ВИХОВНА ГОДИНА "ХАЙ ВОГОНЬ В ДУШІ ПАЛАЄ, А ПОЖЕЖІ НЕ БУВАЄ!"
МЕТА: ознайомити учнів із основними способами захисту життя під час пожежі, попередити учнів про можливі наслідки необережного поводження з вогнем, з'ясувати найпоширеніші джерела виникнення пожеж; розвивати навички миттєвої реакції на небажаний вогонь, увагу, спостережливість; формувати ціннісне ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих.
Бондарівська гімназія
Класний керівник:
Величко Світлана Дмитріївна
МЕТА: ознайомити учнів із основними способами захисту життя під час пожежі, попередити учнів про можливі наслідки необережного поводження з вогнем, з’ясувати найпоширеніші джерела виникнення пожеж; розвивати навички миттєвої реакції на небажаний вогонь, увагу, спостережливість; формувати ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.
ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ
Вчитель: Дорогі діти! Сьогодні ми проведемо з вами заняття, яке дасть знання, необхідні у вашому житті. Ці знання вам допоможуть у тяжку хвилину.
Світ, який оточує нас, прекрасний. Щоб зберегти цю красу і своє життя–необхідно правильно поводити себе в навколишньому середовищі. Тож сьогодні ми поговоримо про причини виникнення пожеж та заходи, яких треба дотримуватися, аби уникнути трагічних наслідків і врятувати своє життя. Розпочинаємо усний журнал.
Рубрика «Час поезії»
Учень 1.Школярам і всім малятам
Дуже добре треба знати:
Сірники — не для забави,
З ними страшно мати справу.
Учень 2. У світі безліч речовин:
І спирт, і газ, і керосин.
Вони загальну рису мають:
Навіть від іскри вибухають.
Про це ви завжди пам’ятайте
Й подалі від вогню ховайте!
Учень 3. При пожежі, при пожежі,
Кожен зна громадянин,
При пожежі, при пожежі
Набирають «сто один».
Учень 4.Запалюй сірник обережно,
Щоб було все безпожежно!
Праску надовго не залишай,
Вчасно газ ти вимикай!
Якщо пожежа сталася –
Ти не розгубись,
А за телефон свій скоріше берись!
Рубрика «Інтерактив»
Вікторина
1. Що використовують для гасіння пожежі? (Вогнегасник).
2. Чи можна водою гасити вогонь, який виник від спалаху телевізора? (Ні)
3. Де повинні знаходитись всі пожежонебезпечні речовини? (У недоступних для дітей місцях).
4. Скільки букв у слові "пожежа"? (6 букв)
5. Якщо виникла пожежа у домі, за яким номером слід викликати пожежних? (01)
6. Що треба робити, коли пожежа невелика? (Гасити самому)
7. Як вибратися із дому, коли багато диму? (Повзком)
8. Чи можна залишати без догляду увімкнені електроприлади? (Ні)
9. Скільки складів у слові "Вогонь"? (2)
10. Чи можна користуватися відкритим вогнем, відвідуючи горища чи підвали? (Ні)
11. Для чого слід закривати рот і ніс вологою тканиною, коли вибігаєш з палаючого будинку? (Щоб не обпалити обличчя)
12. Чи можна лити у вогонь легкозаймисті рідини? (Ні)
13. Дим від пожежі підіймається вгору чи опускається вниз? (Вгору)
15. Чи можна вмикати в розетку зразу кілька електроприладів? (Ні)
Рубрика «Подумай і скажи»
1. Чи можна класти одяг на прилади із відкритим вогнем?
2. Як треба розпалювати вогнище у лісі?
3. Чи можна при пожежі відкривати кватирку?
4. Чому у разі пожежі треба рухатися ближче до підлоги?
5. Назвіть причини виникнення пожежі.
6. Як називається професія людини, яка гасить пожежі?
7. Чи знаєте ви, яку першу медичну допомогу необхідно надавати при опіках? (Холодна вода, терта морква тощо.)
8. Чи можна мазати вражене місце олією та подібними речовинами?
9. Яких заходів вживають для того, щоб уникнути пожеж на полях? (Проорюють навколо ділянки (поля, лісу) захисну смугу.)
10.За яким номером телефону треба дзвонити при пожежі?
Фізкультхвилинка «Протипожежна».
Вчитель: Я ставлю запитання, якщо ви згодні - плескаєте в долоні, не згодні – тупотіть ногами.
Набирає 101?
Вимкнути в будинку газ?
Розклада жаринки?
І не слухається маму?
Побіля самої хати?
Хто не вимкнув праску?
Отже, всі ви - молодці!!!
Рубрика «Загадки»
Не жартуй, дружок, з вогнем,
Щоб не шкодувати про те! (сірники)
Ми сміливі працівники.
Ми дуже людям всім потрібні,
Так хто ж ми? (пожежники)
Зателефонувати тоді куди? (101)
Не ліхтар, а світло дає. (свічка)
З язиком, а не лається,
Без зубів, а кусається. (вогонь)
Дуб звалила край села. (блискавка)
Рубрика «Римування».
1.Кожен зна громадянин:
Пожежний номер .... (101)
2. Стіл і шафа згоряють швидко,
Якщо сушить білизну над ... (плиткою)
Якщо поруч….( вогнегасник)
І пожежних ... (викликай)
Будьте, діти …(обережні)
Рубрика «Знайди свою половинку».
Вчитель: Дякую вам за те, що були уважними та активними сьогодні. Сподіваюся, що цей виховна буде для вас корисною, і ви назавжди запам’ятаєте правила поведінки з вогнем.
РЕФЛЕКСІЯ
Напишіть на краплях води, чи будете ви дотримуватися правил безпечної поведінки з вогнем, і приклейте до зображення полум’я на дошці.