Виховна година "Енергія. Як ії зберегти"

Про матеріал

Тема. Енергія. Як зберегти енергію. Як людина використовує енергію.
Мета. Створити умови для формування уявлення молодших школярів про:
-використанні енергії людиною ;
-наслідки нерозумного використання ;
-копалин видах палива.
Розвивати логічне мислення , через встановлення причинно -наслідкових зв'язків.
Виховувати вміння працювати у співпраці , дбайливе ставлення до ресурсів , природі.


Данная работа участвовала в конкурсе "Збережемо енергію" и получила призовое место.

Перегляд файлу

                                  Виховна година в 4-му класі на тему  « Енергія. Як ії зберегти»
Студент: Декуш Олеся,42-Ш
Тема. Енергія. Як зберегти енергію. Як людина використовує енергію.
Мета.  Створити умови для формування уявлення молодших школярів про: 
-використанні енергії людиною ; 
аслідки нерозумного використання ; 
-копалин видах палива. 
Розвивати логічне мислення , через встановлення причинно -наслідкових зв'язків. 
Виховувати вміння працювати у співпраці , дбайливе ставлення до ресурсів , природі.
Методи і види роботи.
словесні: бесіда, пояснення, розповідь,фронтальне та індивідуальне опитування
наочні: динамічні посібники, фото
практичні: тест
Обладнання. Тести, малюнки, фото, технічні пристрої, схеми
Література. www.greenpack .in.ua
                   festival.1.september.ru
 

                                                          Перебіг заняття

1. Організація класу
1.1 Привітання
1.2 Перевірка готовності до виховної години
1.3 Перевірка постави

2. Вступна бесіла
-  До якої природи (живої чи неживої) віднесемо гірські породи? (Нежива природа)

-  Вони однакові чи різні?

- Як ви думаєте, де знаходяться гірські породи ? ( Гірські породи – це природні тіла, які знаходяться в Землі, або ії поверхні. ІХ створила сама природа за багато мільйонів років)

- Вже первинні люди вміли їх використовувати. Із каменів робили знаряддя праці, зброю, прикраси. Придивляючись до того, що їх оточує, люди помітили, що деякі породи тверді і міцні, інші плавляться і міняють форму. Вони знайшли камінь, який дає вогонь.

* Демонстрація відео про гірські породи*
-У яких станах бувають у природні гірські породи ? Наведіть приклади:
C:\Users\Лисёнок\Desktop\скачанные файлы.png 

-Давайте перевіримо, у яких станах бувають у природі гірські породи. Які приклади?

C:\Users\Лисёнок\Desktop\img778312_4_Mineralyi_i_gornyie_porodyi.jpgC:\Users\Лисёнок\Desktop\img25.jpgC:\Users\Лисёнок\Desktop\image.jpg 

- А які бувають корисні копалини?

C:\Users\Лисёнок\Desktop\img3.jpg



2.2 Тест « Корисні копалини» ( х – невірна відповідь, о – вірно)
- Діти, я бачу, що ви засвоїли цей матеріал, так давайте перевіримо за допомогою маленького тесту . Я роздам вам таблички, в цій таблиці вам потрібно заповнювати вірні відповіді о, а невірні х, заповнюємо спочатку перший рядок, потім другий.

1.Всі корисні копалини є горючими речовинами. (х)
2.Горючая масляниста рідина зі специфічним запахом, розповсюджена в осадової породі, на глибині 1-2 км - це нафта. (о)
3.Кам`янне вугілля є цілком безпечним матеріалом для будівництва. (х)
4.Тверда горюча корисна копалина рослинного походження, чорного кольору, горить яскравим полум'ям - це вугілля.  (о)
5.Природний газ -  який утворюється в земній корі-газоподібні корисні копалини. Він використовується як паливо і сировина для хімічної промисловості.  (х)
6.Ресурси планети - це  усі корисні для людини речовини, які є в її надрах і на поверхні. Кількість всіх і будь-якого ресурсів обмежена. (о)

 

о

х

о

х

о


- Якщо з`єднати відповіді, повинен бути «трикутник».
- Отже, що об`єднає ці слова: нафту, газ, вугілля ? ( Про види копалин палива)
- Для чого вони потрібні? ( Для отримання енергії)

2.3 Бесіда
* На дошці зображення двох персонажів  «Ах» - бадьорий, енергійний, одягнут  у легку одежу і «Ох» - сумний, млявий, вдягнут у теплу одежу*
* Зображення дітей, які грають на майданчику, та дитини, яка хворіє*
- Діти,  на цих двох чоловічків.  З ким ви хотіли би познайомитися, здружитись? Бадьорого і енергійного чоловічка звуть «Ах», а сумного «Ох»
- А тепер подивиться на ці картинки, так скажіть чи симпатичні вам ці діти? Що вони роблять?
- Скажіть, а ви були в такій ситуації як цей хлопчик ( зображення хворого хлопчика)? Коли ви хворіли вам було погано і не мали ні сил, ні енергії. А що потрібно людині, щоб бути бадьорим, сильним,працездатним?  ( Енергія)


3. Повідомлення теми і мети уроку
- Але що ж таке енергія, звідки вона черпається? В Цьому нам допоможуть розібратись «Ох» і « Ах»
Отже, тема сьогоднішнього уроку « Енергія, як ії зберегти, і як людина іх використовує»

4.Основна частина
4.1 Розповідь про енергію
- Енергія — невіддільна частина життєдіяльності людини: з її використанням опалюються  будинки, рухаються автомобілі, обробляється земля, вона забезпечує роботу техніки.  Люди стали  надзвичайно залежними від енергоресурсів і тепер уже не можуть уявити життя без них. Існують різні джерела енергії, але первинним джерелом усієї енергії у світі є сонячна  енергія, завдяки якій можливе життя на планеті.
Сонячне проміння проникає крізь атмосферу та зігріває Землю. Інші планети, де немає атмосфери, значно холодніші, тому, наскільки нам відомо, там не може існувати життя. Сонячне світло — один з основних чинників у процесі фотосинтезу. Воно вкрай важливе для існування рослинних і тваринних організмів.
- Що дають сонячні промені? ( Світло та тепло)
- Як вважаєте, чи достатньо цього, щоб бути сильним та енергійним? А що ще потрібно? (Їжа та вода)
4.2.Проблемне питання
- Діти, поміркуйте та скажіть, чи треба зберігати енергію?
А тепер послухайте історію, які трапились з «Ах» і «Ох».
-  Коли Ох прийшов зі школи, то ввімкнув усе: Світло у тамбурі ( коли розбувався), в ванні ( коли мив руки), у своїй кімнаті, потів увімкнув телевізор та свій ноутбук.
     - Ох, що ти робиш? Навіщо ти увімкнув усюди світло?
     - А що? Нічого страшного, адже світла багато у світі!
- Як вважаєте, чи правильно поступив Ох?
- Чому?

Цікавий факт :
60 Вт / 1000 * 8 часов * 30 дней = 14,4 кВт-час. 
То есть наша 60 ваттная лампочка обойдется в: 
14,4 кВт-час * 36,6 коп = 5,27 гривны за месяц.
Але, якщо користуватись енергозберігаючей 18Вт – можна зекономити у 2 рази!

- Але, у «Оха» і «Аха» ще одна проблема. Зимою у них дуже холодно. І вони не знають як утепляти дім. Давайте подивимось відео.
* Демонстрація відео*
 

5. Заключна частина
- Для перевірки знань я роздам вам невеликий тест, за який ви отримаєте оцінки.
Що ми знаємо про Енергію?
5.1 Тест
1. Сонячна енергія – першоджерело всіх інших видів енергії.
2. Найбільшим забруднювачем довкілля з усіх джерел енергії
   є тверде паливо.
3. Вугілля ніколи не закінчиться.
4. Спалення вугілля забруднює довкілля більше, ніж спалення
   природного газу
5. Використання відновлюваних джерел енергії прискорює
    негативні зміни клімату
 

6. Існують прості способи,якими домогосподарства й родини
    можуть заощаджувати енергію.
7. Теплоізоляція будинків допомагає довкіллю.
8. Сонячні батареї та колектори будуть використовуватися лише
   у далекому майбутньому.
9. Не слід ставити теплу їжу в холодильник.

5.2 Підбиття підсумків.
- Сьогодні ви активно працювали. Сподіваюсь, що ви розумно будете використовувати
енергію та зберігати ії. Для цього я кожному роздам пам`ятки,щоб ви не забували про це!
C:\Users\Лисёнок\Desktop\Y6VUQ2dBNtw.jpg

Поміркуйте, Як утеплити наш дім?



 

docx
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
1008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку