Виховна година "Краса людських почуттів в творах поетів, письменників та поетів"

Про матеріал
Виховна година " Краса людських почуттів в творах поетів, письменників та композиторів" з циклу художньо - естетичного виховання.
Перегляд файлу

Добрий день, шановні діти.

Сядьте діти всі гарненько,

Руки покладіть рівненько,

Голову вище підніміть,

Свої плечі розведіть.

 

В нас  розпочинається друга половина дня. Я знаю, що ви трішки вже втомилися, а попереду вас чекають ще багато різноманітних режимних моментів. Тому я хочу, щоб ви всі посміхнулися один одному, тим самим підняли настрій собі і своїм товаришам.

 А я зі своєї сторони обіцяю, що наше сьогоднішнє заняття буде наповнене цікавими  вправами, іграми, музикою та співом. То ж   беремо з собою сьогодні на наше заняття усмішку, гарний настрій та серце наповнене добротою  і   розпочинаємо  нашу виховну годину.

 

Давайте пригадаємо тему минулого заняття: Гра-подорож «Права людини в Конституції України».

- Про що ми говорили на минулій грі – подорожі.?

- Назвіть права дитини , які ви запам’ятали?

- Які обов’язки мають діти?

- В якому документі записані права всіх людей?

- В якому документі записані права дітей?

 

Молодці. Отже я хочу, щоб ви діти запам’ятали,що у кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх та вміти ними користуватися. Але слід знати не лише свої права, а й обов’язки. Прагнучи відстояти свої права, не порушуйте права інших! З часом у вас збільшиться обов'язків і відповідальності.

 

А тепер діти скажіть: Який місячник виховання  розпочався в  нас в школі? ( місячник художньо – естетичного виховання)

 Як ви розумієте …….

Художньо-естетичне виховання передбачає формування основ естетичної культури, естетичного сприймання та емоційного ставлення до прекрасного

формування культури почуттів.

Тому і тема нашої виховної години « Краса людських почуттів в творах поетів, письменників та композиторів».

Мета:

  • розширювати поняття дітей про красу людських почуттів,
  • розвивати вміння творити добро у повсякденному житті, вміння відрізняти погане від доброго;
  • удосконалювати навички виразного читання  творів відомих митців;
  • розвивати творче мислення, уяву;
  • виховувати любов до поезії, точність та влучність слова, розвивати творчі навички учнів, розвивати артистичні здібності

 

З перших днів свого народження дитина пізнає почуття любові до рідної родини та до самої дорожчої людини – до мами.

 

Мама… Це перше слово, яке вимовляє дитина і, мабуть, на всіх мовах світу це слово звучить однаково ніжно. У мами найдобріші та ласкаві руки, найніжніша посмішка та найдобріші очі, що світяться любов’ю. У мами чутливе серце – в ньому ніколи не згасне любов до своєї дитини. І скільки б не було тобі років, тобі завжди потрібна мама. І чим більша твоя любов до матері, тим радіснішим і світлішим стає твоє життя.

Зараз я пропоную вам створити словесний портрет мами.

 Вправа « Створи портрет мами».

Для цього вам ланцюжком потрібно продовжити речення « Моя мама…….»

Але іноді почуття любові можуть затьмарити конфліктні ситуації, які виникають від непорозуміння одне з одним.  У вас зараз розпочинається підлітковий вік , і вам іноді здається , що мами, батьки  вас надто опікують.

 Я вам діти дам пораду.  Щоб цього не сталося потрібно завжди йти на компроміс, і знати чітко: які рішення ви можете приймати самостійно, а які потрібно оговорити з мамою.

Творче завдання «Мирна угода».

 (Учитель роздає учням аркуші паперу , які  однією лінією навпіл. Ліву частину називають «Вирішую сам», а праву — «Вирішуємо разом».

 Потім у кожній частині учні записують у стовпчик кілька справ, які вони роблять самі без обговорення з мамою тобто вважають  їх особистими , в інший справи , які вони повині обговорити  разом з мамою.)

 

Висновок. Якщо кожен з вас буде робити саме так , то почуття любові не будуть ніколи затьмарені  конфліктами, а будуть  світлими, добрими, дружніми.

Саме такими , якими їх оспівують багато українських поетів. Зараз я пропоную вам  самостійно прочитати вірш. А потім ми спробуємо прочитати його саме так, щоб  за допомогою інтонації передати ті почуття , які змальовані в цьому творі.

 

Найрідніша – Любов  Голота

Хто розкаже мені казку,
Хто щедрішій всіх на ласку?
Ти, матусю, наймиліша,
В цілім світі – найрідніша!

Хто нас ніжить і голубить,
Пестить, гладить ніжно й любо,
Пригортає до серденька?
Ти, моя найкраща ненько!

 

 

 

Робота над віршем:

  1. Про що мова  йде в вірші?
  2. Які почуття викликають у вас цей вірш?
  3. Чи викликають слова вірша зробити щось приємне своїм рідним?

 

 

В багатьох родинах такі світлі почуття, гарні відносини  сприяють народженню добрих родинних традицій.

- Скажіть діти : Чи  існують у вашій сім’ї  родині традиції, спільні справи , які ви полюбляєте робити разом з батьками?

( Короткі розповіді дітей)

Діти, я хочу вам підказати ще одну добру традицію , яку ви можете започаткувати в сям: це дарувати подарунки. Це не обов’язково повинні бути матеріальні подарунки. Подарунком від вас можуть бути добрі справи, гарні слова. Подарунком може бути вивчений вами вірш  про любов до ваших рідних.

 Тому, я також хочу вам  запропонувати листівки з декількома віршами. Ви їх можете вивчити і подарувати їх своїм рідни коли ви поїдете додому.

 

Дякую, мамо, за ніжні долоні,
Ласку, турботу та ночі безсонні,
За ту колискову, що вночі співала,
Бажаю, щоб сліз твої очі не знали.

 

Матонко моя едина,
Ти для мене цілий світ!
І хоча я ще дитина,
Хоч мені ще кілька літ,
Та тебе, матусю мила,
Я кохаю над життя
І бажаю: будь щаслива,
Наче квітка весняна!

 

 

  Діти,  я сьогодні не даремно звернула скільки уваги на красу родинних відносин, сімейних традицій. Тому що саме вміння та правила спілкування в родині ви потім починаєте застосовувати в відносинах серед товаришів шкільного колективу.

Діти коли ми говоримо про шкільну родину , то на вашу думку які почуття повинні панувати в ній.

( Відповіді дітей : Доброта, повага, взаєморозуміння)

А яким поняттям ми можемо об’єднати ці поняття.

-- Дружба..

На вашу думку, що таке дружба?

А хто такий друг?

  • Отже дружба –це  безкорисливі взаємовідносини між людьми, дружба заснована на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах, захопленнях .

Так друг – це той з ким можна порадитись, поділитись секретом, людина, яка ніколи тебе не зрадить.

 Взагалі дружба надзвичайно високо шанувалася в укр. культурі. Оспівувалася дружба у багатьох творах укр.. літераторів, про неї писали Леся Українка,  І. Франко.

, як жили багато років тому. Але дана тема  актуальна і сьогодні , нею зацікавились і

Художники мультиплікатори. Зараз я пропоную переглянути одну з їх робіт: Мультфільм про справжню  дружбу Струмочок.

_ Про що розповідає нам мульфільм?

Яка головна думка мультфільму?

Висновок. Дружити потрібно вміти , і ставити інтереси своїх друзів вище своїх бажань, які іноді приносять шкоду товаришам.

Тому зараз я пропоную скласти пам’ятку « Золоті правила дружби»

  • Бути щирим, відвертим.
  •  Не видавати секретів інших.
  • Ділитися з друзями (другом).
  • Не ображати друзів.
  • Не боятися попросити пробачення.
  • Допомагати другові у всьому, підтримувати.
  • Разом робити різні справи.
  • Завжди прислухатися одне до одного
  • Не поспішай ділитися з товаришем
  • Завжди будь готовим дати здачі
  • Ніколи не проси пробачення
  • Придумай прозвище своєму другу

Зачитують пам’ятку. Я дарую вам  цю пам’ятку , щоб ви завжди пам’ятали золоті правила дружби.

Але чомусь, діти ,в нас так отримується, що сказати образливе слово товаришу легше ніж гарне. Можливо тому, що дехто їх не знає, а можливо забув, а можливо соромиться . Ми зараз попробуємо це виправити за допомогою вправи « Таємне листування».

Ми вже доволі довгий час провчилися разом і гарно знаємо своїх товаришів, їх гарні риси . У вас на партах є ось такий лист. Кожен лист починається з вашого ім’я  наприклад : Люда ти - . Кожен з вас повинен підійти до своїх товаришів і написати  якусь гарну рису. Але ці листочки ми прикріпимо до спини, зробимо це для того , що можливо хтось іще соромиться говорити гарне своєму товаришу то розпочнемо з написання.

Молодці.

 

 

 Скільки сьогодні в нашому класі лунає гарних, щирих слів. Діти, дружні відносини, почуття доброзичливості, взаємодопомоги не раз надихали композиторів на створення пісень з даної теми. Саме під одну з них ми і виконаємо нашу фізхвилинку.

 

Скажіть,

  • Які почуття у вас викликала пісня?
  • чому навчає  пісня « Посмішка»?

Висновок: Нелегко знайти собі справжніх друзів. Бережіть своїх друзів, не сваріться по дрібницях. Є дружба душ, що витримує грози і бурі життя. Людей зближує спільне навчання, захоплення, інтереси. Головне, щоб усе приносило радість і було корисним. Бажаю вам міцної дружби, щирості у стосунках із друзями. А ще пропоную більше дивитися фільмів про дружбу та читати твори письменників, які описують  гарні почуття.

 

Ви з кожним роком стаєте дорослими. І ті ази з   поведінки , які ви отримуєте в школі  звичайно знадобляться вам для адаптації в суспільстві. Але ще одне почуття , яке повинна пронести через все життя людина також виховується зі шкільної парти. Це звичайно : любов до рідної Батьківщини.

 А щоб любити  свою країну потрібно добре знати її історію, традиції.

Тож  я зараз пропоную провести бліц турнір і перевірити як ви знаєте історію та традиції Своєї Батьківщини. 

Бліц – турнір

  • Як називається наша держава?
  •  Коли вона відзначає  свій день народження?
  • Хто ми? Як зветься народ України?
  •      Назвіть столицю нашої держави.
  •           Грошова одиниця України.
  •       Ім'я видатного українського поета Шевченка.        
  •       Державні символи України.
  •     Український танок.
  •         Чим прикрашають голову українські дівчата?
  •          Скільки років нашій країні?

Молодці. Ми впевнилися , що ви добре  знаєте історію своєї держави.

Як писав український письменник В.Сосюра: «Любіть Україну, як сонце, любіть, як вітер, і трави, і води… В годину щасливу і в радості мить, любіть у годину негоди…»

Говорячи про любов до Батьківщини ми не можемо не говорити про любов до рідної мови.

 

Ми  ще раз  звернемо увагу на те,  яка  наша мова красива, милозвучна, багата.  І як легко нам нею висловлюватися, добираючи правильні, влучні слова.

 


Гра Добери риму»

- а зараз самі спробуєте побути в ролі поетів. Я буду читати, а ви доберіть слова-рими, щоб вийшов вірш.

Щоб розумним і мудрим стати, треба рідну мову …(знати).

А щоб вміти говорити, треба рідну мову …(вчити).

Знає кожен з нас чудово – не прожити нам без …(мови).

І дзвенить щодня і в свята, бо вона така …(багата).

І така джерельно чиста, наша мова …(промениста).

В ній в віках батьки і діти, як без мови в світі … (жити)?

Понад світом хай лунає  і  ніхто її  не …(забуває).

 

Українські пісні! Хто не був зачарований ними. Вони таять в собі магічну силу, викликають в душі чарівні почуття, думки, прагнення.

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Зелена Тетяна
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку