Виховна година "Усі професії потрібні, усі професії важливі"

Про матеріал

Мета: розширити знання учнів про професії, виховувати повагу до людей різних професій, шанобливе ставлення до праці, розвивати почуття відповідальності.

Перегляд файлу

 

Тема. "Усі професії потрібні, усі професії важливі"

Мета: розширити знання учнів про професії, виховувати повагу до людей різних професій, шанобливе ставлення до праці, розвивати почуття відповідальності.

Обладнання: відео, презентація до загадок, презентація до вікторини, сумочка, ілюстрації до гри "Кому, що потрібно для роботи?"

 

Хід заняття:

      I.            Організаційна частина.

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо .

Роботу швидше починаймо.

   II.            Основна частина.

1.     Оголошення теми заняття. Розповідь про професії.

-         Погляньте один на одного. Хто ви є?(школярі, українці, діти)

-         А яка є ваша професія? (школяр)

-         Отже, ви освоюєте професію школяра. Які ваші обов’язки?(вчитися, не пропускати уроки).

-         Із раннього дитинства відколи ви себе пам’ятаєте, вам доводилось спостерігати, як працюють ваші батьки, дідусі й бабусі. Щоденно ходять на роботу , пораються по господарству, забезпечують родину, усьому дають лад, піклуються про ближніх – і так увесь вік. Адже кожна людина, якщо вона не хвора, повинна працювати – це знають навіть малята! Колись давно, все було простіше – діти вчились у батьків, допомагали їм, а потім продовжували їхню справу. Тепер у наш час, все стало набагато складніше, але й набагато цікавіше – ви можете обрати собі будь-яку професія, до якої душа лежить, а далі тільки від ваших старань залежить, як ви будете навчатись і якими ви будете спеціалістами.

-         Діти, а чи замислювались ви коли-небудь над тим, скільки людей працюють, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб у ваших сумках були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіо чи телевізора і слухати музику? Якщо б ви задумались порахувати всіх цих людей, то мабуть, до вечора не порахували б.

-         Діти, а які професії є у вашій школі? (вчитель, медсестра, охоронець, прибиральниця).

-         Послухайте оповідання яке називається «Яка ж професія найкраща?»

Яка ж професія найкраща?

-         Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?

-         Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.

-         Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.

-         А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили.

-         А давайте подивимось відео про професії і подумайте, яка ж професія найважливіша. (показ відео).

 

-         А як ви вважаєте, яка професія найважливіша?

-         Діти, пам’ятайте, неважливих професій не буває, всі професії якоюсь мірою важливі.     

2.     Вікторина.

-         Ось  уявіть собі, щоб було, якби зникли деякі професії, щоб тоді сталося з нами, з нашим світом, щоб це дізнатись ми з вами проведемо вікторину, я буду вам зачитувати запитання, ви уважно слухайте і будете давати відповідь.

        А чи знаєте ви хто такий електрик? (це людина яка працює з електрикою, з струмом). Що б сталось, як би не було електрика? (не було б світла, не працювала б техніка)

        Хто такий пекар? (це людина, що пече хліб) Що б сталося, коли б не вийшов на роботу пекар? (не було б хліба)

        Як щоб не було професії вчителя? (ми б не отримали освіти)

        Як би не було професії лікаря? (не було б кому подати допомогу хворим людям)

        Як би не було професії двірника? (на вулиці було б брудно)

        А хто такі перукарі? (це люди, стрижуть людей)Що б було якби не було професії перукаря? (люди б ходили не підстрижені)

-         Отже, діти всяка робота важлива і потрібна, тому треба вчитися робити все. І з повагою ставитись до інших , цінувати їхню працю.

3.     Казка Сухомлинського "Ремісник і різець"

Майстер працював Різцем по дереву — вирізував Троянду. Різець маленький, сталевий, блискучий. У руках Майстра він був слухняним і вправним.
Не закінчивши роботу, Майстер кудись пішов, і Різець залишився на столі. В майстерню зазирнув Ремісник. Бачить лежить блискучий ножик. А поряд — незакінчена Троянда. Взяв Ремісник Різець і хоче вирізати пелюстки Троянди. Але нічого в нього не виходить. Крише Різець Троянду, псує роботу Майстра.
Здивувалась Троянда,
— Різцю, чого ти раптом так погано почав працювати?
Різець відповідає:
— Я просто шматочок криці. Я стаю Різцем, коли мене бере в руки Майстер. А коли торкається Ремісник — я не Різець, а просто ножик.

-         Що вчить нас ця казка?

-         Так, діти, кожна людина є майстром своєї праці і тому має працювати за своєю професією, адже вчитель не може бути лікарем, лікар не може бути актором, так і у нашій казці ремісник не зміг стати майстром, щоб заволодіти різцем.

4.     Хвилинка – цікавинка.

-         Яких ви знаєте людей мужніх професій, які перебуваючи на роботі ризикують своїм життям? (лісоруби, шахтарі, міліціонери, пожежники, лікарі).

-         Діти, а чи знаєте ви коли з’явились міліціонери?

-         Перші міліціонери з’явились в країнах Давнього Сходу. В Єгипті вони спостерігали за рабами; охороняли гробниці фараонів , підтримували дисципліну на вулицях та базарах.

На вулицях Давнього Сходу і Давнього Риму міліція слідкувала за безпекою руху, попереджувала зіткнення колісниць. У давньому Римі вперше були введені ордени на арешти та обшуки.

5.     Фізкультхвилинка


Тато мій, тато мій –

Дуже вправний водій,

Він щодня автобус водить,

Гарна в таточка робота.

Мама малярем працює –

Стіни, двері – все фарбує.

Ну, а поки я маленький

Ще мені рости довгенько,

Та роботи не боюся:

Я у мами з татом вчуся.


6.     Гра «Впізнай, яка професія"

-         А давайте ми пограємо в гру, яка називається «Впізнай, яка професія".  Я буду зачитувати вам загадки, а ви уважно слухайте і відгадуйте. (одночасний показ презентації)

 Така вона хороша,

Що не сказать словами.

Як сонечко у дощик.

Як наша друга мама.
Говорить: "любі діти,

Вам треба букви знати,

Щоб всі книжки на світі

Змогли ви прочитати".
Навчаюся відмінно,

Бо є вона хороша,

І  знаю - неодмінно

На неї стану схожа.

Хто це є? (вчителька)

 

 В трубах дірочки латає,

В них несправність виправляє.

Труб і кранів чудо-технік,

Добрий дядечко ....(сантехнік)

 

 

 Слоненяті чи качаті

Кошеняті чи курчаті

Дасть пігулку чи відвар

Друг тварин…(ветеринар)

 

 

Квіточки попідливає,

Кущики попідстригає,

Для рослинок – чарівник

Любить землю…(садівник)

 

 

Рівно цеглу викладає

Дах старанно покриває

Каменяр і покрівельник

Носить назву…(будівельник)

 

 

Тисне вчасно гальма й газ,

Відвезе усюди нас

Для доріг він хлопець свій

За кермом сидить… (водій)

 

 

Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)

7.     Гра "Кому, що потрібно для роботи"

-         Діти, в нашій книжці перемішались різні професії і предмети до цих професій, яким людина має працювати. Давайте допоможемо людям різних професій віднайти їхнє приладдя для роботи.

Учитель – книжка, зошит, ручка, крейда.

Кухар – каструля, сковорідка, черпак, ніж, ложка.

Двірник – мітла, віник, відро.

Лікар – аптечка, термометр,стетоскоп

8.     Гра "Пантоміма". (вчитель, лікар, водій, співак ,кухар)

-         Молодці, ви вже стільки дізнались про професії,а тепер давайте спробує за допомогою міміки та жестів зобразити ту професію, яку я вам скажу на вухо.  Але мовчки зображуєте,  те що я вам скажу. Отже, хто бажає?

9.     Гра "Вгадай слово"

    Ворона заглядала в книжку і залишила в деяких словах "кар". Відгадайте ці слова.

— — кар (лікар)

Той, хто лікує людей.

— — кар (токар)

Фахівець, який працює на токарному станку.

— — — кар (казкар)

Той., хто знає багато казок.

— — — кар (друкар)

Фахівець, який працює в видавництві.

— — — кар (аптекар)

Той, хто працює в аптеці.

— — кар (перукар)

Фахівець, який робить чудові зачіски.

 

10.          Розповідь про професію своїх батьків.

-         Чи є хтось бажаючий, хто хоче розповісти про професію своїх батьків, чи бабусі з дідусем?

III.            Заключна частина.

-         Про які професії ви дізнались на занятті?

-         Які з них були для вас новими?

-         Що потрібно для того, щоб обрати собі потрібну професію?

-         Добре, діти, ви молодці! Гарно сьогодні попрацювали.

-         І на завершення хочу вам сказати,сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити  її чесно, вміло, але пам’ятайте, що головною професією для вас сьогодні є професія школяра.

- До побачення!

 

 

 

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
10878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку