Тема: Калейдоскоп здоров’я (1-2 клас)
Мета: розширити уявлення про здоровий спосіб життя; навчити дітей про те, що позитивно, а що негативно впливає на здоров’я, правил здорового способу життя; розвивати пізнавальний інтерес, мислення, увагу, уяву, збагачувати словниковий запас; виховувати відповідальність, дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: казковий герой, тема заняття, малюнки з корисною та некорисною їжею прислів’я, наочність, жетончики. Форма проведення: заочна подорож
Хід роботи:
І. Вступна частина
1. Привітання
- Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок,
Він покликав на урок!
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
2. Перевірка готовності до роботи.
- Нумо гляньте всі швиденько, чи на партах все чистенько? Кожен з вас приготувався, на перерві постарався.
3. Представлення.
- Мене звати Катерина Вікторівна і сьогоднішню виховну годину у вас проведу я.
4. Повідомлення теми і мети.
- Діти, ви коли-небудь подорожували? У нас з вами сьогодні дуже цікаве заняття. Сьогодні ми вирушимо у подорож в країну Здоров’я.
II. Основна частина
1. Введення елементу нестандартності.
- Діти, сьогодні до нас завітав Крош. Ми разом з ним будемо подорожувати до країни Здоров’я. Відправимося ми з вами до країни у казковому потязі. Але спершу, Крош хоче вам прочитати вірш про здоров’я. Слухайте його уважно.
- Друже, щоб здоровим бути, треба навички здобути.
Про здоров’я піклуватись: перш за все – не лінуватись.
І здружитися зі спортом, рідко ласувати тортом.
Воду крижану не пити і ніколи не палити.
Щоб знешкодити мікроби, руки мий і щоразу чисто.
Не забудь щоденно їсти овічі та фрукти різні –
Всі вони тобі корисні. Вранці й ввечері,
Мій любий, завжди – завжди чисти зуби.
- Діти, які правила ви почули у вірші, який нам прочитав Крош?
- Молодці, діти. Ви були всі дуже уважні. А тепер нумо вирушати в подорож.
- Ми їдем, їдем, їдем
У здоров’я край
Ця гра цікава дуже
Із нами й ти пограй!
Сідай із нами друже,
У чарівний потяг,
І все, що тут почуєш,
Повік не забувай!
2. Зупинка місто «Гігієнічне»
- А ось, діти наша перша зупинка місто «Гігієнічне». Тут живуть дуже охайні люди. Вони гарно виглядають, мають міцне здоров’я, бо дотримуються правил особистої гігієни. Послухайте, що вони нам радять:
• Мийся один раз на тиждень.
• Щоденно приймай душ уранці та ввечері.
• Мий руки перед вживанням їжі, прогулянок, відвідування туалету, спілкування з тваринами.
• Чисти зуби двічі на день.
• Зрізай нігті на руках один раз на тиждень, на ногах – один раз на два тижні.
• Підтримуй чистоту волосся, доглядай за ним.
-А ще для вас вони підготували цікаве завдання.
-Із розсипанки на дошці складіть прислів’я.
Найбільше багатство – здоров’я.
Здоров’я дорожче від багатства.
Здоров’я дорожче від золота.
Здоров’я – найдорожчий скарб.
Здоров’я не купиш за гроші.
Без здоров'я немає щастя.
Здоровому все здорово.
В здоровому тілі — здоровий дух.
Здоров'я всьому голова.
Здоров'я — краще багатства.
- Молодці, із цим завданням ви добре впорались.
- Прислiв’я про здоров’я — підкреслюють значення здоровя для кожної людини, адже поки ми добре себе почуваємо ми не бережемо себе та свого здоровя, а починаємо задумуватися тільки коли захворіємо.
3. Зупинка місто «Бруднулі».
- У цьому місті живе хлопчик, який не вмивається, не чистить зуби, нігті у нього чорні і не обрізані. Він не чистить взуття, не слідкує за одягом і ходить патлатим. Неналежний у нього вигляд, ось він (наочність хлопчика).
- Що ви можете йому порадити?
- Молодці, хлопчик послухав ваші поради і тепер він буде виглядати охайніше.
4. Зупинка місто «Шкідливі звички».
- Дітки, наступне місто «Шкідливі звички», дуже небезпечне місто.
- Чи знаєте ви що таке шкідливі звички?
- Згорблення - є також шкідливою звичкою. Адже при цьому ваш хребет викривляється, що порушує роботу усіх ваших органів.
- Ану, негайно сядьте рівненько!
- Але більш за все зашкоджує здоров’ю паління, вживання алкогольних напоїв та наркотиків. Часто людина, що палить чи вживає алкоголь, починає відчувати погіршення здоров’я.
5. Гра «Так чи Ні»
- А зараз ми з Крошем перевіримо, як ви уважно слухаєте. Ми вам зачитаємо твердження, якщо це шкідливі звички – ви плескаєте у долоні, якщо ні – не плескаєте.
- Ви готові? Тоді розпочинаймо.
Шкідливі звички це:
-Мити руки з милом перед їжою
-Чистити зуби вранці та ввечері
-Вживати наркотики
-Щоденно митися
-Вживати алкоголь
-Сидіти рівненько
-Палити
-Гризти нігті
-Класти речі на свої місця
-Смоктати пальці
-Грати у рухливі ігри
- Молодці! Ви добре впоралися з завданням. Отже, вирушаємо далі.
6. Зупинка місто «Фізкультурне»
- Наступна наша зупинка місто «Фізкультурне», на ній нас чекає фізкультхвилинка, тож підводимося і повторюємо рухи за мною.
- Раз, два! Всі присіли!
Потім вгору підлетіли!
Три! Чотири! Нахились,
Із струмочка гарно вмились.
П’ять, шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли
Ніжками затупотіли.
Дев’ять! Десять! Відпочили
І за парту дружно сіли.
-Молодці!
7. Зупинка місто «Здорове харчування».
- Дітки, а зараз ми приїхали у місто «Здорове харчування». (Вивішуємо малюнки із продуктами)
- На дошці є корисні та некорисні продукти.
- Давайте разом визначимо які з них є шкідливими продуктами та закреслимо їх. (Викликаємо учнів до дошки, закреслюють погані продукти).
- Молодці, ви чудово впоралися із завданням! Поїхали у інше місто.
8. Зупинка місто «Відгадайка»
- Ми прибули до міста «Відгадайка», тож зараз ми з вами та разом із Крошем будемо відгадувати загадки.
- Ви готові? Отже, розпочинаємо.
- Чищу зубки кожен день
Дуже добре й швидко
Мені в цьому допоможе
Моя зубна…(Щітка)
- Будуть зубки здоровенькі —
Я почищу їх гарненько.
Візьму в руки зубну щітку,
Густу і пухнасту.
Що крім цього треба дітки?
Ще й зубну…(Пасту)
- Як купатися ідеш
І мене також береш.
Я гладеньке й запашне,
Ти намилюєш мене.
Всі мікроби змило
Я — корисне…(Мило)
- Ліг в кишеню і вартую
Плаксі, реві та бруднулі
Витру вранці струмки сліз,
Не забуду і про ніс. (Носовичок)
- Без слів про все розкаже? (Дзеркало)
ІІІ.Заключна частина.
1. Підсумкова бесіда
- Любі діти! Ось і закінчилась наша подорож. Ми з Крошем дуже задоволені вашою працею, усі великі молодці!
- По яких містах ми подорожували?
- Сподіваємося, що ви запам’ятали усі поради. Бо ваше здоров’я у ваших руках!
- Давайте повторимо, які ви правила здоров’я запам’ятали.
2. Нагородження.
- Діти ви були всі активні сьогодні, зараз ви отримаєте маленькі нагородження від Кроша.
3. Прощання.
- Діти , ми з Крошем дуже раді, що ви сьогодні були дуже старанні та активні
ДОДАТКИ ДО ВИХОВНОЇ ГОДИНИ
З Д О Р О В
‘ Я