Виховна година "Хто ? Який?"

Про матеріал

Виховна година допомагає формувати у дітей власне «Я»; ви­ховувати гуманну, творчу, соціально активну осо­бистість, здатну бережно ставитися до всього, що ії оточує.

Перегляд файлу

Хто Я? Який?

Мета: продовжувати формувати у дітей власне «Я»; ви­ховувати гуманну,-творчу, соціально активну осо­бистість, здатну бережно ставитися до всього, що ії оточує.

Обладнання: два великі малюнки серця; намистини (або камінчи­ки); чисті аркуші паперу.

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

 СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Сьогодні ми з вами будемо розмовляти на дуже цікаву те­му, яка хвилювала протягом багатьох тисячоліть і хвилювати­ме кожну живу істоту. А саме: «Хто я? Який?» Це запитання рано чи пізно ставить собі кожна розумна істота, але відповідь вдається знайти не кожному. Давайте сьогодні разом спробує­мо дати відповідь на це запитання.

 

ГРА «ІНТЕРВ'Ю ІЗ САМИМ СОБОЮ»

Учитель пропонує учням записати три якості, яких їм дуже хотілося б позбавитися. Потім із цих трьох якостей він просить учнів вибрати яку-небудь одну, найнеприємншпг. і поговорити з нею — узяти інтерв'ю у цієї якості.

Питання для інтерв'ю:

• Чому ти поселилася в мені?

• Що ти ставиш собі за мету?

• Чи подобається тобі розмовляти зі мною?

• Що я повинен зробити, щоб ти зникла?

Можна запропонувати учням розмовляти з щєю якістю вся­кий раз, коли вона знову в них виявляється, а через леякий час проаналізувати разом з учнями, чи допомагає їм исдабве заняття в роботі над собою.

 

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Тепер, поговоривши зі своїм -«ворогом», ви знаєте його слабкі місця і в разі його прояву зможете йому протистояти. Запам'ятайте, у житті нічого не треба боятися, треба лише знати, як протистояти поганому.

Багато хто з людей боїться казати правду одне одному у вічі. Давайте сьогодні зробимо перший крок у сміливість і, не сором­лячись нікого, але пам'ятаючи про норми етики, спробуємо ска­зати своєму товаришу правду прямо у вічі. Але для цього мені потрібен сміливий учень. Хто хоче провести цей експеримент? (Один учень виходить до дошки.) *

А тепер ви всі по черзі скажіть вашому товаришеві, які, на ва­шу думку, є у нього три хороші і три погані риси характеру. (Учні відповідають на запитання.)

Тепер вам буде легко казати правду одне одному, адже всі зна­ють вислів, що «краще гірка правда, ніж солодка брехня». Але, спілкуючись одне з одним, не забувайте, що словом можна ду­же образити. Не ображайте одне одного і з гідністю сприймайте критику на свою адресу.

 

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ «ЗАВЖДИ, ІНКОЛИ» НІКОЛИ»

Учитель пропонує учням на окремому аркуші паперу нама­лювати таблицю з чотирьох колонок, першу залишити порож­ньою, а кожній наступній дати назви: «завжди», «інколи», «ніколи». У першу колонку в стовпчик треба вписати такі якості: чесність, доброта, упевненість, вірність, сміливість, надійність, порядність.

Учитель просить учнів поміркувати про те, чи є в них перелі­чені якості й у якій мірі. Якщо вони вважають, що завжди чесні, то ставлять зірочку під заголовком «завжди», якщо іноді прояв­ляють сміливість, то повинні поставити зірочку під заголовком «іноді» і так далі.

Подібну роботу можна запропоновувати учням час від часу. По заповнених таким чином таблицях легко прослідкувати, як змінюється самооцінка дитини.

 

 

 

ГРА «СКАРБИ СЕРЦЯ»

Учні поділяються на дві групи за принципом «дерева кві­ти». Кожна група отримує великий малюнок серця, яке вона повинна розділити на клітинки і вписати в них усі якості люди­ни, які роблять серце світлим і сяючим. Група, яка напише більше якостей, виграє, і їй присвоюється звання «Охоронець серця».

Це завдання учні роблять дуже охоче. До того ж, воно корисне тим, що, по-перше, виконується колективно, по-друге, під час такої ро­боти учні думають про прекрасне, чисте та добре.

 

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Людина не народжується з готовим набором позитивних і не­гативних якостей. їх набуття залежить від навколишнього ото­чення: рідних і близьких, друзів, однокласників, учителів, а та­кож занять за інтересами, телебачення і багато іншого. Але треба запам'ятати головне: людина сама є володарем своєї долі. Потріб­на постійна робота над собою, саморозвиток і самовдосконаленні, розвиток достоїнств і боротьба з недоліками.

 

ГРА «КРАЩЕ ЗА ВСІХ»

Учні встають у коло і під музику виконують різні команди вчителя, наприклад: потанцювати, зобразити тварину, зробити гімнастичну вправу, посміхнутися і т. д. Той, хто краще за всіх виконає те або інше завдання, одержує «намистину (камінчик) досконалості». Можна запропонувати учням виконати смішні завдання, наприклад: хто довше простоїть на одній нозі, махаючи руками; у кого щонайдовша мова. Перемагає той, хто збере більше усього «намистин досконалості».

Наприкінці гри вчитель обговорює з учнями, що людина по­винна робити, щоб добитися досконалості в якій-небудь справі.

 

БЕСІДА

Скажіть, чи повинна людина вдосконалювати свій характер і чому?

Що окрім характеру, може вдосконалювати людина? (Знання, уміння, майстерність.)

Якими якостями повинна володіти людина, щоб прагнути до­сконалості?

Чи може людина досягти повної досконалості?

Про яку людину говорять, що вона сама досконалість?

Хто може допомогти людині вдосконалюватися? Хто допомагає вам удосконалюватися?

 

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Головне — вчасно поставити собі мету і йти до неї без зу­пинки. Давайте з'ясуємо, що ж ви вмієте, а чого ще повинні навчитися.

 

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ «ЯКИЙ Я?»

Учитель просить учнів узяти чистий аркуш паперу, розділити його на чотири колонки, першу колонку назвати «Краще всього я вмію», другу — «Я не дуже добре вмію», третю — «Більш за все я хочу навчитися робити», четверту — «Ось що мені для цього потрібно». Треба заповнити ці колонки, написавши в кожній міні­мум по чотири пункти.

Учитель може обговорити цю таблицю індивідуально з кож­ним, а також запропонувати учням обговорити її зі своїми батьками.

 

БЕСІДА

Відомо, що всі люди на Землі вміють і люблять мріяти. А чи любите мріяти ви?

1. Якби я був/була вітром, то...

2. Якби я був/була зіркою, то...

3. Якби я опинився(лась) на Місяці, то...

4. Якби я жив(ла) в чудовому замку, то...

5. Якби я був/була невидимкою, то...

6. Якби я був/була найкращим лікарем у світі, то...

7. Якби я був/була найкращим винахідником у світі, то...

 

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Тепер давайте навчимося говорити одне одному комплімен­ти. Це ж так необхідно — вміти говорити приємні слова!

Для цього потрібен один бажаючий. (Один учень виходить із

класу.)

А ви, поки він не чує, кожний скажіть на адресу вашо­го товариша будь-який комплімент, тільки по черзі, щоб я встигла записати.

(Учні говорять, а вчитель записує висловлювання. Потім кли­че того, хто виходив, і читає йому вголос усі компліменти. Це за­вдання слід проводити регулярно, щоб навчити учнів говорити од­не одному приємні речі.)

 

ГРА «ЛЮБИТЬ, НЕ ЛЮБИТЬ»

Учитель просить учнів розділити аркуш паперу на дві поло­вини. В одній частині кожний повинен написати, що в житті він якнайбільше любить, в іншій — що він любить менше всього. Треба Попередити учнів, що пунктів має бути не дуже багато, і вони повинні підписати свої прізвища на аркушах.

Учитель збирає аркуші, прикріплює їх на стенд і пропонує учням протягом декількох днів уважно вивчати його. Через три дні учні з пам'яті повинні написати все, що вони знають про кожного зі своїх друзів.

 

ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Учіться кожний день добра, справедливості й любові!

doc
Додано
28 серпня 2018
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку