ВИХОВНА ГОДИНА "ХАЙ ДИТИНА ЗНАЄ КОЖНА – ЖАРТУВАТЬ З ВОГНЕМ НЕ МОЖНА!"

Про матеріал

Виховна година для учнів 5 класу на пожежну тематику.

МЕТА: ознайомити учнів із основними способами захисту життя під час пожежі, попередити учнів про можливі наслідки необережного поводження з вогнем, з'ясувати найпоширеніші джерела виникнення пожеж; розвивати навички миттєвої реакції на небажаний вогонь, увагу, спостережливість; формувати ціннісне ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих.
ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП: роздати слова для інсценізації, провести репетиції, оформити клас, розробити вікторину та комп'ютерний тест, дітям – намалювати малюнки на задану тему.
ОБЛАДНАННЯ: плакат «Поведінка під час виникнення пожеж», відео, малюнки, ілюстрації «Причини пожеж», оповідання, інші засоби, які передбачає підготовчий етап.
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: виховний захід у формі вікторини
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: комп'ютерний клас
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ ЗА ПР ОВЕДЕННЯ: класний керівник.

Перегляд файлу

ТЕМА: ХАЙ ДИТИНА ЗНАЄ КОЖНА – ЖАРТУВАТЬ З ВОГНЕМ НЕ МОЖНА!
МЕТА: ознайомити учнів із основними способами захисту життя під час пожежі, попередити учнів про можливі наслідки необережного поводження з вогнем, з’ясувати найпоширеніші джерела виникнення пожеж; розвивати навички миттєвої реакції на небажаний вогонь, увагу, спостережливість; формувати ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.
ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП: роздати слова для інсценізації, провести репетиції, оформити клас, розробити вікторину та комп’ютерний тест, дітям – намалювати малюнки на задану тему.
ОБЛАДНАННЯ: плакат «Поведінка під час виникнення пожеж», відео, малюнки, ілюстрації «Причини пожеж», оповідання, інші засоби, які передбачає підготовчий етап.
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: виховний захід у формі вікторини
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: комп’ютерний клас
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ ЗА ПР ОВЕДЕННЯ: класний керівник.
Хід проведення
І. Вступна частина
ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО «Якщо вдома пожежа»
Вступне слово вчитель
Діти, ви переглянули відео і побачили, наскільки небезпечним може бути вогонь. Тож сьогодні на виховній годині ми поговоримо про причини виникнення пожеж та заходи, яких треба дотримуватися, аби уникнути трагічних наслідків і врятувати своє життя. 
 

1.Школярам і всім малятам 
Дуже добре треба знати: 
Сірники — не для забави, 
З ними страшно мати справу 

2.У світі безліч речовин: 
І спирт, і газ, і керосин. 
Вони загальну рису мають: 
Від іскри навіть вибухають. 
Про це ви завжди пам’ятайте 
Й подалі від вогню ховайте! 

3. При пожежі, при пожежі, 
Знає наш громадянин, 
При пожежі, при пожежі 
Набирають «сто один».
ІІ. Основна частина
І тур «Вікторина»

1.     Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, який прискорює горіння).

2.     Чому бензин або гас, які горять неможна гасити водою? (Бо вони легші за воду і розподіляється по її поверхні і вода не надає вогнегасного ефекту).

3.     Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей).

4.     Яка діжка представляє більшу небезпеку: наповнена бензином чи порожня після нього? (Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація прів бензину з повітрям).

5.     Чому неможна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).

6.     Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі відчувається запах газу? (Ні, через те, що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при наявності газу може спричинити вибух).

7.     Як погасити палаючий на людині одяг? (Потрібно зупинити його, повалити на землю і катати, вбиваючи полум’я. Можна обернути ковдрою. Однак, коли це робить сама собі людина у приміщенні, що горить, вона повинна берегтися отруєння чадним газом).

8.     Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора, якщо з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).

9.     Які існують види вогнегасників? (Пінні, вуглекислотні, порошкові).

10.   Куди треба телефонувати під час пожежі, що треба повідомляти? (Викликати пожежну службу за телефоном 1-01. Повідомити, що і де горить, адресу: вулицю, номер дому, під’їзду, його код; своє прізвище).

ІІ тур «Працюємо з картками» Робота в групах

У цьому турі дається завдання на картках і діти повинні дати відповідь через 10 сек.

1.       Які причини виникнення пожеж у побуті? (Залишені без догляду електронагрівальні прилади, перевантаження електромережі при одночасному вмиканні у розетку декількох електроприладів, куріння у постелі, ігри дітей з сірниками, пустощі з вогнем, нагрівання або кидання у вогонь аерозолів, вибухонебезпечних або невідомих предметів).

2.       У яких випадках при пожежегасінні використовуються вуглекислотні вогнегасники? (При гасінні всіх видів горючих матеріалів та електроустановок під напругою)

3.       Чи можна гасити електроагрегат або електромережу, що горять, водою або пінним вогнегасником? (Ні, якщо вони під напругою. Перед гасінням їх слід знеструмити).

4.       Ви знаходитеся на третьому поверсі будинку, що горить. Вихід на сходи — відрізан. Затримка хоч на хвилину — і ви отруїтесь чадним газом. Ваші дії? (Взяти простирадла, зірвати гардини, міцно зв’язати їх між собою на 2-3 вузли, міцно прив’язати до батареї опалення, спустити кінець у вікно і спуститися по цій мотузці скільки зможете, відпустити її і стрибнути на землю).

Змагання команд

ІІІ тур. «Комп’ютерне тестування.»

Командам пропонуються питання про порядок дій людини, яка опинилася у небезпечній ситуації і три варіанта відповіді.

1.     Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную по 01;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

2.     Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.

3.     Загорілася електромережа, ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

4.     Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

5.     Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?

а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду на сходи до сміттєпроводу і вилити туди олію.

6.     Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас, а ви не встигли запалити газ, що ви будете робити?

а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;

б) перекрию газ;

в) перекрию газ та перевірю тягу.

7.     Якими будуть ваші дії, якщо вис відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?

а) вологими рушниками та простирадлами закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;

б) відкрию вікно і покликаю на допомогу;

в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;

г) стану голосно кричати.

8.     Що ви будете робити, якщо побачите як на лісовій полянці горить минулорічна трава?

а) пройду мимо;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослим

9.     Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?

а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;

б) пройду мимо;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші біль безпечні заняття.

ІІІ. Заключна частина

 Робота з малюнками.

 Мета цього туру, як і усіх попередніх, визначити, наскільки глибоко діти, що змагаються, засвоїли правила пожежної безпеки. Учні описують малюнки які намалювали
«ЛИСТ У РЕДАКЦІЮ»
Вчитель. Ви молодці, що багато знаєте про пожежну безпеку. Але не всі дітки такі уважні. Ось послухайте, який лист надійшов до нашої редакції.
Учениця зачитує  лист: «Малий Сашко був ще тим розбишакою. У школі на кожнісінькій перерві ганяв на вулиці – чи то сонце пече, чи то мороз тріскучий. Він і в школу лише заради цього ходив, а навчанням зовсім не переймався: накидає у дірявий портфель якісь там зошитки і з розумним лицем йде до школи. Серед друзяк він – найсміливіший бешкетник, а як на уроці вчитель спитає щось, то, мов маленьке шкодливе кошеня, ховається з носом під парту. Так і жив Сашко: краще на футбол піде, ніж на виховну годину. 
А скоро йому так знадобляться ці знання! Але про це пізніше.
Тож, настала зима, а з нею і свята. Дуже любив цю пору року Сашко. Ви гадаєте, що любив він її за ялинку новорічну та подарунки? Ні в якому разі! Хлопчина більш за все чекав, коли ж почнуть продавати петарди, салюти та всілякі підривні штуки, якими він і користуватися не міг. Тому, побачивши все це у продажу, наш герой на гроші, які батьки дали йому на обід, накупив всякої всячини.
Напхавши повні кармани цієї піротехніки та стягнувши з кухні сірники, Сашко попрямував ввечері на вулицю. Місяця зовсім не було і кругом лягла непроглядна темрява. Зачаївшись на мить, він дочекався поки гомінкий люд підійде ближче до його сховку. Потім дістав жменьку петард і одним помахом сірника підпалив їх. Добре розмахнувшись, Сашко з щасливим виразом обличчя жбурнув подалі на дорогу цю палаючу купу. Вечірню тишу порушив несподіваний ґвалт: гучні вибухи, свист, писк, крики дорослих і дітей, які перелякалися мало не до смерті. Перелякався і сам Сашко, адже одна петарда відбилася від гілки дерева і впала у його капюшон. Що відбувалося далі, він мало чув, бо у вухах і досі лунав той страшний вибух. Але те, що він побачив, вразило його на все життя: від плачу заходилася мала дитина, у коляску до якої теж впало щось палаюче. Дякувати Богові, батько дитини вчасно витяг малу, далі почала горіти пухнаста ковдра. Це було ще не все, що відбувалося на дорозі в той вечір, але Сашко вже нічого не бачив за власними сльозами. Хлопчина вигорнув усе з карманів і затоптав цю прокляту купу ногами. Він не думав про свою спалену куртку, у нього перед очима була злякана мала дитина...»
Бесіда
1. Як ви ставитеся до Сашка? А як до його вчинку?
2. Можливо, хтось стане на захист хлопця?
3. Подумаємо, що стало причиною такої поведінки?
4. Який висновок слід зробити?
Вчитель. Дякую вам за те, що були уважними та активними сьогодні. Сподіваюся, що цей урок буде для вас корисним, і ви назавжди запам’ятаєте правила поведінки з вогнем.
РЕФЛЕКСІЯ 
Напишіть на краплях води, чи будете ви дотримуватися правил безпечної поведінки з вогнем, і приклейте до зображення полум’я на дошці. 
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Коломієць Т. Козенята і вогонь. – К.: Веселка, 1990 – 7с. 
2. Пожежна безпека. Навч. посіб. /За ред.. Рожкова А.П. – К.: Пожінформтехніка, 1999 – 55с.
3. Ярошевська В.М. Безпека життєдіяльності. – К.: ВДП, 2004 – 56с.

4. http://kovtuny.net.ua/school/to_the_teachers/directory_of_files/extracurricular-activity/viktorina-zmagannya_z_pogegnoii_bezpeki/

5. http://slovogray.blogspot.com/2013/09/i-5.html

 

 

 

 

 

 

ЛИСТ В РЕДАКЦІЮ

«Малий Сашко був ще тим розбишакою. У школі на кожнісінькій перерві ганяв на вулиці – чи то сонце пече, чи то мороз тріскучий. Він і в школу лише заради цього ходив, а навчанням зовсім не переймався: накидає у дірявий портфель якісь там зошитки і з розумним лицем йде до школи. Серед друзяк він – найсміливіший бешкетник, а як на уроці вчитель спитає щось, то, мов маленьке шкодливе кошеня, ховається з носом під парту. Так і жив Сашко: краще на футбол піде, ніж на виховну годину. 
А скоро йому так знадобляться ці знання! Але про це пізніше.
Тож, настала зима, а з нею і свята. Дуже любив цю пору року Сашко. Ви гадаєте, що любив він її за ялинку новорічну та подарунки? Ні в якому разі! Хлопчина більш за все чекав, коли ж почнуть продавати петарди, салюти та всілякі підривні штуки, якими він і користуватися не міг. Тому, побачивши все це у продажу, наш герой на гроші, які батьки дали йому на обід, накупив всякої всячини.
Напхавши повні кармани цієї піротехніки та стягнувши з кухні сірники, Сашко попрямував ввечері на вулицю. Місяця зовсім не було і кругом лягла непроглядна темрява. Зачаївшись на мить, він дочекався поки гомінкий люд підійде ближче до його сховку. Потім дістав жменьку петард і одним помахом сірника підпалив їх. Добре розмахнувшись, Сашко з щасливим виразом обличчя жбурнув подалі на дорогу цю палаючу купу. Вечірню тишу порушив несподіваний ґвалт: гучні вибухи, свист, писк, крики дорослих і дітей, які перелякалися мало не до смерті. Перелякався і сам Сашко, адже одна петарда відбилася від гілки дерева і впала у його капюшон. Що відбувалося далі, він мало чув, бо у вухах і досі лунав той страшний вибух. Але те, що він побачив, вразило його на все життя: від плачу заходилася мала дитина, у коляску до якої теж впало щось палаюче. Дякувати Богові, батько дитини вчасно витяг малу, далі почала горіти пухнаста ковдра. Це було ще не все, що відбувалося на дорозі в той вечір, але Сашко вже нічого не бачив за власними сльозами. Хлопчина вигорнув усе з карманів і затоптав цю прокляту купу ногами. Він не думав про свою спалену куртку, у нього перед очима була злякана мала дитина...»
1.       Які причини виникнення пожеж у побуті?

2.       У яких випадках при пожежегасінні використовуються вуглекислотні вогнегасники?

 3.       Чи можна гасити електроагрегат або електромережу, що горять, водою або пінним вогнегасником?

4.       Ви знаходитеся на третьому поверсі будинку, що горить. Вихід на сходи — відрізан. Затримка хоч на хвилину — і ви отруїтесь чадним газом. Ваші дії?

 

1.Школярам і всім малятам

Дуже добре треба знати:

Сірники — не для забави,

З ними страшно мати справу

 

2.У світі безліч речовин:

І спирт, і газ, і керосин.

Вони загальну рису мають:

Від іскри навіть вибухають.

Про це ви завжди пам’ятайте

Й подалі від вогню ховайте!

 

3. При пожежі, при пожежі,

Знає наш громадянин,

При пожежі, при пожежі

Набирають «сто один».

 

 

 

 

 

  1. Які причини виникнення пожеж у побуті?

 

  1. У яких випадках при пожежегасінні використовуються вуглекислотні вогнегасники?

 

  1. Чи можна гасити електроагрегат або електромережу, що горять, водою або пінним вогнегасником?

 

4.       Ви знаходитеся на третьому поверсі будинку, що горить. Вихід на сходи — відрізан. Затримка хоч на хвилину — і ви отруїтесь чадним газом. Ваші дії?

 

 

docx
Додано
28 березня 2018
Переглядів
1935
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку