Виховний захід "До Дня української писемності та мови"

Про матеріал
Мета: познайомити учнів з історією виникнення письма, розвитку писемності Київської Русі, з історією виникнення свята «День української писемності і мови»; формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ , ні Україна як держава; розширювати знання про красу і багатство української мови; пробуджувати почуття національної гідності; виховувати любов та повагу до рідної мови.
Перегляд файлу

 

 

 

Конспект заняття

для 1 класу

до Дня української писемності та мови

 

 

 

               

 

 

 

 

 

День української писемності та мови

Мета: познайомити учнів з історією виникнення письма, розвитку писемності Київської Русі, з історією виникнення свята «День української писемності і мови»; формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ , ні Україна як держава; розширювати знання про красу і багатство української мови; пробуджувати почуття національної гідності; виховувати любов та повагу до рідної мови.

Обладнання: ілюстрації за тематикою, музичний супровід, презентація.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

Декламування віршів учнями.

Мова – краса спілкування,                                                                                                  мова – як сонце ясне,                                                                                             мова – то предків надбання,                                                                                             мова – багатство моє.                                                                                                      

Мова  - то чиста криниця,                                                                                             де б’є, мов сльоза,  джерело,                                                                                               мова – це наша світлиця,                                                                                                   вона як добірне зерно.

Мова – державна перлина,                                                                                                                                      нею завжди дорожіть:                                                                                                      без мови немає країни -                                                                                        мову, як матір, любіть!  

ІІ. Повідомлення теми і мети виховної години.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення учнями навчального матеріалу.

1. Вступне слово вчителя.

- Як ви гадаєте, коли з’явилась перша людина? /відповіді дітей/

- А чи одразу людина вміла писати? /відповіді дітей/    

 Перші спроби писати були приблизно сім тисяч років тому: спершу це була пальмова гілочка, потім вузликове письмо (кожне слово мало свій колір, який розуміли древні люди), пізніше з’явилися схематично намальовані предмети, явища; вже пізніше – ієрогліфи.

                                 

 Перше слав’янське письмо з’явилося 1000 років тому, а алфавіт створили брати Кирило та Мефодій у 862 році, назвали її старослов’янською яка прийшла до Київської  Русі разом з прийняттям християнства.

 Люди давно збагнули, що треба навчитися записувати побачене, вигадане, щоб воно залишалося для наступних поколінь. Древні люди писали на різних матеріалах: глиняні дощечки, березова кора, шовкова тканина, металевих пластинах, пальмовому листі – папірусі.

 Нарешті люди винайшли пергамент – дуже тонку, спеціально вичинену та відбілену шкіру тварин. Ось тоді вперше і народилося диво – книга. Вони старанно писалися від руки, прикрашалася малюнками. Обкладинка була вироблена з дерев’яних дощечок, які старанно обтягували шкірою, оздоблювали її дорогоцінним камінням, золотою застібкою. Коштували книги дуже дорого, тому вони могли бути тільки у багатих людей.

 Одним з найосвіченіших людей того часу був Нестор – літописець. Він був дуже працьовитим, чесним, слухався Бога. У монастирі, де він служив послушником, було багато книжок, які він перечитав. Нестор почав описувати життя святих людей. Деякі його роботи дійшли і до нашого часу. «Повість временних літ». Помер Літописець 9 листопада 1113р., тому в цей день церква вшановує пам'ять про  нього.

 А в У країні, починаючи з 1997 року, згідно Указу президента   встановлено День української писемності та мови.

 В цей день проходить багато різних мовних змагань, конкурсів, от і ми сьогодні з вами позмагаємося.

2. Практичні завдання.

*Метаграми: слова, які відрізняються однією буквою.

(Змінити одну букву у слові, щоб утворилося слово з іншим значенням.)

Каска-казка      кіт-кит      мишка-миска       мило-мало          кава-каса                                    Гілка-білка                    ліс-лис               дим-дім                              лісок-пісок         пень-день                                                                     

*Оживлення літери. (дітям роздаються написані букви, завдання: домалювати букву, щоб вона стала живою)

                            

*Об’єднай пари (для тих, хто вміє читати)

Пухнастий        корова                                                                                          швидка                                                           машина                                                                                                   рогата                                                               ніж                                                                                                           темна                                                            погода                                                                                                       сонячна                                                             ніч                                                                                                           гострий                                                            кіт

ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів.

  1. Заключне слово вчителя.

 Сьогодні від кожного з нас залежить чи звучатиме гордо та могутньо наша українська мова у світі.                                                                                             Запам’ятайте: без рідної мови нема країни. Чим більше людей говорить українсько мовою, тим  наш народ стає сильнішим, могутнішим.

Вивчайте, любіть свою мову.                                                                                                         Як світлу Вітчизну любіть.                                                                                                         Як рідні поля і діброви,                                                                                           як чистого неба блакить.

 

  1. Декламування  віршів учнями.

 

Мій край чудовий – Україна.                                                                                               Тут народились я і ти.                                                                                       Тут над ставком верба й калина,                                                                                                                           чарівна пісня солов’я.

 

І найдорожча – рідна мова.                                                                                                           Наснагу й силу нам дає.                                                                                                                             Нам стежку в світ дано топтати,                                                                                                                          поки в нас рідна мова є!

 

  1. Пісня «Українська мова»   

(вивчити приспів)

Приспів:           

Мово лебедина,                                                                                                        Ти одна єдина.                                                                                                         Ти як соловейка пісня у гаю                                                                              Мово калинова, дивна , загадкова,                                                                                                                      рідну свою мову я люблю.

V. Підсумок  заняття.

Кожна дитина отримує символічні медальки.

                                    

docx
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку