Мета: розширити знання учнів про професії, виховувати повагу до людей різних професій, шанобливе ставлення до праці, розвивати почуття відповідальності.
Тема. "Усі професії потрібні, усі професії важливі"
Мета: розширити знання учнів про професії, виховувати повагу до людей різних професій, шанобливе ставлення до праці, розвивати почуття відповідальності.
Обладнання: відео, презентація до загадок, презентація до вікторини, сумочка, ілюстрації до гри "Кому, що потрібно для роботи?"
Хід заняття:
I. Організаційна частина.
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо .
Роботу швидше починаймо.
II. Основна частина.
1. Оголошення теми заняття. Розповідь про професії.
- Погляньте один на одного. Хто ви є?(школярі, українці, діти)
- А яка є ваша професія? (школяр)
- Отже, ви освоюєте професію школяра. Які ваші обов’язки?(вчитися, не пропускати уроки).
- Із раннього дитинства відколи ви себе пам’ятаєте, вам доводилось спостерігати, як працюють ваші батьки, дідусі й бабусі. Щоденно ходять на роботу , пораються по господарству, забезпечують родину, усьому дають лад, піклуються про ближніх – і так увесь вік. Адже кожна людина, якщо вона не хвора, повинна працювати – це знають навіть малята! Колись давно, все було простіше – діти вчились у батьків, допомагали їм, а потім продовжували їхню справу. Тепер у наш час, все стало набагато складніше, але й набагато цікавіше – ви можете обрати собі будь-яку професія, до якої душа лежить, а далі тільки від ваших старань залежить, як ви будете навчатись і якими ви будете спеціалістами.
- Діти, а чи замислювались ви коли-небудь над тим, скільки людей працюють, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб у ваших сумках були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіо чи телевізора і слухати музику? Якщо б ви задумались порахувати всіх цих людей, то мабуть, до вечора не порахували б.
- Діти, а які професії є у вашій школі? (вчитель, медсестра, охоронець, прибиральниця).
- Послухайте оповідання яке називається «Яка ж професія найкраща?»
Яка ж професія найкраща?
- Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?
- Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.
- Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.
- А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!
Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили.
- А давайте подивимось відео про професії і подумайте, яка ж професія найважливіша. (показ відео).
- А як ви вважаєте, яка професія найважливіша?
- Діти, пам’ятайте, неважливих професій не буває, всі професії якоюсь мірою важливі.
2. Вікторина.
- Ось уявіть собі, щоб було, якби зникли деякі професії, щоб тоді сталося з нами, з нашим світом, щоб це дізнатись ми з вами проведемо вікторину, я буду вам зачитувати запитання, ви уважно слухайте і будете давати відповідь.
А чи знаєте ви хто такий електрик? (це людина яка працює з електрикою, з струмом). Що б сталось, як би не було електрика? (не було б світла, не працювала б техніка)
Хто такий пекар? (це людина, що пече хліб) Що б сталося, коли б не вийшов на роботу пекар? (не було б хліба)
Як щоб не було професії вчителя? (ми б не отримали освіти)
Як би не було професії лікаря? (не було б кому подати допомогу хворим людям)
Як би не було професії двірника? (на вулиці було б брудно)
А хто такі перукарі? (це люди, стрижуть людей)Що б було якби не було професії перукаря? (люди б ходили не підстрижені)
- Отже, діти всяка робота важлива і потрібна, тому треба вчитися робити все. І з повагою ставитись до інших , цінувати їхню працю.
3. Казка Сухомлинського "Ремісник і різець"
Майстер працював Різцем по дереву — вирізував Троянду. Різець маленький, сталевий, блискучий. У руках Майстра він був слухняним і вправним.
Не закінчивши роботу, Майстер кудись пішов, і Різець залишився на столі. В майстерню зазирнув Ремісник. Бачить лежить блискучий ножик. А поряд — незакінчена Троянда. Взяв Ремісник Різець і хоче вирізати пелюстки Троянди. Але нічого в нього не виходить. Крише Різець Троянду, псує роботу Майстра.
Здивувалась Троянда,
— Різцю, чого ти раптом так погано почав працювати?
Різець відповідає:
— Я просто шматочок криці. Я стаю Різцем, коли мене бере в руки Майстер. А коли торкається Ремісник — я не Різець, а просто ножик.
- Що вчить нас ця казка?
- Так, діти, кожна людина є майстром своєї праці і тому має працювати за своєю професією, адже вчитель не може бути лікарем, лікар не може бути актором, так і у нашій казці ремісник не зміг стати майстром, щоб заволодіти різцем.
4. Хвилинка – цікавинка.
- Яких ви знаєте людей мужніх професій, які перебуваючи на роботі ризикують своїм життям? (лісоруби, шахтарі, міліціонери, пожежники, лікарі).
- Діти, а чи знаєте ви коли з’явились міліціонери?
- Перші міліціонери з’явились в країнах Давнього Сходу. В Єгипті вони спостерігали за рабами; охороняли гробниці фараонів , підтримували дисципліну на вулицях та базарах.
На вулицях Давнього Сходу і Давнього Риму міліція слідкувала за безпекою руху, попереджувала зіткнення колісниць. У давньому Римі вперше були введені ордени на арешти та обшуки.
5. Фізкультхвилинка
Тато мій, тато мій –
Дуже вправний водій,
Він щодня автобус водить,
Гарна в таточка робота.
Мама малярем працює –
Стіни, двері – все фарбує.
Ну, а поки я маленький
Ще мені рости довгенько,
Та роботи не боюся:
Я у мами з татом вчуся.
6. Гра «Впізнай, яка професія"
- А давайте ми пограємо в гру, яка називається «Впізнай, яка професія". Я буду зачитувати вам загадки, а ви уважно слухайте і відгадуйте. (одночасний показ презентації)
Така вона хороша,
Що не сказать словами.
Як сонечко у дощик.
Як наша друга мама.
Говорить: "любі діти,
Вам треба букви знати,
Щоб всі книжки на світі
Змогли ви прочитати".
Навчаюся відмінно,
Бо є вона хороша,
І знаю - неодмінно
На неї стану схожа.
Хто це є? (вчителька)
В трубах дірочки латає,
В них несправність виправляє.
Труб і кранів чудо-технік,
Добрий дядечко ....(сантехнік)
Слоненяті чи качаті
Кошеняті чи курчаті
Дасть пігулку чи відвар
Друг тварин…(ветеринар)
Квіточки попідливає,
Кущики попідстригає,
Для рослинок – чарівник
Любить землю…(садівник)
Рівно цеглу викладає
Дах старанно покриває
Каменяр і покрівельник
Носить назву…(будівельник)
Тисне вчасно гальма й газ,
Відвезе усюди нас
Для доріг він хлопець свій
За кермом сидить… (водій)
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)
7. Гра "Кому, що потрібно для роботи"
- Діти, в нашій книжці перемішались різні професії і предмети до цих професій, яким людина має працювати. Давайте допоможемо людям різних професій віднайти їхнє приладдя для роботи.
Учитель – книжка, зошит, ручка, крейда.
Кухар – каструля, сковорідка, черпак, ніж, ложка.
Двірник – мітла, віник, відро.
Лікар – аптечка, термометр,стетоскоп
8. Гра "Пантоміма". (вчитель, лікар, водій, співак ,кухар)
- Молодці, ви вже стільки дізнались про професії,а тепер давайте спробує за допомогою міміки та жестів зобразити ту професію, яку я вам скажу на вухо. Але мовчки зображуєте, те що я вам скажу. Отже, хто бажає?
9. Гра "Вгадай слово"
Ворона заглядала в книжку і залишила в деяких словах "кар". Відгадайте ці слова.
— — кар (лікар)
Той, хто лікує людей.
— — кар (токар)
Фахівець, який працює на токарному станку.
— — — кар (казкар)
Той., хто знає багато казок.
— — — кар (друкар)
Фахівець, який працює в видавництві.
— — — кар (аптекар)
Той, хто працює в аптеці.
— — кар (перукар)
Фахівець, який робить чудові зачіски.
10. Розповідь про професію своїх батьків.
- Чи є хтось бажаючий, хто хоче розповісти про професію своїх батьків, чи бабусі з дідусем?
III. Заключна частина.
- Про які професії ви дізнались на занятті?
- Які з них були для вас новими?
- Що потрібно для того, щоб обрати собі потрібну професію?
- Добре, діти, ви молодці! Гарно сьогодні попрацювали.
- І на завершення хочу вам сказати,сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло, але пам’ятайте, що головною професією для вас сьогодні є професія школяра.
- До побачення!