище. Сьогодні, в ході заходу, ми дізнаємося, як екологічне маркування допомагає зробити правильний вибір на користь нашої планети і здоров’я.
Після цього заняття ви зможете визначати, що таке екомаркування і які товари як маркуються, розповідати про український знак екомаркування, доводити переваги придбання товарів з екомаркуванням і бути свідомими і відповідальним споживачами.
2. Основна частина
Що таке екологічне маркування?
Щороку, 8 жовтня, весь цивілізований світ відзначає Всесвітній День екологічного маркування – World Ecolabel Day. Іще у 2018 році ООН затвердило цю дату, як офіційну, для привернення уваги до проблем екології та з метою підвищення рівня обізнаності пересічних споживачів у питанні екологічного маркування і переваг товарів, що його містять.
Екологічне маркування – це спеціальні знаки на упаковці товарів, які вказують на те, що цей продукт виготовлений із врахуванням екологічних стандартів.
У всьому світі , в кожній країна є офіційні логотипи екологічного маркування товарів. Наприклад:
Поділ класу на команди
Вправа «Навіщо потрібне екологічне маркування?»
Роздивіться картинку, обговоріть її із командою і доповніть вірними твердженнями.
Ми з вами визначились, що екологічне маркування нам потрібне для:
Тест «Чи правильно я розумію значення маркування товарів?»
Учні разом із командою проходять тест, щоб перевірити рівень власної обізнаності, розробленому командою експертів «Живої планети». http://www.e-comon.org.ua/test/index.html
В цій вправі ми дізналися про значення логотипів на споживчих товарах. Далі ми з вами дізнаємося про основні принципи та поняття у маркуванні товарів.
Вправа «Потрібно розібратися»
І частина «Прочитай і поєднай». Учні читають основні поняття та поєднують із визначенням.
Право на екомаркування |
послідовні і взаємозв’язані між собою ланки, починаючи від отримання складників продукту (ресурсу, сировини, матеріалу) до утилізації того, що залишилось після його використання.
|
Життєвий цикл продукції |
документ, якому має відповідати продукція, щоб отримати право на екомаркування. Розробляється експертами на основі вивчення життєвого циклу. Вимоги екологічного стандарту мають визначати показники, за якими продукт може вважатись більш безпечними та кращим для здоров'я і довкілля протягом життєвого циклу.
|
Екологічний стандарт |
отримує продукція, яка пройшла незалежну оцінку і підтвердила відповідність екологічному стандарту. Це засвідчується документом спеціального органу. Експерти ретельно досліджують складники продукції, виробництво, готовий продукт і навіть його пакування. У разі якщо продукт не відповідає вимогам екологічного стандарту, цей документ не видається. |
Тож правильно визначення поєднуються так:
Право на екомаркування отримує продукція, яка пройшла незалежну оцінку і підтвердила відповідність екологічному стандарту. Це засвідчується документом спеціального органу. Експерти ретельно досліджують складники продукції, виробництво, готовий продукт і навіть його пакування. У разі якщо продукт не відповідає вимогам екологічного стандарту, цей документ не видається.
Життєвий цикл продукції – послідовні і взаємозв’язані між собою ланки, починаючи від отримання складників продукту (ресурсу, сировини, матеріалу) до утилізації того, що залишилось після його використання.
Екологічний стандарт – документ, якому має відповідати продукція, щоб отримати право на екомаркування. Розробляється експертами на основі вивчення життєвого циклу. Вимоги екологічного стандарту мають визначати показники, за якими продукт може вважатись більш безпечними та кращим для здоров'я і довкілля протягом життєвого циклу.
ІІ частина. Визначаємо життєвий цикл продукції
Розгляньте зображення. Розпишіть життєвий цикл продукції для споживчого товару: «Молоко» у пластиковій пляшці.
Вправа «Визначаємо – значить знаємо». Учням роздають перемішані картки із логотипами трьох груп товарів. Учням необхідно правильно їх розподілити:
Інтерактивна вправа «Яка країна?». Учні отримують картки із логотипами екологічного маркування різних краї. За допомогою Гугл пошуку потрібно якомога швидше визначити країну.
3. Заключна частина.
Сьогодні в ході уроку ми з вами дізналися про значення логотипів на товарах, навіщо звертати увагу на маркування, чи підтримувати локальних виробників, які дотримуються екологічних стандартів.
Рефлексія. Розгадування кросворду.
Домашнє завдання. В супермаркеті при покупці знайти логотип екологічного маркування та сфотографувати його.
Додаток 1
Фото уроку
Фото виконаного домашнього завдання