Виховна година
Підготувала учитель Поліщук Л.М.
Тема: Квіти – частина історії людства.
Розділ програми: ціннісне ставлення до сім’ї
Клас: 8-й
Форма виховної діяльності: робота в групах
Мета та завдання заходу:
Оформлення: безпосередньо перед виховним заходом клас готується таким чином: столи складаємо по два разом, таким чином, щоб кожна група дітей сиділа разом. На дошці вивішується тема та епіграфи.
Підготовка виховної діяльності: клас перед заходом був поділений на 4 пошукові групи. Кожна група отримала тему. І група – «Вінок – символіка квітів», ІІ група – «Квіти – символи України», ІІІ група – «Міфи, легенди про квіти», ІV група – «Про що розповідає квітка». І група намалювала квіти, які використовуються у плетінні вінка. ІІ група вирізала квіти, щоб зробити надпис на дошці (квіти). ІІІ група роздрукувала вислови про квіти, ІV група оформила святково дошку.
План проведення:
Загальні висновки: під час виховного заходу в учнів формується комунікативні навички, уміння висловлювати свою думку, слухати і поважати інших. Захід дає можливість учням усвідомити цінність до природи.
Квіти прикрашають наше життя.
Нехай буде їх на Землі більше.
Нехай серед них будуть і квіти,
Вирощені тобою.
Хто має в руках квіти поганого вчинить не може.
В. Солоухин
Звучить «Вальс» К. Мяскова.
Учитель.
Що найчарівніше буває,
Що може душу розбудить?
Скажіть мені, хто відгадає.
(Квіти.)
Гра-мікрофон. При передачі «мікрофону» діти називають по черзі назву квіток.
Учитель.
Ми згадали багато квітів. Квіти є окрасою нашого життя. Вони прикрашають наші будинки, парки, клумби. Ми сьогодні запрошені у квіткове містечко «Квіти – частина історії людства, де вони розкажуть нам багато цікавого про себе.
Дуже давно, коли на землі ще не було людини, ґрунт репнув маленький пагінець, потягнувся до неба, до сонця й розквітну квіткою. Якою була та квітка, ніхто не знає. Але, без сумніву, у світ прийшла краса.
Цю красу українські дівчата використовували у віночку. Як, коли і яку квітку треба вплітати у вінок розкажуть учні І групи «Вінок – символіка квітів».
Учні розповідають про значення квітів у вінку, а один з них на дошці ці квіти прикріплює у вигляді вінка.
Учитель.
Квіти супроводжують нас усе життя, від народження до останньої хвилини. Перший урок й останній дзвоник, перше побачення й остання зустріч, трудовий успіх і героїчний учинок — завжди квіти, які даруємо ми і які дарують нам: мовчазні й водночас такі красномовні. Квіти — це честь, це шана, це дяка.
Здавна українські оселі прикрашають чудові квіти, в яких ростуть високі мальви з різнокольоровими квітами, яскраві чорнобривці, хрещатий барвінок, жовтогарячі нагідки, червона рута, соняшник.
Ці квіти – наші обереги, окраса життя, символи української землі, історія нашого народу. ІІ група дітей підготувала повідомлення «Квіти – символи України».
Учитель.
Із сивої давнини до нас дійшли легенди про квіти, більш детально ознайомитись з ними можна у таких авторів: М.Ф.Золотницький «Квіти в легендах та переказах», Євген Моргун «Мова зела», Г.В.Сележинського «Прекрасні супутники наші», - книжки про історію виникнення назв квітів. Послухаємо цікаві легенди, які знайшла ІІІ група учнів «Міфи, легенди про квіти»
Учитель.
Віддавна квіти були для людини символом її почуттів, а на Сході існує ціла наука тлумачення мови квітів, за допомогою якої люди нечутно, але зрозуміло можуть висловити свої почуття.
Отож, прислухаємося до мови квітів, яку вивчали учні ІVгрупи «Про що розповідають квіти»
Учитель.
Якщо вам сьогодні було цікаво слухати розповіді про квіти – окрасу нашого життя, якщо у вас виникне бажання розширити ваші клумби дома, в школі, то наш виховний захід досягнув мети. Адже квіти – одне з найпрекрасніших творінь природи. Квіти – частина природи, вбрання рідної Землі, нашої планети. Це обличчя людської гідності. Завдання кожної людини – берегти її, як своє життя, любити, вивчати, спостерігати.
Квіти, квіти... Чарівні квіти,
Кольорові, великі й малі...
Ви умієте душу зігріти,
Бо й самі ви — душа землі.