2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Виховна година "ГРА ВЛАСНИМ ЖИТТЯМ"

Про матеріал
Виховна година "ГРА ВЛАСНИМ ЖИТТЯМ". Основна мета - розглянути проблему псевдосуїциду через призму психології підлітка; акцентувати увагу на аморальності гри власним життям та небезпеці такої поведінки.
Перегляд файлу

Тема.       Гра власним життям.

 

Мета:  розглянути проблему псевдосуїциду через при­зму психології підлітка; акцентувати увагу на амо­ральності гри власним життям та небезпеці такої поведінки.

 

Обладнання:       роздавальний матеріал (роздруковані картки, на яких записана ситуація для обговорення).

 

Хід заняття

Слово вчителя.

Ви, мабуть, зустрічали людей, яких називають розбе­щеними, слабохарактерними, неврівноваженими. На жаль, саме ці категорії людей схильні маніпулювати власним життям для досягнення мети, не розуміючи його цінності та неповторності.

 

Запитання до учнів.

Чи знаєте ви, що таке суїцид?

 

Слово вчителя.

На цій годині спілкування я допоможу вам зрозуміти, що суїцидна поведінка є аномалією в людському житті.

 

Колективне обговорення ситуації.

Учитель роздає роздруковані картки, на яких записана ситуація для обговорення, і просить учнів ознайомитися з нею, а потім відповісти на запитання.

 

Ситуація для обговорення

Олі не відмовляли ні в чому з дитинства. Батьки готові були на що завгодно, тільки б рідна доня була задоволена. Одяг шили на замовлення, відвозили і забирали із школи до сьомого класу, найменша застуда викликала справжню паніку.

Одного сезону в моду ввійшли шкіряні куртки. Оля за­бажала і собі, але батьки попросили її зачекати, тому що недавно купили комп'ютер, і грошей поки що нема. Але Оля не бажала чекати, адже їй не відмовляли раніше. Бать­ки не могли зрозуміти її злості, образи — вони робили все можливе для своєї дитини. «Це питання життя і смерті»,— сказала Оля. Батько запротестував, мов, ніколи питання речі не буває важливішим за життя.

Наступного дня, повернувшись з роботи, вони застали Доньку непритомною, а навколо неї лежали розкидані таб­летки. Олю відвезли до лікарні, врятували життя. А піс­ля повернення додому на неї чекала розкішна шкіряна Куртка. Протягом життя Оля знов і знов лякала рідних спробами самогубства. Батьки йшли на все, доки одного разу не зрозуміли всієї небезпеки і серйозності ситуації, після чого звернулись за допомогою до психолога.

 

Бесіда

  • Як ви оцінюєте описану ситуацію?
  • На чий бік ви ста­нете?
  • Суїцид здатен вирішити наші проблеми?
  • А чим він відрізняється від псевдосуїциду?
  • Чим небезпечний псевдосуїцид? На чому він заснований?

 

Слово вчителя.

Так, небезпека гри із смертю полягає в тому, що думки про неї можуть засісти в підсвідомості й спрацювати в мо­мент, коли сама людина не бажатиме помирати. Крім того, якщо ви будете постійно шантажувати людей навколо себе, з часом ваші погрози не сприйматимуть серйозно, і тоді до­ведеться перейти від слів до справи, інакше все виглядати­ме як фарс. Отже, людина сама заганяє себе в глухий кут.

Найбільше схильні до суїцидальних дій підлітки, що не можуть правильно оцінювати ситуацію, не хочуть прислу­хатися до думки старших. Як правило, псевдосамогубець
завжди діятиме так, щоб його життя змогли врятувати (роз­кидані таблетки, щоб знали, від чого знепритомнів; хтось із старших присутній вдома і зможе вчасно надати допомогу тощо).

Особливість підліткової психології в тому, що всі невда­чі виглядають катастрофічними, здається, що проблеми не піддаються вирішенню, ситуації виглядають безвихідними. Наявна схильність до перебільшення, неспроможність ре­ально оцінювати обставини, нездатність самотужки вирі­шувати свої проблеми — ось причини підліткового суїциду. Ці причини потрібно знати, розуміти їх природу, а також те, що кожна людина дорослішає, стає з часом самостій­ною, набуває життєвого досвіду, словом, стає спроможною самостійно жити.

Крім того, варто задуматися, чи є на світі щось цінніше за людське життя.

 

Бесіда.

  • Скажіть, чим цінне людське життя?
  • Що потрібно лю­дині, дитині для досягнення мети? Невже самогубство? (Має існувати сама мета, має бути розуміння шляхів її досягнення, треба реально оцінювати власні сили, не на­магатись досягти бажаного за всяку ціну.)
  • Які люди схильні до псевдосуїциду? (Надміру емоцій­ні, чутливі, істеричного типу, залежні від чужої думки, замкнуті.)

 

Слово вчителя.

Отже, псевдосуїцид не є способом вирішення проблем, досягнення мети; шантаж не є засобом отримання бажано­го, а будувати стосунки з людьми на основі страху просто недопустимо.

Потрібно вчитися відкрито обговорювати проблеми, си­туації, шукати шляхи розв'язання наболілих питань.

До людей, схильних гратися з власним життям, недо­пустимо ставитися байдуже (ну і стрибай із вікна!), тому що це може призвести до катастрофічних наслідків.

Псевдосуїцид спотворює особистість, він негативно впли­ває на здоров'я людини.

При спробі близької вам людини покінчити з життям треба терміново звертатися за допомогою до психолога або психотерапевта.

 

Заключне слово вчителя.

Обговорюйте свої проблеми, не вважайте ганебним про­сити допомоги, женіть геть важкі думки, не намагайтеся досягти бажаного, шантажуючи інших власним життям, адже межа між грою і реальною небезпекою загинути надто тонка. Пам'ятайте про свою неповторність на Землі.


 

doc
Додано
10 січня
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку