Виховна година "Книжковий світ"

Про матеріал
Матеріал містить відомості про книгу – історичну пам’ятку людства та історію її виникнення і супроводжується відповідною презентацією згідно теми виховної години.
Перегляд файлу

 


 

Виховна година:

« Книжковий світ»

 

Картинки по запросу грицькові книжки

                                                                                                       

 

 

 

 

 

 

Ь 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  

 

 

                                                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: дати відомості про книгу – історичну пам’ятку людства та історію її виникнення; популяризувати читання літератури, збагачувати знання учнів засобами залучення до книги; формувати щоденну потребу у читанні книги; сприяти духовному збагаченню особистості, підвищенню культурного рівня.

  Обладнання: виставка  літератури для молодших школярів, заготовки  для закладок, мультфільм,прислів'я про книжки.

 


Хід заняття:

І. Нервово – психологічний настрій.

Мультфільм «Фіксікі»                                                                               Слайд 2

- Ви любите цей мультик?

 -А як він називається?

-Хто мені нагадає, як звати фіксіків ( Дедус, Сімка, Фаєр, Нолик, Шпуля, Верта, Ігрік, Папус, Мася )

- Сьогодні  вони будуть мені допомагати. Щоб дізнатися, про що йтиметься на нашому уроці  Дедус пропонує вам відгадати загадку.                      Слайд 3(1,2,3)

                                                                                                                                                                   


Бачить – не баче, чути – не чує

Мовчки говорить, дуже мудрує.

Часом захоче, правди навчає,

 

Часом регоче, всіх звеселяє.

Хто ж то така, в світі щаслива,

Мудра, правдива і жартівлива?                                                   (Книга)


ІІ Основна частина уроку.

 - Книга – це велике диво, створене людиною. Ще не вміючи читати, ми розглядали малюнки до казок, слухали цікаві історії, які читали нам мами чи бабусі.

Люди здавна шанобливо ставились до книг. Народ склав багато прислів’їв про їх значення в житті людини. Ось що про книгу говорив Олександр Пушкін : «Читання – ось краще навчання».

 А найкращі книжки – це казки. І скільки б не читав, іще хочеться.  Казка потрібна кожній дитині, бо вона вчить чесноті, любові до людей, до тварин, до всього живого. Ми з вами вже багато казок прочитали і знаємо казкових героїв.

ІІІ. Вікторина (казкова)                                          Слайд 4

Вєрта приготувала для вас вікторину, бо дуже хоче переконатися. Чи дійсно ми читаємо казки… Готові? Тоді будьте дуже уважними. Слайд 4(1 -8) 

http://ipesenki.ru/uploads/images/u/k/r/ukra_nsk_narodn_kazki_telesik.jpgВ діда з бабою хлопчина

Появився з деревини,

У печі Зміючку спік,

З гусеням додому втік. (Івасик-Телесик)

http://pic-top.ru/images/403035_skazka-kolosok-tekst.jpg

Як зайшов він колосок,

Борошна змолов мішок –

Пиріжків напік і з’їв,

Ледарів не пригостив. (Півник із казки «Колосок»)

http://www.100book.ru/b1662994.jpg

Не зміг сидіти на вікні,

У лісі всім співав пісні,

Але коли зустрів Лисицю,

Та пісня мусила скінчитися. (Колобок)

https://tse4.mm.bing.net/th?id=OIP.M56c5f64c603cb3562b43243a13b49ea5o0

Народилося таке –

І незграбне, і бридке,

Одиноке і нещасне,

Стало Лебедем прекрасним. (Гидке каченя)

http://vivikul.ru/wp-content/uploads/2013/02/5-1024x768.jpg

Він моторчик свій заводить,

Крізь вікно у гості ходить,

Любить він торти й горішки,

З ним не сумно ані трішки. (Карлсон) 

 

ІУ. Розповідь про історію виникнення паперу і книгодрукування.                                                                                                                                   Слайд  5 (1,2)

-Щодня ми маємо справу з книгою в школі та вдома. А чи думали ви над тим, якою ж була та найперша книга?

-Ось Фаєр розповість нам, як раніше люди намагалися передавати один одному повідомлення, знання чи якусь інформацію.          

Слайд 5 (3,) -  Давно-давно на землі не було книжок, бо люди ще не вміли їх  виготовляти. «Сторінками» найдавнішим книгам слугували камені,  стіни печер, посуд, щити.                                                                                                    

Слайд5 (4)    Згодом люди додумалися писати  гострими паличками на глині, яку потім сушили.  Та хіба багато  напишеш на таких «сторінках»? До того ж ці книги були важкі і  не зручні. 

Слайд 5 (5)-  Із часом стали виготовляти зручні і легкі книжки з тонкої  козячої, або телячої шкіри. Але такі книжки були дуже дорогі. На виготовлення однієї книги потрібні були шкури з цілої череди телят.

В Африці вздовж річок є густі зарослі болотяної рослини папірусу. Згодом додумалися так обробляти волокна рослин, що почали виготовляти з них папір. Відтоді з’явилися книжки з папірусу. Писати на його стеблах було зручно, але через декілька років такі «книги» ламалися і розсипалися.                                                                                                                                Слайд5 (6 )                     

-Сімка хоче вас запитати, чи знаєте ви, з чого виготовляють папір в наш час? Слайд6 (1)

-Тепер папір виготовляють із деревини, переробляють старий папір (макулатуру). Слайд 6(2,3,4)

Книги виготовляють у друкарнях. Після цього деякі з них надходять до магазинів, де ми їх купуємо. Багато книжок «їдуть» до бібліотек. Бібліотека – слово грецьке. У перекладі воно означає  книгосховище.

У. Виставка книжок.    Слайд   7   (Шпуля)

Книг на світі дуже багато. Так і хочеться прочитати усі. Але це неможливо. Для читання необхідно обирати ті книжки, що для вас найцікавіші і найпотрібніші.

-Подивіться, діти, на ось цю виставку яких тільки книг ви тут не побачите і кожна з них по-особливому важлива та необхідна. Неможливо уявити собі життя людини без книги. Книга – це те, що несе в собі світ знань.


УІ.    Загадка від Папуса


Є книг багато – радісних, печальних,                                                        Слайд 8(1,2,3) 

Товстих, тонких барвистих, наче жар,

Але одна – книжкам усім начальник,

І звуть її по-простому – буквар.

 

Справді, це книга, яка проведе нас у книжковий світ. Завдяки цій книзі ми навчимося читати, щоб самостійно пізнавати світ, здобувати знання і не просити маму чи тата, бабусю чи дідуся, братика чи сестричку прочитати казку, чи щось цікаве.

-Візьміть кожний свій  буквар та уважно подивіться на нього, який він має вигляд? Ви знаєте, як треба доглядати за книгою? Чи має він закладку, чи обгорнутий, чи сторінки чистенькі….

                                                         


Уявіть собі, що букварик ромовляє… Послухайте, щоб він вам сказав…


 

Я – книжка! Я – товариш твій

Й малювать в мені не смій,

Мій гарний вид приємний вам,

То ж бережіть мене від плям,

Не загортай мої листи,

 

Закладинку чи маєш ти?

Не забувай мене в саду

– Аж дощ зірветься на біду.

Мене в папір ти загорни,

Де взяв, туди і поверни.


 

-А де ми взяли букварі, куди ми будемо повертати їх в кінці року? ( в бібліотеку)                                                                                                                                                               -Потім їх візьмуть першокласники, які прийдуть навчатися в наступному році. Отже ми повинні зберегти свої книжки, щоб не соромно було перед першокласниками.


 

УІІ.  Правила поведінки з книгою:    

Ігрік – один із розумних і кмітливих фіксиків. Він хоче перевірити, чи вмієте ви поводитися  з підручниками, книжками, чи вмієте ви їх берегти.  Слайд 9   

1. Книжку потрібно читати за столом.

2. Брати книгу слід чистити руками.

3. Перегортувати сторінки за верхній угол сторінки.

4. Неможна класти в книгу олівці, ручки та інші речі, які можуть зіпсувати книгу.

5. Для того, щоб швидко знайти потрібну сторінку, користуйся закладинкою.

6. Не читай книгу, коли їси.

7. Не роби в кінці записів, не підкреслюй слова, не малюй на сторінках.

8. Не перегинай книгу під час читання, від цього випадають сторінки.

 

УІІІ. Виготовлення закладки                                                                Слайд 10

 Для того, щоб книжка була нам вдячна, давайте виготовимо для неї подарунок – закладку. Подивіться, скільки різних закладок хоче нам показати Нолик.            Вони всі різні і зроблені з різного матеріалу.

  А ми зробимо свої і подаруємо їх своїм книжкам.

ІХ. Давайте підсумуємо.                                                                      Слайд 11

1. Що швидко в книзі допоможе знайти оповідання? (Зміст)

2. Де починається життя книги? (В лісі)

3. В школі ти учень, учениця, а хто ти в бібліотеці? (Читач)

4. З чого починається книга? (З обложки)

5. Чого боїться книга? (Дощу, вогню, брудних рук)

6. На чому в бібліотеці зберігаються книги? (На стелажах)

 

Х. Мультфільм.                                                                            Слайд 12

Добре ви сьогодні працювали. Багато нового дізнались. А на завершення нашого уроку давайте переглянемо мультфільм про Грицька, який не беріг свої книжки.

- Дійсно ви молодці, що знаєте і дотримуєтесь правил поведінки з книгою.

1. Що швидко в книзі допоможе знайти оповідання? (Зміст)

2. Де починається життя книги? (В лісі)

3. В школі ти учень, учениця, а хто ти в бібліотеці? (Читач)

4. З чого починається книга? (З обкладинки)

5. Чого боїться книга? (Дощу, вогню, брудних рук)

6. На чому в бібліотеці зберігаються книги? (На стелаж)

 

 

 

                                             Прислів’я та вислови на плакатах:

 

1. Книга – твій друг, без неї – як без рук.

2. З книгою жити – з добром дружити.

3. Книга для розуму, що теплий дощик для посівів.

4. Золото добувай із землі, а знання з книг.

5. З книгою дружити – весь вік не тужити.

6. Книга – не пряник, а людей до себе манить.

7. Книга вчить, як на світі жить.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 жовтня
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку