Виховна година " Кроки до здоров'я "

Про матеріал
Даний виховний захід спонукає до здорового способу життя. Він спрямований проти шкідливих звичок. Містить ціквий матеріал та інтерактивні завдання.
Перегляд файлу

 

Вимоги до алгоритму письмового оформлення

конспекту навчального заняття (авторського проекту слухача курсів            підвищення кваліфікації),  який  розміщуватиметься  на сайті  «Мій кращий урок» освітнього порталу  КОІПОПК

 

Текст конспекту заняття чи уроку має бути викладений без помилок, поданий в одному примірнику на паперовому й електронному носіях. Вимоги до комп’ю­тер­ного набору: шрифт – Times New Roman, розмір шрифту – 14, інтервал – 1,5.

 

Алгоритм, за яким потрібно викласти  текст конспекту навчального заняття:

  1. Вказати навчальний предмет, клас, назву розділу, тему уроку чи заняття, тип уроку (заняття). Наприклад:

Навчальний предмет. Українська література. 8 клас

 Розділ. Усна народна творчість

Тема. Поетика народних дум

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

  1. Прізвище, ім’я, по батькові автора заняття чи уроку, посада, місце роботи, район чи місто (повністю).
  2. Зазначити, за якою програмою працює вчитель.  Наприклад:

Програма з української літератури для загальноосвітніх навчальних закладів, К.: Перун, 2005. – 208 с.

  1. Чітко  й  логічно сформулювати мету уроку.  Наприклад:

Мета: узагальнити знання учнів про українські народні думи, розкрити багатство художніх засобів, з’ясувати особливості поетики дум; формувати аналітичні здібності; виховувати патріотичні почуття.

  1. Зафіксувати (за потребою та в залежності від типу уроку) обладнання, наочність: технічні (мультимедійні) засоби, ілюстрації, репродукції картин, портрети, роздатковий матеріал тощо; дібрати епіграф уроку (за бажанням автора-розробника).
  2. Чітко структурувати хід заняття (зміст чи перебіг уроку), зазначити й детально розписати всі його етапи: актуалізація опорних знань учнів; повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності учнів; вивчення нового матеріалу та ін., продумати й записати в логічній послідовності запитання для роботи над текстом, після опрацювання теоретичного матеріалу  чи  для підбиття підсумків уроку тощо.
  3. Найважливіші ідеї навчального змісту, терміни, поняття, закони доцільно підкреслити, щоб виділити їх на загальному фоні сторінки.
  4. У конспекті бажано вказати місце і зміст самостійної  діяльності учнів, 
  5. Подати список використаної літератури, оформлений згідно сучасних вимог. Наприклад:
  • Клочек Г.Д. Текст «під мікроскопом»: фрагмент новели Василя Стефаника «Катруся» / Г.Д. Клочек // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2004. – № 1. – С.123-136.
  • Передрій Г., Карпенко Т. У світі звуків і слів: Цікаві завдання з фонетики, лексикології і словотвору / Г. Передрій, Т. Карпенко. – К.: Богдана, 1998. – 399 с.

   

 

 


«Кроки до здоров’я»

( Розробка першого уроку ).

«Здоров’я так переважає всі останні блага життя, що істинно здоровий жебрак щасливіший за хворого короля».

(Артур Шопенгауер).

 

Вчитель: Діти, як ви думаєте, що таке – бути здоровим?

( Діти по черзі виходять до дошки і записують в пелюстці свої міркування ).

 

 

 

 

 

( Робити зарядку, жити в чистоті, дотримуватись режиму дня, позбутися шкідливих звичок, займатися спортом, правильно харчуватись, частіше гуляти на свіжому повітрі ).

 

От якраз про шкідливі звички ми з вами сьогодні і поговоримо.

 

Життя короткочасне, як зорепад.

Дуже часто ідеш невпопад,

Ритм земний не зумівши відчути,

Важко й самотньо нам бути !

Та заклик Господа хай буде із тобою :

Живи в гармонії з Природою й собою.

                    М. Зайцева.

 

Сьогодні ми постараємося відкрити собі очі на такі речі, як куріння, алкоголізм і наркоманія, який їх вплив на організм людини, на її подальше життя, на долю. Скажіть, як ви розумієте слова : «Все в твоїх руках».  (відповіді учнів). А тепер послухайте мою розповідь : «Колись давно у стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Він весь час розмовляв про багате вбрання, про власний розум. Так ішли дні за днями, роки за роками…

Аж ось пройшов усією країною розголос, що неподалік від кордону з’явився чернець, розумніший за всіх у світі. Дуже розлютився мандарин. Але вигляду не подав, а запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його : «Я візьму в руки метелика. Сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – випущу його…»

І ось настав день зустрічі. Зібралось дуже багато людей. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов маленький, худорлявий чоловік. Він привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав : «Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів : «Все в твоїх руках !» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю.

Отже, лише від вас залежить, чи будете ви піклуватись про своє здоров’я і чи буде ваше майбутнє щасливим і безтурботним.

Я пропоную вам подумати над таким питанням : «Чим відрізняється дитячий організм від дорослого?» Так, і тому шкідливі звички небезпечні для дитячого організму.

У людей протягом життя формуються різні залежності : від ліків, алкоголю, наркотиків. Однією з найпоширеніших є залежність від тютюнокуріння.

Чи знаєте ви, що :

  •                               Легені людини, яка курить 20 сигарет за день протягом року, містять літр осаду смоли.
  •                                Одна сигарета скорочує життя на 8 хвилин.
  •                                Учені Чиказького університету дійшли до висновку, що у вагітних жінок, які курять по 10 сигарет за день, народжується 80% нездорових дітей.
  •                                До складу тютюнового диму входить близько 30% отруйних речовин : аміак, синильна кислота. Близько 8% становить окис вуглецю. А це значить, що втрачається здатність організму постачати тканинам кисень. Сповільнюється ріст, болить голова, людина почувається кволою. Це називається кисневе голодування.
  •                                Під час згорання 1 кг тютюну утворюється 70 г дьогтю. Крізь легені за рік проходить близько 300 г дьогтю, який буквально заліплює кисневі пухирці ( альвеоли ) легень, що призводить до утворення злоякісних пухлин.

Вправа «Експеримент». Стиснувши пляшку, в яку поклали вату, видавлюють з неї повітря. Запалюють цигарку та починають повільно й рівномірно послабляти тиск на пляшку.

  •                               Як виглядає пляшка ?
  •                               Як ви думаєте, як впливає куріння на внутрішню поверхню ваших легень ? ( пропонується капнути води – крапелька набуває жовтого кольору ). Для визначення впливу смоли на живу тканину пропонується потерти стебло рослини ваткою з пляшки.
  •                               Що бачимо в результаті експерименту ? Загибель живої тканини.

Що таке пасивне куріння? А чи знаєте ви, що…

  •                               Людина, яка провела годину в накуреному приміщенні, отруюється так само, як людина, яка викурила 4 цигарки.
  •                               Дуже уразливі діти до 5 років : вони часто хворіють на пневмонію. Респіраторні  захворювання. Їм загрожує порушення у р-ку серцево-судинної системи.

А чи не порахувати нам скільки людина, яка курить, змогла б зекономити, якби не курила ?

 

 

 

Термін

 

Кількість цигарок

Сума грошей

Задоволення, подарунки, подорожі

День

 

 

 

 

Тиждень

 

 

 

 

Місяць

 

 

 

 

Рік

 

 

 

 

 

 

«Послання тому, хто хоче кинути курити».

 

(діти пишуть на аркуші паперу свої побажання тому, хто вирішив кинути курити).

1.Не зарікайся кинути «назавжди»- кинь спочатку на один день, потім ще, ще і ще на один.

2.Більше спілкуйся з друзями, які не курять.

3.Викинь все, що нагадувало б тобі про куріння.

4.Запасися жувальною гумкою без цукру, м’ятними пігулками, морквиною.

5.Постійно згадуй про шкідливий вплив куріння.

6.Навчись розпоряджатися своєю долею.

7.Кожного дня зменшуй кількість викурених цигарок, аж доки не залишиться одна. Не кури її, а розламай і скажи : «Стоп !»

8.Щодня відкладай гроші, які витратив би на цигарки, і визначся – що ти за них купиш.

Другим жахливим ворогом людини є алкогольна залежність. Це специфічна отрута, яка уражає насамперед головний мозок. Запам’ятайте, до повноліття дітей їхній мозок росте і розвивається. Алкоголь затримує ріст і розвиток нервових клітин мозку, порушує їх функціонування. Затримується і психічний розвиток дитини. Внутрішні органи дітей і підлітків знаходяться у стані інтенсивного розвитку. Кишківник, стравохід дітей покриті тонким епітелієм. Алкоголь нібито облікає його, потрапляє до стравоходу або кишківника і відбувається злущування клітин, з’являються маленькі виразки. Порушується і склад соку кишківника, що виводить з ладу травлення їжі. А це негативно позначається на рості і розвиткові дітей і підлітків. Алкоголь «розчиняє» біологічні мембрани ( оболонка клітини ) печінки, в клітинах накопичується жир і з часом ці клітини відмирають.

Якщо весь алкоголь, який вживає людина, прийняти за 100%, то 10% у незмінному вигляді виходить із організму через легені. Руйнується нижній епітелій, який покриває внутрішню поверхню трахей, бронхів. Порушення цілісності епітелію відкриває шлях мікробам, що призводить до різних інфекційних, вірусних захворювань.

Французькі вчені дослідили, що з 819 дітей, батьки яких уживали алкоголь, 16-мертвонароджені, 37-недоношені, 38-недорозвинуті, 145-душевнохворі, 121-передчасно померлі.

Однією з найстрашніших загроз для нашої молоді та й для всього людства є наркоманія ( від грецького narke-заціплення; mania-безумство ). Людина втрачає все : здоров’я, сім’ю, друзів. Людина втрачає людську подобу, стає фізично і духовно калікою.

«В тебе прокиснет кровь твоих отцов и дедов.

Стать сильным, как они, тебе не суждено.

На жизнь, ее скорбей и счастья не изведав,

Ты будешь, как больной, смотреть через окно.

И кожа ссохнется, и мышцы ослабеют,

И в черепе твоем мечты окаменеют.

И ужас из зеркал посмотрит на тебя,

И скука вльется в плоть,желания губя».

                                ( Е. Верхарн ).

Запам’ятайте ! Період переходу від перших спроб до появи психічної залежності 1-3 місяці. За дозованого вживання виникає стійка психічна і фізична залежність. Смерть, як правило, настає від різкого виснаження організму.

Виявлено, що вдихання аерозольних речовин призводить до того, що за найменшого фізичного напруження, наприклад на уроці фізкультури або під час танців на дискотеці, виникає критична серцева недостатність.

Мозковий штурм : Асоціації зі словами «куріння», «алкоголь», «наркотики».

Коли товариші і друзі починають курити цигарки, вживати алкогольні напої або наркотики, підлітку досить важко сказати : «Ні, я не хочу». Він може злякатися втратити друзів, компанію. У цій важкій ситуації важливо вміти зробити правильний вибір.

Вправа «Криниця».

4 учасники. Одному учаснику дається установка : «Тобі необхідно побудувати криничку із цих сірників». Іншим учасникам дається установка : «Вам необхідно заважати тому, хто будує криничку, ставити запитання, набридати, відволікати, при цьому не штовхати «будівничого».

Запам’ятайте : «Як побудуєш «криницю», так і пройде твоє життя !» наполегливо будуйте свою «криницю», долаючи всі перешкоди. Все в ваших руках.

Вправа «Доріжки».

Кожній групі пропонується зобразити на довгій смужці паперу свій шлях, свої кроки щодо вибору здорового способу життя. Це може бути малюнок, схема, аплікація. Ви можете зобразити всі перешкоди, які можуть бути на цьому шляху і способи їх подолання.

 

doc
Додано
5 жовтня 2021
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку